Криворізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №74
Криворізької міської ради Дніпропетровської області
Інтелектуальна гра з природознавства
«Хто зверху?»
для 5-х класів
Підготувала:
Литвинюк М.Є.
вчитель біології
КСШ №74
Кривий Ріг
Інтелектуальна гра з природознавства «Хто зверху?»
Мета: виробляти вміння використовувати здобуті теоретичні знання на практиці; розвивати пізнавальні здібності учнів, інтерес до природознавства як до науки, творчу активність, вміння швидко та раціонально приймати рішення, логічно мислити, працювати в команді.
Пояснення: У грі беруть участь дві команди – хлопців та дівчат
Дуель команд дівчат і хлопців ділиться на п’ять раундів, що складаються з різних конкурсів. Переможець визначається у фінальному, шостому раунді, де бали переможця зростають удвічі. Ведучі є капітанами команд, тобто ведуча є капітаном команди дівчат, а ведучий – капітаном команди хлопців. Команда складається з п’яти учасників та ведучого.
Хід гри
Ведучий. Доброго дня! Ми вітаємо Вас на інтелектуальній грі - конкурсі «Хто зверху?»!
Ведуча. Хто розумніший - чоловіки чи жінки? Тисячі років людство шукає відповідь на це філософське питання. Та сьогодні ми переконаємося в тому, що дівчата не лише найчарівніша половина людства, а й найрозумніша.
Ведучий. І сама наївна… Адже відмінницями в школі є завжди дівчата, а керівні посади та депутатські крісла зазвичай займають чоловіки!
Ведуча. А я все одно переконана, що найрозумніші – дівчата , і ми сьогодні в цьому переконаємо усіх присутніх. (представляє команду дівчат, вказуючи на їх риси характеру та досягнення )
Ведучий. Ми дуже раді , що у дівчат така сильна команда, але й команда хлопців нічим не гірша (представляє аналогічно команду хлопців)
Ведуча. Так, суперники у нас гідні поваги. Але у нас є ще й верховний суддя цієї неперевершеної гри – пані Справедливість. І вона - жінка!
СУДДЯ. Вітаю ведучих, команди дівчат, хлопців та глядачів. Давайте домовимось – за мною об’єктивність, за Вами – цікавий двобій ерудованості, логіки, інтелекту. І нехай переможуть найсильніші!
Ведуча. Тобто ми – дівчата.
Ведучий. Дякуємо пані суддя. Дуель поставить все на свої місця. На шляху до перемоги у кожної команди є п’ять конкурсів та фінальне завдання. Кожен конкурс оцінюється у 10 балів. Але команда переможець у кожному конкурсі може поповнити свою скарбничку ще на п’ять балів, якщо зможе розв’язати бонусне завдання.
Ведуча. Дякую, я впевнена дівчата наберуть максимум балів і дістануть можливість подвоїти попередню кількість балів, яка розділяється між учасниками-переможцями. Все зрозуміло. Починаємо.
Ведучий. Дівчата , але ж нуль не подвоюється !
У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?
Ведуча. Звичайно ж хлопці, як сильна половина людства!
Ведучий. Отже, перший конкурс, перший раунд.
Раунд 1 «Збери літери»
Ведуча. Ми позмагаємося в конкурсі «Збери слова».
Необхідно за три хвилини зібрати найбільше слів , використовуючи літери слова ПРИРОДОЗНАВСТВО.
Ведучий. Час пішов
СУДДЯ. Час вичерпано. Заслухаємо слова.
Бонусне запитання: У якому агрегатному стані речовини молекули розташовані близько одна до одної? (твердому)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
Суддя. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 2 «Хто я?»
Ведуча. Другий конкурс «Хто я?». Кожній команді по черзі ми показуються картки з героями фільмів та мультфільмів . За кожного правильно вгаданого героя команда отримає 1 бал.
Завдання учасника - вгадати, що це за персонаж, ставлячи до членів команди запитання, на які вони можуть відповідати лише «так» або «ні».
Бонусне запитання:
У складі суміші речовини зберігають свої властивості чи ні? (так)
Ведучий. Пані Справедливість, скільки балів одержали команди?
СУДДЯ. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 3 «Літери»
Ведуча. Зараз ми переходимо до конкурсу «Літери».
Ведучий. Кожному учаснику надається картонка з двома буквами з різних боків. Після того, як ведуча зачитає запитання, учасники переміщуються і складають слово-відповідь. Перемагає та команда яка швидше дасть відповідь на всі питання.
Бонусне запитання:
Якщо він спить вічним сном, то ні для кого не становить загрози, коли він просто спить, то небезпечний, а якщо він дрімає, то є небезпечним тільки для необачних. Назвіть його. (Вулкан).
СУДДЯ. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 4 «Так чи ні»
Ведучий. Наш наступний конкурсу «Так чи ні» . Ми будемо ставити запитання і за 1 хвилину команда має дати якомога більше правильних відповідей.
Ведуча. Я думаю Ведучий, Ви не проти, якщо ми розпочнемо перші. Отже дорогенькі хлопчики Ваша хвилина пішла.
- Тварини, яких люди розводять у своєму господарстві називають дикими (ні)
- Горбець – це перелітний птах (ні)
- Бджола – це комаха (так)
- Сорока – це зимуючий птах(так)
- Тварини, які самі добувають їжу і влаштовують житло називають дикими (так)
- Комахи мають 10 ніг (ні)
- Комахи мають 3 пари ніг (так)
- Перелітними називають птахів, які на зиму не відлітають у теплі краї (ні)
- Травоїдні звірі – це тварини, які живуть у траві (ні)
- Зимуючими називають птахів, які на зиму не відлітають у теплі краї (так)
- Жаби – це земноводні тварини (так)
- Істотна ознака комах – це 6 ніг (так)
Ведучий. Час пішов.
- Риби дихають киснем, розчиненим у воді (так)
- Ведмідь – це всеїдна тварина (так)
- Лось – це рослиноїдна тварина (так)
- Тварини – це частина живої природи (так)
- Черепахи, крокодили – це плазуни (так)
- Риби можуть жити як у солоній, так і у прісній воді (так)
- Тіло вкрито пір’ям – це істотна ознака комах (ні)
- Тварини мають усі ознаки живих організмів (так)
- Найчисленніша група тварин – це птахи (ні)
- Найчисленніша група тварин – це комахи (так)
- Земноводні дихають киснем повітря (так)
- Тіло плизунів укрите вологими лусочками (ні)
- Червона книга – це книга червоного кольору (ні)
Ведучий. Пані Справедливість, хто у цьому конкурсі був кращим ?
Бонусне запитання: Де звук поширюється швидше: у воді, повітрі, металах? (металах)
СУДДЯ. Рахунок__________ На користь_______.
Раунд 5
«Відгадай пісню»
Ведуча. А зараз, дорогі хлопчики, мій улюблений конкурс «Відгадай пісню»
Я думаю, що моїм подругам рівних не буде.
Ведучий. Ми це ще побачимо.
І так, умови конкурсу: один з учасників конкурсу, вдягнувши навушники, прослухає пісню. Після цього він має своїй команді показати те, про що співається так, щоб його друзі відгадали назву пісні, або її заспівали.
Ведуча. Підказка : в пісні йде мова про природознавство
Ведучий. Ну що, «чемпіонки» почнете першими?
Ведуча. Звичайно.
( Ведучий кличе одну з учасниць, яка і буде слухати пісню і показувати її членам команди. Потім це ж саме зробить ведуча.)
Пісні для конкурсу : «Лондон – Париж», «Пісня Червоної шапочки» чи інші.
Ведучий. Пані Справедливість, Вам слово!
Бонусне запитання: Яких речовин більше простих чи складних? (складних)
СУДДЯ. Рахунок__________ На користь_______.
Фінал
Ведуча. Щоб остаточно визначити переможця проведемо гру – показуха
Ведучий. Кожна команда одержить по 5 термінів, які потрібно показати.
Вітер Мороз Ураган Ріка Дерево |
Дощ Спека Гора Термометр Птах |
Пані Справедливість, Вам слово!
Суддя. Перемогу святкують ______________________.
Їх рахунок подвоюється.
Але я хочу сказати, що сьогодні перемогла наука. Ми побачили, що знання нам потрібні завжди і всюди – чи то ми хлопці, чи дівчата. Знання потрібні кожній людині, незважаючи на її стать, адже гендерна рівність – запорука розвинутого суспільства. Рівноправна участь жінок і чоловіків у всіх сферах життєдіяльності суспільства та держави є важливою умовою й гарантією утвердження демократії в Україні та запорукою її європейської інтеграції.
Список використаних джерел
1. О.Г. Ярошенко, В.М. Бойко Природознавство: підручник для 5 кл. - К.: Світоч, 2013.
2. Географія / авт.-упоряд. І. Гончаренко. – Х. : Промінь, 2009. – 63 с.: ілюстр. – (Енциклопедія навколишнього світу).
3. Дивовижний світ живої природи : попул. дит. енцикл. / ред. В. Г. Біляєв; худож. П. В. Мірончик. – Х.: Сінтекс ЛТД, 2004. – 95 с. : ілюстр. – (Вікно у дивосвіт).
4. Пори року: вірші, оповідання, загадки. – Х.: Сінтекс, 2005. – 63 с.: ілюстр. – (Сонечко).
5.Чорновіл О. В. Валіза головоломок / О. В. Чорновіл; худож. С. Грамм. – К. : Країна Мрій, 2009. – 102 с.: ілюстр. – (Маленький геній).
6. Щенников В. І. Цікаве природознавство / В. І. Щенников. – Донецьк: Сталкер, 2000. – 350 с.: ілюстр. – (Скоро до школи).
7. Яка пора найкраща : хрестоматія для позаклас. читання / уклад. Г. Ю. Рогінська; худож. С. В. Попов. –Х.: Ранок: Веста, 2008. – 320 с.: ілюстр.
Статті з періодичних видань:
8. Авдусенко Л. Живи, вода – природи скарб безцінний : година спілкування / Л. Авдусенко //Початкова школа. – 2011. – № 2. – С. 33-34.
9. Галепа Н. Довкілля моє неповторне : вихов. захід / Н. Галепа // (Шкільний світ). – 2012. – № 13. – С. 6-8.
10. Джерело http://svit-ditinstva.webnode.com.ua.