Мета: формування всебічно розвиненої соціально-активної особистості з урахуванням її індивідуальності, потреб та інтересів; формування навичок ефективної та безпечної взаємодії з інформацією отриманою з медіаджерел, у тому числі з використанням засобів сучасних інформаційно-комунікаційних технологій у повсякденній практичній, зокрема навчально-пізнавальній, діяльності учнів; навчання сприйняттю і переробці інформації.
Авторська робробка:
вчителів хімії Карбівничої І.В.
та фізики Гончар О.О.
СЗШ №2, м.Новомосковськ
Дніпропетровської обл.
Інтелектуальна гра «Клуб МЕДІАЗНАЙОК»
Мета:
Педагогічна технологія: технологія розвитку критичного мислення.
Форма гри: групова.
Вікова категорія: учні 5-6 класів.
Міжпредметні зв’язки: основи здоров’я, біологія, інформатика, українська мова та література, історія, природознавство, мистецтво.
Обладнання: телевізор, медіатексти, фотографії, відеоролик, мультфільм, гра «Медіазнайко», гаджети з під’єднанням до мережі Інтернет, плакат «Медіагалактика», планети Медізнайко, Гугл та Уважність.
ХІД ЗАХОДУ
І. Вступ.
Карбівнича І.В.: Добрий день, діти і гості! Ви запрошені на інтелектуальне змагання двох команд «Зірковий шлях» і «Всесвіт медіа», що є учасниками «Клубу медіазнайок». Ваші знання, здатність швидко знаходити відповіді на питання, ваше вміння працювати з медіазасобами допоможуть вам сьогодні.
Гончар О.О.: Сьогодні ми з вами подорожуємо МЕДІАГАЛАКТИКОЮ, яка кожен день відкриває нам свої таємниці. Ми відвідаємо 3 планети цієї дивної галактики, де на вас чекають надзвичайно цікаві завдання!
Удачи всім учасникам гри!
А суддями - медіаекспертами будуть наші гості!
Карбівнича І.В.:
Телебачення, радіо, рація,
Інтернет і книжок мілліони.
Інформація, інформація нам знання шикує в колонни.
Гончар О.О.:
Увага!
(Демонстрація уривків відеороликів різних інтелектуальних телевізійних ігор)
- Що об’єднує кадри цих відеороликів?
- Назвіть інтелектуальні ігри, які ви побачили.
- Що потрібно учасникам цих ігор для перемоги?
- Де можна отримати інформацію найшвидше?
ІІ. Основна частина.
2.1. На планеті Медіазнайко.
Карбівнича І.В.: Отже, ми відправляємся в наш віртуальний політ по галактиці Медіа!
І першою на нашому шляху зустрінеться планета Медіазнайко.
Гончар О.О.:
Ви - сучасні, ви – креативні!
З Інтернетом ви вже на «ти»!
Всім відоме слово «медіа»
Вам повинно допомогти!
Карбівнича І.В.: А ще допоможе вам он-лайн гра «Медіазнайко», з якою ви познайомилися під час проведення Тижня безпечного Інтернету.
Увага! Завдання. Використовуючи знання з історії виникнення ЗМІ, медіамалюнки і шкалу, розташуйте відкриття людства в історичному часі на шкалі. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 лайк. Як бонус, команда може отримати ще один лайк, якщо правильно зробить все першою. (Додаток 1)
Виконання завдання розпочати!
(учні виконують завдання)
Гончар О.О.: А зараз, увага! Правильне розташування послідовності відкриттів в історії ЗМІ.
2.2. На планеті GOOGLE.
Карбівнича І.В.: Молодці! Ви з успіхом пройшли це завдання! А нас чекає повно чудес планета GOOGLE.
Медіапланети, медіазірки!
З медіа працюємо я і ти!
Гончар О.О.:
Отже, завдання. Кожна команда отримує пакет однакових завдань. Використовуючи власні знання, а також мобільні телефони для пошуку інформації, ви повинні якомога швидше знайти правильні відповіді на питання. За кожну правильну відповідь команда отримує лайк і бонус, якщо дасть правильні відповіді першою. GOOGLE Вам на допомогу! Починаємо! (учні виконують завдання)
Завдання:
1. Як звали поштаря Печкіна з мультфільму «Простоквашино»?
2. Коли в 1937 гроці Уолт Дісней отримував премію Оскара за один із своїх мультфільмів, йому вручили одну звичайну і сім маленьких статуеток. За який мультфільм був нагороджений Дісней?
3. «H0 H0 H0» читається як эйч-ноль-эйч-ноль-эйч-ноль.
Почтовий індекс в Канаді представляють собою дві групи з трьох алфавітно-цифрових символів. Назвіть жителя міста з почтовим кодом H0 H0 H0.
4. Це присутнє в кожному художньому, документальному, науково – популярному фільми чи відео. Без нього неможливо уявити все перераховане. Що це таке?
5. В тебе немає ні кольору, ні запаху, тебе неможливо описати, тобою насолоджуються, не відаючи, що ти таке. Ти – саме життя. Ти наповнюєш нас радістю, яку не пояснити нашими почуттями. Що це таке?
6. Фото О.С. Пушкіна. Чи існує воно насправді?
Карбівнича І.В.: А зараз – правильні відповіді!
1. Ігор Іванович
2. Білосніжка та сім гномів
3. Санта Клаус
4. Музика
5. Вода
6. Ні
2.3. На планеті Уважності.
Гончар О.О.: Наш маршрут проходить повз надзвичайну планету Уважності.
Увага! Завдання.
Карбівнича І.В.: Подивіться 1 раз мультфільм «Добро починається з кожного» (https://www.youtube.com/watch?v=bCSa2Cggd24 ), створений учнями 10 класу нашої школи, що відвідують курс «Медіакультура» і дайте відповіді на питання (просто обведіть букву правильної відповіді). Будьте дуже уважні!
1. Хто є героями мультфільму:
а) Пантера
б) Лев
в) Кіт
г) Миша
д) Пацюк
2. З якого звіра починається мультфільм:
а) з Пантери
б) з Лева
в) з Кота
г) з Миші
д) з Пацюка
3. Лев спіймав:
а) антилопу
б) зебру
в) кота
г) мишу
д) пацюка
4. Лев:
а) був голодним
б) сидів на дієті
в) йому було тоскно
г) насміхався з миші
5. Мишка пообіцяла Левові:
а) допомогти
б) помститися
в) поскаржитися крокодилу
г) втекти при першій нагоді
6. З Левом трапилася пригода:
а) об’ївся
б) проспав уроки
в) потрапив в тенета мисливця
г) позбувся хвоста
7. Маленька Мишка:
а) раділа з біди лева
б) привела мисливця
в) перегризла тенета
г) заховалася у нірку
8. Лев зробив висновок:
а) роби добро
б) сильні завжди праві
в) милосердя завжди віддячиться
г) на слабких не треба зважати
9. А який висновок з цього мультфільму зробив ти:
а) не насміхайся над слабшим
б) якщо ти Лев, то це не значить, що ти всемогутній
в) милосердя говорить про твою людяність
г) на слабких не треба зважати
Бонусне завдання. Уважно прочитай текст і доповни його словами, які Ви вважаєте правильними:
«Три речі ніколи не повертаються назад: слово, час і можливість. Тому не втрачай ….., вибирай ……, не випускай ……..» (підказка: потрібні слова вже є в тексті)
Учні отримують лайки за кожне правильно вставлене слово.
Команди, розпочинайте роботу!
ІІІ. Підведення підсумків гри.
Гончар О.О.: Наша гра завершується! Слово надається медіаекспертам!
Вітаємо обидві команди за активну участь у грі і бажаємо всім учасникам космічних злетів в унікальній Медіагалактиці!
Карбівнича І.В.:
Гра має кінець,
Та кінця не буває
В галактиці знань.
А у Всесвіті – краю.
Додаток 1. До планети Медіазнайко.
Додаток 2.
Р е й т и н г о в а т а б л и ц я
Конкурс
Назва команди |
Планета Медіазнайко |
Планета Google |
Планета Уважність |
Загальна кількість балів за 3 конкурси |
||||||||||||||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||
по 1 лайку |
||||||||||||||||||||||||||||||
Зірковий шлях |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||
Всесвіт медіа |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||