14 липня о 18:00Вебінар: Школа без дискримінації: таємниці гендерного виховання

Інтелектуальна гра "Форт-Буаяр" Розрахована на 9 клас

Про матеріал

Такий захід можна провести у формі веб-квесту, розмістивши його в мережі, або просто провести в класі за відсутності інтернету.

Мета:

узагальнити й систематизувати знання учнів з інформатики;

прищеплювати учням інтерес до інформатики;

розвивати логічне мислення, творчість, працьовитість, впевненість у власних силах;

вчити швидко і правильно орієнтуватися у нестандартних ситуацій, допомагати один одному.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра

 

Розрахована на 9 клас

 

 

 

 

 

Такий захід можна провести у формі веб-квесту, розмістивши його в мережі, або просто провести в класі за відсутності інтернету.

Мета:

  • узагальнити й систематизувати знання учнів з інформатики;
  • прищеплювати учням інтерес до інформатики;
  • розвивати логічне мислення, творчість, працьовитість, впевненість у власних силах;
  • вчити швидко і правильно орієнтуватися у нестандартних ситуацій, допомагати один одному.

Попередня робота

  • виготовляють ключі-підказки (у ручку вміщують підказки, а зверху прикріплюють ключі);
  • виготовляють моделі форту Буаяр з картону і сірників, вежу для Мольфара та скарбниці;
  • виготовляють плакати із зображенням форту й елементами цікавої інформатики;
  • готують необхідні завдання на комп’ютері;
  • готують призи.

Проводиться анкетування учасників з метою виявлення їхніх інтересів.

Правила гри.

У грі беруть участь 5 учнів. Кожен учасник бере участь у двох конкурсах. Завдання виконує один учень, а інші можуть йому підказувати. Час для виконання завдання обмежений – 1-4 хв. Буде проведено 10 конкурсів. За правильно виконане завдання учасники отримують ключ-підказку. Із зібраних текстових підказок потрібно вгадати слово, яке допоможе їм пройти до скарбниці. В скарбниці знаходиться головний приз – буаяри (шоколадки, на яких написано «1 гривня»).

 

Організація гри

У грі ведучій (вчителю) допомагають кілька учнів:

1 учениця – супроводжує гру (Вікторія);

2 учень – стежить за часом виконання завдання (Метроном);

3 учень – зберігає ключі-підказки (Паспарту);

4 учень – ставить запитання (Мольфар);

5 учень – захищає скарбницю (Лобур);

6 учень – бере участь у двобої (метр Харон).

Перед кожним наступним запитанням Метроном, Паспарту і Вікторія водять команду по залу, а в цей час біля комп’ютера міняються декорації до наступного конкурсу. Завдання, які виконуються на комп’ютері, глядачі бачать на екрані великого телевізора. В залі знаходиться оформлена скарбниця, яку охороняє Лобур. Ключі-підказки відкриваються безпосередньо перед скарбницею.

 

Хід гри

Ведуча. Добрий день, дорогі друзі! Сьогодні у нас незвичайне свято. Це свято розуму, кмітливості, винахідливості й не тільки. Сьогодні ми побуваємо у форті Буаяр, ключі від якого допоможе знайти інформатика. Саме так. Адже знання з інформатики допоможуть розв’язати завдання, поставлені мешканцями форту. Вони зацікавлені в тому, щоб скарб залишився у них.

А зараз давайте привітаємо команду шукачів пригод, які не побоялися прийти до нашого форту. Супроводжує команду Вікторія, Вікторія – це перемога. І я бажаю нашим учасникам саме перемоги в здобутті скарбу. Дозвольте Вікторії представити наших учасників. (Представлення. Проголошення девізу)

 

Куди його не посій –

Там і вродиться Андрій.

Він і спортсмен нівроку,

Не боїться навіть вроків.

 

А Тарас у нас артист,

Ще й хороший програміст,

Симпатичний джельтемен,

У науках супермен.

 

Мишко інформатику

Коли треба, вивчить.

Як потрібна допомога,

Він завжди нас виручить.

 

Віктор в Екселі й Аксесі

Керівник усіх процесів.

Формули він добре знає

І уміло набирає.

 

В нас Світлана молодець,

Добре вміє гратися.

Ще й комп’ютерний гравець,

Як не закохатися.

 

Ведуча. Шановні учасники! Вашим гідом у грі буде Метроном. Він буде слідкуватиме за часом виконання завдання. Пам’ятайте! На виконання кожного завдання буде надано певний час – від 1 до 4 хв. Всього у вас буде 10 випробувань. За правильну відповідь ви отримуєте ключ-підказку. Зібрані вами підказки допоможуть відгадати шифр до скарбниці. А в скарбниці міститься головний приз – буаяри. Отже, чим більше ключів, тим більше шансів ви отримуєте для того, щоб відгадати слово.

А зараз настала черга розпочати гру. Тому бажаємо команд надійним шляхом йти, вершини перемоги у грі цій досягти! Увага! Ми починаємо гру. (Звучить гонг.)

Для того, щоб здобути перший ключ. Необхідне вміння швидкого  пошуку інформації, але при цьому – ще й знаходження «ключа до замка». (Команда обирає гравця.) (Час для виконання завдання – 3 хв.)

 

Завдання. Ви знайдете підказку у текстовому файлі, що був створений 1.12.12. Але, щоб відкрити файл, потрібно знайти пароль, який знаходиться у графічному файлі, що має математичну назву. Обидва файли знаходяться на диску С в папці «форт Буаяр». (Назва графічного файла: konys.bmp. В ньому є малюнок принтера, який і є паролем. В текстовому файлі написано: «Ваша підказка у людини, яка сидить у 1 ряду 2, місце від вікна».)

(Підказка на 1-му ключі: це пристрій для зберігання інформації.)

Ведуча. Вітаю вас! Ви отримали перший ключ. (Якщо завдання не виконано, не засмучуйтесь. Це тільки перше випробування. І все ще попереду.) А наступне запитання вам запропонує мудрий Мольфар.

Мольфар. Сьогодні у мене свято. Бо до мене прийшла справжня красуня. А я вже старий. Але з плином часу я знаходжу мудрість. Отже, слухай уважно запитання, але пам’ятай, що на відповідь у тебе всього 1 хв:

В одного пристрою їх є багато:

Вісімдесят чотири чи сто одна,

І кожна з них щось інше означає.

Одна стирає, інша пише букву «є.»

Та треба всіх їх знати,

Щоб з комп’ютером працювати! (Клавіші клавіатури.)

Мольфар. Ви молодець! Справжній знавець комп’ютера. Тримайте вашу ключ-підказку, (Якщо відповідь неправильна, не засмучуйтесь! У вас буде ще не один шанс.) Вперед за Метрономом.

Підказка на 2-му ключі: «Належить до зовнішньої пам’яті».

(Підійшли до стола, на якому розміщений конверт із завданням.)

Ведуча. Давньогрецький мудрець Софокл називав чудом із чудес людину. А для участі у 3-му випробування мені потрібна людина, справжній мислитель. (Команда вибирає учасника). Ваше завдання – розв’язати анаграму та вилучите зайве слово в такій послідовності: сикд, сокун, йатб, шимак. (Час для виконання завдання – 2 хв.) Відповідь: диск, конус, байт, мишка. Зайве слово – конус.

Ведуча. Ви справжній мудрець, а в нагороду за це отримуєте ключ. (Вручає йому ключ-підказку).

(Якщо відповідь неправильна, не розчаровуйтесь. Ви ще не філософ, але я впевнена, що попереду вас чекають перемоги.) Вперед, до наступних випробувань.

Підказка на 3-му ключі: «Належить до магнітних носіїв».

Ведуча. В наступному завданні вас очікує робота з таблицями, але не простими, а об’єднаними в єдине ціле. (Вибір учасника.) Отже, завдання: у базі даних «Коледж» знайти Андрія, який народився 20.05.85. Оцінка з математики вкаже вам ряд, а з інформатики – номер крісла. Там сидить людина, в якої знаходиться ключ. (Час для виконання завдання – 4 хв.)

Відповіді: 12 ряд, 10 місце.

Підказка на 4-му ключі: «Бувають 3,5» і 5,25».

Ведуча. Молодець! Ви здобули команді ключ-підказку. (Якщо завдання не виконане, не втрачайте надії. Ще не все втрачено, у вас попереду ще багато випробувань.) А зараз знову настала черга відвідати мудрого Мольфара. (Вибір.)

Мольфар. Вітаю вас у нашому царстві тиші. Навколо мене тільки книги. Але вони дають мені знання. Думаю, що і вам теж. Посміхніться і слухайте уважно запитання:

Спочатку дві букви від імені Алла,

За ними «гора» другий склад заховала.

Тепер вже нам перша частина відома.

І друга частина теж дуже знайома.

У «ритмі» відскочила літера «і»,

Чимшвидше з’єднання частинки оті! (Алгоритм)

(Час для виконання завдання – 1 хв.)

Мольфар. Ви такий серйозний. Будьте веселі, адже ви дали правильну відповідь і за це отримуєте ключ. (Якщо відповідь неправильна, не засмучуйтесь. Ще не все втрачено. Нехай з вами лишається Віра у власні сили та знання і Надія на перемогу.) Швидше до наступного випробування.

Підказка на 5-му ключі: «На них можна записати до 1,4 Мб інформації». 

Ведуча. Ви бачите дерево з кількома конвертами. В кожному з них є аркуш паперу. В усіх конвертах він порожній, лише в одному з цих конвертів міститься завдання. Отже, нам потрібна людина, яка не боїться труднощів і вміє знаходити інформацію там, де її навіть важко знайти. (Час на виконання завдання – 4 хв.)

 

Завдання. На диску Д знайдіть за архівований файл РК1. Розархівуйте його. В ньому буде вказано ім’я людини, в якої ви знайдете підказку.

(У файлі написано слово «Вікторія» - саме вона вручить ключ)

 

Ведуча. Ми вітаємо вас. Ви витримали дуже важке випробування і принесли команді ще один ключ. А зараз залишилось пройти найголовніше випробування. Тож вперед до скарбниці.

Ведуча. Ми знаходимося біля скарбниці. У неї є свій охоронець. Він нікого не пропускає до скарбу. Але є певний «ключ», щоб потрапити до нього. Пам’ятаєте, як Алі-Баба, щоб потрапити до скарбів, говорив: «Сім-сім відкрийся». Так і вам потрібно відгадати чарівне слово, яке дасть змогу вам потрапити в середину скарбниці. Ви сьогодні здобули ___ ключів. Тож відкривайте ключі-підказки і думайте! Але пам’ятайте, що  у вас всього хвилина. (Відгадування шифру).

Ведуча. Браво! Ви молодці! Ви подолали різноманітні перешкоди, витримали з честю всі випробування, проявили розумові, логічні, художні здібності, показали знання з інформатики. І головне – відгадали шифр замка скарбниці форту. Відкривайте її. Для цього потягніть мотузку і отримайте свій приз – скарб буаярів. (До стіни прикріплена коробка з шоколадками. Шоколадки круглі, на яких написано «1 гривня». Внизу коробки зав’язано бант, після смикання якого коробка відкривається і шоколадки падають, а учасники їх збирають.)

Ведуча.

Надійну вибирали

Між камер ви дорогу,

Дісталися скарбниці,

Здобули перемогу!

 

Тому на пам’ять вам ще кілька призів. (Вручення призів.)

 

Ми з вами, сподіваюсь,

Зустрінемось не раз.

До зустрічі! Приходьте!

Наш форт чекає вас!

 

(Якщо слово не вгадали, дуже школа. Ключове слово було «Дискета або ГМД». Але ви чудова команда, наступного разу вам обов’язково пощастить. І для вас заохочувальні призи.)

Ми прощаємося з фортом Буаяр і його мешканцями. До нових зустрічей!  

 

1

 

docx
Додано
2 вересня 2018
Переглядів
523
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку