Інтелектуальна гра з української літератури

Про матеріал
Матерал допоможе узагальнити й закріпити вивчений матеріал, удосконалити навички правильно оформлювати усні висловлювання, розвивати логічне й творче мислення учнів, удосконалювати навички учнів аналізувати поетичні, прозові твори, усвідомити ідею творів
Перегляд файлу

Урок - гра з української літератури в 7 класі "Що? Де? Коли?"

Мета: узагальнити й закріпити вивчений матеріал, удосконалювати навички правильно оформлювати усні висловлювання, розвивати логічне й творче мислення учнів, удосконалювати навички учнів аналізувати поетичні, прозові твори, усвідомити ідею творів, виховувати в учнів доброту, уміння співчувати та співпереживати, вдячність письменникам за їх чудові твори.

Хід гри

Ведучий – учитель.

         Юні друзі, сьогодні у нас незвичайний урок, урок - гра "Що? Де? Коли?". Цей урок виявить найрозумніших, ерудованих учнів, тих, хто дружить з літературою. Команда знавців грає проти мене - вчителя української мови та літератури.

      «Що? Де? Коли?»— інтелектуальна гра. Її придумав у 1975 р. телеведучий Володимир Ворошилов. Гра швидко стала популярною і невдовзі стала доступна всім охочим. Ігрова команда із шести осіб повинна відповісти на питання, на обдумування та обговорення якого дають одну хвилину. Питання намагаються скласти такими, щоб дати відповідь на них можна було використавши звичайні, загальні знання та застосувавши логіку. За кожну правильну відповідь команда отримує одне очко, неправильна відповідь додає одне очко «команді глядачів», яку сьогодні представляю я.

          У нас є коло, розділене на 12 секторів, крутячи його, гравці визначають сектор, у якому знаходяться питання, або сектор «Чорний ящик», що містить у собі предмет, який за поданим описом повинні назвати знавці. На вибір сектора вказує стрілка в центрі кола. Якщо стрілка показує на питання, яке вже прочитали, то вибирають перше незігране за годинниковою стрілкою питання.

           Отже, ми розпочинаємо…

 

 

Сектор 1. Майбутня письменниця вільно розмовляла українською, російською, польською, болгарською, німецькою, французькою та італійською мовами. Добре знала латинь. Перекладала з давньогрецької, німецької, англійської, французької, італійської та польської мов, хоч і не навчалася в школі. Її освітою займалися мати і приватні вчителі. Хто ця письменниця та як звали її матір? (Леся Українка, Олена Пчілка )

 

Сектор 2. Коли майбутньому письменникові було 9 років, помер батько. Мати вийшла заміж удруге. Вітчим уважно ставився до дітей, фактично замінив хлопцеві батька. Письменник  підтримував дружні стосунки зі своїм вітчимом протягом всього життя. Назвати ім’я письменника. (І.Франко)

 

Сектор 3. "Чорна скринька" Протягом багатьох століть Україна потерпала від різних іноземних ворогів. Одного разу, відбиваючи напад ворогів, герой потрапляє в полон. Дівчина, прагнучи визволити свого коханого, пропонує герою річ, яка давала вільний вихід із ворожого табору. Ця річ у чорній скрині. Назвати річ і назву твору. (Перстень «Захар Беркут»)

 

Сектор 4. Героїня твору відомого автора з об’єктивних причин розлучилася із коханим, не маючи змоги з ним зустрітися,  звертається до сторонньої допомоги. Хто ця героїня і що з нею трапилося? (Балада «Тополя». Дівчина перетворилася на тополю.)

 

5 сектор. Цей митець займає перше місце у світі за кількістю пам’ятників. Загалом їх у світі 1384, з яких 1256 – в Україні та 128 – за кордоном. Цікаво, що найбільше пам’ятників встановлено на Прикарпатті – станом на 2014 рік на Івано-Франківщині було 211 пам’ятників. Про якого письменника йдеться? ( Т.Г. Шевченко)

 

6 сектор. Чорна скринька" Хлопчик був справжній розбишака: там шибку з рогатки вибив; там синяка підбив своєму «закадишному» другові; там перекинув діжку з дощовою водою..."За ці витівки йшли жалітися до батька хлопця, а батько жорстоко бив його ременем. Юний герой ніколи не просив пробачення і стійко переносив усі бійки. А за те, що хлопець говорив завжди правду, батько давав йому те, що лежить у чорній скриньці. Що ж лежить у скриньці? ( Дві копійки. "Федько -халамидник")

 

7 сектор. Цей герой  наділений такими рисами : справедливість;  вірність; сердечність і доброта;  гордість; любов до родини, рідного краю; кмітливість і винахідливість;  вміння бути  об'єктивним, реально оцінювати ситуацію. У пошуках близької родички він потрапляє до іншої країни, вивчає іноземну мову, але не змінює віросповідання. Хто це? (Павлусь , герой оповідання «За сестрою»)

 

8 сектор Герої оповідання хлопці - однокласники були винахідниками і мрійниками. Нудьгувати друзі не вміють. Нерозлучні друзі, обмірковуючи вчинки, вміють усвідомити свої помилки і намагаються їх не повторювати, хоча відразу ж вигадують і здійснюють нові авантюри... Хто ці герої? (Це герої оповідання Всеволода Нестайка "Тореадори з Васюківки" Ванько та Ява)

 

9 сектор."Чорна скринька". Живучи у розкошах і пошані на чужині, юнак забув рідний край, свого старого батька, материнські пісні. І саме цей предмет допоміг героєві згадати милу батьківщину і повернутися до отчого дому? Що лежить у "чорній скриньці"? ("Євшан - зілля". Полин )

 

10 сектор. Це невеликий частіше віршований твір, у якому під персонажами, якими є звірі, птахи, рослини, заховані люди, їх вчинки. У цих творах висміються людські вади, суспільні недоліки. Як називається такий твір? Назвіть найвідомішого представника цього жанру в українській літературі. (Це байка. Л. Глібов)

 

11 сектор. Цей невеликий за обсягом твір, написаний відомим українським письменником,  уперше в українській літературі закликав народ до боротьби за волю і незалежність України. Перекладений на багато мов світу. Покладений на музику. Який це твір? (" Заповіт" Т. Шевченка.)

 

12 сектор. Юні герої мріяли зробити якесь відкриття. Відпочиваючи влітку, дізналися, що в озері хтось живе і ночами виє і зітхає. Хлопці вирішили, якщо не зловити, то хоч би сфотографувати, щоб здати фотографію в Академію наук. І ось одного разу, коли все навколо вкрилось темрявою, хлопці побачили, що водою пливло щось надзвичайне, неймовірне і дуже доісторичне.... На поверхні видніла лише голова, але що та була за голова! Ось потвора повернулась до нас, і блимнули червонясто два великих ока. Між ними стирчав хижий ріг. З напіврозкритої пащі виглядали гострінні біла зуби. (Це Митько і Сергій з оповідання "Химера лісового озера" вловили велосипедиста, який хотів їх налякати)

 

Ведучий – учитель.

          Ось і підійшла до кінця наша гра.

         Перемогла … ( команда знавців… учитель української мови та літератури)

 

Визначення кращого гравця команди знавців.

 

Кращий гравець нагороджується грамотою із зображенням символу мудрості "Сови".

 

doc
Додано
23 листопада 2020
Переглядів
1304
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку