Рубіжанська обласна санаторна школа
Виховний захід для учнів 6 класу
Інтелектуальна гра «Світ математики»
Підготувала:
вихователь Старикова І. П.
2020 р.
Мета:
- формувати вміння працювати в групах, розвивати особистісні,
предметні, межпредметні компетенції здібностей учнів;
- активізувати мотивацію навчання, пробудити пізнавальний інтерес до вивчення математики;
- виробити вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки;
- розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення ;
- виховувати уважність, культуру поведінки, підвищувати самооцінку.
Обладнання: дошка, проектор, роздатковий матеріал, секундомір, екран, презентація заняття, вислови видатних людей.
Хід заходу
Ведучий: Доброго дня! Рада вітати вас на інтелектуальній грі - «Світ математики».(Слайд 1) Чи можете ви уявити своє життя без математики?
(Відповіді дітей)
Ведучий:Послухайте історію, що трапилась в одній із шкіл Техасу в США.
Йдучи на зустріч побажанням тих, кого занадто обтяжують уроки математики школа організувала експеримент - День без математики.
Учням не можна було називати жодної цифри, вдаватися до математичних дій, звертатися до годинника. Того дня в їдальні страви розподіляли випадково, дзвінок дзвонив, як хотів. Учні не знали як відшукати завдання в підручниках.
Школярі зіткнулись з безліччю незручностей. Ці незручності так їм дошкулили, що надвечір, вони організували маніфестацію з гаслом: «Ми не уявляємо життя без математики».
Ведучий: А у нашій країні щоб привернути увагу всього суспільства до цієї науки, 2020-2021 навчальний рік оголошено Роком математичної освіти. І сьогоднішню гру присвячуємо саме математиці.
(Слайд 2)
Відомий фантаст Станіслав Лем сказав: « Математика - це мова, на якій Бог або природа іноді говорять з людиною. Він зазначив, що головна її властивість – це можливість дисциплінувати свідомість, а тому вона важлива і гуманітаріям і філософам». І з ним трудно не погодитись. Усі науки тісно пов’язані між собою і сьогодні ми з вами в цьому зможемо переконатися.
Ведучий: В ході цієї гри ви можете показати свої знання та вміння з математики та логіки, проявити кмітливість і спостережливість, уважність та самостійність,підвищити самооцінку.
Ведучий:На сцену запрошується дві команди учасниці. (Слайд 3)
Команда «Допитливі»
Девіз: Самостійно ми працюємо
Помилок не буде, факт!
Дуже добре ми міркуємо
Щоб вийшов гарний результат!
Капітан команди: Кривенко Дарина
Команда: «Кмітливі»
Девіз :Кмітливість і старанність
Ми будем розвивати!
І максимум сміливість
Ми будем проявляти!
Капітан команди: Суріков Дмитро
Ведучий:А оцінювати наш конкурс буде компетентне журі.
Ведучий: Шановні учасники! Перед початком гри я хочу звернути увагу на Правила (Слайд 4):
- граємо не заради користі, а заради задоволення свого та інших
- граємо чесно! Сумно, коли програєш, але не злись;
- будь стійким. Не заздри іншим;
- коли виграв - радій, але не задирай носа;
- не свари товариша за промахи, а намагайся виправити біду своїми успіхами;
- зберігайте спокій незалежно від результатів гри.
Ведучий: Тож розпочнемо нашу інтелектуальну гру.
Розминка. (Слайд 5)
Відповідаємо на запитання по черзі за правильну відповідь 1 бал.
1. Прямокутник усі сторони якого рівні.(квадрат)
2. Що є у кожного слова, рослини і рівняння? (корінь)
3.Скільки буде 78? (56)
4.Яка геометрична фігура товаришує із сонцем?(промінь)
5. Яка фігура є основою будь-якої сніжинки?(шестикутник)
6.Геометричне тіло з Єгипту.(піраміда)
7.Скільки знаків зодіаку в одном році?(12)
8. Математичне завдання, що складається з умови й запитання.(задача)
9. Скільки сторін у прямокутника?(4)
10. Знак віднімання.(мінус)
11. Скільки днів у не високосному році?(365)
12. Найкоротший місяц року.(лютий)
13. Інструмент для вимірювання довжини відрізка.(лінійка)
14. Пристрій за допомогою якого креслять коло.( циркуль)
15. Один з найдавніший обчислювальний прилад. ( пальці)
16. Назвить третій від кінця день тижня.(п’ятниця).
Ведучий: Команди добре підготувалися, достойно пройшли розминку і готові до першого туру нашої гри.
Тур перший «Запам’ятай!». (Слайд 6 )
Показується таблиця з числами протягом 30 секунд.
1 команді треба запам’ятати всі чорні цифри,
2 команді – всі червоні числа.
Записати їх протягом 1 хвилини. По закінченню часу команди називають числа, порівнюючи їх з правильними відповідями таблиці. За кожну правильно названу цифру 0,5 бала.
10 8 11 12 3
2 1 5 7 9
4 11 8 1 2
7 9 4 5 6
Тур другий « Логічні задачі» (Слайд 7)
Правильна відповідь 1 бал.
По черзі команди рішають задачі.
1. Гусак важит два кілограми. Скільки він важити, якщо стане на одну ногу? (2кг)
2. У тварини дві праві ноги, дві ліві ноги, дві задні та дві передні. Скільки ніг разом?(4)
3. Що станеться з білою хусткою, якщо її занурити в Чорне море?(Вона стане мокрою)
4. Бабуся зв’язала онукам на зиму шарфи та рукавички - всього три шарфи і шість рукавичок. Скільки онуків у бабусі?
5. Два хлопчики разом йшли до школи й по дорозі знайшли 10копійок. Скільки грошей знайдуть 4 хлопчика?(10 коп.)
6. Вантажівка їхала в село. По дорозі на зустріч їхало 4 легкові машини. Скільки машин їхала в село?(одна)
Тур третій «Знайди відмінності» (Слайд 8 )
Командам роздаються картки з малюнками, за 1 хвилини необхідно знайти по 10 відмінностей, обводячи їх кружечкам. Виконані роботи передаються журі для оцінювання. За правильно виконане завдання 2 бали.
Ведучий: На проходження наступного конкурсу запрошуються капітани команд.
Змагання капітанів (Слайд 9)
На таблиці необхідно знайти числа, сума яких буде дорівнювати 12 і обвести їх кружечком.
По закінченню часу роботи здаються журі на перевірку. За кожну правильну комбінацію 0,5 бала.
1 3 2 9 5 6 2 6 6 3 4 3 8 4 4 5 7 2 7 2 4 6 5 1 |
Ведучий: Поки капітани вирішують завдання, для всіх присутніх запальний флешмоб від дівчаток .
Флешмоб
Тур четвертий «Ребуси» (Слайд 10).
Ведучий. Наступний конкурс «Ребуси», команди отримують карточки із завданням, за правильну відповідь 1 бал. і додатковий бал за швидкість.
І 100 РІЯ АК 3 СА
Р 1 А Пі 2Л
ЛИ 100 пад Г 1 А
СВИ 100К ТІ 100
40 А 100 РОНА
Тур шостий Конкурс " Мовознавства"( Слайд 11)
Ведучий. Наступний конкурс потребує вашої уваги, треба у тексті знайти числа, а потім знайти суму цих чисел.
Виконання завдання оцінюєть до 5 балів.
Текст.
Наша сім'я живе в столиці. Прізвище Одинак. Батько - сторож, мати працює на трикотажній фабриці, сестри - в столовій, я - учень столяра. Часто за столом дід розповідає нам історію України, за незалежність якої він боровся в молодості.
Правильна відповідь (Слайд 11)
7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714
Тур сьомий " Покажи , щоб відгадали!"(Слайд 12).
Один учасник команди отримує написані на картки слова і повинен зобразіть за допомогою жестів, пантоміми (рухів без слів) предмет , математичну дію, яка написана . А учасники команди відгадують, що він показує.
За кожну правильну відповідь 2 бала.
Завдання:
Ведучий: Поки журі підбиває підсумки нашому конкурсу для вас читають вірші
1-уч. Хоч сідай і гірко плач
Не люблю я тих задач!
Ох! Замучили задачі
Через них одні невдачі
Чи підручники погані,
Чи такий я безталанний?
Та усіх я обдурю-
В книжках відповідь знайду!
Ви учіться , хто бажає,
Я б здоров'я не втрачав
На умову не зважаю:
Раз - помножив, два - додав.
2-уч. Скільки простирадл і ліжок?
Хто там відповіді жде?
До годин додав він кішок
І помножив на людей.
Справді не складна наука-
Була б відповідь як слід-
Вийшло: дід молодше внука
Аж на 49 літ!
А до Марса метрів триста
Мудра в хлопця голова
Пів хлоп'яти йде в місто
З ним півмами...Чудеса!
3-уч. Якщо хочеш досягнути
У житті своїм вершин
Математику збагнути
Мусиш тонко, до глубин
Не махай на все рукою
Не лінуйся, а учись!
Бо чого навчишся в школі
Знадобиться ще колись!
Ведучий:
Ось і закінчується наша гра, журі майже готові оголосити переможця. А поки я хочу згадати вислів Блез Паскаля « Предмет математики настільки серйозний, що не варто пропускати нагоди зробити його трохи цікавим»(Слайд13). І сьогодні на грі ми з вами спробували це зробили, побачити математику не тільки як серйозну науку, але і як цікаву, веселу гру. Я сподіваюсь, що ви отримали позитивні емоції та задоволення.
Слово журі.
Нагородження переможців та учасників гри.
(Слайд 14)
Протокол
інтелектуальній гри «Світ математики» для дітей 6 класу
№ з/п |
Назва турів |
Бали За тур |
Команда «Допитливі» |
Команда «Кмітливі» |
Примітки |
1. |
Розминка. |
1б./пит. |
|
|
|
2. |
І тур «Запам’ятай» |
0,5 за цифру |
|
|
|
3. |
ІІ тур «Логічні задачі» |
1б./з-ча |
|
|
|
4. |
ІІІ тур «Відмінності» |
2 бал. |
|
|
|
5. |
ІV тур «Капітани» |
0,5б./за комб. |
|
|
|
6. |
V тур «Ребуси» |
1 бал +1б. швидкість |
|
|
|
7. |
VІ тур «Мовознавство» |
До 5 бал. |
|
|
|
8. |
VІІ тур «Покажи» |
1 бал. |
|
|
|
9. |
Всього за гру |
|
|
|
|