QR-квест
«Чистота – запорука профілактики захворювання на
COVID-19»
Цікавий квест можна провести з теми «Гігієна житла» або виховної години, щоб ознайомити учнів із дезінфікуючими, антисептичними та миючими засобами, що використовуються під час прибирання приміщення з метою дезінфекції за для профілактики захворювання на COVID-19. Це поєднання реального квесту з QR-квестом.
Назва: «Чистота – запорука профілактики захворювання на COVID-19»
Учитель. У приміщенні людина проводить більшу частину свого життя: працює, навчається, відпочиває, займається улюбленою справою, готує і споживає їжу тощо. Кожен із нас хотів би, щоб навколо було затишно,
чисто і безпечно (особливо при профілактиці інфекційних та вірусних захворювань, навіть, такого як сучасний небезпечний COVID-19 - гостре вірусне захворювання, що характеризується переважним ураженням дихальної системи і шлунково-кишкового тракту). Чистота - це запорука здоров`я та гарного настрою. Щоб упевнено себе почувати та бути захищеним від усіляких мікробів та вірусів, треба вміти правильно добирати антисептичні, дезінфікуючі та миючі засоби, знати, як і де їх можна застосовувати.
Під час квесту ви зможете розширити й систематизувати власні знання щодо асортименту антисептичних, дезінфікуючих та миючих засобів, ознайомитися з правилами їх застосування.
Завдання
Під час гри команди розгадують завдання, після завершення чергового завдання команди переходять до виконання наступного. Перемагає команда, що виконала завдання швидше за інших.
Під час квесту кожній команді потрібно знайти миючий, дезінфікуючий засіб, що описаний у завданні, відсканувати й прочитати QR-код, у якому закодована літера ключового слова квесту, записати відповідь в маршрутному листі.
Організаційний момент. Для проведення квесту треба роздрукувати маршрутні листи відповідно до кількості груп або учасників. У кожному листі поміняти місцями перші сім завдань, щоб учасники квесту не заважали одне одному під час гри. Проконтролювати, щоб літери в завданнях були розташовані в хаотичному порядку.
Маршрутний лист
№ з/п |
Завдання |
Назва засобу |
Інформація з QR-коду |
1 |
Розчинна у воді миюча речовина, як хімічний продукт являє собою відносно складне з'єднання жирних кислот з лугами, а за своєю будовою відноситься до класу солей. Випускається в рідкому стані. Цей засіб ви знайдете біля сантехники в майстерні. |
|
|
2 |
Засіб, що застосовують для знищення мікроорганізмів на зовнішніх оболонках організму людини (шкірі). Він знаходиться біля машини, яка одночасно обрізує та обметує краї швейних виробів. |
|
|
3 |
Дезінфікуючий засіб, що використовують для знищення мікроорганізмів в навколишньому середовищі (обробка приміщень та посуду). Ви знайдете його на підвіконні у приміщенні в якому зберігаються ключі від усіх кабінетів. |
|
|
4 |
Засіб, що має дуже різкий запах, часто застосовується для відбілювання й видалення плям на білих виробах із бавовняних, льняних тканин і дезінфекції різних поверхонь. Використовується в закладах охорони здоров’я, на підприємствах, у шкільних і дошкільних закладах. Знайти його можна в людини, яка має особливий одяг, і до якої звертаються учні у разі поганого самопочуття. |
|
|
5 |
Цей мийний засіб з’явився завдяки онуку, який дуже хотів допомогти своїй бабусі . Ми знаємо це із захопливої і веселої реклами. Після винаходу онука ситуація кардинально змінилась, і прибирання перетворилося з тяжкої на швидку та легку роботу, яка не потребує застосування значної фізичної сили. Засіб може бути як у вигляді порошку, так і рідини. Знайти його можна в спеціальному кабінеті, де працюють учні, що об’єднуються в групи за гендерною ознакою. |
|
|
6 |
Засіб для чищення, який має широкий діапазон використання, допоможе швидко ефективно впоратися з жиром, брудом і вапняним нальотом. Проте не годиться для скляних і гладких поверхонь , тому що може залишити подряпини. Він знаходиться біля пристосування, яким користуються учні й вчителі перед прийомом їжі.
|
|
|
7 |
Ця поверхня є в кожному приміщенні, в якому відбувається учбовий процес, адже вона сприяє потраплянню природного освітлення. Процес миття її складний і копіткий у зв`язку з утворенням плям і розводів, але є засіб, який спрощує цю роботу. Ви знайдете його біля цієї поверхні. |
|
|
8 |
Із літер, які ви зібрали під час виконання завдань квесту, складіть слово. |
|
|
9 |
За допомогою комп`ютера, у пошуковій системі Інтернет, знайти значення цього слова. |
|
|
10 |
Зробіть аналіз засобів, із якими ознайомилися під час квесту. Укажіть їх переваги й недоліки на підставі зібраної інформації. |
|
|
11 |
Складіть пам`ятку щодо профілактики захворювання на COVID-19 . |
|
|
Додаток 1 |
|||
Відповіді до маршрутного листа: 1 – рідке мило, місце розташування – раковина для миття рук в майстерні, QR-код – літера «г»; 2 – антисептичний засіб для догляду за шкірою «Біглюконат», місце розташування – оверлок в майстерні, QR-код – літера «є»; 3 – дезінфікуючий засіб «Біолонг», місце розташування – у техпрацівника, який видає ключі, QR-код – літера «і»; 4 – дезінфікуюча рідина «Білизна», місце розташування – медичний кабінет, QR-код – літера «і»; 5 – мийний засіб для миття підлоги «Mr. Proper», місце розташування – стіл вчителя у майстерні, QR-код – літера «а»; 6 – засіб для чищення «Гала», місце розташування – раковина для миття рук біля шкільної їдальні, QR-код – літера «н»; 7 – засіб для чищення вікон і скляних поверхонь, місце розташування – підвіконня в майстерні, QR-код – літера «г»; |
Додаток 2
1