Інтелектуальна гра знавців математики « Що? Де? Коли?» Підготувала вчитель математики
Степківського НВК «ЗОШ І-ІІ ступенів –ДНЗ»
Таращанського району Київської області
Розгон Наталія
Мета: розвивати пізнавальний інтерес до математики, виявляти і розвивати інтелектуальні здібності учнів, бажання самостійно здобувати знання, формувати вміння працювати в команді.
( гра проходить у формі телевізійної гри « Що? Де7 Коли?». Члени команди крутять барабан, а якому лежать конверти із запитаннями. Звучить музика. Стрілка барабана після його зупинки вказує на відповідний конверт)
, 1.Проти знавців математики грають автори підручника з алгебри для 9 класу
Прокопенко і Захарійченко Вони запитують :
:
2.Проти знавців математики грає учень 8 класу школи №1 м. Городища Черкаської області Завадський Іван.
Запитання:Яку теорему в давнину називали теоремою нареченої ? ( теорему Піфагора)
3.Проти знавців математики грають учні 7 класу Таращанської школи №3
Запитання:З грецької це математичне поняття перекладається як струна. Але математики все ж використовують завжди грецький варіант,не вдаючись до перекладу. Назвіть його. (хорда)
4.Проти знавців математики грає учень 5 класу школи №180 м. Києва Дмитро Білий
Зайці королівства А завжди кажуть правду,зайці королівства Б завжди брешуть. Проте живуть в дружбі і ходять одні до одних в гості. Вовк випадково забрів у гості у одне із королівств.Запитання: яке єдине запитання він має поставити зустрічному зайцю, щоб визначити, в яке із королівств він потрапив?( Ти житель цього королівства? В королівстві А
він почує відповідь « Так», в королівстві В - «Ні»)
5. Проти знавців математики грають учні 9 класу Таращанської школи №2
Відомо, що Нобелівської премії з математики не існує, але все ж існує найвища нагорода за великі досягнення в галузі математики.Запитання:Яка? (Медаль і премія Філдса)
1924 році канадський математик Філдс , який на той час очолював міжнародний конгрес математиків, запропонував заснувати нагороду за великі досягнення в галузі математики. Лише у 1932 році ( сам Філдс не дожив до цієї знаменної дати 1 місяць) була заснована така нагорода – медаль Філдса із зображенням Архімеда, виготовлена із 14 карат золота 583 проби та Філдсівська премія у розмірі 15 тис. канадських доларів. Її вручають 1 раз на 4 роки 2,3, 4 молодим математикам, віком не старше 40 років за видатні досягнення в галузі математики. Для порівняння: Нобелівська премія вручається щороку необмеженій кількості , незалежно від віку, за конкретне досягнення , в розмірі 1.5 млн. американських доларів
6.Проти знавців математики грає учень 5класу школи №15 м. Львова Кубай Стефан. Серед дідусевих паперів він знайшов рахунок із записом, де остання цифра була витерта:
9 індиків - 87,9* $
Запитання: яка цифра була витерта і скільки коштував індик?(цифра 3; 9,77 $
7.Проти знавців математики грає вчителька математики школи №2 м. Богуслава Олена Петрівна.
Запитання:Як за допомогою 13-літрового бідона і 3-літрової банки набрати рівно 2 л рідини ? (інших посудин немає)
13 |
3 |
0 |
3 |
3 |
0 |
3 |
3 |
6 |
0 |
6 |
3 |
9 |
0 |
9 |
3 |
12 |
0 |
12 |
3 |
13 |
2 |
8.Проти знавців математики грає прихильник поезії відомого російського поета Запитання:Кому належать слова: «В геометрії потрібно таке ж натхнення , як і в поезії», які він сказав після того , як вчитель поставив йому двійку з геометрії?
( О.С. Пушкіну)
9.Проти знавців математики грає учень Лісовицької школи Коваленко Роман.
Вміння користуватися предметом, що знаходиться в чорному ящику в Стародавній Греції вважалося вершиною досконалості, ознакою високого становища в суспільстві і великого розуму. Що це за предмет? (Циркуль)
10.Проти знавців математики грає учениця 9 класу №183 м. Києва Петрова Олеся. Запитання:Чи ділиться число 2019× 2019 + на 10 ? (ні)
11.Проти знавців математики грає учень Лісовицької школи Таращанського району Коваленко Роман. Запитання: Скільки трикутників, чотирикутників і чотирикутників і п’ятикутників у п’ятикутній зірці? ( Відповідно 10, 5, 1)
Бліц-турнір( блок із 5 запитань)
1Скільки буде два десятки по два десятки? ( 400)
2.Скільки однакових команд можна сформувати з 12 дівчаток і 18 хлопчиків для участі у математичному турнірі? Розглянути всі варіанти.(2, 3, 6)
3.Що є спільного в людини і куба? ( Ребро)4. Що більше: чи ? 5.Назвати прості числа, менші 20.