Інтелектуальний захід
на кращого знавця
планети Земля
«Моя професія – географ»
Сценарій гри з географії для учнів 9 класу
Мета: систематизувати, закріпити та узагальнити знання, що були отримані під час вивчення тем з географії; формувати пізнавальний інтерес, творчу активність учнів у позакласній роботі з географії, вміння користуватися науковою літературою, сприяти розвитку кмітливості, ерудиції й логіки у школярів, виховувати любов до навколишнього середовища.
Обладнання: проектор, глобуси, контурна карта, аркуші паперу, комп’ютерна презентація, призи.
Опис гри.
Сьогодні на дружному полі бою зустрічаються команди 9 класу.
Наше журі:
Всі учасники гри повинні знати такі правила:
Вступне слово учителя.
Шановні мої дев’ятикласники. Не відомо, хто, коли, але хтось сказав слова, які передаються нам і які ми передаємо нашим нащадкам: Намагайтеся кожного дня знайти якийсь позитивний початок, так як від того настрою, з яким ти вступаєш у день, залежать твої успіхи, а можливо й невдачі”. Тож побажаємо один одному гарного настрою, доброго здоров’я, посміхнемося і побажаємо один одному успіху, плідної роботи і творчості. Нехай наше спілкування подарує вам гарний настрій та насолоду пізнання.
На екрані проектора заставка:
Знання — це скарб, а вміння вчитись — ключ до нього.
Учитель: Знання – це скарб з усіх найбільший,
Бо в світі все здолати може.
Розумному завжди видніше.
Знання ж і силу переможе.
Хто має пильне око, гострий слух, терпіння,
той досягне нових висот і матиме уміння:
думки доводити, логічно міркувати,
бо у житті складному треба розум мати.
Кожен капітан команди витягує жереб, щоб дізнатись хто першим розпочне гру.
Перший конкурс
Конкурс капітанів “Розминка ”
Один із членів команди відповідає на запитання. На протязі 1 хвилини учасник команди повинен дати якомога більше правильних відповідей, кожна правильна відповідь оцінюється 1 балом, журі підраховують бали.
(Австралія)
(Літери “Р”)
(помірний)
(Білорусь)
(другий)
(Роман – Кош, 1545м)
(Донецький)
(калійні солі)
(Атлантичний)
(степ)
(Ялпуг)
(гора Берда)
(північний схід)
(Кіровоградська)
(кримський)
Котрий капітан команди дав найбільше запитань та команда починає першою.
Другий конкурс
“Картографів”
Котра команда швидше з розрізаних частин складе карту України. (за правильно складену карту команда отримує 10 балів, команда наступна – 5 балів)
Третій конкурс
«Магічний квадрат»
Учитель.
Команда – це єдиний дружний колектив, де поважають один одного і розуміють навіть без слів. Ми перевіримо, чи є таке взаєморозуміння між учасниками наших команд.
Учитель:. Наступні випробування – відповіді на запитання різної складності. Команди по черзі обирають квадрат із запитанням. Команди обирають по шість запитань.
Кожному учаснику необхідно запам’ятати якомога більше номерів комірок з найбільшою кількістю балів. Учням-учасникам на 15 секунд показують поле з зафарбованими різними кольорами комірками. За правильно виконане завдання синього кольору – 4 бали, червоного кольору – 3 бали, жовтого - 2 бали, зеленого - 1 бал.
Поле
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
А зараз всі уважно подивились на екран запам’ятали квадрати.
Для визначення порядку обрання учасниками категорій проводиться додаткове випробування.
З літер які складають вираз «Початковий меридіан» (карта, Карпати, парк, поди, кари, дно, екватор, Чад, Рим, Рівне, море, Пекін, Токіо, Мадрид, Кіто, кит) скласти найбільше слів, що означають загальні назви, власні назви географічних об’єктів (кожна загальна та власна назва приносить команді 1 бал першою починає команда переможниця, слова не повторюються час 5 хвилин)
кожна правильна відповідь 3 бали.
кожна правильна відповідь 4 бали.
кожна правильна відповідь 2 бали
кожна правильна відповідь 1 бал
Підведення підсумків.
Четвертий конкурс
“Географічні координати ”
Завдання: визначити координати міст: (за допомогою карти атласу)
Правильно сказані координати принесуть команді 5 балів (на виконання завдання відводиться 5 хвилин)
Підведення підсумків.
П`ятий конкурс
“Детектор”
Вчитель: на екрані ви бачите коротке повідомлення про географічний об’єкт, що містить помилки. Завдання команд виправити помилки. Котра команда першою справилась з цим завданням отримує 10 балів.(час 3 хвилини)
Дніпро – друга за довжиною та площею басейну річка Європи.
Бере початок з болота Аксенінський Мох на південних схилах Валдайської низовини, впадає в Дніпровський лиман Азовського моря. Дніпро – типова, рівнинна річка з широкою долиною, з вивестим річищем і швидкою течією.
Найбільші притоки:
Живлення Дніпра змішане. На берегах Дніпра розміщені такі обласні центри України: Київ, Черкаси, Дніпропетровськ, Запоріжжя, Миколаїв, Херсон.
Підведення підсумків проводить голова журі.
Після цього проходить нагородження всіх учасників інтелектуальної гри емблемами–відзнаками «За прагнення до знань», а команду переможця грамотою та статуеткою із зображенням сови.
Заключне слово вчителя.
– Дорогі діти, ви були неперевершені. Ви змогли показати навіть більше, ніж я сподівалась. Впевнена, що кожен з вас зрозумів, що мати гарні знання – значить бути сильним. Дякую і вітаю з новими незвичайними досягненнями.
Протокол І туру «Розминка»
№ |
Прізвище та ім’я учасника капітанів |
Номер питання |
|||||||||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
Сума |
||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Протокол ІІ туру «Конкурс картографи»
№ |
Назва команди |
Кількість балів |
1 |
|
|
2 |
|
|
Протокол ІІІ туру «Магічний квадрат»
№ |
Назва команди |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Протокол ІV туру «Географічні координати»
№ |
Назва команди |
Кількість балів |
1 |
|
|
2 |
|
|
Протокол V туру «Детектор»
№ |
Назва команди |
Кількість балів |
1 |
|
|
2 |
|
|
1