Інтелектуальна вікторина "Знаю, умію, використовую"

Про матеріал
Інтелектуальна вікторина представлена рядом конкурсів. Є детальний опис умов проведення, алгоритму визначення переможця. Гра командна, передбачає 12 учасників.
Перегляд файлу

Інтелектуальна вікторина 

«Знаю, умію, використовую»

 

Чим більше інтелектуально зростає людина, тим сильніша у неї потреба пов’язувати знання з життям,

з активною громадською діяльністю.
 

В.О.Сухомлинський

Вікторина  «Знаю, умію, використовую» розрахована на учнів сьомого класу. У ній беруть участь 12 учнів, що об’єднані у дві команди.

Мета:  формувати особистість, здатну до творчої діяльності, розвивати уміння порівнювати, узагальнювати, логічно мислити,  сприяти розвитку культури взаємин при роботі в колективі; виховувати інтерес до вивчення географії, прагнення використовувати набуті знання в повсякденному житті.
Завдання: вияв і підтримка інтелектуально - обдарованих учнів,  створення умов для реалізації творчих здібностей учнів, приведення  знання учнів у систему, розширення їх кругозору засобами  гри,  розвиток уваги, логіки та інших загально-навчальних  навичок .

Форма  проведення: вікторина між двома командами

Обладнання: мультимедійна техніка, столи для роботи двох команд, матеріал для журі.

Місце проведення: простора зала

Хід гри

Ведучий. Доброго дня, друзі! Ми раді вітати вас на нашому святі розуму і кмітливості – вікторині «Знаю, умію, використовую». Сьогодні, сподіваємося, найерудованіші з учнів нашої школи зможуть виявити свої здібності повною мірою. Для цього вам, шановні учасники, необхідно буде застосувати свої знання  на практиці. Гнучкість розуму, широта світогляду, нарешті, почуття гумору – усе це має забезпечити позитивний результат. Тож налаштовуйтесь на чесну, безкомпромісну боротьбу.  Просимо  на майданчик гри її учасників.

Представлення журі

І конкурс  Третій зайвий

В конкурсі беруть участь по три гравці з кожної команди. Кожен учасник команди, як в естафеті підбігає   до столу із зразками гірських порід і мінералів, які викладені в ряд по три і, подумавши, відкладає третій зайвий зразок з одного ряду, повертається на місце і наступний гравець вступає в гру. По закінченні естафети підводяться підсумки, учасники пояснюють свої дії.

Зразки гірських порід і мінералів

Для першої команди:

1. Кам’яне вугілля, мармур, граніт.(використовуються в різних галузях н/г)

2. Вапняк, крейда, граніт. (походження осадове і магматичне)

3. Кам’яне вугілля, буре вугілля ,залізна руда. (паливні і рудні корисні копалини)

Для другої команди:

4. Крейда, щебінь, пісок. (осадові породи органічного походження і уламкового)

5. Кухонна сіль, сірка, залізна руда. (нерудні і рудні корисні копалини)

6. Кварц, слюда, мармур.(мінерали і гірські порода)

В конкурсі береться до уваги швидкість і правильність виконання завдань. Максимальна оцінка - 7 балів ( 1 бал дається команді, яка швидше справилась, і по 2 бали за правильно визначено третього зайвого).

ІІ конкурс Посперечаємось з Жюлем Верном.

Команди отримують цитати з творів Жюль Верна, в яких вони повинні за певний час знайти географічні помилки і виправити їх. 1 команда

 Діти капітана Гранта

" - Ледве ступили через кордон і вже не задоволені. Я вам кажу, я вам повторюю: ця країна найцікавіша в світі. Уявіть собі, мої друзі, суходіл, де річки з кожним роком дедалі всихають; де немає вологості ані в повітрі ані в ґрунті; де в лісах дерева низькі, а трава височезна, де ростуть чудові дерева евкаліпти..."

Відповідь. Мова іде про Австралію, більша частина території якої вкрита тимчасовими водотоками (криками), які заповнюються водою навіть після рідких злив; отже про їх поступове висихання не може бути і мови; у часи капітана Гранта Австралія, очевидно, здавалась великою пустелею, "де немає ані вологості в повітрі ані в ґрунті"; однак зараз відомо, що на материку є виключно вологі території - на сході (дія пасатів Тихого океану) і на півночі (вплив екваторіальних мусонів)

2 команда

Діти капітана Гранта

" - Як? В Австралії є щось чудніше? - запитала здивована Гелена.

- Так, пані, я не казатиму про цілюще повітря, багате на кисень і майже позбавлене азоту, що чимало недуг тиф, кір тут невідомі. Тут чисте і сухе повітря швидко відбілює все - і білизну, й душі людські. В Англії примітили цю чудасію й ухвалили засилати туди злочинців на виправлення. Хіба ж ви ніколи про це не чули?"

Відповідь. Співвідношення між головними складовими атмосфери завжди постійне:азот 78,09%, кисень - 20,95%; каторжники з’явились на материку не з метою наповнити легені "високоморальним повітрям", а як дармова робоча сила, до того ж Австралія була надійною в’язницею.

Правильно виконане завдання дає можливість отримати 4 бали.

 

ІІІ конкурс Лото

Ведучий тримає мішок з пронумерованими бочечками. Учасники команд по черзі витягають бочечки і дають відповіді на запитання під відповідним номером. Бочечок рівно стільки, скільки гравців в обох командах, тому кожен гравець повинен витягнути бочечку і відповісти на запитання.

Бочечка №1. Розмістіть ці материки в порядку їх відкриття, починаючи з самого раннього:

 Пд. Америка

 Австралія

 Африка

 Антарктида.

Бочечка №2. Розмістіть ці вершини гір в залежності від висоти, починаючи з найнижчої:

 Аконкагуа

 Костюшко

 Говерла

 Мак-Кінлі

Бочечка №3. Розмістіть ці крайні точки материків, починаючи з самої південної:

 м. Горн

 м. Дежньова

 м. Байрон

 м. Альмаді

Бочечка №4. Розмістіть ці планети по віддаленню їх від Сонця, починаючи з найдальшої:

 Плутон

 Земля

 Венера

 Сатурн

Бочечка №5. Розмістіть ці озера за їх площею, починаючи від найбільшого:

 Вікторія

 Каспійське

 Чад

 Байкал

Бочечка №6. Розмістіть ці острови за їх площею, починаючи з найбільшого:

 Куба

 Мадагаскар

 Нова Гвінея

 Ява

Бочечка №7. Розмістіть ці річки за довжиною, починаючи з самої довшої:

 Ганг

 Ніл

 Амур

 Амазонка

Бочечка №8. Розмістіть ці рослини за величиною їх листків, починаючи з найбільшої:

 Клен

 Барбарис

 Вікторія регія

 Дерево мандрівників

Бочечка №9. Розмістіть ці міста України, починаючи з найпівнічнішого:

 Житомир

 Луцьк

 Київ

 Харків

Бочечка №10. Розмістіть ці природні зони Пн. Америки, з півночі на південь:

 Лісостеп

 Тайга

 Савани

 Тундра

Бочечка №11. Розмістіть ці моря, що омивають Євразію з заходу на схід:

 Баренцеве

 Лаптєвих

 Норвезьке

 Карське.

Бочечка №12. Розмістіть ці подорожі відомих дослідників, починаючи з самої ранньої:

 Бартоломеу Діаш

 Марко Поло

 Фернандо Магеллан

 Абель Тасман.

Правильна відповідь приносить  команді один бал. Максимальна оцінка 6 балів.

 

http://artmaterials.com.ua/components/com_virtuemart/shop_image/category/_________________4be9221d94dd4.pngІV конкурс.  Художник... І не тільки.

Команди отримують ватман, на якому за 3 хвилини, вони повинні по пам’яті намалювати частину світу і позначити кордони країн. Завдання 1 команді: намалювати Європу і позначити країни: Грецію, Швецію, Францію, Ірландію, Україну.

Завдання 2 команді: намалювати Азію і позначити країни: Саудівську Аравію, Іран, Монголію, Тайланд, Китай.

Чим точніші будуть обриси частини світу, кордонів держав, - тим вища оцінка журі. Максимальна оцінка в конкурсі – 6 балів.

V Конкурс Асоціації

Капітану кожної команди пропонується слово, до якого потрібно записати 5 слів асоціацій. Учасники команд не бачать ні слова, ні асоціацій , які написав капітан. Після цього гравцям дається дві хвилини, щоб по черзі назвати свої асоціації до цього ж слова. Ведучий слідкує, і підраховує, скільки асоціацій співпало у капітана і його команди.

Перша команда підбирає асоціації до слова «вулкан»,  друга команда – до слів «Північний полюс».

 Максимальна оцінка в цьому конкурсі – 10 балів.

 

VІ конкурс Правильна послідовність

Команди отримують надуті кульки, в середині яких записки. По черзі кожен член команди вибирає кульку, тріскає її, звільняючи записку. На папірці написані географічні назви. Учасник кладе назву на підлогу і повертається в команду. Наступний гравець робить те саме, але папірець кладе в порядку передбаченому  завданням.

Завдання для першої команди: Скласти ланцюжок з озер світу, починаючи з самого  північного. Озера: Маракайбо, Чад, Байкал, Тітікака, Ейр,  Вікторія

Завдання для другої команди: Скласти ланцюжок з морів починаючи з самого південного. Моря: Баренцеве, Балтійське, Азовське, Японське, Карибське, Тасманове.

Максимальна оцінка в цьому конкурсі – 6 балів.

Ведучий

Як швидко час спливає!

Закінчилася гра,

Змагання результати

назвати вже пора.

Пройшла складну дорогу,

Дісталася вершини, здобула перемогу

Команда _____________!

Загальна кількість балів ____

Нагородження команди-переможця

      Команда ____________

      Теж добре працювала,

      Хоча від переможця

      Вона таки відстала.

      Загальна кількість балів ___

Нагородження команди

Ви молодці! Дякуємо всім за увагу, до нових зустрічей!

 

Журі підраховує загальну кількість балів кожної команди, визначає і нагороджує переможця.

 

 

 

Список використаних джерел

  1. Атлас. Географія материків і океанів. /упор. Скуратович О.Я. Видавництво Картографія. 2008.
  2. Географія у  літературних творах  / Л. Є. Перлов. – М. : Дрофа, 2005.
  3. Дидактична гра: прийом, метод, форма, технологія чи модель? [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.yangteacher.ru, вільний
  4. Пестушко В.Ю., Уварова Г.Є Георафія материків і океанів: Підруч.для 7 кл.загальноосвіт.навчальн.закл./ В.Ю. Пестушко, Уварова Г.Є. – К.: Генеза, 2007. – 288с.іл.

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, 7 клас, Сценарії
Додано
17 січня 2019
Переглядів
1181
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку