Інтелектуальна гра "Що?Де?Коли?"

Про матеріал
Позакласний захід з математики для учнів 5-7 класів спрямований на розвиток логічного мислення, кмітливості, вміння працювати в команді, на застосування знань у нестандартних ситуаціях, показує зв'язок математики з іншими предметами.
Перегляд файлу

                                  Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

Мета: розширити кругозір учнів з математики, використовуючи міжпредметні зв’язки; розвивати логічне мислення, інтуїцію, вміння робити висновки, узагальнення; формувати вміння працювати в групі, толерантно ставитись один до одного.

 

Підготовка і правила гри

Для участі в грі відбирають 6 учнів, які знають і люблять математику. Гравці обирають капітана. Під час гри дозвіл на відповідь дає капітан. Він може брати замість відповіді музичну паузу, але не більш ніж 2 рази впродовж гри. Гра закінчується, якщо команда чи математичний клуб отримали 6 правильних відповідей. Стіл розбити на 12 секторів можна за допомогою стрічок, до дзиги прилаштувати стрілку. Виготовити знак музичної паузи. Підготувати декілька музичних номерів. Приготувати призи: лінійки, зошити, ручки і т.д.

 

                                          Хід гри

Ведучий. Добрий день, дорогі друзі! Вітаю всіх присутніх на інтелектуальній грі «Що? Де? Коли?». Сьогодні за ігровим столом зібралася команда знавців. (Ведучий представляє кожного гравця, а  в кінці -  капітана, називає правила гри).

                                            

                                      Перелік запитань

№1.Це запитання надіслали нам учителі початкових класів.

Жили-були дід та баба. Була в них курочка Ряба. Курочка несе кожне друге яйце просте, а кожне третє – золоте. Чи може таке бути?

 (Ні, бо вже шосте яйце мусить одночасно бути і золотим і простим.)

 

№2. Запитання від учителя географії.

У деяких штатах Америки є досить дивні закони. Наприклад, у 1897 році штат Індіана ухвалив закон, який суперечить правилам округлення. Згідно цього закону значення деякого числа дорівнює 4. Про яке число йдеться?

(Це число π )

 

№3. Запитання від учителя англійської мови.

Яка геометрична фігура була досить популярною серед англійських джентльменів?

 (Циліндр )

 

№4. Запитання від власника перукарні.

Шановні знавці! Розв’яжіть таку логічну задачу.

Математик попав якось у невелике місто і, щоб якось вбити час, вирішив підстригтися. У містечку було всього лише два майстри, у кожного з яких була своя перукарня. Зайшовши до першого майстра математик побачив, що в салоні не прибрано, сам майстер погано підстрижений. У салоні другого було чисто, а сам майстер охайно підстрижений. Математик трохи подумав і пішов стригтися до першого перукаря. Шановні знавці! Чому математик поступив саме так?

 (Бо перший стриже другого, адже в містечку всього дві перукарні. )

 

№5. Запитання від філософа. «Чорна  скриня».

Тут знаходиться емблема геометрії, архітектури, астрономії і географії, середньовічного мистецтва і мистецтва епохи Відродження. Цей предмет – символ розумних і зважених рішень. У Китаї він є символом чесності, щирості, високої моральності. Два таких предмети символізують справедливість. Зустрічається навіть зображення Бога із цим предметом, який у цьому випадку символізує скінченність простору і часу. У південній півкулі є сузір’я з такою ж назвою, яку має цей предмет. А при розв’язуванні задач на побудову без нього взагалі не обійтись. Що ж лежить в чорному ящику?

( Циркуль.)

 

№6. Запитання від любителя казок.

Часто в казках зустрічається такий вислів: « поїхав  за тридев’ять земель». Шановні знавці, поясніть, що цей вислів означає, скільки все-таки земель треба проїхати  казковому герою?  

(3х9=27)

 

№7. Запитання від продавця.

Одного разу до  нашого магазину зайшов чоловік середніх років і купив м’яку іграшку за 30 грн. Розрахувався він 100-гривневою банкнотою. У мене не було здачі, тому я розміняв банкноту в сусідньому магазині і віддав покупцю іграшку і 70 грн. здачі. Через деякий час прибігає продавець із сусіднього магазину і повідомляє, що 100-гривнева банкнота – фальшива, вимагаючи повернути гроші. Нічого не залишалось як виплатити сусіду 100грн. справжніми грошима. Запитання: скільки ж грошей я втратив цього дня?

(100 грн.)

 

№8. Запитання від етнографа.

Один грек народився 7 січня 40 року до нашої  ери, а помер 7 січня 40 року нашої ери. Скільки років прожив грек? 

(79, бо нульового року не було)

 

№9. Запитання від учителя математики.

Індійський математик Бхаскара (12 ст.) говорив: «Добуток двох, що стосується майна або боргу, є майно; добуток майна на борг є збитком.» Шановні знавці, поясніть, що цей математик мав на увазі? 

 (Правило множення чисел з різними знаками)

 

№10. Запитання від кондитера.

Торт «Наполеон» може бути квадратним, круглим, прямокутним. Яку форму мав перший торт «Наполеон»?

 ( Трикутну, форму шапки Наполеона Бонапарта.)

 

№11. Бліц-запитання.

  1.                  Коли ми дивимось на цифру 3, а кажемо 15? (Коли дивимось на годинник)
  2.                  Скільки граней має цілий шестигранний олівець? (8)
  3.                  5 років тому  двоє хлопчиків мали вік, що дорівнював 5. Якою буде ця сума через 5 років, рахуючи від сьогодні? (25 років)

 

№5. Запитання від учителя біології.

Всім відомо, що маленькі сірі мишки живуть не лише в домівках, але й на полях. Там вони для вирощування своїх дитинчат роблять гнізда, сплітаючи нарізані ними стрічки трави. Ці будиночки формою схожі на математичну просторову фігуру, а розміром - на спортивну приналежність. Яку форму має будиночок мишки?

 ( Сфера.)

 

docx
Додано
15 січня 2021
Переглядів
664
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку