Конспект заняття, "Складання описової розповіді про птахів"

Про матеріал
Матеріал допоможе вихователям старшої групи навчити дітей складати описові розповіді про птахів ( тварини,рослини) цікаво та просто за допомогою моделі
Перегляд файлу

Складання описової розповіді про птахів за допомогою моделі.

Мета : навчити  дітей складати описові розповіді про птахів:відбирати зміст,визначати послідовність розповіді, використовуючи замість плану моделі – картинки, підбирати образні слова, вирази, які характеризують птахів та відношення до них. Уточнити та закріпити уявлення дітей про птахів які живуть в різному середовищі (на землі, на воді, в повітрі) і відрізняються по зовнішньому вигляду, засобам пересування (плавають, стрибають, ходять, літають), характером їжї. Формувати вміння відображати в розповіді найпростіші зв’язки: будова дзьоба та характер їжї, будова лап і засіб пересування, середовище і колір пір’я. Виховувати вміння розповідати емоційно ,виразно.

Матеріал: предметні картинки з зображенням птахів (курка, ворона, горобець, гуска, дятел, снігур, чайка, голуб); моделі для складання описових розповідей про птахів – карточки з зображенням дзьоба, пір’я, лап, гнізда, тарілки. Ігровий персонаж – Ведмедик.

Попередня робота: спостереження за птахами в куточку природи і на прогулянці; дидактичні ігри з моделями; читання оповідань В.Біанки, В.Сладкова, Г.Скребицького про птахів ; розгляд картинок з зображенням різних птахів поза заняттями.

Хід заняття:

Перша частина : Діти знаходяться біля столу вихователя. На заняття приходить Ведмедик.

 Ведмедик: До вас поспішав, щоб розповісти про пташку. Я побачив її біля дитсадка. Вона велика. Сиділа на паркані. Не кричала. Але я не знаю, що це за пташка.

Вихователь : Діти, а ви впізнали ,що це за пташка? Ні? Чому?

Відповідь : ведмедик розповів незрозуміло.

Ведмедик: Навчіть мене розповідати про птахів, будь ласка.  підбирати образні слова, вирази, які характеризують птахів та відношення до них. Вихователь: Діти, навчимо Ведмедика розповідати. Сідай. Будемо складати розповіді про птахів.

 Друга частина . Діти сідають на місця, а на дошці з’являються предметні картинки з зображенням птахів.

 Вихователь: Як потрібно представити пташку, щоб ми її впізнали? Потрібно сказати яка пташка: маленька чи велика, який у неї дзьоб, які лапки, пір’я; розповісти що вона їсть, як і де здобуває їжу; як пересувається; чи весела вона, чи співуча? Щоб розповідь була цікавою, зв’язною , потрібно розповідати про все по черзі.

 Назвати птаха. Щоб не забути поставимо картку. Яку картку поставимо? Кожний буде розповідати про того птаха, який подобається ( вказує на картинки з зображенням птахів). Так яку картку поставимо? Вірно. Картку без зображення, тому що кожний, буде розповідати про свого птаха.

Про що потрібно розповісти, щоб Ведмедик впізнав пташку і не переплутав її з іншою? (Діти з вихователем обговорюють варіанти розповідей і обирають кращий).

 Отже, спочатку будемо розповідати яка пташка : який у неї дзьоб, лапки, пір’я. Щоб не забути ,поставимо картки (виставляються моделі „дзьоб”, „пір’я”, „лапи”) під першою карткою.

А за якими ознаками Ведмедик впізнає птаха? Давайте розповімо , де пташка живе. А щоб нічого не забути поставимо картинку ( зображення гнізда) Ведмедик: Щось я не зрозумів, а чому птахи живуть у різних місцях.? Вихователь: Деякі птахи вміють плавати – у них лапки з перетинками: курка ходить по землі, в неї сильні лапи, а крила короткі; горобчики маленькі, лапки у них коротенькі, вони і літають ,і стрибають.

Ведмедик: А чим годувати птахів? Ви говорите, що вони їдять різний корм, а чому?

 Вихователь: У птахів різні дзьоби, тому, що вони живуть у різних місцях. Щоб не забути про це розповісти поставимо картку ( тарілка). Увага! У мене залишилась остання картка(людина) . Про що будемо розповідати в цьому випадку? Вірно, про те, як людина відноситься до птахів, як допомагає їм. Всі картки виставлені , потрібно ще раз повторити послідовність розповіді, значення кожної картки . Вихователь зауважує, що діти придумують свій варіант розповіді.

Вихователь: Ведмедик, ти зрозумів, як потрібно придумати розповідь про пташку?

Ведмедик: Зрозумів, тільки забув з чого починати.

Вихователь: (показує першу картку) Що означає ця картка? (аналогічно обговорюється кожна картка).

Ведмедик, а про яку пташку тобі розповісти? Ведмедик обирає „чайку”. Розповідь . Це чайка. Чайка – красива й велика. У неї біді як сніг крила. Дзьоб у чайки сильний – ним зручно ловити рибу, розкльовувати мушлі. Лапи красиві, довгі, тому вона може ходити по землі: між пальцями перетинки, щоб було зручно плавати . Чайки живуть біля води літаючи виглядають рибу у воді. А ловлять ще жуків, бабок.

Діти обирають птаха про якого будуть складати розповіді та вчать ведмедика.

docx
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
6469
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку