Презентація Завадської Тетяни Іванівнивчителя історії та громадянської освіти КЗ «Маріупольський міський навчально-виховний комплекс «Гімназія-школа» №27 Маріупольської міської ради Донецької області»До уроку Громадянської освіти
Номер слайду 2
Взаємовідносини людини і держави
Номер слайду 3
«То де ж, зрештою, беруть початок загальні права людини? У невеликих містах, біля будинку — такі близькі і такі малі, що їх не роздивитися на жодній карті світу. Проте вони є світом окремої людини: її рідний район, школа або коледж, де вона навчається; завод, ферма або офіс, де вона працює. Такі місця, де кожен чоловік, жінка і дитина прагнуть однакового правосуддя, рівних можливостей, рівної гідності без будь-якої дискримінації. За винятком, коли ці права мають значення тут, вони майже не мають значення будь-де». Елеонора Рузвельт, американська суспільна діячка, володарка премії ООН в галузі захисту прав людини
Номер слайду 4
В сучасному світі діють міжнародні стандарти в галузі прав людини і держави зобов’язані встановити у своєму внутрішньому законодавстві такий правовий статус людини і громадянина, що відповідає цим стандартам.
Номер слайду 5
Правова держава + верховенство права =принципи, що обмежують державну владу
Номер слайду 6
Правова держава передбачає взаємну відповідальність людини і влади (людина бере на себе зобов’язання дотримуватися законів, а й держава зобов’язується надавати кожному з нас умови для реалізації гарантованих кожній людині прав та свобод)
Номер слайду 7
ЛЮДИНАЛЮДИНАЛЮДИНАДЕРЖАВНА ВЛАДАНЕЗАЛЕЖНИЙ АРБІТР - СУД
Номер слайду 8
Як ви розумієте поняття «незалежний суд»?Яким чином це досягається?Чим має керуватися суд при прийнятті рішення?
Номер слайду 9
Верховенство права передбачає відносини між людьми та відносини людини і держави, які регламентуються виключно системою прав – Конституцією та законами. Верховенство закону встановлює ієрархію норм права і вказує на те, що жоден підзаконний акт не може суперечити правовим актам вищого порядку – Конституції та законам, які прийняв парламент
Номер слайду 10
Як ви думаєте, у чому відмінність між поняттями верховенства закону і верховенства права?Що, на вашу думку, робить закон справедливим?
Номер слайду 11
Стаття 3. Людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю. Права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність.
Номер слайду 12
Права людини не пов'язані з її обов'язками. Права людини – це завжди обов'язки держави
Номер слайду 13
Конституція передбачає такі обов’язки громадян:захищати Вітчизну, незалежність та територіальну цілісність України;шанувати державні символи;не заподіювати шкоду природі, культурній спадщині;- сплачувати податки і збори і тд.
Номер слайду 14
ЗОБОВ’ЯЗАННЯ ДЕРЖАВИПОЗИТИВНІНЕГАТИВНІВлада має утримуватися та не втручатися в права людини. Це те, що держава має вчинити, щоб уникнути порушення прав людини чи забезпечити його реалізацію
Номер слайду 15
ТРАДИЦІЙНИЙ ПІДХІД ПЕРЕДБАЧАЄ ТРИ ТИПИ ЗОБОВ’ЯЗАНЬЗобов’язання поважати права людини. Зобов’язання захищати права людини. Зобов’язання забезпечувати здійснення права людини. Утримання державних органів, підприємств, установ від порушень прав людини при виконання своїх повноважень. Захист носіїв прав людини від протиправного втручання третіх осіб під час їх реалізації, а також застосування санкцій щодо правопорушників. Активні дії з боку держави метою яких є сприяння реалізації прав людини в повному обсязі, досягнення їх кінцевого результату
Номер слайду 16
Самостійна робота. Завдання №1 Проаналізуйте ситуацію: Справа «Grzelak проти Польщі»Подружжя Гжелак, які вважали себе агностиками (послідовники ідеї про неможливість пізнання істини в питаннях існування бога чи вічного життя), не бажали, щоб їхній син відвідував в школі уроки релігії. Незважаючи на їхнє бажання, ні в одній зі шкіл, в яких їхній син вчився, йому не було запропоновано альтернативних занять з етики. Заявники скаржилися Суду на те, що школи не організували уроків етики для сина, що за відмову відвідувати уроки релігії той піддався утискам, і що в графі «релігія / етика» його шкільного атестата була відсутня оцінка.
Номер слайду 17
Встановіть, про втручання у яке право згідно ЄКПЛ скаржилися заявники:(оберіть УСІ правильні відповіді)А) Стаття 8. Право на повагу до приватного і сімейного життя. Б) Стаття 10 Свобода вираження поглядів. В) Стаття 9 Свобода думки, совісті і релігіїГ) Стаття 14 Заборона дискримінації
Номер слайду 18
Самостійна робота. Завдання №2 Ознайомтеся з описом заяви до ЄСПЛ. Справа «Dojan та інші проти Німеччини»П'ять подружніх пар скаржилися на те, що їм було відмовлено у звільненні їхніх дітей від обов'язкових уроків статевого виховання і деяких інших шкільних занять. Заявники стверджували, що їхнє право на виховання дітей відповідно до своїх переконань піддалося надмірним обмеженням.
Номер слайду 19
Поміркуйте, з приводу порушення якого права зверталися скаржники: А) Стаття 8. Право на повагу до приватного і сімейного життя. Б) Стаття 10 Свобода вираження поглядів. В) Стаття 9 Свобода думки, совісті і релігії Г) Стаття 14 Заборона дискримінації
Номер слайду 20
Самостійна робота. Завдання №3 Перегляньте фрагмент телесеріалу «Школа» та проаналізуйте ситуацію.
Номер слайду 21
Оберіть правильне твердження: А) Подібна ситуація стосується свободи та особистої недоторканності. Лише представники поліції мають право проводити процесуальні дії відповідно до закону. Б) Директор не повинен викликати поліцію до школи. Огляд особистих речей учнів можуть проводити соціальні педагоги (класні керівники)В) Свобода від втручання у приватне та сімейне життя не допускає подібних дій адміністрації школи та представників поліціїГ) Учні не мають права не виконувати розпоряджень вчителя
Номер слайду 22
Самостійна робота. Завдання №4 Ознайомтеся з розділом 2 Конституції України. Вкажіть, у яких статтях Конституції знайшли втілення громадянські та політичні права людини, зазначені в Європейській конвенції з прав людини (ЄКПЛ). Впишіть одну чи кілька цифр та/або чисел із номерами відповідних статей Конститукції України у полях навпроти кожної зі статей Конвенції. Якщо ви добрали більше однієї статті, відповідь подайте у форматі: "1, 2«.
Номер слайду 23
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЄКПЛКонституція України. СТАТТЯ 3 Заборона катування. СТАТТЯ 5 Право на свободу та особисту недоторканність. СТАТТЯ 8 Право на повагу до приватного і сімейного життя. СТАТТЯ 10 Свобода вираження поглядів. СТАТТЯ 11 Свобода зібрань та об’єднаня. СТАТТЯ 14 Заборона дискримінації
Номер слайду 24
Самостійна робота. Завдання №1 Проаналізуйте ситуацію: Справа «Grzelak проти Польщі»Пояснення. Додаткова інформація: У цьому випадку йдеться про порушення прав людини за ст. 9 та ст.14 Рішення Суду: Суд встановив порушення статті 14 (заборона дискримінації) в сукупності зі статтею 9, вирішивши, що відсутність в атестаті школяра оцінки з «релігії / етики» за весь період його навчання означало невиправдане обмеження його права не висловлювати свою релігійну приналежність або переконання.
Номер слайду 25
Самостійна робота. Завдання №2 Ознайомтеся з описом заяви до ЄСПЛ. Справа «Dojan та інші проти Німеччини»Пояснення. Додаткова інформація: У цьому випадку йдеться про порушення прав людини за ст. 9 Рішення Суду: Суд визнав заяву неприйнятною. Він вирішив, що не було підстав вважати, що оскаржувані уроки і заняття перешкоджали тому, щоб батьки дали статеве виховання своїм дітям відповідно до своїх релігійних переконань. До того ж, в межах зазначених занять не було переваги якої-небудь певної релігії або віри.