«То де ж, зрештою, беруть початок загальні права людини? У невеликих містах, біля будинку — такі близькі і такі малі, що їх не роздивитися на жодній карті світу. Проте вони є світом окремої людини: її рідний район, школа або коледж, де вона навчається; завод, ферма або офіс, де вона працює. Такі місця, де кожен чоловік, жінка і дитина прагнуть однакового правосуддя, рівних можливостей, рівної гідності без будь-якої дискримінації. За винятком, коли ці права мають значення тут, вони майже не мають значення будь-де». Елеонора Рузвельт, американська суспільна діячка, володарка премії ООН в галузі захисту прав людини
Верховенство права передбачає відносини між людьми та відносини людини і держави, які регламентуються виключно системою прав – Конституцією та законами. Верховенство закону встановлює ієрархію норм права і вказує на те, що жоден підзаконний акт не може суперечити правовим актам вищого порядку – Конституції та законам, які прийняв парламент
ТРАДИЦІЙНИЙ ПІДХІД ПЕРЕДБАЧАЄ ТРИ ТИПИ ЗОБОВ’ЯЗАНЬЗобов’язання поважати права людини. Зобов’язання захищати права людини. Зобов’язання забезпечувати здійснення права людини. Утримання державних органів, підприємств, установ від порушень прав людини при виконання своїх повноважень. Захист носіїв прав людини від протиправного втручання третіх осіб під час їх реалізації, а також застосування санкцій щодо правопорушників. Активні дії з боку держави метою яких є сприяння реалізації прав людини в повному обсязі, досягнення їх кінцевого результату
Самостійна робота. Завдання №1 Проаналізуйте ситуацію: Справа «Grzelak проти Польщі»Подружжя Гжелак, які вважали себе агностиками (послідовники ідеї про неможливість пізнання істини в питаннях існування бога чи вічного життя), не бажали, щоб їхній син відвідував в школі уроки релігії. Незважаючи на їхнє бажання, ні в одній зі шкіл, в яких їхній син вчився, йому не було запропоновано альтернативних занять з етики. Заявники скаржилися Суду на те, що школи не організували уроків етики для сина, що за відмову відвідувати уроки релігії той піддався утискам, і що в графі «релігія / етика» його шкільного атестата була відсутня оцінка.
Встановіть, про втручання у яке право згідно ЄКПЛ скаржилися заявники:(оберіть УСІ правильні відповіді)А) Стаття 8. Право на повагу до приватного і сімейного життя. Б) Стаття 10 Свобода вираження поглядів. В) Стаття 9 Свобода думки, совісті і релігіїГ) Стаття 14 Заборона дискримінації
Самостійна робота. Завдання №2 Ознайомтеся з описом заяви до ЄСПЛ. Справа «Dojan та інші проти Німеччини»П'ять подружніх пар скаржилися на те, що їм було відмовлено у звільненні їхніх дітей від обов'язкових уроків статевого виховання і деяких інших шкільних занять. Заявники стверджували, що їхнє право на виховання дітей відповідно до своїх переконань піддалося надмірним обмеженням.
Оберіть правильне твердження: А) Подібна ситуація стосується свободи та особистої недоторканності. Лише представники поліції мають право проводити процесуальні дії відповідно до закону. Б) Директор не повинен викликати поліцію до школи. Огляд особистих речей учнів можуть проводити соціальні педагоги (класні керівники)В) Свобода від втручання у приватне та сімейне життя не допускає подібних дій адміністрації школи та представників поліціїГ) Учні не мають права не виконувати розпоряджень вчителя
Самостійна робота. Завдання №4 Ознайомтеся з розділом 2 Конституції України. Вкажіть, у яких статтях Конституції знайшли втілення громадянські та політичні права людини, зазначені в Європейській конвенції з прав людини (ЄКПЛ). Впишіть одну чи кілька цифр та/або чисел із номерами відповідних статей Конститукції України у полях навпроти кожної зі статей Конвенції. Якщо ви добрали більше однієї статті, відповідь подайте у форматі: "1, 2«.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}ЄКПЛКонституція України. СТАТТЯ 3 Заборона катування. СТАТТЯ 5 Право на свободу та особисту недоторканність. СТАТТЯ 8 Право на повагу до приватного і сімейного життя. СТАТТЯ 10 Свобода вираження поглядів. СТАТТЯ 11 Свобода зібрань та об’єднаня. СТАТТЯ 14 Заборона дискримінації
Самостійна робота. Завдання №1 Проаналізуйте ситуацію: Справа «Grzelak проти Польщі»Пояснення. Додаткова інформація: У цьому випадку йдеться про порушення прав людини за ст. 9 та ст.14 Рішення Суду: Суд встановив порушення статті 14 (заборона дискримінації) в сукупності зі статтею 9, вирішивши, що відсутність в атестаті школяра оцінки з «релігії / етики» за весь період його навчання означало невиправдане обмеження його права не висловлювати свою релігійну приналежність або переконання.
Самостійна робота. Завдання №2 Ознайомтеся з описом заяви до ЄСПЛ. Справа «Dojan та інші проти Німеччини»Пояснення. Додаткова інформація: У цьому випадку йдеться про порушення прав людини за ст. 9 Рішення Суду: Суд визнав заяву неприйнятною. Він вирішив, що не було підстав вважати, що оскаржувані уроки і заняття перешкоджали тому, щоб батьки дали статеве виховання своїм дітям відповідно до своїх релігійних переконань. До того ж, в межах зазначених занять не було переваги якої-небудь певної релігії або віри.