Інтелектуальна гра з природознавства «Хто зверху?»

Про матеріал
Інтелектуальна гра з природознавства «Хто зверху?» Мета: виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до природознавства як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Перегляд файлу

Криворізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №74

Криворізької міської ради Дніпропетровської області

 

 

 

 

Інтелектуальна  гра з природознавства 

«Хто зверху?»

для 5-х класів
 

 

 

 

                                                                                                                                                  Підготувала:

Литвинюк М.Є.

вчитель біології

КСШ №74

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кривий Ріг

 

 

Інтелектуальна  гра з природознавства  «Хто зверху?»

 

Мета: виробляти  вміння використовувати здобуті  теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до природознавства як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.

Пояснення: У грі  беруть участь дві команди – хлопців та дівчат

Дуель команд дівчат і хлопців  ділиться на п’ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти  учасників та ведучого.

Хід гри

Ведучий. Доброго дня!  Ми  вітаємо Вас на  інтелектуальній  грі - конкурсі  «Хто зверху?»! 

Ведуча. Хто розумніший -  чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що  дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.

Ведучий. І  сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади  та депутатські крісла зазвичай  займають  чоловіки!

Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата , і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. (представляє команду дівчат, вказуючи на їх риси характеру та досягнення )

Ведучий. Ми дуже раді , що у дівчат така сильна  команда, але й команда хлопців нічим не гірша (представляє аналогічно  команду хлопців)

Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги.  Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона - жінка!

СУДДЯ. Вітаю ведучих,  команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною  об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть  найсильніші!

Ведуча. Тобто ми – дівчата.

Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця.  На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять  конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у  10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять  балів, якщо  зможе розв’язати бонусне завдання.

Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть  можливість  подвоїти попередню кількість балів,  яка розділяється між учасниками-переможцями.  Все зрозуміло. Починаємо.

Ведучий. Дівчата , але ж нуль  не подвоюється !

У нас залишилася одна незавершена справа  – хто починає перший раунд?

Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!

Ведучий.     Отже, перший конкурс, перший раунд.

Раунд  1 «Збери літери»

Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова». 

Необхідно за три хвилини зібрати найбільше слів , використовуючи літери слова ПРИРОДОЗНАВСТВО.

Ведучий.     Час пішов

СУДДЯ.  Час вичерпано. Заслухаємо слова.

Бонусне запитання:  У якому агрегатному стані речовини молекули розташовані близько одна до одної? (твердому)

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

Суддя.  Рахунок__________ На користь_______.

 Раунд 2 «Хто я?»

Ведуча.     Другий конкурс «Хто я?». Кожній команді по черзі ми  показуються картки з героями фільмів та мультфільмів . За кожного правильно вгаданого героя команда отримає 1 бал.

Завдання  учасника -  вгадати, що це за персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні».

Бонусне запитання: 

У складі суміші речовини зберігають свої властивості чи ні? (так)

Ведучий.  Пані  Справедливість, скільки балів одержали команди?

СУДДЯ. Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 3  «Літери»

Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу  «Літери».

Ведучий. Кожному учаснику надається картонка з двома буквами з різних боків. Після того, як ведуча зачитає запитання, учасники переміщуються і складають слово-відповідь. Перемагає та команда яка швидше дасть відповідь на всі питання.

Бонусне запитання:

Якщо він спить вічним сном, то ні для кого не становить загрози, коли він просто спить, то небезпечний, а якщо він дрімає, то є небезпечним тільки для необачних. Назвіть його.  (Вулкан).

СУДДЯ. Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 4  «Так чи ні» 

Ведучий. Наш наступний конкурсу «Так чи ні» . Ми будемо ставити запитання і за 1 хвилину  команда має дати якомога більше правильних відповідей.

Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви  не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.

- Тварини, яких люди розводять у своєму господарстві називають дикими (ні) 
- Горбець – це перелітний птах (ні) 
- Бджола – це комаха (так) 
- Сорока – це зимуючий птах(так) 
- Тварини, які самі добувають їжу і влаштовують житло називають дикими (так) 
- Комахи мають 10 ніг (ні) 
- Комахи мають 3 пари ніг (так) 
- Перелітними називають птахів, які на зиму не відлітають у теплі краї (ні) 
- Травоїдні звірі – це тварини, які живуть у траві (ні) 
- Зимуючими називають птахів, які на зиму не відлітають у теплі краї (так) 
- Жаби – це земноводні тварини (так) 
- Істотна ознака комах – це 6 ніг (так) 

Ведучий. Час пішов.
- Риби дихають киснем, розчиненим у воді (так) 
- Ведмідь – це всеїдна тварина (так) 
- Лось – це рослиноїдна тварина (так) 
- Тварини – це частина живої природи (так) 
- Черепахи, крокодили – це плазуни (так) 
- Риби можуть жити як у солоній, так і у прісній воді (так) 
- Тіло вкрито пір’ям – це істотна ознака комах (ні) 
- Тварини мають усі ознаки живих організмів (так) 
- Найчисленніша група тварин – це птахи (ні) 
- Найчисленніша група тварин – це комахи (так) 
- Земноводні дихають киснем повітря (так) 
- Тіло плизунів укрите вологими лусочками (ні) 
- Червона книга – це книга червоного кольору (ні) 

Ведучий.  Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим ?
Бонусне запитання:  Де звук поширюється швидше: у воді, повітрі, металах? (металах)

СУДДЯ.  Рахунок__________ На користь_______.

Раунд 5

«Відгадай пісню»

Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.

Ведучий.   Ми це ще побачимо.

    І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.

Ведуча. Підказка : в пісні йде мова про природознавство

Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?

Ведуча. Звичайно.

( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)

Пісні для конкурсу :  «Лондон – Париж», «Пісня Червоної шапочки»  чи інші.
Ведучий.  Пані Справедливість, Вам слово!

Бонусне запитання:   Яких речовин більше простих чи складних? (складних)

СУДДЯ.  Рахунок__________ На користь_______.

Фінал

Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру – показуха

Ведучий. Кожна команда одержить по 5  термінів, які потрібно показати.

 

Вітер  Мороз  Ураган  Ріка  Дерево

Дощ  Спека   Гора    Термометр Птах

                                                                                                                                                   Пані Справедливість, Вам слово!

Суддя.   Перемогу святкують ______________________.

Їх рахунок подвоюється.

Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел

 

 1. О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко Природознавство:  підручник для 5 кл. - К.: Світоч, 2013.

2. Географія / авт.-упоряд. І. Гончаренко. – Х. : Промінь, 2009. – 63 с.: ілюстр. – (Енциклопедія навколишнього світу).

3. Дивовижний світ живої природи : попул. дит. енцикл. / ред. В. Г. Біляєв; худож. П. В. Мірончик. – Х.: Сінтекс ЛТД, 2004. – 95 с. : ілюстр. – (Вікно у дивосвіт).

4. Пори року: вірші, оповідання, загадки. – Х.: Сінтекс, 2005. – 63 с.: ілюстр. – (Сонечко).

5.Чорновіл О. В. Валіза головоломок / О. В. Чорновіл; худож. С. Грамм. – К. : Країна Мрій, 2009. – 102 с.: ілюстр. – (Маленький геній).

 6. Щенников В. І. Цікаве природознавство / В. І. Щенников. – Донецьк: Сталкер, 2000. – 350 с.: ілюстр. – (Скоро до школи).

 7. Яка пора найкраща : хрестоматія для позаклас. читання / уклад. Г. Ю. Рогінська; худож. С. В. Попов. –Х.: Ранок: Веста, 2008. – 320 с.: ілюстр.

Статті з періодичних видань:

 8. Авдусенко Л. Живи, вода – природи скарб безцінний : година спілкування / Л. Авдусенко //Початкова школа. – 2011. – № 2. – С. 33-34.

9. Галепа Н. Довкілля моє неповторне : вихов. захід / Н. Галепа // (Шкільний світ). – 2012. – № 13. – С. 6-8.

10. Джерело   http://svit-ditinstva.webnode.com.ua.

docx
Додано
7 квітня 2020
Переглядів
774
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку