Інтелектуальна гра «Мандрівка вже відомими стежками», 6 клас

Про матеріал
узагальнити та систематизувати знання учнів про вивчені твори та авторів,; розвивати творчі здібності, уяву, допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці; виховувати найкращі людські риси, інтерес до літератури.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра

«Мандрівка вже відомими стежками»

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про вивчені твори та авторів,; розвивати творчі здібності, уяву, допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці; виховувати найкращі людські риси, інтерес до літератури.

Обладнання: роздатковий матеріал.

Форма проведення: гра-змагання

Епіграф: «Твір, який читають, має теперішнє; твір, який перечитують, має майбутнє»

     О. Дюма-син

Хід гри

ВЧИТЕЛЬ: Література – це мистецтво слова, а слово – найцінніше надбання людства, начало всіх начал. Це безмежний світ, у якому постає і вирішується безліч проблем. Цей світ має багато призначень. Так, читанням насолоджуються, а знання літератури є важливою ознакою освіченої, культурної, інтелігентної людини. Водночас художні твори містять своєрідну шкалу духовних і моральних цінностей, накопичених людством, упродовж тисячоліть, ознайомлюють нас із життям, побутом, звичаями, світоглядом і культурою різних народів.

Ми з вами вже познайомилися з деякими творами зарубіжної літератури. І сьогодні наш урок пройде у формі гри-змагання.

 Отож, у нашій залі присутні 2 команди, які, я сподіваюся, гарно підготувалися  та продемонструють нам свої знання та творчість( 2 команди по 12 чоловік, заздалегідь готують 1 конкусних завдання – «Візитка»).

Увага! Наш літературний турнір має за такі правила:

1)     Гра триває у 7 турів, інструктаж до кожного з яких оголошує ведучий.

2)     За кожну правильну відповідь команди отримують1 бал, за виключенням привітання, яке оцінюються у 5 балів.

3)     Команди відповідають по черзі або, хто перший подасть сигнал карткою.

4)     Якщо команда подала сигнал завчасно, або ж не знає правильної відповіді, то право відповісти мають суперники і отримують 2 бали.

5)     За шум та підказки журі має право знімати бали, від 1 до 3.

6)     Право першою відповідати має та команда, яка за попередній конкурс отримала більшу кількість балів.

Допомагатимуть визначити команду-переможця журі у складі:

________________________________________________________________

________________________________________________________________

Ну що ж, бажаємо успіху командам! Почнімо.

І тур. « Візитка» ( учасники готують завчасно назву, девіз команди, емблему, обирають капітана команди). Журі оцінює оригінальність, зв'язок із зарубіжною літературою. Оцінюється в 5 балів.

ІІ тур. «Розминка». (правильна відповідь – 1 бал)

Кожній команді по черзі пропонується по 10 запитань. Відповідь повинна прозвучати миттєво. Якщо команда не дає відповіді на поставлене питання, у команди-суперника є шанс відповісти і отримати 2 бали за правильну відповідь.

1. Як звали слугу Робінзона Крузо? (П’ятниця)

2. Де жили грецькі боги? (Олімп)

3. Назвіть царство, де найчастіше відбуваються події казки

(В тридев’ятому царстві)

4. Частина байки, в якій міститься повчання (Мораль)

5. Тварина, яка змінює свій колір в залежності від обставин (Хамелеон).

6. Скільки подвигів здійснив Геракл? (12)

7. Засновник жанру байки (Езоп)

8. В якій казці описані всі пори року, що змінювали дуже швидко одна одну? («12 місяців»)

9. Ім’я давньогрецької богині краси і кохання (Афродіта)

10. Хто з казкових персонажів підібрав стрілу Івана-Царевича?(Жаба)

11. Що використовував для свого польоту Карлсон?(пропелер)

12. Хто з казкових персонажів тримав свою смерть в яйці?(Кощій Безсмертний)

13. На якого птаха перетворилося Гидке Каченя?(Лебедя)

14. Скільки часу розповідала свої казки Шахерезада?(1001 ніч)

15. Як звуть найменшого казкового хлопчика?(Хлопчик-Мізинчик)

16. Що загубила Попелюшка, втікаючи із королівського палацу?(Кришталевий черевичок)

17. Яка казкова героїня мала костяну ногу?(Баба Яга)

18. Герой міфу,який приніс людям вогонь.(Прометей)

19. Який подарунок забажала Оксана від Вакули (золоті черевички)

20. Герой , який подорожував на Різдво з Духами (Скрудж)

21. Героїня , яка грала в гру «Радість» (Полліанна)

22. Що таке билина?

ІІІ тур. „Ми знаємо їх по біографії ”.

Завдання.  За уривками з біографії назвати прізвище письменника.

1. “Англійський письменник, який любив Різдво, писав про нього. Мав псевдонім Боз.” (Чарльз Діккенс)

2. “Від народження був горбатим і дуже потворним. Усе життя провів у рабстві. За легендою, був скинутий зі скелі. Перший, хто створив жанр байки у світовій літературі. Представник Греції.» (Езоп)

3. «Його вважають і українським, і російським письменником. У творах відображав українські традиції та природу.» (М.В. Гоголь)

4. “Був сином бідного армійського офіцера, народився в Москві. Сім’я постійно переїжджала з місця на місце. Змалку не мав змоги навчатися в школі. Але прагнення хлопця до знань було настільки сильним, що він самотужки вивчив мови, математику і став високоосвіченою людиною. Писати байки почав майже в сорок років. Представник російської літератури. (Іван Андрійович Крилов)

5. “Він започаткував серію „Незвичайні подорожі”. Угода була укладена на 20 років. Навіть після втрати зору не полишив писати за допомогою спеціального пристрою. ”.

(Жуль Верн)

6. «У своїх творах відображав смішне та серйозне. Був лікарем за професією, а за покликанням лікар людських душ. Мав псевдонім – Брат мого брата, Чехонте.»

(Антон Чехов)

7. «Любив мандрувати й читати. Виховувала хлопчика мама й вітчим. Працював по 15-17 годин на добу. Справжнє імя письменника Джон Гріффіт Чейні.» (джек Лондон0

8. «Вважається російським та українським письменником. Велика кількість творів присвячена дітям. Помер у Полтаві. Наш земляк.» (Володимир Короленко)

ІV тур. «Назви країну, батьківщину письменника» Цей конкурс на швидкість: хто першим дасть правильну відповідь, тому зараховується один бал.

О.Пушкін    Росія

Жан де Лафонтен  – Франція

А. Чехов  – Росія

Ч. Діккенс -  Англія

Езоп – Давня Греція

Ж.Верн – Франція

М.Гоголь – Україна, Росія

V тур «Літературні анаграми». Переставте букви в запропонованих словах так, щоб з них вийшли літературні терміни.

РОМАТФАЕ             (МЕТАФОРА)

ПІНВНРНЯЯО        (ПОРІВНЯННЯ)

СОЕНЯБНУОЛ      (УОСОБЛЕННЯ)

ІТЕТПЕ                    (ЕПІТЕТ)

АТТНФИЗЕ            (АНТИТЕЗА)

VІ тур Математичний „У царство точності” . Хто швидше відгадає, той отримує за кожну правильну відповідь 1 бал.

1. Скільки років прожив Робінзон Крузо на безлюдному острові? (28).

2. О якій годині Попелюшка повинна була повернутися додому? (12).

3. Яку математичну фігуру нагадує Колобок? (Куля).

4. Яке число найчастіше зустрічається в народних казках? (3).

5. Скільки витязів виходять із вод ясних з морським ватагом? (30).

6. Яку математичну дію пам’ятав Кай після поцілунку Снігової Королеви? (Множення).

7. Скільки учасників складали музичну групу у казці братів Грімм «Бременські музики»? (4).

8. Вік капітана з роману Жуля Верна? (15).

9. Скільки подвигів здійснив Геракл, щоб звільнитися від Еврисфея? (12).

VІІ тур «Знавці творів»

Вчитель називає слова, а діти відгадують назву казки і героїв, хто швидше.

- Город, баба, ріпка, собачка, мишка.(«Ріпка»).

- Вовк, мисливець, бабуся, червона шапочка, дівчинка. («Червона шапочка»).

- Квітка, дюйм, жаба, жук, ластівка. («Дюймовочка»),

- українка. гарна, вимоглива, черевички цариці. (Оксана)

Троянди, санки, сніг, олень, Герда, Кай. («Снігова королева»).

- парубок, коваль, гарно малював, літав на чорту в Перетбург. (Вакула)

- багатий, скупий, подорожі, привиди, не любить Різдво. (Скрудж)

- Хлопчик, юнга, капітан, 15 років. (Дік Сенд)

- золота лихоманка, Аляска, покинув друг, бортьба з тваринами, вижив. (герой)

- хлопчик, сліпий, любив музику, Евеліна, став визначним. (Петро Попельський)

VІІІ тур Впізнай назву твору за ілюстрацією.(по черзі отримують картинку і називають твір, якщо команда не називає твір, то у команди-суперника є шанс відповісти і отримати 2 бали за правильну відповідь).

Похожее изображение      Картинки по запросу байкка лисиця і виноград Картинки по запросу байкка лисиця і виноград         Похожее изображение

Картинки по запросу різдвяна пісня в прозі           Картинки по запросу ніч перед різдвом

Картинки по запросу хамелеон твір           Похожее изображениеПохожее изображение

Картинки по запросу сліпий музикант    Картинки по запросу крук і лисиця

Підведення підсумків конкурсу.

Вчитель. Поки журі визначає переможця. Ми пограємося всі разом у «Пантоміму». Я загадуватиму  учаснику слово, а він має його показати за допомогою рухів та жестів, ви відгадуєте. І так по черзі поки журі рахуватиме бали.

Слово журі. Визначення переможців. Нагородження.

Вчитель. У випадку, якщо однакова кількість балів, то граємо в сепергру „Загублені слова”. Хто швидше?  

Завдання. Вписати правильне слово.

У Лукоморья … зелёный;

Златая … на дубе том:

И днём и ночью … учёный

Всё ходит по … кругом;

Идёт направо – … заводит,

Налево – … говорит.

Там чудеса: там … бродит,

… на ветвях сидит;

Там на неведомых …

Следы невиданных …

 

docx
Додано
16 березня 2019
Переглядів
2612
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку