Інтелектуальний захід на кращого знавця планети Земля «Моя професія – географ»

Про матеріал
Інтелектуальний захід на кращого знавця планети Земля «Моя професія – географ»
Перегляд файлу

Інтелектуальний захід

на кращого знавця

планети Земля

 «Моя професія – географ»

Сценарій гри з географії для учнів 9 класу

Мета: систематизувати, закріпити та узагальнити знання, що були отримані під час вивчення тем з географії; формувати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів у позакласній роботі з географії, вміння користуватися науковою літературою, сприяти розвитку кмітливості, ерудиції й логіки у школярів, виховувати любов до навколишнього середовища.

Обладнання: проектор, глобуси, контурна карта, аркуші паперу, комп’ютерна презентація,  призи.

Опис гри.

Сьогодні на дружному полі бою зустрічаються команди 9 класу.

Наше журі:

Всі учасники гри повинні знати такі правила:

  1. За порушення дисципліни – підказку, викрики – журі має право зняти з команди від 2 до 5 балів.
  2. Кожна команда має свою назву.
  3. За стіл сідають шість членів команди: кому почати гру визначаємо жеребкуванням.
  4. Цінність запитань у балах оголошує видучий.

Вступне слово учителя.

Шановні мої девятикласники. Не відомо, хто, коли, але хтось сказав слова, які передаються нам і які ми передаємо нашим нащадкам: Намагайтеся кожного дня знайти якийсь позитивний початок, так як від того настрою, з яким ти вступаєш у день, залежать твої успіхи, а можливо й невдачі”. Тож побажаємо один одному гарного настрою, доброго здоров’я, посміхнемося і побажаємо один одному успіху, плідної роботи і творчості. Нехай наше спілкування подарує вам гарний настрій та насолоду пізнання.

На екрані проектора заставка:

Знання — це скарб, а вміння вчитись — ключ до нього.

Учитель: Знання – це скарб з усіх найбільший,

Бо в світі все здолати може.

Розумному завжди видніше.

Знання ж і силу переможе.

Хто має пильне око, гострий слух, терпіння,

той досягне нових висот і матиме уміння:

думки доводити, логічно міркувати,

бо у житті складному треба розум мати.

 

Кожен капітан команди витягує жереб, щоб дізнатись хто першим розпочне гру.

Перший конкурс

Конкурс капітанів “Розминка ”

Один із членів команди відповідає на запитання. На протязі 1 хвилини учасник команди повинен дати якомога більше правильних відповідей, кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом, журі підраховують бали.

  1. Який материк тягнеться від літери “А” до літери “Я”?

 (Австралія)

  1. Що є в річці, озері, морі, але не має в океані?

  (Літери “Р”)

  1. Кліматичний пояс в якому розташована більша частина території України.

(помірний)

  1. Держава з якою Україна межує на півночі.

(Білорусь)

  1. Часовий пояс, в якому знаходиться Україна.

(другий)

  1. Найвища гора Кримських гір.

(Роман – Кош, 1545м)

  1. Найбільший кам’яновугільний басейн України.

(Донецький)

  1. Корисні копалини, на які багате Калуське родовище?

(калійні солі)

  1. Океан, що має найбільший вплив на клімат України.

(Атлантичний)

  1.                    Частина України на якій випадає найменше опадів.

(степ)

  1.                    Найбільше озеро в Україні.

(Ялпуг)

  1.                    Найвища точка рівнинної частини України.

(гора Берда)

  1.                    Частина України де зими найхолодніші.

(північний схід)

  1.                    Область, в якій знаходиться географічний центр України.

(Кіровоградська)

  1.                    Півострів на півдні України.

(кримський)

Котрий капітан команди дав найбільше запитань та команда починає першою.


Другий конкурс

 “Картографів”

 

Котра команда швидше з розрізаних частин складе карту України. (за правильно складену карту команда отримує 10 балів, команда наступна – 5 балів)

Третій конкурс

«Магічний квадрат»

Учитель.

Команда – це єдиний дружний колектив, де поважають один одного і  розуміють навіть без слів. Ми перевіримо, чи є таке взаєморозуміння між учасниками наших команд.

Учитель:. Наступні випробування – відповіді на запитання різної складності. Команди по черзі обирають  квадрат із запитанням. Команди обирають по шість запитань.

Кожному учаснику необхідно запам’ятати якомога більше номерів комірок з найбільшою кількістю балів. Учням-учасникам на 15 секунд показують поле з зафарбованими різними кольорами комірками. За правильно виконане завдання синього кольору – 4 бали, червоного кольору – 3 бали, жовтого - 2 бали, зеленого - 1 бал.

Поле

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А зараз всі уважно подивились на екран запам’ятали  квадрати.

 Для визначення порядку обрання учасниками категорій проводиться додаткове випробування.

З літер які складають вираз «Початковий меридіан» (карта, Карпати, парк, поди, кари, дно, екватор, Чад, Рим, Рівне, море, Пекін, Токіо, Мадрид, Кіто, кит) скласти найбільше слів, що означають загальні назви, власні назви географічних об’єктів (кожна загальна та власна назва приносить команді 1 бал першою починає команда переможниця, слова не повторюються час 5 хвилин)

кожна правильна відповідь 3 бали.

  1. Скільки океанів на землі (чотири)
  2. Головна рослина тропіків (пальма)
  3. Кого вважають відкривачем Америки (Христофор Колумб)
  4. Притока між чорним Азовським морем (Керченська)
  5. Яку річку вважають серцем Африки (Конго)
  6. Яка країна Азії розташована на багатьох тисячах островів (Японія)
  7.  

кожна правильна відповідь 4 бали.

 

  1. Скільки щупалець у восьминога (вісім)
  2. Ділянки пустелі з достатньою вологістю.(Оазис)
  3. Найглибше озеро світу. (Байкал)
  4. Як називається модель землі. (Глобус)
  5. Найбільший діючий вулкан (Кіліманджаро)
  6. Пристрій для визначення сторін світу. (компас)
  7.  

кожна правильна відповідь 2 бали

 

  1. Який океан отримав свою назву завдяки Маггелану (тихий)
  2. Як називається лінія що поділяє земну кулю на дві півкулі і проходить через центр Землі перпендикулярно до її осі. (екватор)ї
  3. Назвати річки, що згадуються в гімні України (Дон, Дніпро)
  4. Назвіть рік відкриття Америки Христофором Колумбом (1492р.)
  5. Яку назву має Українська наукова станція в Антарктиді. (Академіка Вернадського)
  6. Найбільша пустеля. (Сахара)

 

кожна правильна відповідь 1 бал

 

  1. Яка площа території України. (603,7 млн.кв. км.)
  2. Яка кількість областей в Україні.(24)
  3. Скільки морів Омивають нашу країну (2)
  4. Зі скількома країнами межує Україна (7)
  5. Яка найдовша річка України (Дніпро)
  6. Найвища вершина України. (Говерла)
  7. Які гори розташовані на території України. (Карпати, Кримські гори).

Підведення підсумків.

 

Четвертий конкурс

 “Географічні координати ”

Завдання: визначити координати міст: (за допомогою карти атласу)

  • Київ (50,5° пн. ш., і 30,5° сх. д.)
  • Херсон (46°38′24″ пн. ш. 32°36′52″ сх. д.)

Правильно сказані координати принесуть команді 5 балів (на виконання завдання відводиться 5 хвилин)

Підведення підсумків.

П`ятий конкурс

 “Детектор”

Вчитель: на екрані ви бачите коротке повідомлення про географічний об’єкт, що містить помилки. Завдання команд виправити помилки. Котра команда першою справилась з цим завданням отримує 10 балів.(час 3 хвилини)

Дніпро – друга за довжиною та площею басейну річка Європи.

Бере початок з болота Аксенінський Мох на південних схилах Валдайської низовини, впадає в Дніпровський лиман Азовського моря. Дніпро – типова, рівнинна річка з широкою долиною, з вивестим річищем і швидкою течією.

Найбільші притоки:

  • Праві – Прип’ять, Сула, Рось;
  • Ліві – Десна, Ворскла, Тетерів.

Живлення Дніпра змішане. На берегах Дніпра розміщені такі обласні центри України: Київ, Черкаси, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Миколаїв, Херсон.

Підведення підсумків проводить голова журі.

Після цього проходить нагородження всіх учасників інтелектуальної гри емблемами–відзнаками «За прагнення до знань», а команду переможця грамотою та статуеткою із зображенням сови.

 

Заключне слово вчителя.

– Дорогі діти, ви були неперевершені. Ви змогли показати навіть більше, ніж я сподівалась. Впевнена, що кожен з вас зрозумів, що мати гарні знання – значить бути сильним. Дякую і вітаю  з новими незвичайними досягненнями.

 


Протокол І туру «Розминка»

 

Прізвище та ім’я учасника

капітанів

Номер питання

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Сума

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протокол ІІ туру «Конкурс картографи»

 

Назва команди

Кількість балів

1

 

 

2

 

 

 

 

Протокол ІІІ туру «Магічний квадрат»

 

Назва команди

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Протокол ІV туру «Географічні координати»

 

Назва команди

Кількість балів

1

 

 

2

 

 

 

 

Протокол V туру «Детектор»

 

 

Назва команди

Кількість балів

1

 

 

2

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Чікаленко Ганна Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
12 лютого 2019
Переглядів
710
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку