Інтелектуальна гра «Розумники та розумниці»
3 – Б клас
Вчитель: Нетецька О. І.
Мета: Створити позитивний емоційний фон, сприяти формуванню міцного учнівського колективу, вмінню працювати у команді, стимулювати пізнавальну активність, розвивати самостійність та креативність мислення, збагачувати словниковий запас.
Обладнання: картки із завданнями (ребуси, прислів’я), надруковані правила гри, назви турів гри.
Хід заходу:
Вступна частина.
- Дорогі діти! З давніх-давен у всьому світі цінували розум, кмітливість, допитливість, пізнання, спостережливість. Розумні люди грають в інтелектуальні ігри, які не тільки розважають, але й навчають. Можливо, ви бачили по телевізору такі інтелектуальні передачі як «Що? Де? Коли?» «Мільйонер-щасливчик», «Брейн-ринг», «Найрозумніший» та інші. Сьогодні я пропоную вам зіграти в інтелектуальну гру « Розумники та розумниці ». Кого на вашу думку називають розумниками ? Девіз гри: «Граючись – навчаємось!»
Для гри нам потрібно поділитися на 3 команди: команда «Допитливі», команда «Знайки», команда «Розумники». (діти шляхом жеребкування діляться на команди, отримують емблеми, обирають капітанів).
Наша гра має свої правила. Ознайомтеся з ними.
Правила гри:
⦁ Поважай думку всіх гравців своєї команди.
⦁ Уважно слухай завдання.
⦁ Будь ввічливим (не перебивай, не ображай, не викрикуй).
⦁ Будь сміливим, будь творчим.
⦁ В разі поразки - привітай переможця.
⦁ В разі перемоги – не зазнавайся.
Пам’ятайте, що крім знань, вам сьогодні допомагатимуть дружба, взаємовиручка і винахідливість.
Наша гра буде складатися з 6 турів:
1.У світі слів.
2.Казкова галявина.
3.Всезнайки.
4.Загадковий.
5.Ребуси.
6.Знавці прислів’їв.
У кожному турі буде по декілька завдань, за виконання яких ви отримуватимете бали. Рахуватиме бали незалежна рахункова комісія.
Звання « Розумники та розумниці» отримає команда – переможець.
І тур – «У світі слів».
Завдання 1. Складіть якомога більше слів зі слова БАТЬКІВЩИНА.
Завдання 2. Скоромовка.
Летіла лелека, летіла здалека, а як летіла – заклекотіла.
Завдання 3. Мовні загадки.
Літає в полі й по городу, а як відкинеш «г» - то лізе в воду. (Грак - рак)
З «м» - на городі росте, з «р» - у воді живе. (Мак - рак).
Перше – префікс, друге – назва будинку для проживання влітку, а ціле – те, що важко розв'язати. (Задача)
ІІ тур – « Казкова галявина».
Завдання 1. Розшифруйте імена казкових героїв (на швидкість):
ЗНАЙКАНЕ- Незнайка.
БОКОКОЛ- Колобок.
ОНІТАРУБ- Буратіно.
СОНКАРЛ- Карлсон.
ПОЮШКАЛЕП- Попелюшка.
ІІІ тур – « Всезнайки».
І команда:
⦁ Найбільше трицифрове число. (999)
⦁ Сонце – це планета? (ні)
⦁ Найменша в світі пташка. (колібрі)
⦁ У якого дерева білий стовбур? (у берези)
⦁ Вилучіть зайве слово: метр, дециметр, тонна, сантиметр. (тонна)
⦁ На трьох дубах по 6 яблук. Скільки всього яблук? (на дубах яблука не ростуть)
⦁ Якого кольору хамелеон? (різного)
⦁ Вони бувають тверді і м’які, глухі і дзвінкі. (приголосні звуки)
ІІ команда:
⦁ Що означає слово «фініш»? (кінець)
⦁ Що покриває стовбур та гілки дерев? (кора)
⦁ Яким гребінцем не розчешеш волосся? (півнячим)
⦁ Урочиста пісня держави. (гімн)
⦁ Чи росте дерево взимку? (ні)
⦁ З якої казки слова: «Мій котику, мій братику! Несе мене лиска за крутії гори, за бистрії води»? ( « Котик і півник»)
⦁ Прісноводна риба з вусами. (сом)
⦁ Ранок, день, вечір, ніч – це… (доба)
ІІІ команда:
⦁ Що можна побачити із заплющеними очима? (сон)
⦁ Що називають «чорним золотом»? (нафта)
⦁ Не птах, а летить, не муха, а гуде, не потяг, а везе. (літак)
⦁ Скільки місяців має рік? (12)
⦁ Скільки днів триває звичайний рік? (365)
⦁ Зображення людини на картині. (портрет)
⦁ Хто, крім слона, має хобот? (комар)
⦁ Птах - санітар лісу. (дятел)
Слово рахунковій комісії.
IV тур – « Загадковий ».
Через воду він проводить,
А сам з місця вік не сходить.
(Міст)
І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна.
(Калина)
Знизу клин
Зверху млин.
Тече вода
А їй не біда.
(Парасолька)
З небесної діжки
Крижані горішки
На землю впали,
Шкоди нам завдали.
(Град)
Не ставок і не ріка,
Мох росте і осока.
Там земля – неначе тісто,
Що воно за дивне місце?
(Болото)
Ніде не купиш,
На вагах не зважиш,
Сам здобуваєш,
У комору складаєш.
(Знання)
У лісі зростав,
У столяра побував,
В кімнаті оселився,
Полотном укрився.
(Стіл)
До дітей на кожне свято
Просять в гості завітати,
Бо солодкий і смачний.
Здогадались, хто такий ? (Торт)
Лишає він страшні сліди,
Усе він пожирає.
А як даси йому води –
Відразу помирає!
(Вогонь)
Плине він, біжить, минає,
Нам його не вистачає.
Щойно осінь – вже зима,
Ось він був, а вже – нема.
(Час)
Запах, колір – все відмінне,
Посміхнешся неодмінно.
Як серединку кусати,
Скривить так, що й не впізнати.
(Лимон)
Знизу вгору, потім вниз
Чудо - віз мене привіз.
Без руля і без коліс
Тягне вгору – потім вниз.
(Ескалатор)
V тур - « Ребуси»
гра
березень
клей
кавун
пам'ять
кабан
буква
паросток
VI тур – «Знавці прислів’їв».
Склади правильно прислів’я.
Без сокири не тесляр – без голки не кравець.
Добрий початок – половина діла.
Хто землю удобряє, тому й земля повертає.
Де господар не ходить, там нивка не родить.
Кожна пригода – до мудрості дорога.
Мудрій голові досить два слова.
Без сокири не тесляр – тому й земля повертає.
Добрий початок – досить два слова.
Хто землю удобряє, там нивка не родить.
Де господар не ходить, тому й земля повертає.
Кожна пригода – без голки не кравець.
Мудрій голові до мудрості дорога.
Заключна частина.
Підрахунок голосів.
Визначення команди-переможця. Нагородження.