Інтелектуальна гра з зарубіжної літератури «Морський бій» у 6 класі

Про матеріал
систематизація знань із зарубіжної літератури, розвиток логічного, творчого мислення учнів, виховування уваги, спостережливості, швидкості реакції, вміння вболівати за команду, активності, винахідливості.
Перегляд файлу

Інтелектуальна гра

З ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ

6 КЛАС

 «Морський бій»

 

0_6e98a_e118a31e_L

 


 

Інтелектуальна гра «Морський бій»

Мета:

  • навчальна: систематизувати знання зарубіжної літератури, активізувати пізнавальну діяльність учнів;
  • розвивальна: розвивати логічне, творче мислення учнів, уміння аналізувати, робити висновки, сприяти розвитку системних знань;
  • виховна: виховувати увагу, спостережливість, швидкість реакції, вміння вболівати за команду, активність, винахідливість, кмітливість, доброзичливість, виховувати науковий світогляд учнів.

Навчально-матеріальне забезпечення: план-схема морського бою (на дошці й у кожної команди заготовка) та інший роздатковий матеріал.

Форма проведення: інтелектуальна гра.

Епіграф: Світ – корабель, розум – вітрило,

думка – кермо, отже, стань до керма,

тоді побачимо, на що ти здатний!

Турецьке прислів’я

Хід проведення

Вчитель: Доброго дня! Усі ви добре знаєте гру «Морський бій» і вмієте грати в неї. Сьогодні ми зіграємо разом. Але це не звичайний Морський бій. Ви будете не просто стріляти по квадратах і намагатися потопити в кораблі суперників, а будете відповідати на запитання з зарубіжної літератури і за правильну відповідь отримувати бали.

А чому саме ПРИГОДИ? (МЕЛОДІЯ)

Ви чуєте голос стихії! Голос моря. Воно суворе і не прощає слабкості. Воно як життя, шле випробування і не кожний їх витримає. Так буде, так є, так було у період Дефо, коли Англія почала освоювати морські простори і відважні безумці кидали виклик долі і таким безумцем був Робінзон Крузо.

Також видатний майстер пригодницьких романів Жуль Верн захопив нас розповіддю про подорож героїв його книги «П’ятнадцятирічний капітан». Разом з ними ми пережили бурі в океані. Зустріч з китами, загибель членів команди вітрильника «Пілігрим», мандри вглиб Африки.

Усі ці персонажі підтвердили одну істину: будь-які труднощі можна подолати тільки спільними зусиллями.

Сьогоднішній урок буде дещо незвичайний. Отож, відправимося у плавання.

Ці два твори є пригодницькими, тому на полі бою написано ПРИГОДИ. Тож почнемо наш морський бій між командами.

Бажаю вам успіхів!

(Учитель заздалегідь ділить учнів на 2 команди, обирає членів журі, говорить командам придумати назву. Діти думають над назвою своєї команди та повідомляють її учителю)

Вчитель: У грі беруть участь дві команди: їх назви.

 

Вчитель: Представляємо вам наше справедливе та непідкупне журі: _________________________________________________________________ .

Правила ведення морського бою

  1. Ви бачите поле бою, розміром 7 × 7, в якому по вертикалі написані цифри від 1 до 7, а по горизонталі написано тему гри – ПРИГОДИ.

 

П

Р

И

Г

О

Д

И

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

2.   Поле бою розміром  7×7 містить завдання  які оцінюються кількістю 5, 4, 3, 2, 1.

3. На полі розміщені: 1 - чотирипалубні кораблі, 2 - трипалубні, 3 - двопалубні, 4 - однопалубні кораблі, 2 – буйки, 2 – човни, 2 – міни, 2 – приз, 2 – острови.

4. По горизонталі над полем бою написане слово «ПРИГОДИ», а по вертикалі стоять цифри від 1 до 7, тому, щоб зробити хід, команді потрібно чітко назвати номер квадрата поля бою (наприклад: А 5; К 7; Ь 3 і т.д.).

5. Зробивши постріл, команда повинна відповісти на запитання з відповідного предмета, що криється в цьому квадраті.

6. У разі правильної відповіді команда отримує максимально можливу кількість балів, що відповідає квадрату (див. таблицю).

7. Якщо команда не дала правильної відповіді, то суперники мають право відповісти на поставлене  запитання. У разі правильної відповіді вони отримують відповідну кількість  балів. Незалежно від того, якою є відповідь (правильною чи не правильною) команда робить наступний постріл.

8. Якщо під час пострілу команда влучила в буйок (), то вона має право вибрати питання по міфах чи байках, з якої буде поставлене запитання.

9. Якщо під час пострілу команда влучила в міну ( ), то без будь – якої відповіді на запитання, право пострілу переходить до суперників.

10. Якщо під час пострілу команда влучила у квадрат під яким ховається приз ( ), то вона отримує 2 бали і робить наступний постріл.

11. Якщо під час пострілу команда влучила в острів ( ) (один за всіх), то відповідати на запитання буде не вся команда, а її один представник.

12.Зробивши постріл мимо корабля, команда відповідає на запитання за змістом творів, що криється в цьому квадраті та, за правильну відповідь, отримує 1 бал.

13.Гра закінчується тоді, коли відкриті всі квадрати бою.

14.Перемагає та команда, яка отримує більшу кількість балів.

15.Підбиває підсумки гри журі. (ДОДАТОК 1)

Вчитель: ми ознайомилися з правилами гри. Команди по черзі роблять постріли. Право першого пострілу вирішує жеребкування.

Хто швидше розшифрує слово, та команда стрілятиме першою.

Жеребкування

(Командам пропонується розшифрувати слово)

Література в яку зібрані твори усього світу? (Світова література)

Вчитель: Правило першого ходу надається команді ____________________ .

(Команди мають на столах заготовки поля бою. За допомогою мультимедійної презентації відтворюється поле бою. Після того, як команда зробила постріл, ведучий відкриває відповідний квадратик, оголошує  результат пострілу, і максимально можливу кількість балів за правильну відповідь і зачитує запитання команді. Журі  ведуть підрахунок балів кожної  команди)

Вчитель:

 (Усі питання демонструються під час вибору ходу)

Запитання «Грецькі міфи»

1. Як звали найсильнішого героя античності? (Геракл.)

2. Як звали героя, який злетів аж до сонця? (Ікар.)

3. Хто подарував людям вогонь? (Прометей.)

4. Як звали юнака, який перетворився на квітку? (Нарцис.)

5. Як звали доньку богині Деметри? (Персефона, або Кора.)

6. Як звали скульптора, який закохався у створену ним ста-

тую? (Пігмаліон.)

7. Ким був Прометей? (Титаном.)

8. Хто прикував його до скелі? (Бог ковальства Гефест.)

9. Хто був матір’ю Прометея? (Богиня правосуддя Феміда.)

10. Назвіть ім’я батька Прометея. (Япет.)

11. Дочка річкового бога Інаха. (Іо.)

12. Яким було справжнє ім’я Геракла? (Алкід. Віщунка піз

ніше назвала його Гераклом.)

13. Хто подарував Гераклові меч, стріли, золотий панцир

і одяг? (Меч подарував Гермес, лук і стріли — Аполлон,

золотий панцир зробив йому Гефест, одяг виткала Афіна.)

14. Де жив Дедал? (В Афінах.)

15. Куди втік Дедал? (На острів Крит).

16. Де Дедал провів останні роки життя?(В Афінах.)

17. Як називається море, назване на честь Ікара? (Ікарійське.)

Запитання за міфом про Дедала і Ікара

1. Ким був Дедал? (Найбільшим митцем, скульптором і зод чим Афін.)

2. У чому виявилася його майстерність? (Дедал вирізблював з білосніжного мармуру такі дивні статуї, що вони зда валися живими; здавалося, що статуї дивляться і руха

ються.)

3. Які знаряддя праці він винайшов? (Сокиру і свердло.)

4. Хто такий Тал? (Це племінник Дедала, який був його учнем.)

5. Як Дедал ставився до свого племінника? (Дедал заздрив своєму племінникові, бо той був надзвичайно талановитим. Він боявся, що Тал перевершить свого дядька.)

6. Як Дедал вирішив долю Тала? (Він зіпхнув юнака зі скелі, коли вони було удвох на самоті.)

7. Яким було покарання Дедала за злочин проти Тала?(Дедал підняв тіло Тала і хотів таємно закопати його в землю. Але афіняни побачили Дедала, коли він копав яму. Злочин було відкрито. Археопаг (орган влади а Давніх Афінах) засудив його до страти.)

8. Як Дедал сприйняв рішення ареопагу? (Рятуючись, він утік на острів Крит до могутнього царя Міноса.)

9. Згадайте, в якому міфові вже згадувався острів Крит? (У сьомому міфі про Геракла, про критського бика.)

10. Як Дедал віддячив Міносові за притулок? (Він побудував на острові знаменитий палац Лабіринт з такими заплу таними ходами, що, раз увійшовши у нього, неможливо

було знайти вихід. У цьому палаці цар Мінос замкнув сина своєї дружини Пасіфаї — жахливого Мінотавра, по твору з тілом людини і головою бика.)

11. Як жилося Дедалові на острові? (Він був неначе полонений.

Дедал прагнув утекти.

«Байка у світовій літературі».

1. Літературна байка — це невеликий художній твір:

(алегоричний, повчально-гумористичний чи сатиричний).

2. «Езоповою мовою» називають:

вимушене іносказання, недомовки, натяки;

3. Хто з байкарів був рабом:

Езоп;

4. Байка з’явилася у:

VI ст. до н.е.;

5. Байки Езопа «Крук і Лисиця» стосується повчання: байка стосується нерозумної людини.

6. З мораллю якої байки Езопа перегукується повчальний висновок байки Лафонтена «Зачумлені звірі»:  «Вовк і Ягня»;

7. Кого з родичів Ягняти згадує Вовк у байці Крилова: кума, свата, брата;

8. Ягня з байки Крилова знаходиться від Вовка на відстані: ста кроків.

9. Де Ворона з байки Крилова взяла сир: Бог послав;

10. Лисиця просила Ворону (за байкою Крилова):  заспівати.

11. Алегорія — це: художнє зображення, що ґрунтується на приховуванні реальних осіб;

12. Сюжети, які переходять від одного байкаря до іншого, існуючи тривалий час, називаються: мандрівними;

13. «Батьком байки» називають: Езопа;

14. Крилов жив і творив у: ХІХ ст.;

15. У байці Езопа «Крук і Лисиця» хитрунка виманила: м’ясо;

16. У якій байці Езопа засуджується ледарство, безтурботність:  «Мурашка і Цикада».

17. Байки Езопа «Хліборобові діти» стосується повчання: коли між людьми злагода, їх важко перемогти, коли незгода — легко;

18. Зачумлені звірі з байки Лафонтена визнали винним: осла;

19. Ягня у байці Крилова називає Вовка Світлістю. Цим автор: натякнув на суспільну нерівність;

20. Події у байці І. Крилова «Вовк і Ягня» відбуваються: біля струмка.

21. Яким назвала Лисиця голос Ворони (за байкою Крилова): ніжним;

22. Що вихваляла Лисиця у зовнішності Ворони (за байкою Крилова): шийку, очі, пір’ячко, дзьоб;

Запитання за романом Ж. Верна «П’ятнадцятилітній капітан»

1. Який факт работоргівлі зображено у романі? (Білі колоні затори захоплювали у рабство місцеве населення — негрів.)

2. У якій країні було поширене рабство? (В Анголі.)

3. У чому полягає жахливість становища рабів? (Людина втрачає усі права, стає власністю свого господаря, неначе річ. Окрім того людина змушена проводити у колодках.)

4. Яку проблему піднімає письменник у своєму романі? (Проблеми стосунків цивілізованої людини і тубільців.)

5. Кого врятувала команда «Пілігрима»? (Із затонулого корабля «Вальдек» були врятовані негри Том, його син Бет, Остін, Актіон, Геркулеса.)

6. Що вам відомо про врятованих людей? (Усі вони були вільними громадянами США і поверталися із заробітків з Австралії.)

7. Як моряки «Пілігрима» і капітан ставилися до негрів? (По людяному, співчували їхнього горю, намагалися допомогти і швидко потоваришували з ними.)

8. Як негри зустріли новину про загибель команди «Пілігрима»? (Вони переживали разом з усіма і почали вчитися керувати судном.)

9. Як негри поводили себе під час подорожі? (Вони усіляко допомагали Діку Сенду, місіс Велдон.)

10. Хто така Нен? (Це стара нянька, негритянка, яка жила у домі Велдонів і няньчила їх маленького сина Джека. Велдони дуже добре ставилися до неї.)

11. Згадайте, хто продав негрів у рабство? (Негоро і Гарріс, які займалися работоргівлею.)

12. Він усе життя любив море, його вважають основоположником наукової фантастики. (Ж. Верн.)

13. Тубільці тихоокеанського острова Самоа називали його «творець історії». (Р. Л. Стівенсон.)

Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан»

«Впізнай  героя»

1. «…був славетним чолов’ягою років п’ятдесяти».   (Кузен Бенедикт)

2. «…з міцним здоров’ям, … звикла до тривалих морських подорожей…»                                                                                (Місіс Уелдон)

3.  «…міцно збудований, чорнявий, із синіми рішучими очима, дуже рухливий, спритний і міцний фізично». (Дік Сенд)

4. «Дивний чоловік біля сорока років, не моряк, бо нічого не розуміє у морській справі…». (Негору)

5. «…вона вміє заспокоїти, переносить усі труднощі, але невинно гине…»  (Нем)

6. «Досвідчений китобій, капітан…». (Халл)

7. «…вдарило по шлюпці своїм страшним хвостом».  (Морське чудовисько)

8. «…у відповідь люто загавкав». (Дінго)

9. « У всякому разі він не був ні індіанцем, ані іспанцем». (Гарріс)

10. «Усі родом з американського заходу». (Матроси)

«Уважний читач»

1.Шхуна «Пілігрим» пішла у море, щоб: полювати на китів;

2.Негору був на «Пілігримі»: коком;

3.Прізвище боцмана «Пілігрима» було: Говік;

4. Яку комаху привіз Бенедикт із мандрівки? муху;

5. Де виховувався Дік Сенд? у дитячому будинку;

6. Що означає прізвище Сенд? пісок.

7. У якому місті навчався Дік Сенд? Сан-Франциско;

8. Якою наукою займався Бенедикт? ентомологією;

9. Ким в майбутньому став Дік Сенд? капітаном;

10.  Як називалася шхуна-бриг?  «Пілігрим».

12. Прізвище господаря шхуни було: Уелдон;

Запитання за романом «Робінзон Крузо»

1. Де Робінзон провів свою першу ніч на острові ? на дереві.

2. Визначте, що Робінзон Крузо назвав « непотрібним мотлохом» ? гроші;

3. Робінзон перевіз на острів речі із затонулого корабля на: плоті.

4. Як звали дикуна, врятованого Р. Крузо?  П`ятниця;

5. Коли Робінзон потрапив на острів , у нього не було нічого, крім…..  (ножа, люльки, коробочки з тютюном;

6. Яку мрію Робінзон Крузо плекав у своїй душі з дитинства?  мандрувати по морях і океанах;

7. Саме у цьому морі знаходиться острів Робінзона Крузо. (Карибське)

8. Майже півроку потратив Робінзон Крузо на те, щоб змайструвати човен. Чому ж він не поплив на ньому? (Не зумів самотужки спустити на воду.)

9. Саме це слово було першим, що його почув Робінзон не від себе, а з чужих уст. (“Попка” - перше слово, яке навчився вимовляти папуга Робінзона.)

10. Прототип Робінзона Крузо? (Олександром Селькірком)

11. “У скрині я знайшов ліки для душі і для тіла”, - розповідав у щоденнику Робінзон. Назвіть ці ліки. (Для тіла - тютюн, для душі - Біблія.)

12. Саме це забрав із собою Робінзон на згадку про перебування на острові. (Парасольку, капелюх із козиної шкури та папугу.)

13. Цей продукт харчування Р. Крузо зміг споживати лише на 4-й рік життя на острові. (Хліб)

14. Саме до цього продукту харчування ніяк не міг звикнути П’ятниця. (Сіль)

15. Цю знахідку з потонулого корабля Робінзон вважав найдорожчою, яку він “не віддав би в той час за цілий корабель золота”. (Ящик з теслярськими інструментами.)

Я - Робінзон”

Завдання. Закінчіть речення від імені Робінзона Крузо.

1. “Аби перевезти на берег усе, що мені знадобиться, насамперед, мені треба було побудувати ... .” (пліт)

2. “У мене нічого не було, крім... .” (ножа, люльки та коробочки з тютюном.)

3. “Я боявся втратити лік часу і вирішив завести... .” (календар)

4. “Затесавши сокирою велику колоду, забив її в пісок на березі, де мене викинуло бурею, і прибив до цієї колоди дошку, на якій вирізав такі слова: ... .” (“Тут я вперше ступив на цей острів ЗО вересня 1659 року”.)

5. “Я поділив сторінку навпіл і написав... .” (ліворуч - "погано”; а праворуч - “добре”.)

6. “Але одного разу, йдучи берегом до човна, я побачив на піску... . Моєму переляку не було меж.” (слід людської ноги.)

7. “Насамперед я сказав йому, що його ім’я буде...” (П'ятниця, бо цього дня я врятував йому життя.)

8. "Йому дуже сподобався м’ясний суп, але він ніяк не міг зрозуміти, навіщо вживати... .” (сіль)

9. “Відплиття відбулося 19 грудня 1686 року. Отже, я прожив на острові... .” (28 років 2 місяці 19 днів.)

10. “Повернувшись до Англії, я відчув себе... .” (чужим і самотнім)

11. “У 1694 році я відвідав... .” (свій острів.)

Вчитель: Як ми бачимо, поле бою у командах вже зовсім заповнене, всі кораблі викриті. Просимо журі оголосити результати.

(Журі оголошує результати)

Вчитель: Вітаємо команду __________________ . Сьогодні ви підтвердили, що маєте гарні знання з математики та інформатики. Показали свою спритність та активність. Ви гарно попрацювали! Дякую за увагу!

ДОДАТОК 1

Позначка

Кількість позначок

Максимальна кількість балів( за одне питання)

Робінзон Крузо

«П’ятнадцятирічний капітан».

Час на обдумання

(сек.)

Примітка

чотирипалубний

2

5

1 корабель

4 запитання

1 корабель

4 запитання

30

 

трьохпалубний

2

5

1 корабель

3 запитання

1 корабель

3 запитання

25

 

http://images.firma-gamma.ru/images/c/d/d22777945402l.jpg

двопалубний

2

4

1 корабель

2 запитання

1 корабель

2 запитання

15

 

однопалубний

4

2

2 корабля

2 запитання

2 корабля

2 запитання

10

 

 

буйок

 

2

2

1 буйок

1 запитання

1 буйок

1 запитання

10

Питання з розділуна вибір команди

http://turkogo.ru/uploads/images/l/o/d/lodka_12.jpg

човен

2

1

1 човен

1 запитання

1 човен

1 запитання

10

Загальні питання

http://spanish-copywriter.com/wp-content/uploads/2010/11/bomb_2.png

міна

2

 

 

 

 

Перехід ходу

http://maddeewiberg.blogg.se/images/2011/happy-face1_157874250.png

приз

2

2

 

 

 

Бали без запитання Право ходу зберігається

http://shannonstanley.files.wordpress.com/2008/12/palm_tree_21.jpg

острів

2

3

 

 

15

Один за всіх

 

План – схема бою

 

 

П

Р

И

Г

О

Д

И

1

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План – схема бою

 

 

П

Р

И

Г

О

Д

И

1

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

 

 

ДОДАТОК 2

чотирипалубний

трьохпалубний

      

двопалубний

однопалубний

 

буйок

 

човен

http://spanish-copywriter.com/wp-content/uploads/2010/11/bomb_2.png

міна

http://maddeewiberg.blogg.se/images/2011/happy-face1_157874250.png

приз

http://shannonstanley.files.wordpress.com/2008/12/palm_tree_21.jpg

острів

 

docx
Додано
15 березня 2019
Переглядів
2866
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку