Природолюби
КВК для учнів 6 класів
Мета: стимулювати активну пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння швидко знаходити відповіді на ігрові завдання; розвивати вміння учнів застосовувати знання на практиці; заохочувати учнів до вивчення предметів природничого циклу; виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у собі, у своїх знаннях.
Хід заходу
Епіграф
Те, що ми знаємо, - обмежене,
а те, чого не знаємо, - безмежне.
Девіз
Чим важче завдання,
тим дорожча перемога!
Друзі! Сьогодні ми станемо свідками змагання між кмітливими учнями нашої школи. У грі бере участь три команди по 5 чоловіка, болільники команд, журі, ведучій ( вчитель). Думаю, що наше змагання допоможе всім вам розширити свої знання з природничих наук, ви взнаєте багато чого цікавого і корисного, нудьгувати буде ніколи. Вольтер казав: « Книга природи є невичерпне джерело пізнань для людини». Наука біологія вивчає природу, тому для турніру підібрані різноманітні цікаві запитання, завдання .
Зрозуміло, що в кожному змаганні є завжди переможці і переможені. Але сьогодні хай обов’язково переможе дружба.
Представлення журі.
Правила гри: Кожній команді по черзі пропонуються питання чи завдання. На обговорення відповіді дається 1 хвилина. Якщо команда не дала відповіді або відповідь невірна, відповідає команда – суперниця.
Болільники теж можуть заробити бали для своєї команди, якщо будуть брати активну участь у конкурсах.
Журі треба визначити:
І .Почнемо з привітання команд ( назва, капітан, членів команди, емблему і вітають команди суперниці ) Оцінюється за 5- ти бальною системою.
Команда « Водограй»
Девіз:
«Грай, співай, відпочивай,
Хто найкращий? – Водограй!»
Привітання: Щоб усе було гаразд –
Прикладемо старання .
Хочем,щоб противник наш
Другом був завжди для нас !
Привітання журі : Бажаєм добре відпочити
Й долю нашу вирішати .
А щоб було ,що робити ,
Ми просимо нас оцінити .
Команда « Веселка»
Девіз:
“Хай у кожному серці,
Наче сонячна мрія,
Заспіває веселка
На добро і надію!”
Привітання: Ми запрошуємо , друзі ,вас
До нас на змагання.
Виконаємо з честю
Всі ваші завдання !
Привітання журі :Ще раз хочемо журі привітати ,
Щоб були ви справедливі ,як депутати ,
Щоб успішність в школі ви піднімали –
Тобто ,ставте побільші нам бали.
Команда 1“Дружба”
Девіз: “Друг другу завжди допоможе,
Значить мир на землі переможе!”
Привітання: Кличе річка ,кличуть гори ,
Не нудьгуємо ніколи ,
Ще й співаємо пісні ,
Наче в ранці солов’ї
Привітання журі : Сьогодні суперники сильні у нас ,
Веселі ,кмітливі,завжди й повсякчас ,
Вітаємо ,журі ,пам’ятайте про нас,
Всіми розумні ,всі суперклас !
Конкурс “Розминка”
(команди відгадують загадки про рослини та тварин)
1. Запалали в чистім полі, 2. В темній я живу коморі,
Наче галстуки червоні, А коса моя на дворі,
То палає в полі так Гарбузова я сестриця,
Польовий червоний … (мак). Мене звати ... (морквиця
3. Моє тіло під землею, 4. Червоненька і смачненька,
Кучерики - понад нею. Дуже з вигляду гарненька,
Любить мене кожна юшка, І боки у неї пишні.
Називається … (петрушка). Літом смачно їсти … (вишні).
5. Жовтобокий карапуз 6. Ти мене не обминай,
Йшов городом та й загруз, А скоріше відчиняй.
Бо насіння стільки має, Не дивись, що я крем’яний,
Що аж боки роздимає, Розіб’єш, а я смачний.
Через те й загруз … (гарбуз). Недарма кладуть в пиріг.
Упізнав! Та я ж … (горіх).
1. Швидко скрізь цей птах літає, 2. Які ноги заввишки,
Всіх комашок поїдає, Такий ніс завтовшки,
За вікном гніздо будує, Хату на хаті має,
Тільки в нас він не зимує. Жабам рахунок знає.
(ластівка) (лелека)
3. Цілий день працюю в гаї, 4. Спритний хлопчина
Діловито дзьобом б’ю. В коричневій кожушині,
Я не цвяхи забиваю - По дворах стрибає,
Я комашок дістаю. Крихти збирає.
(дятел) (горобець)
5. Довгі ноги, довгий ніс. 6. Шубка з сірого пушку,
Прилетів – обід приніс. Скаче в жовтім фартушку,
Смачних жабеняток Чорний шарфик та шапчина,
Для своїх маляток. Хоч маленька ця пташина,
( журавель ) Та корисна трудівниця.
( синиця )
Під час цього конкурсу проводиться « пісенний перегук ». команди по черзі виконують пісні , у яких іде мова про рослини або тварини. Програє команда , яка не може згадати пісню
Конкурс Таємничий кросворд
Завітайте на гостину до мурашки у хатину
Шовкові крила має,
Із квіточки на квіточку
Він весело літає. (Метелик)
А сяде-мовчить. (Комар)
Закінчивши свій політ,
Приземлився на кульбабу,
І спіймали діти…(бабку)
Зелена спина,
З травинки на травинку,
З билинки на билинку. (Коник)
Чорне тіло, чорний вус,
Ніби справжній сажотрус. (Жук)
|
М |
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
У |
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
Р |
|
|||||
|
|
А |
|
|
|
|
|||||
|
Ш |
|
|
|
|
|
|||||
|
|
|
Н |
|
|
||||||
|
|
|
|
|
И |
|
|||||
|
|
|
К |
||||||||
Природа рідна – наша втіха,
Тож хай не знає лиха…
Завдання. Розгадати загадки та скласти кросворд з ключовим словом епіграфа.
Хто її роздягає, той сльози проливає. (Цибуля)
Живе без віконця, не бачить сонця. (Кріт)
Мишей ловить, а не кіт. (Сова)
Їм дерева стережу,
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників їм здобуваю. (Дятел)
Мороз зміцнів – під скло лягла. (Річка)
|
|
|
|
|
П |
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
||
|
|
И |
|
|
|
|
|||
|
Р |
|
|
|
|||||
|
О |
|
|
|
|||||
|
|
Д |
|
|
|
|
|||
|
|
|
|
|
А |
|
|||
Відгадай наведений кросворд «Природа» відгадавши загадки
Називають його…(шпак)
Піднялась віхола,
Та не страшно пташці,
Що сидить під стріхою. (Горобець)
Сліди замела. (Лисиця)
Майструють дашок
З основних гілок. (Мурахи)
Синім цвітом зацвітаю. (Пролісок)
Взимку відсипається. (Ведмідь)
Гойдаються,
Як вони називаються? (Конвалії)
|
|
П |
|
|
|
|||
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
И |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Р |
|
|
|
|
|
|
|
О |
|
|
|
|
|
|
|
|
Д |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
А |
|
|
|
||
Конкурс «Бліц – турнір»
( Командам пропонуються запитання, на які вони повинні швидко відповісти.)
Перша команда .
Друга команда .
Третя команда
1. За назвою якого дерева названо місяць року? ( Липа – липень. )
2. Про яких тварин говорять, що вони «вилазять зі шкіри»? (Про змій.)
3. Який найбільший павук зустрічається в нашій області? (Тарантул.)
4. Скільки років живе щука? (200 – 300 р.)
5. Про що може розповісти пень? (Вік дерева, зміни клімату,сторони світу.)
6. Якщо смородина –кущ, то вишня - це … ( дерево ).
7. Як дерево називається, що влітку в білий пух одягається? ( Тополя. )
8. Які тварини взимку впадають у сплячку? ( Їжак, змії. )
9. Священна тварина в Індії? ( Корова).
10До якої рибної страви треба додати спереду одну букву, щоб вийшла назва « кімнатної» комахи? ( уха – муха).
Конкурс «Впізнайте лікарські рослини»
( За цікавими історіями та певними особливостями учні впізнають лікарські рослини.)
3. Ця лікарська рослина була відома ще у Древній Греції. В перекладі з латинської означає «здорова». А ще її називають кошачою травою. Лікувальні її корні. Якщо хтось чимось схвильований чи засмучений, якщо у нього болить серце чи голова, йому радять випити настойку. ( Валеріана.) 1)
4. Це дерево особливо чарівне в червні — липні, коли серед зеленого
листя розкриваються її жовтувато-білі рясні пухнасті квітки. Цвіт має медово-солодкий аромат, який приваблює бджіл. З квіток цього дерева бджоли збирають багато нектару і виробляють мед. Його квіти збирають, сушать і заварюють як чай для лікування людей. З м'якої деревини виготовляють різні вироби. (Липа)
5. Це кущ. Його ягоди полюбляють всі: і люди, і птахи. На смак вони
кислі і трохи гіркуваті та дуже корисні: лікують і надають бадьорості.
Проводжаючи сина в далеку дорогу, мати напувала його чаєм із цієї
рослини, а з собою давала хліб з ягодами цього куща. Це харчова,
лікарська, медоносна та декоративна рослина. З неї готують повидло,
варення, компоти, киселі, мармелади, начинку для цукерок,
приправи до м'ясних страв. Це також — фарбувальна рослина.
У народній медицині використовують від застуди свіжі ягоди з медом та водою, вживають при кашлі, серцевих захворюваннях, соком очищають обличчя — щоб рум'янилося. ( Калина)
6 .Це високий кущ, який має міцні гачкуваті колючки. Квітки рожевого і біло-рожевого кольору. Наприкінці літа кущ прикрашається червоно-оранжевими плодами, які тримаються всю зиму. Цей кущ є окрасою природи, медоносною і лікарською рослиною, бо у її плодах багато вітамінів. (Шипшина)
Фізхвилинка для вболівальників
5.Якщо болить душа, коли бачите понівечене дерево, зрубану ялинку, забруднену річку, — покладіть руку на серце!
6.Якщо хочете дружити з природою, жити з нею у злагоді, красі, мирі візьміть один одного за руки та підніміть їх вгору!
Кожна команда одержує в конверті набір карток ,на яких написані слова . Із цих слів треба скласти прислів’я :
Після того ,як учасники зберуть зі слів прислів’я ,вони повинні пояснити їх біологічною точки зору.
Команди демонструють глядачам і журі (чи за зделегіть розвішують ) зображення природоохоронних знаків , виконанні як домашнє завдання . До кожного знака учні готують пояснення ( захист знака
Конкурс Домашнє завдання Пісня ,вірш про природу .
Конкурс вболівальників
Вікторина для глядачів
1.Чиї пташенята не знають своєї матері?
(Зозулі.)
2.Що станеться з бджолою якщо вона вжалить?
(Загине.)
3.Передні чи задні ноги – виростають у пуголовка раніше ?
(Задні .)
4.Хто раніше з’являється навесні: кажани чи летючі комахи ?
(Летючі комахи.)
5.Чому заборонено зачіпати пташині яйця в гніздах ?
(Пташки залишають гніздо.)
6.Найменша пташка ?
(Колібрі.)
7.У якої пташки вдвічі більше на шиї хребців, ніж у жирафи?
(У горобця.)
8.Хто кує в зозуль - самець чи самка? (Самець.)
9.Найбільший орел вітчизняної фауни. (Беркут.)
10.Птах якого б’ють за крадіжки. (Горобець.)
11.Який птах називається однаково з танцем ? (Чечітка.)
12.Які міста носять назви риб? (Судак , Калуга .)
13.Назва цієї риби однакова з назвою органа рослини , що здійснює фотосинтез.(Лист.)
14.Яка риба з ряду Акули має назву стародавньої холодної зброї ? (Меч.)
15.Які птахи не літають?(Пінгвін, страус.)
16.Якого птаха вважають власником найдовшої шиї? (Фламінго.)
17.Які птахи підказали людям створення інкубатора ?( Смітні кури.)
18.Вимерлий дикий бик . Предок великої рогатої худоби.(Тур.)
19.Які водяні тварини сплять з відкритими очима?(Риби.)
20.Хто і коли відкрив найпростіших?(Левенгук, 17 ст.)