Тема виховного заняття "Зніміть свої «рожеві окуляри»."

Про матеріал
Мобілізуємо та формуємо громадянські компетентності учнів під час виховного уроку . Цінності: Визнання того, що люди мають однакову гідність незалежно від їхньої культурної належності, статусу, здатностей та обставин, у яких вони перебувають. Ставлення: Позитивне ставлення та повага до інших людей. Вміння: Здатність сприймати і розуміти емоції, почуття та потреби інших людей. Знання та критичне розуміння: Усвідомлення власних емоцій, почуттів та мотивації, зокрема в контексті спілкування та співпраці з іншими людьми.
Перегляд файлу

  Тема заняття      Зніміть свої «рожеві окуляри».

                               (Практична робота) яким я маю бути

Педагогічна перспектива

Випускник: «Мої майбутні здатності»

  • Для мене важливо, щоб кожен/на мав/ла можливість висловити свою думку в групі.
  • Я з’ясовую думки та почуття людей, перш ніж коментувати їхні дії.
  • Я стаю на захист будь – якої людини, якій зроблено боляче чи скривдили.
  • Я перешкоджаю ситуаціям ненависті та дискримінації свідком яких я є.
  • Я розрізняю нерівність можливостей і нерівність

 прав.

  • Я заохочую включення в діяльність людей та/або груп, які належать до вразливих категорій населення.

Кластер педагогічної стратегії

Мобілізуємо та формуємо громадянські компетентності учнів на уроці

Очікувані результати (дескриптори)

Цінності

 

 

 

 

 

 

 

 

 Ставлення

 

 

 Вміння

 

 

 

 

 

Знання та критичне розуміння

Визнання того, що люди мають однакову гідність незалежно від їхньої культурної належності, статусу, здатностей та обставин, у яких вони перебувають

 

Позитивне ставлення та повага до інших людей

 

Здатність сприймати і розуміти емоції, почуття та потреби інших людей

 

Усвідомлення власних емоцій, почуттів та мотивації, зокрема в контексті спілкування та співпраці з іншими людьми

 

 

 

                                 Хід заняття

Крок перший.        Мотиватор

Картинки по запросу смайли в окулярах «Я знаю, що я не бачу речі такими, якими вони є, я бачу їх такими, якою є я»

                                                             Лорел Лі

Аналізуємо та відповідаємо

  • Як Ви розумієте зміст вислову?
  • Чи впливає наша ідентичність на те, яким

           ми бачимо світ довкола нас?

  • Наскільки сумнівно робити припущення про когось одного на підставі загальних уявлень про всю групу?
  • На скільки сумнівно робити узагальнення про  групи людей на підставі одного чи двох прикладів?

Крок другий.                   Інформація для роздумів.

Учні отримують завдання переглянути декілька (6) джерел інформації та сформулювати попередні висновки

    

№1

 

 

  

 

№ 2

«(…) В Україні гігантський розрив між бідними та заможними людьми. Велика частина бідних щиро ненавидить маленьку частинку багатих. Бідні упевнені, що багаті стали заможними не тому, що розумні, а тому що, швидше за все, вкрали, мали доступ до ресурсів і за рахунок бідних людей стали заможними»

Українці плутають «права людини» з можливістю жити забезпечено (Дослідження,інфографіка)

http://texty.org.ua/pg/article/Oximets/read/80599/Ukrajinci_plutajut_prava_ludyny_z_mozhlyvistu_zhyty?a_srt=1

№ 3

Самооцінка домогосподарствами  України рівня своїх доходів у 2005-2015 роках (у %)

Оцінка власних доходів 

2005

2008

2009

2010

2013

2015

Коштів достатньо і робили заощадження

6,6

12,7

11,1

11,6

10,4

6,2

Коштів достатньо, але заощаджень не робили

49,4

51,8

45,3

47,8

50,5

45,7

Відмовлялись від найнеобхіднішого, 

крім харчування

39

32,9

40,2

37,5

35,8

43,2

Не вдалося забезпечити

навіть достатнє харчування

5

2,6

3,4

3,1

3,3

4,9

Джерело: Державна служба статистики України ​​​​​​, 2016 https://commons.com.ua/ru/dynamika-bidnosti-in-ua/

 

 

    № 4

 

 

 

 

 

 

 

№ 5

http://texty.org.ua/action/file/download?file_guid=80593  

                       Українці плутають «права людини» з можливістю жити забезпечено (Дослідження, інфографіка)http://texty.org.ua/pg/article/Oximets/read/80599/Ukrajinci_plutajut_prava_ludyny_z_mozhlyvistu_zhyty?a_srt=1

  № 6

 

http://www.un.org.ua/images/content/news/787.jpgУ 1993 році Генеральна Асамблея Організації Об’єднаних Націй резолюцією 47/196 проголосила 17 жовтня Міжнародним днем подолання бідності, який з тих пір відзначається щороку. Цього дня Генеральний Секретар ООН Кофі Аннан у своєму звернення зокрема зазначив, що боротьба у подоланні бідності - один з головних моральних викликів сьогодення та закликав усіх приєднатись до цієї боротьби.

 

 Подолання бідності в Україні – національний контекст http://www.un.org.ua/ua/informatsiinyi-tsentr/news/2040-2006-10-17-15-40-08-podolannya-bidnosti-v-ukrayini

 

Отже ….  (Робота над висновком. Учні індивідуально готують відповідь методом «Прес».  Той, хто виконає завдання «в чотири етапи» , як того вимагає метод, відповідь сформулює точно і повно - може отримати оцінку (12 балів)).

 

Крок третій.          Як не прогледіти очевидне?

У Ріо-де-Жанейро встановили скульптуру «Бездомний Іісус» / Фото: Mariordo (wikimedia) У Ріо-де-Жанейро встановили оригінальну скульптуру Тімоті Шмальца «Бездомний Іісус» / Фото: Mariordo (wikimedia) https://religions.unian.ua/religionsworld/10350912-u-rio-de-zhaneyro-vstanovili-skulpturu-bezdomniy-iisus.html

«Знедолені» - хто вони?

  1. матері - одиначки;
  2. пенсіонери;
  3. незаконні мігранти;
  4. переселенці;
  5. біженці;
  6. люди з інвалідністю;
  7. хворі на ВІЛ/СНІД,
  8. безхатченки,
  9. безробітні
  10.  колишні ув’язнені …..

 

  • Чи  повний перелік?
  • Звідки  ми отримуємо інформацію про знедолених людей?

 

 

 

 

Цікаво?

« (…) в українському сегменті Instagram є акаунт @suka_zhizn – проект, який спочатку був покликаний показати життя бездомних людей та розповісти їх історії, а згодом перетворився на своєрідну платформу допомоги. Зараз на акаунт підписані більше 17 тисяч людей.  «Інстаграм завалений тоннами непотрібу, який виливають, щоб хайпанути, підняти самооцінку, поторгувати обличчям або зібрати грошей. Профілі на зразок мого – рідкість, але мені здається, що люди повинні бачити це, розуміти, що світ не складається з шоу-румів, шелаку і фітоняш. Проект покликаний занурювати людей по самі вуха в сумну і не завжди приємну дійсність», – розповідає автор проекту».

 

19 грудня – Міжнародний день допомоги бідним19 грудня – Міжнародний день допомоги бідним. https://misto.media/19-grudnya-mizhnarodnij-den-dopomogi-bidnim/

 

  • Прочитайте вступ майбутнього Листа - звернення до адміністрації школи про сприяння проведенню виставки «Життя на межі» присвяченій Міжнародному дню подолання бідності.

                                       Проект листа - звернення  (придумаєте заголовок підчас наступної зустрічі)

    « Ці люди бідні та страждають від стереотипів і упереджень. Їх часто дискримінують, лише тому, що вони опинились у скрутній ситуації. Наприклад, відмовляють у доступі до певних благ, до гідної роботи, інформації, житла, до якісної медицини і хорошої освіти. Знедолені люди відчувають брак незалежності, відсутність стимулу, відповідальності та самоповаги. Інколи суспільство пропонує допомогу в образливій, неприйнятній для цієї категорії людей формі, або ж в супереч їхнім особистим цінностям.

       Люди часто «знедолені», тому що основна частина суспільства діє таким чином, що «знедолює» їх, тобто позбавляє сприятливих умов…». (допишите підчас наступної зустрічі)

  • Як розпізнати (ідентифікувати) «знедолену» людину?
  • Спробуйте уявити, як живуть  ці люди. (стать, вік, родина, друзі, заняття, хобі, розваги, одяг, їжа …)
  • Що могло б зробити їх щасливими?

Крок четвертий      До справи. (Заняття має відбутися після уроків на позакласному виховному заході. На його підготовку учням варто дати декілька днів.)

Похожее изображение             «Інструкція для учнів»

  1. Вийдіть на вулицю. Серед багатьох незнайомих чи малознайомих  Вам людей, можливо сусідів, ідентифікуйте когось, чиє життя дуже відрізняється від Вашого.
  2. Запам’ятайте своє перше враження  та причини, які змусили Вас обрати конкретно цю особу.
  3. Будьте кмітливими та  уважними. Помічайте деталі, щоб зрозуміти як живе людина, за якою Ви спостерігаєте.
  4. Ведіть себе пристойно, не бентежте об’єкт свого спостереження. Не ризикуйте.
  5. Пам’ятайте: «Ви – це Ви»! Не намагайтеся вживатися в роль об’єкта спостереження. Одягніть «окуляри» і нехай Ваші очі побачать те, з чим кожного дня стикається «знедолена» людина.
  6. Проаналізуйте побачене, та усвідомте, що означає бути іншою людиною, і як це існувати на «межі суспільства»
  7. Фотографуйте ситуації, які найточніше проілюструють цей стан.
  8. Роздрукуйте 3-4 світлини без назв. Прикріпіть до великого аркуша паперу та закріпіть на стіні, поряд з аркушами Ваших однокласників під загальною назвою: «Життя на межі».
  9. Завдання виконуйте індивідуально, або малими групами.

Поради для вчителя

  1. Коли всі фотокартки будуть виставлені, організуйте перегляд.
  2. Не шкодуйте часу.
  3. Не втручайтесь в стихійну рефлексію. Спостерігайте.
  4. Запропонуйте «відвідувачам» спробувати здогадатися, які групи «знедолених» представлені на виставці.
  5. Запросіть учасників, по черзі, презентувати свої фотокартки і пояснити, чому саме цю конкретну групу вони обрали для своєї спроби «побачити».

 

(На цьому етапі доречно також подумати про оцінювання. Загальний бал (12) зручно розділити на чотири частини: 1. Вибір обєкта спостереження, в контексті проблеми, яка обговорювалась на уроці; 2. Наявність 3- 4 надрукованих, інформативних фото; 3. Чітка та зрозуміла презентація світлин; 4. Аргументоване пояснення чому саме цю конкретну групу було обрано для спостереження. Отже, 3 + 3 + 3 + 3 = 12. Оцінка не обов’язково має бути максимальною. Не дивлячись на те, що згідно стандартів, у цьому випадку ми можемо застосувати лише суб’єктивний підхід до оцінювання, досвід допоможе колегам справитись з завданням)

Крок п’ятий.                          Рефлексія

Картинки по запросу смайли в окулярах

  • Що відчувають учасники дослідження, коли бачать виставлені світлини?
  • Що з того, про що дізнались учні, здивувало їх найбільше?
  • Чому Ви обрали саме цей приклад для фотографування?
  • Які стереотипи та упередження Ви мали про людей, яких Ви обрали? Чи впливали вони на виконання завдання?
  • Чи змусило Вас завдання якоюсь мірою співчуття тій особі, яка перебуває на межі?
  • Що нового Ви дізналися про себе?

Ідея

  1. Запропонуйте учням поміркувати, щодо можливості представити виставку «Життя на межі» шкільній громаді наступного 17 жовтня, в Міжнародний день подолання бідності.
  2. Поверніться з учнями до проекту Листа - звернення та  завершіть його

(Лист – звернення буде колективним, від учнів усього класу, тому писати його буде сформована класом ініціативна група. Робота учасників групи оцінюється. Щодо критеріїв оцінювання, вчителю Громадянської освіти варто порадитися з колегою філологом)

 

Ресурс для уроку:  «Компас» Посібник з освіти в галузі прав людини за участі молоді/ під редакцією: Патриції Брандер, Еллі Кін, Віри Юхаж, Аннет Шнайдер

 

 

 

    

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
14 квітня 2020
Переглядів
532
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку