Тема заняття Зніміть свої «рожеві окуляри».
(Практична робота) яким я маю бути
Педагогічна перспектива
Випускник: «Мої майбутні здатності»
прав.
Кластер педагогічної стратегії
Мобілізуємо та формуємо громадянські компетентності учнів на уроці |
Очікувані результати (дескриптори) |
|
Цінності
Ставлення
Вміння
Знання та критичне розуміння |
Визнання того, що люди мають однакову гідність незалежно від їхньої культурної належності, статусу, здатностей та обставин, у яких вони перебувають
Позитивне ставлення та повага до інших людей
Здатність сприймати і розуміти емоції, почуття та потреби інших людей
Усвідомлення власних емоцій, почуттів та мотивації, зокрема в контексті спілкування та співпраці з іншими людьми
|
|
Хід заняття
Крок перший. Мотиватор
«Я знаю, що я не бачу речі такими, якими вони є, я бачу їх такими, якою є я»
Лорел Лі
Аналізуємо та відповідаємо
ми бачимо світ довкола нас?
Крок другий. Інформація для роздумів.
Учні отримують завдання переглянути декілька (6) джерел інформації та сформулювати попередні висновки
№1
№ 3
Самооцінка домогосподарствами України рівня своїх доходів у 2005-2015 роках (у %)
Оцінка власних доходів |
2005 |
2008 |
2009 |
2010 |
2013 |
2015 |
Коштів достатньо і робили заощадження |
6,6 |
12,7 |
11,1 |
11,6 |
10,4 |
6,2 |
Коштів достатньо, але заощаджень не робили |
49,4 |
51,8 |
45,3 |
47,8 |
50,5 |
45,7 |
Відмовлялись від найнеобхіднішого, крім харчування |
39 |
32,9 |
40,2 |
37,5 |
35,8 |
43,2 |
Не вдалося забезпечити навіть достатнє харчування |
5 |
2,6 |
3,4 |
3,1 |
3,3 |
4,9 |
Джерело: Державна служба статистики України , 2016 https://commons.com.ua/ru/dynamika-bidnosti-in-ua/
№ 4
№
№ 5
№ 6
Отже …. (Робота над висновком. Учні індивідуально готують відповідь методом «Прес». Той, хто виконає завдання «в чотири етапи» , як того вимагає метод, відповідь сформулює точно і повно - може отримати оцінку (12 балів)).
Крок третій. Як не прогледіти очевидне?
У Ріо-де-Жанейро встановили оригінальну скульптуру Тімоті Шмальца «Бездомний Іісус» / Фото: Mariordo (wikimedia) https://religions.unian.ua/religionsworld/10350912-u-rio-de-zhaneyro-vstanovili-skulpturu-bezdomniy-iisus.html
«Знедолені» - хто вони?
Цікаво?
« (…) в українському сегменті Instagram є акаунт @suka_zhizn – проект, який спочатку був покликаний показати життя бездомних людей та розповісти їх історії, а згодом перетворився на своєрідну платформу допомоги. Зараз на акаунт підписані більше 17 тисяч людей. «Інстаграм завалений тоннами непотрібу, який виливають, щоб хайпанути, підняти самооцінку, поторгувати обличчям або зібрати грошей. Профілі на зразок мого – рідкість, але мені здається, що люди повинні бачити це, розуміти, що світ не складається з шоу-румів, шелаку і фітоняш. Проект покликаний занурювати людей по самі вуха в сумну і не завжди приємну дійсність», – розповідає автор проекту».
19 грудня – Міжнародний день допомоги бідним. https://misto.media/19-grudnya-mizhnarodnij-den-dopomogi-bidnim/
Проект листа - звернення (придумаєте заголовок підчас наступної зустрічі)
« Ці люди бідні та страждають від стереотипів і упереджень. Їх часто дискримінують, лише тому, що вони опинились у скрутній ситуації. Наприклад, відмовляють у доступі до певних благ, до гідної роботи, інформації, житла, до якісної медицини і хорошої освіти. Знедолені люди відчувають брак незалежності, відсутність стимулу, відповідальності та самоповаги. Інколи суспільство пропонує допомогу в образливій, неприйнятній для цієї категорії людей формі, або ж в супереч їхнім особистим цінностям.
Люди часто «знедолені», тому що основна частина суспільства діє таким чином, що «знедолює» їх, тобто позбавляє сприятливих умов…». (допишите підчас наступної зустрічі)
Крок четвертий До справи. (Заняття має відбутися після уроків на позакласному виховному заході. На його підготовку учням варто дати декілька днів.)
«Інструкція для учнів»
Поради для вчителя
(На цьому етапі доречно також подумати про оцінювання. Загальний бал (12) зручно розділити на чотири частини: 1. Вибір об’єкта спостереження, в контексті проблеми, яка обговорювалась на уроці; 2. Наявність 3- 4 надрукованих, інформативних фото; 3. Чітка та зрозуміла презентація світлин; 4. Аргументоване пояснення чому саме цю конкретну групу було обрано для спостереження. Отже, 3 + 3 + 3 + 3 = 12. Оцінка не обов’язково має бути максимальною. Не дивлячись на те, що згідно стандартів, у цьому випадку ми можемо застосувати лише суб’єктивний підхід до оцінювання, досвід допоможе колегам справитись з завданням)
Крок п’ятий. Рефлексія
Ідея
(Лист – звернення буде колективним, від учнів усього класу, тому писати його буде сформована класом ініціативна група. Робота учасників групи оцінюється. Щодо критеріїв оцінювання, вчителю Громадянської освіти варто порадитися з колегою філологом)
Ресурс для уроку: «Компас» Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді/ під редакцією: Патриції Брандер, Еллі Кін, Віри Юхаж, Аннет Шнайдер