Інтелектуальна гра "Світ математики"

Про матеріал
Мета: - формувати вміння працювати в групах, розвивати особистісні, предметні, межпредметні компетенції здібностей учнів; - активізувати мотивацію навчання, пробудити пізнавальний інтерес до вивчення математики; - виробити вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки; - розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення ; - виховувати уважність, культуру поведінки, підвищувати самооцінку.
Перегляд файлу

Рубіжанська обласна санаторна школа

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід для учнів 6 класу

Інтелектуальна гра «Світ математики»

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

 вихователь Старикова І. П.

 

 

 

 

 

2020 р.

 

Мета:

- формувати вміння працювати в групах, розвивати особистісні,

предметні, межпредметні компетенції здібностей учнів;

- активізувати мотивацію навчання, пробудити пізнавальний інтерес до вивчення математики;

- виробити вміння аналізувати, узагальнювати, робити висновки;

- розвивати увагу, пам’ять, логічне мислення ;

- виховувати уважність, культуру поведінки, підвищувати самооцінку.

 

Обладнання: дошка, проектор, роздатковий матеріал, секундомір, екран, презентація заняття, вислови видатних людей.

Хід заходу

Ведучий: Доброго дня! Рада вітати вас на інтелектуальній грі - «Світ математики».(Слайд 1) Чи можете ви уявити своє життя без математики?

(Відповіді дітей)

Ведучий:Послухайте історію, що трапилась в одній із шкіл Техасу в США.

Йдучи на зустріч побажанням тих, кого занадто обтяжують уроки математики школа організувала експеримент - День без математики.

Учням не можна було називати жодної цифри, вдаватися до математичних дій, звертатися до годинника. Того дня в їдальні страви розподіляли випадково, дзвінок дзвонив, як хотів. Учні не знали як відшукати завдання в підручниках.

Школярі зіткнулись з безліччю незручностей. Ці незручності так їм дошкулили, що надвечір, вони організували маніфестацію з гаслом: «Ми не уявляємо життя без математики».

Ведучий: А у нашій країні щоб привернути увагу всього суспільства до цієї науки, 2020-2021 навчальний рік оголошено Роком математичної освіти. І сьогоднішню гру присвячуємо саме математиці.

(Слайд 2)

Відомий фантаст Станіслав Лем сказав: « Математика - це мова, на якій Бог або природа іноді говорять з людиною. Він зазначив, що головна її властивість – це можливість дисциплінувати свідомість, а тому вона важлива і гуманітаріям і філософам». І з ним трудно не погодитись. Усі науки тісно пов’язані між собою і сьогодні ми з вами в цьому зможемо переконатися.

Ведучий: В ході цієї гри ви можете показати свої знання та вміння з математики та логіки, проявити кмітливість і спостережливість, уважність та самостійність,підвищити самооцінку.

Ведучий:На сцену запрошується дві команди учасниці. (Слайд 3)

Команда «Допитливі»

Девіз: Самостійно ми працюємо

Помилок не буде, факт!

Дуже добре ми міркуємо

Щоб вийшов гарний результат!

Капітан команди: Кривенко Дарина

Команда: «Кмітливі»

Девіз :Кмітливість і старанність

Ми будем розвивати!

І максимум сміливість

Ми будем проявляти!

Капітан команди: Суріков Дмитро

Ведучий:А оцінювати наш конкурс буде компетентне журі.

Ведучий: Шановні учасники! Перед початком гри я хочу звернути увагу на Правила (Слайд 4):

- граємо не заради користі, а заради задоволення свого та інших

- граємо чесно! Сумно, коли програєш, але не злись;

- будь стійким. Не заздри іншим;

- коли виграв - радій, але не задирай носа;

- не свари товариша за промахи, а намагайся виправити біду своїми успіхами;

- зберігайте спокій незалежно від результатів гри.

Ведучий: Тож розпочнемо нашу інтелектуальну гру.

Розминка. (Слайд 5)

Відповідаємо на запитання по черзі за правильну відповідь 1 бал.

1. Прямокутник усі сторони якого рівні.(квадрат)

2. Що є у кожного слова, рослини і рівняння? (корінь)

3.Скільки буде 78? (56)

4.Яка геометрична фігура товаришує із сонцем?(промінь)

5. Яка фігура є основою будь-якої сніжинки?(шестикутник)

6.Геометричне тіло з Єгипту.(піраміда)

7.Скільки знаків зодіаку в одном році?(12)

8. Математичне завдання, що складається з умови й запитання.(задача)

9. Скільки сторін у прямокутника?(4)

10. Знак віднімання.(мінус)

11. Скільки днів у не високосному році?(365)

12. Найкоротший місяц року.(лютий)

13. Інструмент для вимірювання довжини відрізка.(лінійка)

14. Пристрій за допомогою якого креслять коло.( циркуль)

15. Один з найдавніший обчислювальний прилад. ( пальці)

16. Назвить третій від кінця день тижня.(п’ятниця).

Ведучий: Команди добре підготувалися, достойно пройшли розминку і готові до першого туру нашої гри.

Тур перший «Запам’ятай!». (Слайд 6 )

Показується таблиця з числами протягом 30 секунд.

1 команді треба запам’ятати всі чорні цифри,

2 команді – всі червоні числа.

Записати їх протягом 1 хвилини. По закінченню часу команди називають числа, порівнюючи їх з правильними відповідями таблиці. За кожну правильно названу цифру 0,5 бала.

10     8     11     12     3

2       1      5       7      9

4      11     8       1      2

7       9      4       5      6

Тур другий « Логічні задачі» (Слайд 7)

Правильна відповідь 1 бал.

По черзі команди рішають задачі.

1. Гусак важит два кілограми. Скільки він важити, якщо стане на одну ногу? (2кг)

2. У тварини дві праві ноги, дві ліві ноги, дві задні та дві передні. Скільки ніг разом?(4)

3. Що станеться з білою хусткою, якщо її занурити в Чорне море?(Вона стане мокрою)

4. Бабуся зв’язала онукам на зиму шарфи та рукавички - всього три шарфи і шість рукавичок. Скільки онуків у бабусі?

5. Два хлопчики разом йшли до школи й по дорозі знайшли 10копійок. Скільки грошей знайдуть 4 хлопчика?(10 коп.)

6. Вантажівка їхала в село. По дорозі на зустріч їхало 4 легкові машини. Скільки машин їхала в село?(одна)

Тур третій «Знайди відмінності» (Слайд 8 )

Командам роздаються картки з малюнками, за 1 хвилини необхідно знайти по 10 відмінностей, обводячи їх кружечкам. Виконані роботи передаються журі для оцінювання. За правильно виконане завдання 2 бали.

 

 

C:\Users\Inna\Downloads\images16.jpgC:\Users\Inna\Downloads\images15.jpg

Ведучий: На проходження наступного конкурсу запрошуються капітани команд.

Змагання капітанів (Слайд 9)

На  таблиці необхідно знайти числа, сума яких буде дорівнювати 12 і обвести їх кружечком.

По закінченню часу роботи здаються журі на перевірку. За кожну правильну комбінацію 0,5 бала.

1        3      2       9      5     6

2        6       6      3       4     3

8       4       4       5       7     2

7       2       4      6      5       1

Ведучий: Поки капітани вирішують завдання, для всіх присутніх запальний флешмоб від дівчаток .

Флешмоб

Тур четвертий «Ребуси» (Слайд 10).

Ведучий. Наступний  конкурс «Ребуси», команди отримують карточки із завданням, за правильну відповідь 1 бал. і додатковий бал за швидкість.

І 100 РІЯ                       АК 3 СА

Р 1 А                               Пі 2Л

ЛИ 100 пад                   Г 1 А

СВИ 100К                         ТІ 100

40 А                               100 РОНА

 

Тур шостий Конкурс " Мовознавства"( Слайд 11)

Ведучий. Наступний конкурс потребує вашої уваги, треба у тексті знайти числа, а потім знайти суму цих чисел.

Виконання завдання оцінюєть до 5 балів.

 

Текст.

Наша сім'я живе в столиці. Прізвище Одинак. Батько - сторож, мати працює на трикотажній фабриці, сестри - в столовій, я - учень столяра. Часто за столом дід розповідає нам історію України, за незалежність якої він боровся в молодості.

 

Правильна відповідь (Слайд 11)

7+100+1+100+3+3+100+100+100+100+100=714

Тур сьомий " Покажи , щоб відгадали!"(Слайд 12).

Один учасник команди отримує написані на картки слова і повинен зобразіть за допомогою жестів, пантоміми (рухів без слів) предмет , математичну дію, яка написана . А учасники команди відгадують, що він показує.

За кожну правильну відповідь 2 бала.

Завдання:

  1.                   Пристрій за допомогою якого креслять коло (циркуль).
  2.                   Інструмент для вимірювання відрізка ( лінійка).
  3.                   Інструмент для вимірювання маси предмета ( ваги)
  4.                   . Пристрій за допомогою якого вимірюють температуру повітря  (термометр).

Ведучий: Поки журі підбиває підсумки нашому конкурсу для вас читають вірші

 

1-уч. Хоч сідай і гірко плач

          Не люблю я тих задач!

          Ох! Замучили задачі

          Через них одні невдачі

          Чи підручники погані,

          Чи такий я безталанний?

          Та усіх я обдурю- 

          В книжках відповідь знайду!

          Ви учіться , хто бажає,

          Я б здоров'я не втрачав

          На умову не зважаю:

          Раз - помножив, два - додав.

 

2-уч.  Скільки простирадл і ліжок?

           Хто там відповіді жде?

           До годин додав він кішок

           І помножив на людей.

           Справді не складна  наука- 

           Була б  відповідь як слід-

           Вийшло: дід молодше внука

           Аж на 49 літ!

           А до Марса метрів триста

           Мудра в хлопця голова

           Пів хлоп'яти йде в місто

           З ним півмами...Чудеса!

3-уч.  Якщо хочеш досягнути

           У житті своїм вершин

           Математику збагнути

           Мусиш тонко, до глубин

           Не махай на все рукою

           Не лінуйся, а учись!

           Бо чого навчишся в школі

           Знадобиться ще колись!

Ведучий:

Ось і закінчується наша гра, журі майже готові оголосити переможця. А поки я хочу згадати вислів Блез Паскаля « Предмет математики настільки серйозний, що не варто пропускати нагоди зробити його трохи цікавим»(Слайд13). І сьогодні на грі ми з вами спробували це зробили, побачити математику не тільки як серйозну науку, але і як цікаву, веселу гру. Я сподіваюсь, що ви отримали позитивні емоції та задоволення.

           

 Слово журі.

 

Нагородження переможців та учасників гри.

      

 (Слайд 14)

 

 

 

Протокол

інтелектуальній гри «Світ математики» для дітей 6 класу

з/п

Назва турів

Бали

За тур

Команда

«Допитливі»

Команда

«Кмітливі»

Примітки

1.

Розминка.

1б./пит.

 

 

 

2.

І тур «Запам’ятай»

0,5 за цифру

 

 

 

3.

ІІ тур «Логічні задачі»

1б./з-ча

 

 

 

4.

ІІІ тур «Відмінності»

2 бал.

 

 

 

5.

ІV тур «Капітани»

0,5б./за комб.

 

 

 

6.

V тур «Ребуси»

1 бал +1б. швидкість

 

 

 

7.

VІ тур «Мовознавство»

До 5 бал.

 

 

 

8.

VІІ тур «Покажи»

1 бал.

 

 

 

9.

Всього за гру

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Старикова Инна
Додано
29 грудня 2020
Переглядів
492
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку