Інтелектуальна гра "Права і обов'язки здобувачів освіти" 5-8 кл.

Про матеріал
Матеріал для проведення всеукраїнського тижня права у 2019/2020 навчальному році в закладах загальної середньої освіти.
Перегляд файлу

 

Інтелектуальна гра

«Права та обов’язки здобувачів освіти»

Мета:

  • підвищити загальний рівень знань учнів з проблем прав людини та дитини;
  • формувати загальний рівень знань правової свідомості учнів;
  • показати важливість знання дітьми своїх прав та обов’язків.

Хід гри

Доброго дня!

Радий вітати вас у нашій залі!

Сьогоднішні наша інтелектуальна гра, приурочена до тижня права і має назву «Права та обов’язки здобувачів освіти».

Окрім основних прав дитини є права здобувача освіти, тобто учні в школі мають права, які прописані в статуті школи, в якій він навчається. Статут це -  встановлений засновником (власником майна) організації обсяг правил, що регулюють її правовий стан, відносини, пов'язані з внутрішнім управлінням, стосунки з іншими організаціями чи громадянами.  

Якщо є права то є і обов’язки. І ми це з вами сьогодні зясуємо.

В грі беруть участь 2 команди, до складу яких входять учні 5-8 класі.

Оцінювати конкурси буде журі у складі:____________________

 

 

Шановні учасники, запам’ятайте правила нашої гри:

  • Грай чесно.
  • Шкода, що програв, але не заздри, не сумуй.
  • Не тішся з невдачі іншого.
  • Виконуй свою роботу вчасно і якнайкраще, при цьому пам'ятай про загальну роботу колективу.
  • Допоможи, навчи, покажи тому, хто не може впоратись з роботою.
  •             Вчись у інших того, чого не вмієш сам, із вдячністю приймай допомогу і підтримку друзів, якщо це необхідно.
  •             Стався до інших так, як ти бажаєш, щоб до тебе ставились.

 

Привітання команд

Представлення учасників гри (2 команди).

Команди по черзі представляють свої команди (кожна команда оголошує назву «Освітяни» «Праволюби»»Генії Юриспруденції» «Маленькі юристи»).

Оголошуються капітани команд.

 

 

1конкурс. Правознавчий марафон.

Вам необхідно по черзі дати відповіді на 10 запитань. Часу на роздуми немає. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. Відповідає в команді саме капітан.

Розпочинає команда яка найшвидше наддасть відповідь на поставлене запитання, за умовою що відповідь буде правильна. Якщо відповідь не вірна, розпочати конкурс буде надана іншій команді.

Увага запитання:

  1.     Правовий документ в навчальному закладі, який регламентує діяльність закладу (Статут школи)

Право розпочати цей тур надається команді ____________________

За кожну правильну відповідь зараховується 1 бал. Всього 20 запитань. Тож починаємо.

  1.     Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою? (Фізичною)
  2.     Вік, з якого дитина в Україні отримує паспорт(14 років)
  3.     Особа, що мають стійкий правовий зв'язок із певною державою? (Громадянин)
  4.     Добре витися, це право чи обов’язок (Обов’язок)
  5.     Як називаються особи, яким не виповнилося 18 років? (Неповнолітні)
  6.     Хто несе відповідальність за неправовірні дії дитини віком до 14 років? (Батьки чи опікуни)
  7.     Як називається основний міжнародний документ про права дитини? (Конвенція про права дитини)
  8.     Протиправна дія (Правопорушення)
  9.     Перший документ, що засвідчує особу (Свідоцтво про народження)
  10. З якого віку особа може нести кримінальну відповідальність в Україні (з 14 років)
  11. Коли відзначається День прав людини? (10 грудня)
  12. Основний Закон нашої держави (Конституція України)
  13. Що таке протиправна поведінка (Проступок)
  14. Які органи в Україні забезпечують захист прав людини (Поліція, суд)
  15. Чи функціонує в нашій державі гаряча ліні з питань протидії насильства та захисту дитини (Так, національна гаряча лінія)
  16. Чи кожна дитина може звернутися до національної гарячої лінії (Так, в будь який час)
  17. Хто здійснює психологічне забезпечення навчально-виховного процесу в нашій школі (Практичний психолог)
  18.  Хто здійснює безпосереднє керівництво школою (Директор школи)
  19. Несуть лі відповідальність батьки за діяльність дітей в школі (Так)
  20.  Хто відповідає за безпечне навчання дітей в нашій школі (Адміністрація школи)

 

 

 

 

Ви добре знаєте, що у кожній дитини є свої права. В нашій школі права дітей прописані в Статуті нашої школи. І кожна дитина, яка навчається в нашій школи повинна іх знати.

Тож наступний конкурс стосується прав учнів нашої школи.

 

2-й конкурс «Хмарка» (права дитини)

Умови конкурсу.

Ведучий озвучує запитання стосовна прав школяра, зокрема права санаторної школи-інтернату. На екрані виводиться хмарка на яких написані в хаотичному порядку відповіді, з яких потрібно обирати і записати в відповідний стовпчик в наданому папері привільні відповіді на поставлені запитання. Запитань 10. Перевірку відповідей рахує журі. По закінченню конкурсу на екран виводяться правильні запитання.

Запитання:

  1. Учні санаторної школи мають право на доступність та безоплатність (повної загальної освіти)
  2. Медичні послуги які учень школи-інтернату отримує в закладі є (безкоштовні).
  3. Діти сироти та діти позбавлені батьківського піклування, що навчаються в нашій школі мають право на (повне держзабезпечення)
  4. Учні школи-інтернату мають право брати участь у роботі органів (самоврядування закладу)
  5. Учні нашої школи мають право захист від будь-яких форм експлуатації, ________________________ насилля.
  6. Умови навчання в школі повинні бути (безпечні)
  7. Учні нашої школи мають право на вільне вираження (поглядів, переконань)
  8. Учні мають право на свободу (віросповідання)

 

 

 

 

 

Поки журі рахує перевіряє правильність відповідей і підраховує бали.

Оголошується конкурс для уболівальників.

А учасникам команд дамо трішки перепочити.

Розв’яжіть кросворд «Юридичний словничок».

На екран виводиться кросворд, який потрібно розв’язати. Запитання до нього озвучує ведучий. Запитання включають назви правових понять. За кожну правильну відгадану відповідь видається маленький приз (2 приза - це житон з написом +1 бал улюбленій команді). На виконання завдання дається 5 хвилин.

Запитання до кросворду

По горизонталі:

По вертикалі:

1. Права - це система загальних загальнообов`язкових, формально-визначених правил поведінки, які встановлюються, охороняються і гарантуються державою з метою врегулювання найважливіших суспільних відносин.

3. Учень - поняття вживане зазвичай до вихованця у віці від 6-7 років до 17-18 років який відвідує школу чи позашкільні навчальні заклади.

4. Статут - встановлений засновником  організації обсяг правил, що регулюють її правовий стан, відносини, пов'язані з внутрішнім управлінням, стосунки з іншими організаціями чи громадянами.

7. Обов'язки - це сукупність моральних зобов'язань людини перед іншими.

9. Закон - нормативно-правовий акт вищої юридичної сили, що регулює найважливіші суспільні відносини шляхом встановлення загальнообов'язкових правил, прийнятий в особливому порядку (законодавчим органом влади), або безпосередньо народом.

10. Булінг - форма насильства у вигляді цькування, насмішок, бойкоту

2. Насильство - застосування силових методів, або психологічного тиску за допомогою погроз, свідомо спрямованих на слабких або тих, хто не може чинити опір.

 

5. Громадянин - людина, яка належить до певної країни, де вона має відповідний юридичний статус, або співвідносить себе з нею,громадянин має певні права, а також відповідні обов'язки.

6. Конституція - основний державний документ, який визначає державний устрій, порядок і принципи функціонування представницьких, виконавчих та судових органів влади, виборчу систему, права й обов'язки держави, суспільства та громадян.

8. Школа - загальноосвітній навчальний заклад I-III ступенів.

 

Продовжуємо нашу гру з гравцями команд.

Ведучий оголошує результати за двома конкурсами + 2 додаткових бали (житони)

 

Діти не повинні стати жертвами насильства


Зійшла зі стежки дитина

Стоїть на узбіччі одна

Будьте уважні, дорослі,

Бо в цьому і ваша вина.

Не залишіть хлопчину,

Допоможіть йому.

Дайте тепла краплину,

На темну холодну тюрму.

Дай, Боже, дорослим сили

Добром лікувати зло.

Не залишіть дитину,

Дайте свою любов.

І хай вже хитка драбина,

Над прірвою висне воно.

Не даймо впасти дитині,

Не допустімо нове зло.

 


Ведучий про булінг

 

3- й конкурс «Булінг»

Команди по черзі обирають відповідь із тих, що представлені на екрані (8 запитань). Ведучий відкриває запитання за названим номером. Команда відповідає. Якщо команда не впоралася то право надається іншій команді.

  1.               Хто найчастіше стає жертвами булінгу в школі? (діти, які мають фізичні недоліки, особливості поведінки, хвороби)
  2.               Хто є учасником процесу булінгу (булер, дитина яку ображають (жертва), глядач)
  3.               Чому не потрібно замовчувати про випадки прояви боулінгу? (ти можеш стати наступною жертвою)
  4.               У кого можна попросити захисту в школі, якщо ти став жертвою булінгу (класний керівник, вихователь, практичний психолог, людина, якій ти довіряєш)
  5.               Як можна уникнути булінга? (дотримуватися певних правил у відносинах)
  6.               Види покарань до неповнолітнього булера (дитина-булер може бути притягнута до громадських робіт, батьки несуть адміністративну відповідальність у вигляді штрафу)
  7.               Форми насильства булінгу в школі (цькування, фізична розправа, насмішки, бойкот, псування особистих речей)
  8.               Принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміка обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж тощо. Назвіть цей від булінгу (психічний)

 

«Я маю право!», «Чому ви порушуєте мої права?» -- ці слова, на жаль, часто використовує людина в ситуаціях, коли сама неправа. Зазвичай, заява про особисті права слугує виправданням пасивності, лінощів, прагненням отримати щось, нічого не даючи взамін. Та слід знати не лише свої права, але й обов’язки, які він повинен виконувати.

Зараз ми з’ясуємо знаєте чі ви свої обов’язки учня, зокрема нашої санаторної школи.

 

4- й конкурс «Склади речення»

Зараз перевіримо як ви їх знаєте.

Вам потрібно доповнити речення згідно до правил, які прописані в статуті школи, використовуючи слова та словосполучення, які подані на екрані.

Кожній команді потрібно скласти по 5 обов’язків. Нагадую! Використовуючи слова які подані на екрані.

Ці обов’язки потрібно записати на аркуші.

Починаємо:

Слова: Самообслуговування, здоров’я, Техніка безпеки, оздоровчий режим, шкільне майно, трудова діяльність, моральні та етичні норми, особиста гігієна, навчальний процес, Статут, внутрішній розпорядок.

Орієнтовані відповіді.

  1. Учні школи зобов’зані дотримуватись вимог Статуту.
  2. Учні зобов’язані бережливо ставитися до шкільного майна.
  3. Учні школи-інтернату зобов’язані дотримуватися оздоровчого режиму.
  4. Учні зобов’язані залучатися до самообслуговуванню.
  5. Учні зобов’язані виконувати Правила внутрішнього трудового розпорядку.
  6. Учні зобов’язані брати посильну участь у різних видах трудової діяльності.
  7. Учні зобов’язані оволодіти знаннями, вміннями, практичними навичками.
  8. Учні зобов’язані  виконувати вимоги техніки безпеки під час навчальних занять.
  9. Учні зобов’язані дотримуватися правил особистої гігієни.
  10. Учні зобов’язані дотримуватися законодавства, моральних та етичних вимог

 

Поки журі підіб’є підсумки ми  проведемо наступний конкурс.

 

 

 

 

Конкурс капітанів«Ситуація»

Демонструється ситуації (відеоролики)

Капітани команди дають відповідь стосовно ситуації, яка була представлена у відеороликі (по одній ситуації кожному капітанові)

Оцінюватимуться доцільність відповідей. За правильну відповідь зараховується 1 бал команді. На виконання конкурсу дається 2 хвилини.

 

Просимо журі підбити підсумки.

 

Заключне слово

 

Отже, ми сьогодні ще раз згадали, про те, які права має кожна дитина. Які є права і обов’язки у вас як школярів нашої санаторної школи.

Якщо ви знатимете свої права, вам легше буде захистити себе. В разі порушення ваших прав не залишайтесь наодинці зі своїми проблемами! Головне, знайте – безвихідних ситуацій немає!

Але, головне, не забувайте – такі самі права як і ви має кожна людина! Реалізуючи свої права, намагайтесь поважати права інших, поставити себе на їх місце. Пам’ятайте: ваші права не повинні порушувати права інших.

А ще не забувайте про свої обов’язки.

Незнання закону не звільняє вас від відповідальності за ваші вчинки, дії або бездіяльність.

 

 

Отже, шановне журі просимо Вас оголосити результати.

Я вітаю з перемогою команду ____________________

І дякую всім за увагу та за участь у грі.

Кросворд на тему "Права дитини"

 

 


Назва конкурсу та оцінювання

Юні правознавці

Феміда

1-й конкурс «Правознавчий марафон»

В конкурс входить:  Правильна дана відповідь

Кількість балів за цей конкурс – 10 балів.

 

 

2-й конкурс. «Хмарка».

Потрібно обрати відповідь на запитання. Часу на виконання 5 хв..    Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

 

 

 

3-й конкурс «Лотерея(булінг)»

Кожній команді надається кросворд, який їм потрібно розв’язати. За повну правильну відповідь надається 2 бал. Якщо відповідь не повна 1 бал. На виконання завдання дається 1 хвилина.

 

 

 

4- й конкурс «Ланцюжок» На виконання конкурсу вам дається 3 хвилин. Кожній команді потрібно скласти по 5 обов’язків.

 

 

 

 

5-й конкурс капітанів «Ситуація».
Демонструється відеороліки.Капітану потрібно подробно описати ,про що був цей відеоролик.
За правильну відповідь зараховується 1 бал.
 

 

 

Підсумок:

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Сценарії
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
726
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку