Календарно-тематичне планування 8 література 2020-21 н.р.

Про матеріал
2 год на тиждень за підручником Авраменко О. Українська література: підруч. для 8 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Олександр Авраменко. - К. :Грамота, 2016. - 256 с. : іл.
Перегляд файлу

КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ УРОКІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДЛЯ 8 КЛАСУ

 

(Відповідно до  навчальної  програми:

Українська література. 5-9 класи. Програма для закладів загальної середньої освіти. –  К.: Освіта,  2013 зі  змінами,

затвердженими  наказом  МОН  України від  07.06.2017  №804)

 

(70 год, 2 год на тиждень)

 

Обов’язкова кількість видів контролю з української літератури

Семестри

І

ІІ

Контрольні роботи у формі:

контрольного класного твору

виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитанння тощо)

3

1 (23)

2 (11,32)

3

1 (39)

2 (53,64)

Уроки розвитку мовлення (у+п) (РМ)

2 (5,20)

2 (38,70)

Уроки позакласного читання (ПЧ)

2 (12,16)

2 (66,67)

Перевірка зошитів

4

5

Література рідного краю (ЛРК)

2 (27,33)

2 (45,66)

 


п/п

Дата

Зміст навчального матеріалу

Прим.

К-сть год.

І семестр

Тема Вступ

1

 

Вступ. Художня література як одна з форм духовної діяльності людини. Функції художньої літератури. Багатозначність художнього образу. Різновиди образів (образ-персонаж, образ-символ, словесні, зорові, слухові тощо). Аналіз художнього твору

ТЛ: художній образ, художній твір (поглиблено)

С. 3-6

1

Тема Усна народна творчість

2

 

Українські історичні пісні. Пісні про звитяжну боротьбу козаків з турецько-татарськими нападниками: «Зажурилась Україна». «Та, ой, як крикнув же козак Сірко» (на вибір учителя)

ТЛ: історичні пісні.

С. 7-10

 

3

 

Українські історичні пісні про боротьбу проти соціального та національного гніту: «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить»

С. 10-18

 

4

 

Образи історичних осіб, лицарів-оборонців рідної землі, створені народною уявою

 

 

5

 

РМ №1. Висловлення власних суджень про лицарів-оборонців рідної землі; дискусія про те, за що народ увіковічнив імена своїх героїв.

 

 

6

 

Пісні Марусі Чурай. Легендарна поетеса з Полтави. Трагічна історія її життя. Пісні, що стали народними. «Засвіт встали козаченьки»

С. 18-19

С. 20-21

Вивчити напам’ять: «Засвіт встали козаченьки»

 

7

 

Пісні Марусі Чурай. Їхня популярність, фольклорна основа, народнопоетичні образи.  «Ой не ходи, Грицю...», «Віють вітри, віють буйні»

С. 19-20

С. 21-23

 

8

 

Українські народні думи. Героїчний епос українського народу. Різновиди дум (історико-героїчні, соціально-побутові). Кобзарі та лірники. (О. Вересай, Г. Гончаренко, М. Кравченко та ін.). Сучасні виконавці: Василь та Микола Литвини, В. Нечепа. Національна капела бандуристів України.

ТЛ: думи

С. 24-27

 

9

 

Жанрова своєрідність, історична основа, героїчний зміст дум. «Маруся Богуславка» Специфічність поетичної форми, ритму.

С. 27-31

 

10

 

«Маруся Богуславка» .Проблема вибору, душевна роздвоєність Марусі Богуславки між любов’ю до рідної землі та становищем дружини турецького вельможі

 

 

11

 

Контрольна робота№1

 

 

12

 

ПЧ №1. Народна дума «Самійло Кішка»

Аналіз контрольної роботи

 

 

 

Тема Світ української поезії.

13

 

Тарас Шевченко.  Життєпис поета (участь у Кирило-Мефодіївському братстві, арешт, перебування в казематі, заслання). «Думи мої, думи мої…» (1847), Усвідомлення власної місії поета.

С. 32-36

 

14

 

«Мені однаково, чи буду» (з циклу «В казематі»). Роздуми автора про власну долю, долю України. Аналіз поезії в контексті біографії поета.

С. 36-37

 

15

 

«Ой три шляхи широкії». Роздуми автора про плинність, скороминущість життя людини на землі, про її долю. ТЛ: філософська лірика.

С. 37-40

Вивчити напам’ять: 1 поезія на вибір

 

16

 

ПЧ №2. Т. Шевченко «Кобзар»

Виразне читання поезій.

 

 

17

 

Леся Українка. Життя поетеси, її мужність і силу духу. Потужне ліричне начало, романтичність, волелюбність, оптимізм, мрія і дійсність як провідні мотиви її поезії. «Хотіла б я піснею стати…»

С. 41-42 С. 44

Вивчити напам’ять: «Хотіла б я піснею стати…»

 

18

 

Виразне читання поезій

Тема гармонійного єднання людини з природою. «Давня весна»

С. 42-44

 

19

 

Леся Українка. «Давня казка». Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини. Проблеми і мотиви: роль митця в суспільстві, служіння музі й народові, суть людського щастя, вдячності

С.46-59

 

20

 

РМ №2. Порівняльна характеристика образів Поета і Бертольда(письмово)

 

 

21

 

Володимир Сосюра. Коротко про поета Патріотичні, інтимні, пейзажні  мотиви його творів. Любов до Батьківщини як важливий складник життя людини «Любіть Україну!»

ТЛ: громадянська лірика

С. 60-64

Вивчити напам’ять: «Любіть Україну!»

 

22

 

В. Сосюра  «Васильки» зразок інтимної лірики. Щирість ліричного самовираження в поезії «Осінь» Облітають квіти, обриває вітер…»)

ТЛ: інтимна лірика, пейзажна лірика

С. 64-67

 

23

 

Контрольна робота №2 (Твір)

 

 

 

Тема Світ української поезії (продовження).
Із сучасної української поезії

24

 

Аналіз контрольної роботи.

Володимир Підпалий. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд». Ідея гуманізму, людяності, бережливого ставлення до природи. Незбагненна краса світу, патріотичні почуття, передані словом. Багатозначність і змістова глибина художніх образів («Зимовий етюд»).

С. 72-74

 

25

 

Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…») Фольклорна основа його поезій, народознавчі аспекти.

ТЛ: вільний вірш, верлібр.

С. 68-70

 

26

 

Василь Голобородько. «Наша мова», «Теплі слова»    Наскрізний патріотизм, філософічність. Оригінальність, простота висловлення глибоких почуттів, важливих думок.

С. 70-71

 

27

 

ЛРК №1  Харків мистецький. М.Возіянов. В.Кулик. С.Сапеляк. Н.Супруненко.А.Перерва

 

 

28

 

Із сучасної української поезії (кінця ХХ — початку ХХІ ст..) (на вибір). Розмаїття сучасної лірики. Глибокі роздуми поетів-сучасників над проблемами української мови, національної культури; прагнення зазирнути у світ  душі звичайної людини, осмислити її призначення та сенс життя.

 

 

29

 

В. Герасим’юк «Чоловічий танець»

С. 75-77

 

30

 

І.Малкович («З янголом на плечі», «З нічних молитов»).

С. 77-80

 

31

 

А. Мойсієнко «Жовтень жовті жолуді».

 І. Павлюк «Дівчинка», «Вертатись пізно», «Асоціації»

Г.Кирпа «Мій ангел такий маленький…», «Коли до вас темної ночі…» Глибоке бачення проблем  національної культури

 

С.80-83

Вивчити напам’ять:

1 (на вибір)

 

32

 

Контрольна робота №3

 

 

33

 

Виразне читання поезій

ЛРК №2Станіслав Шумицький – поет, журналіст.

Аналіз контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

ІІ семестр

Тема Національна драма.

34

 

Іван Карпенко-Карий. Короткі відомості про життя і творчість видатного українського драматурга. Трагікомедія «Сто тисяч» класичний взірець українського «театру корифеїв»

ТЛ: драматичний твір (поглиблено), комедія, трагікомедія.

С. 84-93

 

35

 

Проблема влади грошей у трагікомедії «Сто тисяч»

С. 94-100

 

36

 

Проблема бездуховності людини, засліпленої прагненням до наживи у трагікомедії «Сто тисяч»

С. 101-109

 

37

 

Засоби сатиричного змалювання образу Герасима Калитки у трагікомедії «Сто тисяч»

С. 110

 

38

 

РМ №3 Комедія Карпенка-Карого «Сто тисяч» і «вічна» тема влади грошей над людино (письмово).

 

 

 

39

 

Контрольна робота №4 (твір)

 

 

Тема З української прози

 

40

 

Аналіз контрольного твору.

Михайло Коцюбинський. Коротко про письменника.   «Дорогою ціною». Пригодницький романтичний сюжет повісті. Вічний тип шукача правди

С. 111-113

 

41

 

М. Коцюбинський. «Дорогою ціною». Проблема волі людини та можливостей її здобуття. Втеча Остапа й Соломії з кріпацької неволі – протест проти будь-якого насильства над людиною.

 

С. 113-118

 

42

 

М. Коцюбинський. «Дорогою ціною».  Кохання Остапа й Соломії як центральний мотив у творі. Його непереможна сила, що рухає вчинками, поведінкою, вибором героїв

С. 119-126

 

43

 

Час і вічність у повісті «Дорогою ціною», символічні образи.

С. 126-130

 

44

 

Романтичність, мужність і сила волі української жінки Соломії у повісті «Дорогою ціною».

С. 130-132

 

45

 

ЛРК №3 Українська письменниця, поетеса Наталя Забіла

 

 

 

46

 

Олександр Довженко Видатний український кінорежисер і письменник. Його оповідання про один із періодів Другої світової війни. «Ніч перед боєм» — твір про героїзм, самовідданість, патріотичні почуття українців, проявлені під час воєнного лихоліття.

С. 134-138

 

47

 

Образи діда Платона і діда Савки — представників українського трудового народу. Їхній моральний урок для солдатів.

С. 139-141

 

48

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути».Повість про школу й проблеми дорослішання, про роль батьків у вихованні дітей.

 

 

49

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути». Образи Славка Беркути, Юлька Ващука, Стефка Вуса та Лілі Теслюк.

 

С. 142-148

 

50

 

Ніна Бічуя. «Шпага Славка Беркути» «Максимальне навантаження» як вияв моральності та відповідальності в житті

С. 148-153

 

51

 

Проблема особистості в сучасному світі у повісті «Шпага Славка Беркути».

С. 154-162

 

52

 

Особливості композиції твору Ніни Бічуя «Шпага Славка Беркути»

С. 162-169

 

53

 

Контрольна робота №5

 

 

Тема З  української прози (продовження)

Український гумор

54

 

Аналіз контрольної роботи. Володимир Дрозд. “Білий кінь Шептало”.

Проблема свободи і неволі, особистості й натовпу, дійсності та мрії

С. 169-175

 

55

 

Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення.у творі “Білий кінь Шептало”

С. 177-180

 

56

 

Юрій Винничук. «Місце для дракона».

Повість – казка про сучасний світ, у якому й досі живуть «драконячі закони». Сюжет твору.

С. 181-185

 

57

 

Юрій Винничук. «Місце для дракона». Парадокс: дракон Грицько – поет і християнин.

С. 187-194

 

58

 

Проблематика твору: роздуми про добро і зло, вірність і зраду, доцільність самопожертви у творі «Місце для дракона».

С. 196-203

 

59

 

Алегоричність образів дракона Грицька, Пустельника та князя

С. 203-207

 

60

 

Валентин Чемерис. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання» . Гумористична повість про життя і пригоди школярів із села Великі Чаплі.

С. 208-219

 

61

 

Дружбу і перше кохання, вірність і перший поцілунок, дуель і перше побачення. Дитячі проблеми в дорослому житті, передані засобами гумору

С. 220-233

 

62

 

Аналіз ситуацій та проблем у творі; переказ найцікавіших епізодів,  коментар гумористичних ситуацій.

С. 235-243

 

63

 

Характеристика образів Вітька Горобця, Федька Котигорошкка, Галі Козачок.

С. 243-249

 

64

 

Контрольна робота №6

 

 

65

 

Аналіз контрольної роботи.

ПЧ №3. Олесь Гончар. «Берег любові»

 

 

66

 

ЛРК №4 Борис Грінченко.

 

 

67

 

ПЧ №4 Ю. Мушкетик. «Літній птах на зимовому березі»

 

 

68

 

Урок-підсумок

Бесіда про твори, які вивчалися впродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.

С. 251-252

 

69

 

Урок-підсумок

Аналіз життєвих ситуацій, людських вчинків на матеріалі вивчених творів. Оцінка набутого досвіду після прочитання художніх творів

 

 

70

 

РМ №4 Література для читання влітку

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. загоруйко оксана
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Кубась Олена Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Подольська Тамара Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Балог Степан
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Троценко Олена Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Каратаєва Інна Станіславівна
    Дякую за прекрасну роботу і допомогу в підготовці до нового навчального року!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
docx
Додано
23 серпня 2020
Переглядів
30663
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку