ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ТА БАТЬКІВ
« ЛЮБИ І ЗНАЙ СВІЙ РІДНИЙ КРАЙ»
Мета: розширювати та поглиблювати знання про свою країну, розвивати в батьків та педагогів прагнення бути свідомим громадянином України, виховувати любов до рідного краю, його традицій і обрядів, формувати високі громадянські якості: патріотизм, людяність, доброту, милосердя та працьовитість.
Музичний супровід. Лунає пісня Україна – це ти(Тіни Кароль)
МОЯ УКРАЇНА
Сл. Г. Володька, муз. К. Василенко
Сонячні ранки, чисті джерела –
Все то моя Україна.
Хто я без тебе,
Як сонце без неба,
Ти моя мудра, єдина.
Ми твої діти, тут народились,
Тут наші батько і мати.
Ми – українці, – завжди і всюди
Будем про це пам’ятати.
Отчому краю щиро бажаю
В мирі і злагоді жити.
Кращого краю в світі немає.
Як же його не любити!
Разом будуєм сильну державу,
Вільну, велику, єдину.
Люди, прошу:
«Бережіть і цінуйте
Нашу святу Україну».
Ведуча . Вітаємо всіх на інтелектуальній грі «Люби і знай свій рідний край».
В грі приймають участь…….
Як справжні патріоти вони доведуть, що державі потрібні високоінтелектуальні громадяни, тому їм пропонуємо пройти такі тури:
Завдання №1 «Ерудит»
1.Київський князь. (Ярослав)
2.Композитор, автор Гімну України. (Вербицький)
3.Урочиста пісня .(Гімн)
4.Великий український поет-пророк.(Шевченко)
5.Символ держави. (Прапор)
6.Кущ – народний символ України.(Калина)
7.Поет,автор Гімну України.(Чубинський)
8.Предмет – символ спільного шляху і долі для молодят. (Рушник)
9.Символ молодості і дівоцтва.(Вінок)
10.Символ держави.(Герб)
11.Рослина – символ нев’янучої молодості.(Барвінок)
12.Місто – символ України.(Київ)
13.Ріка – символ України. (Дніпро)
14.Острів,символ козацтва та України.(Хортиця)
Завдання №2
Загадки ( гра по колу)
Морква, біб і цибулина,
бурячок і капустина,
ще й картопля — шусть у горщик.
Ну й смачний ми зварим … (борщик).
Довго з тіста їх ліпили,
у окропі поварили.
Потім дружно ласували,
ще й сметанки додавали. (Вареники)
І поживне, і смачне,
Біле, пінне, запашне.
Залюбки малята п’ють,
Здоровенькими ростуть. (Молоко)
Як навколо об’їси
— Серединки не проси.
Ми такі гостинці:
Дірка в серединці. (Бублики).
В розмальованій хустині,
Солоденька всередині.
Коли нею почастують,
Діти тішаться, ласують. (Цукерка).
Наче сонечко, жовтеньке,
А розтане – то м’якеньке.
Молочко у ньому є,
Смак до каші додає. (масло)
Фізкультсмішинка « СУРЖИК»
На слайдах демонструються фото ,на яких зображені так звані суржики. Перегляд слайдів.
Ведуча.
Завдання № 3 « Ой» ( поділ на команди)
Мова – це не просто спосіб спілкування, а щось більш значуще. Мова – це всі глибинні плати духовного життя народу, його історична пам'ять, найцінніші надбання віків, мова – це ще й музика, мелодика, фарби буття, сучасна художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.
Ведуча. Продовжуючи розмову про значущість української мови, оголошую наступний конкурс, який має незвичайну назву «Ой».
Учасникам команд треба скласти з вигуком ОЙ 5 речень:
1.Дорікання
2.Страх
3.Переляк
4.Горе
5.Здивування
Завдання № 4«НЕ КАЖИ НІЧОГО ,А ПОКАЖИ»
Ведучий пропонує командам одягнути букви з обох боків. Завдання полягає в тому : поки ведучий читає запитання ,команда повинна скласти відповідь з цих букв.
Завдання № 5« У РІДНОМУ КРАЇ І СЕРЦЕ СПІВАЄ»
Ведуча Отже, конкурс називається «У рідному краї й серце співає».
Завдання. Впізнати пісню. Заспівати українську пісню.
Фонограми пісень
1 «Розпрягайте, хлопці коней»
2 «Чорнобривці»
3 «Пісня про рушник»
4 «Києве мій»
5. «Два кольори»
6. «Червона рута»
7. «Чортополох»
8. «Одна калина»
Завдання № 6« ВІРЮ НЕ ВІРЮ»
Україна – дуже велика країна. Ми вже багато що знаємо, але й багато нам ще невідомо. У цьому конкурсі я буду називати той чи інший факт, а ви повинні сказати, вірите ви в це чи ні.
- Наша країна святкує День незалежності 24 серпня.(вірю)
- Область,у якій ми живемо,розташована в центрі України. (не вірю)
- У місцевості,де ти живеш водяться крокодили. (не вірю)
- У твоєму районному центрі знаходиться пам’ятник Тарасу Шевченку.(вірю)
- У місцевих водоймах водяться карасі,щуки,соми,окуні. (вірю) - Область, у якій ми живемо, називається Волинська.(не вірю)
- У місцевості,де ти живеш, є родовища кам’яного вугілля.(вірю)
- У моєму краї вирощують картоплю. (вірю)
- У моїй місцевості переважають такі природні угрупування,як водойми,болота.(не вірю)
- У місцевих лісах водяться лисиці,зайці, кабани,білки. (вірю)
Завдання № 7 « КРОСВОРД»
КРОСВОРДИ
«Вітчизна»
|
1 |
|
|
В |
|
|
|
|||
|
2 |
|
І |
|
|
|
||||
3 |
|
Т |
|
|
|
|||||
4 |
|
|
|
Ч |
|
|
||||
|
5 |
|
|
И |
|
|
||||
|
6 |
|
З |
|
|
|
||||
7 |
|
|
|
Н |
|
|
||||
|
8 |
А |
|
|
|
|
|
|
||
«Україна»
4. Збірка віршів Т.Г.Шевченка (Кобзар).
6. Квітка-символ України (Барвінок).
7. Гори України – (Карпати)
|
1 |
У |
|
|
||||||
|
2К |
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
Р |
|
||||
|
4 |
|
|
|
А |
|
|
|||
|
5 |
|
Ї |
|
||||||
6 |
|
|
|
|
Н |
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
А |
|
|
|||
Ось і закінчилась наша інтелектуальна гра. Сьогодні ви показали свою кмітливість,ерудицію та творчий потенціал. Підсумок.
Не дивіться на Україну, як на землю своїх батьків. Дивіться на неї, як на землю своїх дітей. І тоді прийдуть зміни…
(Святослав Вакарчук)
Показ фільму про Україну.
КРОСВОРДИ
«Вітчизна»
«Україна»
4. Збірка віршів Т.Г.Шевченка
6. Квітка-символ України
7. Гори України