"Інтелектуальний турнір-конкурс "Юні інтелектуали" для учнів 4-класу""

Про матеріал

Під час турніру-конкурсу розвиваємо інтелектуальні здібності учнів, словесно-логічне мислення, пам'ять, увагу; створюємо позитивний емоційний настрій в змаганні.

Перегляд файлу

Інтелектуальний турнір-конкурс

«Юні інтелектуали»

для учнів  4 – класу

Мета:  розвиток інтелектуальних здібностей учнів, словесно-логічного мислення, памяті, уваги, створення позитивного емоційного настрою в змаганні

Матеріали: бейжики- сувеніри (сніжинка, сонечко, квіточка, листочок), папір – А4, ручки, фломастери, м’ячик, завдання на карточках, кольорові долоньки (червона, жовта, синя), надувні кульки(20), на яких прикріплені слова чи склади завдання №12, парні картинки

Привітання. Учні вітають один одного, бажають гарного настрою, успіхів у змаганні

Створення  4 - команд за порами року, вибір капітанів

Вправа 1: «Придумай слова» ( 2 хвилини)

Завдання:  придумати якнайбільше  слів, які складаються із 4 складів.

Вправа 2: «Вибери головне» ( 5 хвилин)

Мета: розвиток словесно-логічного мислення.

Завдання: дібрати до слова, написаного заголовними буквами, два слова із дужок, що знаходяться в найтіснішому зв’язку з ним.

САД (рослини, садівник, собака, тин, земля)

РІКА (берег, риба, рибалка, вода)

МІСТО (автомобіль, будинки, юрба, вулиця, велосипедист)

РОЗПОДІЛ (клас, ділене, олівець, дільник, папір)

КІЛЬЦЕ (діаметр, алмаз, проба, округлість, печатка)

ЧИТАННЯ (очі, книга, картинка, печатка, слово)

ГРА (карти, гравці, штрафи, покарання, правила)

ЛІКАРНЯ (приміщення, операція, лікар, радіо, хворі)

БІБЛІОТЕКА (місто, книги, полиці, читачі, бібліотекар)

ШКОЛА(вчитель, парта, олівець, учень, прибиральниця)

Вправа 3: «Склади речення» (3 хвилини)

Мета: розвивати здібності швидко встановлювати логічні зв’язки між звичайними предметами.

Вибираються навмання три слова, не пов’язані за змістом (наприклад, весна, олівець, звір). Необхідно скласти три речення, включивши всі три слова (відмінок можна змінювати).

Вправа-гра «Кричалки-шепотілки»

 Червона долоня — «кричалка». Якщо її показують, то можна порухатись, покричати голосно «Ага-га-га», «У-гу-гу», О-го-го», пострибати.

Жовта долоня — шепотілка. Якщо показують жовту долоню, то потрібно тихо пересуватися і пошепотітися, промовляючи «Шу-шу-шу, «Ша-ша-ша» .

 Синя долоня — мовчанка. Якщо показують її, то необхідно завмерти на місці й не ворушитися.

Вправа 4: «Четвертий зайвий» (5 хвилин)

Мета: розвиток мислення, встановлення закономірностей.

 Завдання: з групи слів визначити, яке «зайве». Дати пояснення. Назвати інші три предмети одним (узагальнюючим) словом.

• мак, ромашка, троянда, цибуля;

• чашка, блюдце, суп, тарілка;

• яблуко, персик, огірок, груша;

• помідор, баклажан, перець, слива;

• чашка, тарілка, каструля, склянка;

• молоко, сметана, каша, сир;

• коза, курка, корова, вівця;

• чайник, стілець, стіл, шафа;

• машина, літак, автобус, тролейбус;

• олівець, портфель, зошит, капелюх.

Вправа 5: «Назви одним словом» (5 хвилин)

Мета: розвиток словесно-логічного мислення

• Молоток, пилка, рубанок —

• суп, каша, котлета —

• компот, сік, чай —

• дзиґа, піраміда, лялька —

• рояль, скрипка, сопілка —

• ковзани, лижі, ракетка —

• Україна, Німеччина, Канада —

• жовтий, зелений, синій —

• ранець, пенал, ручка —

• телевізор, пилосос, праска —

Вправа 6: «Шифрувальник» (5 хвилин)

Завдання:  розшифрувати слова, запам’ятати їх і виділити зайве слово.

0 

1 

2 

3 

4 

5 

6 

7 

8 

9 

а 

Р 

о 

у 

с 

к 

л 

і 

и 

в 

684, 184ь, 624ь, 9295, 521290, 434675.

Вправа 7:  «Розшифруй і напиши числа » (3 хвилин)

МА ВК ЕИ ОТ СА ПО

0

1

2

3

4

5

6

7

8

9

А

М

В

Е

К

О

С

И

Л

Т

Вправа 8: «Добери протилежні слова» (5 хвилин)

Мета: розвиток словесно-логічного мислення , уваги

Веселий –      добрий –

сміливий –      хижий –

лінивий –      останній –

чесний –      теплий –

розумний –      зручний –

Вправа-гра «Парні картинки» (5 хвилин)

 Психолог: Зараз кожен із вас отримає половину картинки. Необхідно знайти її другу частину. Щоби це зробити, потрібно пройти серед своїх однокласників та подивитись у всіх їхні частини картинок, потім встати поряд з тим із дітей, у кого друга частина вашої картинки. Тепер нехай кожна пара прочитає завдання, записане на звороті їхньої спільної картинки.

Поки пари зачитують вголос завдання, помічники роздають необхідні предмети.

 Завдання: провести одне одного по черзі по залі із заплющеними очима; пронести м’яч, не підтримуючи його руками; пересуватись вдвох по залі; перестрибнути разом через скакалку, тощо.

Вправа 9: «Прочитай слова» (3 хвилини)

Задання: вставити пропущені букви, вибрати слова, що позначають окремі предмети, перелічити сферу застосування предметів.

Шк_л_, кн_г_, р_чк_, п_р т_, ч_рн_л_, з_ш_т, вч_т_л_, д_р_кт_р, _л_в_ць, зн_нн_,

 _ц_нк_, _ч_н_ .

Вправа 10: «Доповніть узагальнене поняття» (5 хвилин)

Завдання: дібрати слова , які можна назвати  цим узагальнюючим поняттям

дикі тварини -      континенти -

свійські тварини -      країни -

дерева -       міста -

квіти -       річки  -

тканини -       види транспорту –

Вправа 11: «Добери слова синоніми» (5 хвилин)

Мета: розвиток словесно-логічного мислення, уваги

Розумний, товариський, сміливий, хворий, чесний, наполегливий, прискіпливий, швидкий, веселий, смачний

Вправа 12: « Скласти чарівний текст» (5 хвилин)

Психолог повідомляє дітям, що їм залишилось скласти чарівний текст.

Зараз кожна команда отримає завдання: скласти речення із слів на надувних кульках.

 

1. Працювали всі ми відчайдушно,

2. Труднощі пройшли всі мужньо,

3. Варто всім нам згуртуватись

4. Дружно жити і навчатись!!!

 

Підсумок конкурсу: Журі підводить підсумок набраних балів. Оголошує переможців.

Вручення нагород командам

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
12 березня 2018
Переглядів
1136
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку