Інтелектуальна гра " Країною Природознавства"

Про матеріал
Матеріал містить конкурси з різних тем природознавства. Можна використати для Узагальнення знань з курсу
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра

  « Країною Природознавства»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                       Розробила:

                                                                                вчитель біології

                                                                                     Ліцею №1 м. Немирова

                                                                              Бондарчук Л.Л.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектуальна гра  « Країною Природознавства»

 

Мета: Розширити і поглибити  знання учнів з природознавства. Розвивати спостережливість, пізнавальну активність, логічне мислення. Виховувати любов до природи.

Підготовка до гри : сформувати команди; підготувати додатковий матеріал;

визначити журі, яке буде слідкувати за роботою  команд.

 

1 конкурс « Розминка»

 

Командам задаються запитання. Відповідають гравці тієї команди, які знають правильну відповідь. Кожна правильна відповідь – 1 бал.

 

  1.               Явища, що примушують обертатися лопаті вентилятора та працювати пилосос                              

                                                                                                          ( електричне)

2. Зоряна система до якої належить наше Сонце                        ( Чумацький шлях)

3. Тверда безформна брила, що рухається в міжпланетному просторі  ( метеорит)

4. Горизонтальне переміщення шарів повітря з ділянки більш високого тиску в ділянку більш низького                                                                                  ( вітер)

5. Стан нижніх шарів атмосфери у певний час в певному місці              ( погода)

6. Усі нерівності земної поверхні                                                                ( рельєф)

7. Системи, які виникли в природі природним шляхом                           ( природні)

8. Організми, які поглинають з їжею готові органічні речовини         ( гетеротрофи)

9. Послідовність організмів, у якій кожний попередній організм є їжею для наступного.                                                                                          ( харчовий ланцюг)

10. Речовини, що людина вносить в ґрунт для покращення його врожайності

                                                                                                                  (  добрива)

 11. Пристосування, які полегшують працю людини                          ( механізми)

12. Сила, з якою тіло унаслідок притягання до землі діє на опору чи підвіс                           

                                                                                                                       ( вага тіла)

13. Міра взаємодії тіл, яка характеризується чисельним значенням і напрямком

                                                                                                                              (сила)

14. Шар Землі заселений живими організмами                                          ( Біосфера)

15. Сировина, яка раніше вже використовувалась людиною             ( вторсировина)

 

2 конкурс « Розприділіть по групах»

 

Командам потрібно розприділити предмети  на дві групи : тіла  і речовини . Завдання виконується письмово. Кількість балів визначається кількістю записаних правильних відповідей.                     

 

Склянка, ніж, залізо, алюміній, цвях, дріт, мідь, цукор, скло, залізні ошурки, шматок мила, вода, воскова свічка, залізна труба, пробірка, пластмаса, грудочка цукру рафінаду, парафін.

 

3 конкурс « Колір»

Команди вибирають один з овочів і повинні  дати відповідь на питання. Кількість балів - 2.

 

  Якого кольору відбиваються промені від поверхні огірка, помідори, баклажана

 ( зелений, червоний, фіолетовий)

 

4 конкурс « Портрет»

Учасники команд повинні відгадати за підказками поняття. Якщо вони відгадують за першою підказкою, отримують -3 бали, за  другою – 2 бали, за третьою – 1 бал.

 

Атмосферний тиск

  1. Це явище природи належить до групи механічних
  2. Це явище пояснюється законом всесвітнього тяжіння
  3. це явище виражається в дії повітряної оболонки Землі на земну поверхню та предмети, що знаходяться на ній.

 

Харчовий ланцюг

 

  1. Це взаємозв’язок між живими організмами.
  2. Цей взаємозв’язок полягає в харчуванні
  3. Кожна жива істота харчується іншими , а саме стає їжею для когось.

 

Дихання

 

  1. Це властивість живих організмів.
  2. У цьому процесі беруть участь газоподібні речовини.
  3. Під час цього процесу витрачається кисень.

 

Піднімальний кран

 

  1. Це машина
  2. Ця машина заміняє простий механізм – блок.
  3. З допомогою цієї машини підіймають великі вантажі.

 

5 конкурс  « Відповідність»

 

На екран  проектуються зображення, учасники гри повинні співставити тінь і фігуру. Максимальна кількість балів – 4.

 

А – куля, Б –піраміда, В – диск, Г - куб

 

6 конкурс « Визначіть екосистему»

 

 Учні повинні записати рослини у відповідні стовпчики:

Ліс                       Поле                         Луки

Льон, ряст, пролісок, тимофіївка, королиця, конюшина, пирій, осот, кукіль, гусяча цибулька, анемона, жито, буряк, кукурудза.

Максимальна кількість балів - 15

 

  1. конкурс « Вірю – невірю»

 

 Учасникам гри потрібно визначити правильне твердження. Команди після зачитування тверджень піднімають відповідну картку. Кількість балів дорівнює кількості правильних відповідей.

 

  1. Вивчаючи рух космічних тіл, люди змогли вести відлік часу- створити календар і годинник.                                                                                                                     В
  2. Уже 2500 років тому в Давній Греції ученні вважали, що Земля має форму кулі.                                                                                                                                    

                                                                                                                                      В

  1. У 1969р. російські космонавти висадилися на Місяць.                                          Н
  2. Найбільша у світі обсерваторія- хаблівський телескоп- знаходиться в космосі на навколоземній орбіті.                                                                                                 В
  3. Найближча  до нас зірка,  крім Сонця - це Полярна зірка.                                    Н
  4. Полярна зірка знаходиться в сузір’ї Великої Ведмедиці.                                      Н
  5. Наша галактика, де знаходиться Сонячна система, називається Чумацький Шлях.                                                                                                                             

                                                                                                                                     В

  1. Зірки - космічні тіла, що існують вічно.                                                                 Н
  2. Жираф, Рись, Лебідь, і Лев - їх можна побачити не тільки в зоопарку, але й на небі.                                                                                                                              В
  3. У день ми на Землі не можемо спостерігати жодної зірки.                                   Н
  4. У Сонячну систему входить десять великих небесних тіл.                                   В
  5.  У Сонячній системі атмосферу має тільки Земля.                                                 Н
  6.  У Сонячній системі найбільшу кількість супутників має Юпітер.                      В
  7.  Сонце найближче до нас космічне тіло.                                                                 Н
  8.  Метеори більші за розмірами, ніж метеорити й астероїди.                                  Н
  9.  Між орбітами Марса і Юпітера знаходиться пояс астероїдів.                             В
  10.  У Сатурна, крім кілець, що складаються з твердих тіл, є ще багато супутників.       

                                                                                                                                           В

  1. Уявна вісь обертання Землі нахилена до площини земної орбіти.                      В

 

 

  1. конкурс « Дослід»

 

Учням потрібно пояснити дослід. Максимальна кількість балів – 5

Ведучий демонструє для кожної команди дослід.

 

1 дослід

2 диски – з паперу та пластмаси, фанери… Взяти в 2 руки і дати їм можливість падати з однакової висоти. Який диск упаде швидше?

 ( На обидва диски діють 2 сили – сила всесвітнього тяжіння та сила опору повітря. Металевий та пластмасовий рухатиметься швидше, оскільки його маса більша.)

 

2 дослід

2 аркуші паперу однакові. Один зіжмакати. Який падатиме швидше та чому.

 ( Зіжмаканий падає швидше, оскільки опір повітря діє на нього менше через менші розміри поверхні).

 

3 дослід

Вередлива пляшка. Скляну банку або пляшку щільно закоркуйте пробкою, в якій зроблено отвір, через який пропущена лійка. Починайте потроху наливати в пляшку воду через лійку, вставлену в пробку. Скоро вода перестане витікати з лійки в пляшку, пляшка не хоче приймати воду. Чому?                 

( Вода перестає виливатися  з лійки у пляшку, оскільки щільно закрита пробка не дає можливості виходити повітрю, яке з пляшки витісняє вода. Якщо витягти пробку або послабити, вода знову полиється.)

 

Підсумок гри

Журі підраховують бали. Визначають переможця гри.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Димарєва Лілія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 грудня 2022
Переглядів
1322
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку