Тема: Інтелект гра «Мовознавці керують світом».
Мета: формування предметних компетентностей: систематизація й узагальнення знань; розвивати вміння застосовувати набуті знання для повнішого розкриття думки; характеристики предметів; поширювати кругозір учнів; продовжити знайомити з інтелект шоу, як активною формою роботи;
формування ключових компетентностей:
Тип уроку. Урок узагальнення та систематизації знань.
Форма уроку. Інтелект - гра.
Обладнання: конверти із завданнями, сигнальні пристрої, маркерна дошка.
Хід уроку
І.Організація класу.
Доброго дня, шановні учасники інтелект-шоу «Мовознавці керують світом»! Я рада вас вітати на нашому телешоу. Сьогодні у цій студії зібралися найкращі знавці української мови.
У нас присутні три команди. Зараз ви оберете собі назву.
За кожне завдання вам будуть нараховуватись бали, за допомогою яких ми і визначимо в кінці гри переможців.
Хто виконує завдання першим та вірно, отримує 3 бали. Хто виконує другим, отримує 2 бали. І хто виконує третім, отримує 1 бал.
У кожного з вас на столі. З однієї сторони сигнального пристрою у вас є зелена позначка, а з іншої чарівна паличка.
Зелена позначка сигналізує про завершення виконання завдання. Чарівна паличка сигналізує про те, що вашій команді необхідна допомога.
П. Повідомлення теми, завдань уроку.
Щоб краще налаштувати вас на гру, пропоную прослухати вам декілька цікавих фактів про українську мову!
Цікаві факти:
4. У "Короткому словнику синонімів української мови", де зібрано 4279 синонімічних рядів, найбільше синонімів має слово "бити" – аж 45! Цікаве завдання для вас та ваших батьків: спробуйте назвати хоча б 20.
5. Ви ніколи не замислювалися над тим, що в нашій мові є три форми майбутнього часу! Цікавий матеріал, чи не так? Нумо згадувати разом – проста (піду), складна (йтиму) і складена (буду йти).
6. Найуживанішою буквою в українському алфавіті є літера "п"; саме з неї починається найбільша кількість слів. Натомість найменш уживана – буква "ф", її вживають переважно в запозичених словах.
7. Найдовше слово в українській мові складається з 30 літер! Спробуйте вимовити "дихлордифенілтрихлорметилметан" (це хімікат для боротьби зі шкідниками).
Ш. Основна частина уроку.
Завдання 1 «Лінія слів»
Кожна команда отримала конверт із завданням. У цьому завданні вам потрібно утворити два слова та поєднати їх кольоровими лініями. Після виконання, подайте знак за допомогою сигнального пристрою, який знаходиться на вашому столі.
Визначення переможців першого завдання.
Завдання 2 «Ребус»
Ну що ж, перший раунд позаду і ми переходимо до наступного. Ваше друге завдання має назву «Ребус». У цьому завданні вам потрібно відшукати слова, які сховані за картинками і не тільки. Нагадую вам про сигнальні пристрої.
Визначення переможців другого завдання.
Фізкультхвилинка
Любі, пані та панове!
Бачу вже присутня втома.
Нумо хутко підніміться,
зробим вправи ми на місці.
Руки вгору, руки вниз,
на сусіда подивись.
Швидко сіли, тепер встали,
і ще трішки пострибали.
Відпочили без турботи,
полетіли до роботи!
Завдання 3 «Знайди слова у слові»
Ось ми з вами і підійшли до фінального завдання нашої гри. У всіх команд є одне слово. Кожній команді з цього слова, потрібно скласти якомога більше слів. Команда учасників, яка знайде найбільше слів стане переможцем. Щойно ви виконаєте завдання, дайте мені знак зеленою галочкою.
Слово: Сніжиночка
Визначення переможців третього завдання.
Підрахунок балів команд та визначення переможної команди.
IV. Підсумкова рефлексія.
Нагородження переможців.
Опрацювання скриньки емоцій.