ПОЗАУРОЧНИЙ ЗАХІД
Інтелектуально-пізнавальна гра
«Цікава електротехніка»
Мета: Поглибити знання здобувачів освіти, прищеплювати інтерес до навчальних дисциплін, підвищувати їх рейтинг в навчальному закладі; формувати вміння застосовувати основні закони теоретичної електротехніки, обговорювати і аргументовано висловлювати свою думку; розвивати аналітико-синтетичне мислення; розвивати уміння спілкуватися, вільно висловлюватися, вести дискусію, відстоювати свою думку; узагальнювати матеріал та робити висновки; виховувати культуру спілкування, товариськість.
Форма заняття: інтелектуально - пізнавальна гра (робота в групах, “мозковий штурм”)
Устаткування: комп’ютер; телевізор; столи для гравців; стіл для спостерігачів (журі); «банк» питань;
Викладач. Сьогодні ми з вами зібрались тут, щоб з користю поспілкуватися на теми з предмету «Елктротехніка з основами електроніки» і провести змагання між двома командами „Діелектрики” і „Електрони”.
Ваші відповіді буде оцінювати журі.(Представлення членів журі).
Умови гри:
У грі беруть участь дві команди. За 1 хв. кожна команда повинна дати найбільшу кількість правильних відповідей. Кількість балів, набраних кожною командою, відповідає кількості правильних відповідей.
За кожний конкурс журі буде нараховувати бали від 1 до максимального, максимальна кількість балів у кожному конкурсі різна і в ході гри буде оголошена. Переможе та команда, яка набере більшу кількість балів.
Питання підібрані з навчального матеріалу і за змістом охоплюють розділи «Електромагнітні поля» , «Кола змінного та постійного струму» та «Електричні вимірювання».
Хід заняття
Доброго дня, шановні друзі! Я рада вітати вас на інтелектуальному брейн – рингу.
Команди (по 6 учнів з кожної групи) і вболівальників прошу налаштуватися на гру і послухати правила. В змаганні беруть участь 2 команди, які очолюють 2 капітани. В ході змагання команди набирають бали, виграє та, у якої кількість балів більша.
Для вболівальників між блоками питань будуть проведені особливі конкурси, тому прохання бути активними та кмітливими.
Розпочинаємо гру «Цікава електрика». В ній беруть участь команди «Електрони» і «Діелектрики». За грою слідкуватиме компетентне журі.
(Питання задаються по черзі кожній команді протягом 1 хв. кожне питання 1 бал)
Питання командам.
1-й гейм «Розминка»
21. Що допоможе знайти голку в копиці сіна? (Магніт)
22. Учений, на честь якого названо одиницю електричного заряду. (Кулон)
23. Центральна частина атома. (Ядро)
24. Одиниця потужності. (Ват)
25. Одиниця роботи. (Джоуль)
26. Датський учений, який вперше виявив магнітне поле навколо провідника зі струмом. (Ерстед)
27. Одиниця електричного опору? (Ом)
28. Чому після вимкнення телевізора тканина, якою закривають екран, прилипає до нього? (Екран електризується)
Конкурс для вболівальників
А тепер спробуйте відгадати загадки:
1.Ти за нею, а вона від тебе, ти від неї — вона за тобою. Що це? (Тінь)
2.Видно край, а не дійдеш. Що це таке? (Горизонт)
3.Безкоштовний звуковідтворювальний пристрій. (Рот)
4.Що йде не рухаючись із місця? (Час)
5.Що можна приготувати, але не можна з`їсти? (уроки)
6.Спочатку була чиста вода, потім — металевий диск, потім — скло, вкрите спеціальною сполукою. Що це за річ? (Дзеркало).
7.Пропоную показати найдавніший обчислювальний прилад. (Пальці).
2-й гейм «Бліц-турнір»
Ведучий пропонує членам команд по черзі вибирати номер питання. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали, за неповну 1бал. Якщо команда не має версії відповіді, запитання передається іншій команді, і їй же нараховуються бали (у разі правильної відповіді).
Прочитайте скоромовки, дотримуючись фонетичних норм української мови, та заробіть для своєї команди 1 бал:
• Бурі бобри брід перебрели, забули бобри забрати торби.
• Залізне зубило залізо любило, зубило в залізо залізне залізло.
• Бабин біб розцвів у дощ, буде бабі біб у борщ.
• Пильно поле пильнувати, перепелів полювати.
• Босий хлопець сіно косить, роса росить ноги босі.
3-й гейм «Конкурс капітанів».
Кожному капітанові команди задається 5 питань питання і дається 20 хвилин на роздуми. За правильну відповідь капітан отримує 3 бали.
1. Довжину і діаметр провідника збільшили у 2 рази. Як зміниться опір провідника ?
1. Не зміниться 2. Зменшиться 3. Збільшиться у 2 рази.
2. Як зміниться напруга в кінці лінії, якщо в її середині відбудеться коротке замикання ?
3. Ураження людини відбувається струмом чи напругою ?
4. Яка напруга змінного струму небезпечна ?
5. Який струм виділяє більше тепла: постійний або змінний ?
6. Що таке біметалева пластина ? Принцип її роботи.
7. Навіщо заземлюють обладнання?
8. Чому спрацьовує магнітний пускач або реле при подачі напруги на котушку ?
9. Яка похибка дозволяє знайти клас точності ?
Конкурс для вболівальників
Запитання для вболівальників будуть математичного змісту:
1. Число, яке не впливає на суму. ( 0)
2. Число, яке не впливає на добуток. ( 1 )
3. Найменше складне число ( два )
4. 50 відсотків від гривні. ( 50 коп. )
5. Сума кутів квадрата. ( 360 градусів )
6. Один відсоток від метра. ( сантиметр )
4-й гейм «Чорний ящик» (5 балів)
1. Елемент побутової техніки.
2. Був винайдений ще у ІV ст. до нашої ери в Стародавній Греції.
3. В ХІХ ст. за нього давали невелику отару овець.
4. До середини ХХ ст. його називали рублем.
5. Його ставили на піч або інколи в нього клали деревне вугілля.
6. За старих часів його виготовляли з чавуну.
7. Принцип дії його ґрунтується на виділенні теплової енергії при проходженні струму через нагрівальний елемент.
8. Його конструкція передбачає розташування нагрівального елемента ближче до підошви і наявність ручки з термоізоляційного матеріалу.
Слово журі.
Підведення підсумків.
Видатний давньогрецький філософ Сократ зробив свого часу висновок: «Чим більше я знаю, тим більше я не знаю». Людина приходить у світ для того, щоб постійно вдосконалювати, насамперед – себе, свій духовний світ, свої знання, уміння, навички, здібності. Саме тому протягом майже всього життя людина наполегливо навчається. І не важливо переміг ти чи ні. Важливо лише те, що всі ми відчуваємо потребу в збагаченні знаннями, отриманні задоволення від інтелектуальної спроможності. Тож будьте розумними!!!!
Фотозвіт