ІНТЕЛЕКТУАЛЬНА ГРА – ВІКТОРИНА:
«ЩО? ДЕ? КОЛИ?»
З громадянської освіти та основ правових знань Мета:
- Дидактична: розширити та узагальнити знання учнів про права та обов'язки людини і громадянина, формувати вміння пояснювати поняття;
- Розвиваюча: розвивати логічне мислення, вміння аргументовано відповідати на запитання, робити висновки та узагальнення, розв'язувати життєві ситуації з правової точки зору;
- Виховна: виховувати пізнавальний інтерес до громадянської освіти, юридичної науки, повагу до законів, правосвідомість, культуру спілкування.
Обладнання: правила проведення вікторини, презентація із завданнями, мультимедійний проектор, бланки обліку балів, табло.
Форма проведення: вікторина
Обладнання: Барабан або круг із дзигою поділений на 13 секторів. У кожному секторі 1 питання (крім 10) та його вартість 1 бал. 7 сектор-чорний ящик. 10 сектор-бліц – у ньому бере участь один гравець і відповідає на 3 питання.
ХІД ГРИ Вступне слово викладача:
Добрий день, шановні учні, гості нашої інтелектуальної гри. Ми раді
вас вітати. У нашому училищі розпочався тиждень суспільно гуманітарних дисциплін.
До участі в грі я запрошую команду групи №16, у складі.
Право і закони супроводжують людину щодня. З метою, закріплення і узагальнення ваших знань, перевірки наскільки ви обізнані у правовій та громадській сфері, як оцінюєте неординарні життєві обставини покаже сьогоднішня захоплююча вікторина. Тому прошу вас зібратися з думками і творчо працювати.
Гра складається з 6 конкурсів. В аудиторії команда, яка відповідає за готовності, в голос, але не довше ніж 60 секунд на роздуми. Правильна відповідь приносить команді поповнення рахунку балами. За неправильну відповідь команда не отримує і не втрачає бали. За дострокову відповідь команда зберігає одну хвилину, і має можливість використати її на іншому питанні. Також, згідно міжнародних правил гри, при негативному рахунку
команда має право скористатись допомогою клубу. У грі сектор-бліц – бере участь капітан, і відповідає на 3 питання, підряд, на кожне 20 секунд. якщо правильно всі три відповіді, то команда отримує один бал.
Запитання до команд.
1. Чи настає юридична відповідальність за діяння, здійснені людиною, яка не знала про їх неправомірність?
Відповідь: Так, бо незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
2. Що зауважив Демосфен злодію,
який, виправдовуючись за крадіжку, сказав: «Я не знав, що це твоє»?
Відповідь: «Але ти знав, що воно не твоє».
3. Хто живе без дружини, у чужім краю без родини?
Відповідь: Солдат.
4. Закінчіть фразу Аристотеля "Держава - це по-перше влада, подруге територія, а що по-третє - …?" Відповідь: Громадянство.
5. У Стародавньому Єгипті слово "справедливість" передавали зображенням страусового пера, бо вважалося, що всі пера страуса є … Якими?
Відповідь: Однаковими.
6. Яким дуже відомим у наш час словом називали адміністрацію грецьких міст?
Відповідь: Політика
7. Чорний ящик
Кінорежисер Девід Лінч з дитинства не любив коли його щось обмежувало. Своїй мамі він дуже вдячний за те, що вона купуючи йому те, що в першому чорному ящику, не купляла те, що в другому чорному ящику.
Увага питання?
Що в чорних ящиках.
Відповідь: Олівці і розфарбовки.
8. Одні бачать в ньому вовка, якого треба убити Інші бачать корову, яку можна без кінця доїти
І лиш деякі бачать в ньому жеребця, що тягне карету
Про кого це сказав Вінстон Черчіль.
Відповідь: Підприємець
9. Що робить 4 мавпочка?
Відповідь: Грається в телефоні.
10. Перший час Девід Слейтер отримувам непогані кошти за використання цого фото, але пізніше з приходом популярності і поширення в інтернеті, гроші перестали виплачувати. Фотограф пішов до суду з позовом, про авторські права, але там йому відмовили. Чому?
Відповідь: авторські права у мавпочки, адже це селфі.
11. В 1917 в часи Революції в Російській імперії, В.І.Ленін писав, що перша фаза комунізму ні того, ні іншого дати не може, а різницю між цими поняттями одна благодійна організація пояснила за допомогою плакату
Відповідь:Рівність та справедливість.
12. Зараз в більшості країн світу офіційно в документах засвідчують ЇХ два, Останнім часом говорять що повинно бути ЇХ три, і він обєду 1 та 2. А в прогресивних колах Європи та Америки говорять що ЇХ 52. У всіх в основі коло.
Відповідь: Гендер.
13. В Китаї, в столиці Пекін, пройшла акція на захист рідкісних тварин, учасниками якої, ставали самі прохожі. На одній стороні вулиці були зображення цих тварин, що було зображено на іншій стороні вулиці?
Відповідь: Єдиний хто може зберегти тварин від вимирання, це ви ЛЮДИ.
14. Альберт Енштейн сформував десять правил, які рекомендував всім студентам яких навчав, і завжди говорив що останнє є найголовнішим..
Що це за правило?
10 правил Енштейна
1. Людина, яка ніколи не помилялася, ніколи не пробувала зробити щось нове.
2. Освіта – це те, що залишається після того, коли забуваєш все, чому вчили в школі.
3. У своїй уяві я вільний малювати,
як художник. Уява важливіша за знання. Знання обмежене. Уява охоплює весь світ.
4. Секрет творчості полягає в умінні приховувати джерела свого натхнення.
5. Цінність людини повинна визначатися тим, що вона дає, а не тим, чого вона здатна досягти. Намагайтеся стати не успішною, а цінною людиною.
6. Існує два способи жити: ви можете жити так, як ніби чудес не буває, і ви можете жити так, ніби все в цьому світі є дивом.
7. Коли я вивчаю себе і свій спосіб думати, я приходжу до висновку, що дар уяви і фантазії означав для мене більше, ніж будь-які здібності до абстрактного мислення.
8. Щоб стати бездоганним членом стада овець, потрібно в першу чергу бути вівцею.
9. Потрібно вивчити правила гри. А потім потрібно почати грати краще за всіх.
Відповідь: 10. Дуже важливо не припиняти ставити питання. Цікавість дана людині не випадково.
15. БЛІЦ.
1) Допомагати словом – так називали його римляни.
Відповідь: (Ми називаємо адвокат)
2) Казка Ш. Перро «Кіт у чоботях». Чи скоїв якесь правопорушення Кіт у чоботях? Поясніть.
Відповідь: (Шахрайство, заволодіння чужим майном)
3) Казка Г.-К. Андерсена «Снігова королева». Який злочин учинила Снігова королева?
Відповідь: (Насильне утримання, позбавлення свободи думки та пересування)
Озвучення результатів та нагородження команд.
Cлова викладача.
Сьогодні в грі «Що? Де? Коли?» перемогу здобула команда_______________ із рахунком__________ та саме вона здобула головний приз цієї гри.
Наша гра підійшла до фіналу, але у заплутаних лабіринтах життя вам ще доведеться шукати свої рішення. І дай Бог, щоб вони завжди були правильні і бажані для вас. І щоб ви мали чудову можливість
стати переможцями.