18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Інтелектуальна гра "Зоряний час" (за творчістю Тараса Шевченка)

Про матеріал
Інтелектульна гра «Зоряний час» має на меті узагальнити й систематизувати знання учнів про життя і творчість Тараса Шевченка; пробуджувати у дітей інтерес до читання творів; розвивати мовлення учнів, уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності, формувати ціннісне ставлення до духовних надбань свого народу, сприяти розвитку творчої особистості, створювати умови для самореалізації, вміння працювати командою; виховувати у дітей через ігри людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей, великодушність
Перегляд файлу

1

 

Інтелектульна гра «Зоряний час»

Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про життя і творчість Тараса Шевченка; пробуджувати у дітей інтерес до читання творів; розвивати мовлення учнів, уміння приймати рішення в нестандартних ситуаціях, колективну творчість і комунікативні здібності, формувати ціннісне ставлення до духовних надбань свого народу, сприяти розвитку творчої особистості, створювати умови для самореалізації, вміння працювати командою; виховувати у дітей через ігри людяність, гуманізм у стосунках, доброзичливість, повагу до людей, великодушність

Обладнання: проектор, мультимедійна презентація, комплекти літер, музика, картки.

 

Хід заходу

Доброго дня! Ми раді вітати вас на уроці! Забриніла весна своїми струмками, принесла велике свято для українців – день народження Великого Кобзаря, Тараса Григоровича Шевченка. Пропонуємо вам пройти разом із нами життєвими шляхами великого Кобзаря.

Сьогодні  ми  пограємо в інтелектуально-розважальну гру «Зоряний час». Вельмишановне журі оцінить результати і визначить переможця. Хто ж отримає «зорю» Шевченка?

(Представляю журі:….)

Мої помічники – переможці міського конкурсу виразного читання віршів Шевченка – Старіченко Софія та Ворона Катерина.

За кожний раунд команда отримає зірку, навіть декілька.

І раунд «Візитівка». Кожна команда представляє себе: назва, девіз, емблема.  За це отримає 3 бали – 3 зірки.

Розминка.

ІІ раунд «Збери літери». (помічники кріплять літери на одяг – 11 літер).

(Правила наступні: для 1 команди зачитується питання. Ви, рухаючись, складаєте з літер відповідь зліва направо, щоб можна було прочитати. Команда отримає за правильні відповіді 2 бали – 2 зірки).

Запитання для 1 команди.(літери МОРИНЦІКБЗА).

  1. Тарас Григорович Шевченко відомий також як…(Кобзар).
  2. Письменник народився в селі…(Моринці).

 

 

Запитання для 2команди.(літери ЗАПОВІТРАС).

  1. Захворівши на пневмонію і передчуваючи свою смерть, Шевченко написав твір…(«Заповіт»).
  2. Ім’я, що в перекладі з грецького означає «бунтар» (Тарас).

ІІІ раунд «Інтелектуал». 10 питань -10 зірок

Бліц-опитування. Кожному буде поставлене запитання.

Завдання для 1 команди.

1.Коли і де народився Т. Шевченко? (9 березня 1814 року в с. Моринцях на Черкащині.)

2.У скільки років Т.Шевченко залишився круглим сиротою? (В 11 років.)

3.Що в перекладі з грецької мови означає ім'я Тарас? (Бунтівник.)

4.Де вчився Шевченко після викупу з кріпацтва? (З 1838 р. Шевченко став учнем К. Брюллова в Академії мистецтв.)

5. За яку суму було викуплено Т.Шевченка з кріпацтва? (2500 рублів).

5. Коли побачило світ видання «Кобзаря»? (1840 р.)

6.Хто з художників зустрів юного Шевченка в Літньому саду? (Сошенко.)

7. Який цикл віршів написав Шевченко на засланні? («У казематі»).

8. На якому році життя помер Шевченко і де його було поховано? (Шевченко помер у Петербурзі в будинку Академії мистецтв, проживши 47 років і один день. Поховали його в Петербурзі на Смоленському кладовищі 12 березня 1861 р.)

9. Яким твором розпочинається сучасне видання «Кобзаря»?

10. За які уміння Шевченка називали «»українським Рембрантом»? (уміння робити офорти).

Завдання для 2 команди.

1.Як звали батьків Тараса Шевченка?

2. Скільки років прожив поет? (47)

4. Скільки творів увійшло до першої збірки Шевченка? Як вона називалась? (8 творів, «Кобзар».)

5. Яким псевдонімом підписував свої повісті Шевченко? (Кобзар, Дармограй, Перебендя).

6. Хто з художників, щоб викупити Шевченка з кріпацтва, намалював портрет і чий? (Художник Брюллов намалював портрет В. Жуковського.)

7. Яка попередня назва Тарасової гори? (Чернеча гора).

8. Серія картин, видана на кошти Т. Шевченка? («Живописна Україна»)

9. Шедевром світової лірики стала поезія Т. Шевченка… («Садок вишневий коло хати».)

10. Яких тварин пас Шевченко за селом у 13 років? (ягнят)?

 

 

Продовжуємо «качати мізки».

ІV раунд «Встанови істину» 3 відповіді – 3 зірки.

1 команда.

  1. Найбільшою книгою Шевченка є «Кобзар». Існує цілий музей, який знаходиться в

1. Черкасах.

2. Харкові.

3. Києві.

(Слайд)

  1. Якою була улюблена страва Шевченка?

1. Шевченко любив їсти млинці.

2. Овочеве рагу.

3. Справжній український борщ.

3. Шевченко був модником. У Щоденнику писав, що придбав

1. черевики з крокодилячої шкіри.

2. гумовий плащ-макінтош.(назва від прізвища шотландського хіміка Чарльза Макінтош)

3. ковбойський капелюх.

(Слайд)

  1. команда.

1.Ти знаєш, що Шевченко є на інших планетах?

1. На Марсі.

2. На Меркурії. (Один з кратерів на Меркурії носить ім’я Шевченка, його діаметр 137 метрів)

3. На Плутоні.

2. Український майстер Микола Сядристий створив незвичайний «Кобзар». У чому полягає його унікальність?

1. Це «Кобзар» їстівний.

2. Це найбільший «Кобзар» у світі.

3. Це найменший «Кобзар» у світі. (його розміри трохи більші квадратного міліметра. Сторінки можна перегорнути кінчиком загостреного волоска. Зшито книгу павутинкою, а обкладинка зроблена з пелюстки безсмертника).

3. Шевченко посідає ІІ місце в світі за кількістю пам’ятників в одній особі. Що це за рекордна цифра?

1. близько 550.

2. Менше 1000.

3.Більше 1300. (1384 пам’ятники Кобзареві встановлено на території від Бразилії до Китаю).

 

V раунд.  Домашнє завдання «Архітектурна розвідка».

Команди отримали завдання дослідити Вул. Шевченка і пам’ятник Шевченка.

Виступ команди 1. 2 бали-2 зірки

Виступ команди 2.  2бали-2 зірки

 

VІ раунд. «Пізнай поезію з одного рядка». У «Кобзарі» лежать смужечки – рядок із поезії Шевченка. Учасник дістає і продовжує, називаючи поезію. З рядки на команду- 3 бали – три зірочки.

1 команда.

  1. Сім вечеря коло хати

Вечірня зіронька встає.

Дочка вечерять подає… («Садок вишневий коло хати»).

  1. Уже покликали до паю,

А я собі у бур’яні молюся богу… («Мені 13…»).

  1. В неволі виріс між чужими

І неоплаканий своїми… («Мені однаково»).

2 команда.

  1. Пішов козак світ за очі.

Грає синє море.

Грає серце козацьке,

А думка говорить… («Думка»).

  1. Неначе сонце засіяло,

Неначе все на світі стало моє… («Мені 13…»).

  1. І вражою злою кров’ю

Волю окропіте («Заповіт»).

 

VІІ раунд. «Реставратор-поет». 3 бали – три зірочки.

Перед вами конверт, у якому вірш Шевченка в «розібраному» стані. Завдання: реставрувати, відновити оригінал, приклеїти рядки у правильному порядку на аркуш.

Капітан обирає конверт. Команда працює. (музика «Думка»).

Читають «відремонтовану» поезію разом.

VІІІ раунд. Битва капітанів. Пін-пон. Виходять капітани.

1 бал- 1 зірка команді.

Підкидують кульку, передають один одному, називаючи асоціації до слова Шевченко. Хто зупиниться, той і програв. 1 бал отримує сильніший – 1 зірочку.

 

Театральна пауза (уривок з поеми «Катерина»)

 

ІХ раунд. «Подарунок поету». Юні поети. 5 балів – 5 зірок

Ви отримуєте карти, де є рими. Завдання – скласти чотиривірш. Це і буде вашим подарунком поету. Команди працюють. Лунає музика.

 

Х раунд. «Чарівна скриня»

1 команда. Під час подорожі по Україні Т. Шевченко виконав ряд зарисовок і мав намір створити з них офорти, тому доводилося користуватися саме цим… Що це?

Учні думають 1 хв.

Відповідь? Кислота, нею протравлювали рисунки на металевих або мідяних дощинках. Ш-а називали «російським Рембрантом», створив 6 офортів альбому «Живописна Україна». Після заслання продовжує: має дві гравірувальні голки, два кусники чорного лаку для натирання металевої поверхні : «Присвятив себе гравюре. Це означає – бути корисним людям і догідним Богу». Мав звання – академік гравюри.

Демонструю пляшечку з кислотою.

2 команда. Леонардо да Вінчі стверджував: «Малярство – це німа поезія, а поезія – промовисте малярство». Для Шевченка живопис став потребою, вираженням його творчого духу» У листі до Андрія Лизогуба у перші дні заслання від 11 грудня 1847 року Ш. зізнається «Я страшно мучуся, бо мені запрещено писать і рисовать… Пришліть ящичок ваш, де вся справа…Хоч інколи подивлюся, та все-таки легше стане.». Що було в тому ящичку, що то за «справа»?

Учні думають 1 хв.

Відповідь: фарби, альбом, і хоч один пензель Шаріона.

Учитель демонструє .

 

Журі підбиває підсумки. А для команд – флешмоб «Перлина-Україна»

Виступ журі, вручення зірки, грамоти переможцю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтелектульна гра

«Зоряний час»

8-б КЛАС

Підготував:

учитель української мови та літератури

Полтавської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №4

Урбанович Алла Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020

docx
Додано
12 серпня 2020
Переглядів
605
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку