Запитання
для інтелектуального марафону
з української літератури
5 клас
А Землі
Б Сонця
В Води
Г Вітру
А дядькові ( «Про правду і кривду» )
Б вовкові ( «Про жар-птицю і вовка» )
В батькові Марусі ( «Мудра дівчина» )
Г молодшому сину ( «Про жар-птицю і вовка» )
А «Красний Іванко і закляте місто»
Б «Про жар-птицю і вовка»
В «Про правду і кривду»
Г всі зазначені казки
А «Мудра дівчина» і «Про правду і кривду»
Б «Мудра дівчина» і «Про жар-птицю і вовка»
В «Красний Іванко і закляте місто» і «про жар-птицю і вовка»
Г «Про правду і кривду» і «Красний Іванко і закляте місто»
А повітряних стихій
Б добра і захисту від усілякого
В вогню
Г мистецтва щастя
А «Про жар-птицю і вовка»
Б «Про правду і кривду»
В «Мудра дівчина»
Г «Красний Іванко і закляте місто»
А «Мудра дівчина»
Б «Про жар-птицю і вовка»
В «Красний Іванко і закляте місто»
Г «Про правду і кривду»
А Великий віз
Б Вечерня Зірниця
В Дівчина воду несе
Г Пасіка
А Подарунок назад не беруть.
Б Який розум, така й балачка.
В Заздрісному боком вилізе.
Г Скорий поспіх – людям посміх.
А Лоскотона («Цар Плаксій і Лоскотон» В. Симоненка)
Б Лісовика («Хуха-Моховинка» В. Короліва-Старого)
В Домовика («Потерчата» В. Короліва-Старого)
Г пристрасного хлопця («Близнята» І. Липи)
6 клас
(Т(ин) (п)ече(ра) в(ус) (с)ода з пі(ч) д явора (к) я(р) ро(т) м на долин (д) у
7 клас
8 клас
А) 1838-
б) 1840-
в) 1843,1845,1859 –
г) 1847-1857 –
3. Назвіть князів з «Олегового хороброго гнізда» («Слово о полку Ігоревім»)
4. Які з поданих пісень належать Марусі Чурай?
А) «Засвіт встали козаченьки»
Б)»Зелененький барвіночку»
В) «Повій, вітре, на Вкраїну»
Г) Грицю, Грицю, до роботи»
Ґ) «Ой не ходи, Грицю…»
Д) «Віють вітри, віють буйні»
Е) «Їхав козак за Дунай»
Є)»Ой під вишнею, під черешнею»
5.Про яку таємничу особу в історії української літератури пише І. Шкляревський?
«…А якщо би раптом ми дізналися про його ім’я, його діла? Яка би була несправедливість для майбутнього! Розгадати його – відібрати таємницю у всіх, хто буде жити після нас. Невідомість більша від відомості».
6. Розкрийте значення терміна «медитація», наведіть приклад.
7. Хто з письменників сказав про себе: «Що ж, і на лежачих сонце світить»?
8. Назвіть прізвище письменника за псевдонімами.
Джеджалик, Марко, Руслан, Мирон.
9. Записати 2 цитати з поезії Лесі Українки (на вибір), які містять антитезу.
10. Хто про кого сказав: «Це глибинно-бентежний березень і замріяно-прозорий вересень української поезії»?
9 клас
2.Яка ідея звучить у байці Г. Сковороди «Бджола і шершень»?
3.До якого роду пісень належать русалії7
4.Хто є автором «Слова про Закон і Благодать»?
5.З яких частин складається «Повчання дітям» Володимира Мономаха.
6.З ким порівнює автор «Слова…» жінку в тузі?
7.Назвіть дві перші ластівки українського мовознавства?
8. Хто є автором «Апокрисиса» (1598)?
9.Назвіть зав’язку сюжету п’еси І. Котляревського «Наталка Полтавка».
10. Що таке синекдоха?
10клас
1.Художні прийому гумору та сатири в п’єсі І. Карпенка-Карого «Мартин Боруля».
2. Укажіть історіографічний жанр часів визвольної боротьби українського народу під проводом Б. Хмельницького.
3. Цей уривок з Галицько-Волинського літопису І. Франко вважав «найцікавішим уривком із якогось переказу чи затраченої пісні», а М. Возняк наводив його як приклад стилю всього літопису. Назвіть цей уривок.
4.Які теми посіли панівні позиції в українській літературі 70-90ї роки ХIХ століття?
5.Який твір І. Нечуя-Левицького був задуманий як антиотрута проти яничарства, манкуртства і зради?
6.Яку посаду і в якому місті обіймав Панас Мирний?
7.Про кого це сказано : «Він був поетом, прозаїком, драматургом, перекладачем, фольклористом, літературознавцем, видавцем, політиком, редактором газет і журналів, публіцистом, громадським діячем»?
8.Який театр уперше поставив драму І. Франка «Украдене щастя»?
9.Що означає слово «корифей»? Назвіть не менше 4-х корифеїв українського театру II половини ХIХ століття.
10За поданою цитатою назвати твір і автора:
«Такі твори пишуться на межі епох занепаду й піднесення і мають предтечну місію; зовсім не є дивним, що приблизно в одному часі на Україні з’являються два епохальні твори, які для самооздоровлення нації мали виняткову вагу».
11 клас
З якого твору персонаж?
Упізнати твір за присвятою або епіграфом