Інтелектуально -розважальна програма

Про матеріал
Інтелектуальні ігри несуть у собі величезний потенціал для розвитку дитини. У процесі гри відмінно працює пам’ять — навіть діти дошкільного віку чудово запам’ятають інформацію, подану у такій формі. У цікавій грі учасник максимально зосереджує її, намагаючись не випустити з уваги найменші деталі. Думаючи над складним, але захоплюючим завданням, школяр зможе чудово натренувати мислення, засвоїти алгоритми рішення на майбутнє. Інтелектуальні ігри нерозривно пов’язані з логічним мисленням, дозволяють прищепити його основи .
Перегляд файлу

Турнір  юних  біологів

 

Мета: стимулювати  активну  пізнавальну   діяльність  учнів; формувати  вміння  швидко  знаходити  відповіді  на  ігрові  завдання; розвивати  вміння  учнів  застосовувати  знання  на  практиці; заохочувати  учнів  до  вивчення  предметів  природничого  циклу; виховувати  повагу  до  суперника, витримку, наполегливість, упевненість  у  собі, у  своїх  знаннях.

Обладнання: картки  із  завданнями, паперова  квітка, « чорна скринька».

Турнір  проходе  у  формі  інтелектуально – розважальної  гри  серед  учнів 9 – 11 класів  під  час  тижня  біології.

 

Хід  заходу

                                                                                Епіграф

                                                                         Те, що  ми  знаємо, - обмежене,

                                                                         а  те, чого  не  знаємо, - безмежне.

 

 

                                                                                                          Девіз

                                                                                          Чим  важче завдання,

                                                                                          тим  дорожча перемога!

 

     Друзі! Сьогодні  ми  станемо  свідками  змагання  між  кмітливими  учнями  нашої  школи.  У  грі  бере  участь  дві  команди  по  7  чоловіка, болільники  команд –це наші гості., журі –психолог, Провозюк л. г. учениця 11 класу- Трощонська вікторія і вчитель…………….., ведучі учні школи.  Думаю, що  наше  змагання допоможе  всім  вам  розширити  свої  знання  з  природничих  наук, ви  взнаєте  багато  чого  цікавого  і  корисного, нудьгувати  буде  ніколи. Вольтер  казав: « Книга  природи  є  невичерпне  джерело  пізнань  для  людини». Наука  біологія  вивчає  природу, тому  для  турніру  підібрані  різноманітні  цікаві  запитання, завдання  з  ботаніки, зоології, анатомії, екології.

    Зрозуміло, що в  кожному  змаганні  є  завжди  переможці  і  переможені. Але  сьогодні   хай  обов’язково  переможе  дружба.

Представлення  журі.

Правила  гри:  Кожній  команді  по  черзі  пропонуються  питання  чи  завдання. На  обговорення  відповіді  дається  1  хвилина. Якщо  команда  не  дала  відповіді  або  відповідь  невірна, відповідає  команда – суперниця.

Болільники  теж  можуть  заробити  бали  для  своєї  команди, якщо  будуть  брати  активну  участь  у  конкурсах.

 

  • команду  переможницю  за  кількістю  балів;
  • двох  найактивніших  болільників  від   двох  команд.
  • Порядок черговості відповідей – шляхом оримання відповіді на запитання шляхом жеребкування
  • (витягують жереб)

І .Почнемо з  представлення  команд ( назва, капітан, відомості  про  членів  команди, девіз, емблема) . Оцінюється  за  5- ти бальною  системою .При цьому враховується оригінальність і артистизм

        

ІІ. Розминка. По  три  запитання  для  кожної  команди. Оцінюється  по 2 бали кожне.

1 запитання для команди-----------------

– Герб  якої  держави  містить  зображення  кактуса? Чому?

 ( Мексика)

-  Ці  квіти  ви  часто  даруєте  батькам, вчителям. З  ними  пов`язана  найсумніша  легенда про  квіти. Заздра  богиня  Діана  вбила  хлопчика, який  грав  на  сопілці, тому  ця квітка   ( дика  форма) криваво – червоного  кольору  нагадує  здивовані  очі  хлопчика. ( Гвоздика).

 - Її  завезли  з  Південної  Америки, до  Росії  вона  потрапила  за  часів  Петра І, через  неї  навіть  у  19  столітті  виникали селянські  бунти. А  сьогодні  це другий  хліб. Що  це?( Картопля).

2 ком.

- Продовжіть  висловлювання  Сократа: « Ми  живемо  не для  того, щоб  їсти, а… ( ..їмо для  того, щоб  жити.)

- Яку  квітку  поліцейські  всього  світу  вважають  ворогом  № 1?

( Мак).

  • Для  того  щоб  він  народився, йому  повинні  знайти братів  і  сестер. Для  того  щоб  він  вижив, у нього  не  повинно бути  жодного  брата  чи  сестри. Про  пташеня  якої  пташки  йде  мова?

( Зозуленя).

ІІІ .Конкурс « Моя  стихія». Команди  по  черзі  обирають  номінацію  та  номер  запитання ( від  1  до  5). Номінація  обирається тричі. За  правильну  відповідь – 1  бал. Якщо  відповіді  не  дано, це  право переходе  до  команди – суперниці.

Номінація № 1 « Біологічні  науки».

  1. Що вивчає  цитологія? ( Клітину)
  2. Що  вивчає  ботаніка? ( Рослини)
  3. Що  вивчає  зоологія? ( Тварин)
  4. Що  вивчає анатомія? ( Внутрішня  будова)
  5. Що  вивчає генетика ? ( Спадковість).

Номінація № 2  « Екологія»

  1. Ласощі  комара? ( Людина).
  2. Картина, що  зображує  природу? ( Пейзаж).
  3. Яка  дуже  гірка  трава  популярна  в  народній  медицині? ( Полин).
  4. Які  птахи прилітають  до  нас першими? ( Граки).
  5. Чим небезпечна  плівка  з  нафти  на  поверхні  будь – якої  водойми?

Номінація № 3 «Рослини».

  1. З  плодів  якої  рослини  виготовляють  родзинки? ( Виноград)
  2. З  якої  рослини  стародавні  жителі  виготовляли  папір?( Папірус).
  3. Який  пігмент  надає  рослинам  зеленого  забарвлення? ( Хлорофіл).
  4. Понад  3  години  прибиральники з м. Коттбус( Німеччина), наряди  поліції очищали  одну  з доріг  від  5  тонн  вантажу. Дорослі, далеко  не  сентиментальні  люди  плакали  при цьому. Що  ж  це  був  за  вантаж? ( Цибуля).

 

Номінація  №4 « Тварини».

  1. Чим  вкрите  тіло  риб? ( Лускою).
  2. Чим  вигодовують  своїх  малят  ссавці? ( Молоком).
  3. Священна  тварина  в  Індії? ( Корова).
  4. До  якої  рибної  страви  треба додати  спереду  одну  букву, щоб  вийшла  назва « кімнатної» комахи? ( уха – муха).
  5. Яка  тварина  покращує стан  грунту, перемішуючи  його? (Дощовий

 черв`як).

Номінація № 5 « Людина».

  1. Назвіть  парні органи  у  людини.
  2. Скільки  є  груп  крові  у  людини?
  3. Назва  якого  органа  людини  є  похідним від  слова  « жолудь»?

 ( Шлунок).

  1. При нестачі  якого  гормону  виникає  цукровий  діабет? ( Інсулін).
  2. Найнебезпечніше  захворювання  органів  дихання? ( Туберкульоз).

ІV. Конкурс  «Рекламний».

Треба  зробити  рекламу  для  тварини чи  рослини, кожна команда  обирає  собі  завдання з  конверта. Реклама  в  довільній  формі.

А  поки  команди  думають, проведемо  гру  з  болільниками, вони  можуть  заробити  бали  для  своєї  команди. За  кожну  правильну  відповідь – 1 б.

 

       « Веселі  питання» болільникам.

 

  1. На  яке дерево  сідає  ворона  під  час  сильної  зливи? ( На  мокре).
  2. Скільки  хвилин  треба  варити  круте  яйце?( Ніскільки).
  3. Як  відпиляти  гілку, на  якій  сидить  ворона, і  не  зігнати  птаха?

 ( Зачекати, поки  полетить).

  1. На  що  схожа  половинка яблука? ( На  другу  половинку).
  2. Через які  двері  чорній  кішці  найлегше  всього  проникнути  в  дім?

  ( Через  відчинені).

6. Летіли  три  страуси. Мисливець  одного  вбив. Скільки  страусів залишилося? ( Страуси  не  літають).

 

 Команди  демонструють   свої   реклами . Оцінюється  за  5 – бальною  системою

 

 

V. Конкурс « Впізнай  мене».  Кожній  команді  буде запропоновано  по  чотири  твердження  про  рослину  чи  тварину. Треба  впізнати, про  кого  йде  мова. Якщо  впізнали  з  першої  підказки – 4 бали, з  другої – 3 бали, з  третьої – 2 бали, з  четвертої – 1 бал.

1 твердження.

Ці  рослини  вирощують  на  півдні.

Стиглість  цієї  рослини  перевіряють  стукотом  пальця.

Ця  рослина  має  плід  ягоду.

Ззовні  переважна  більшість цих  рослин  зелені  з  чорними  смугами.

( Кавун).

2 твердження.

Ці  тварини  домашні.

Ці  тварини  завжди падають  на  чотири  лапи.

Ці  тварини  вважалися  священними  в  Єгипті.

Ці  тварини  вміють  муркотіти.

( Кішка).

VІ. Конкурс « Ромашка». На  дошці  паперова   ромашка. На  кожній  пелюстці – запитання. Команди  по  черзі  відривають  пелюстку  і  дають  відповідь. За  правильну  відповідь – 1 бал.

 

  1. Який  птах  носить назву  танцю ( Чечітка)
  2. Ніхто  не  лякає, а  вся  тремтить .( Осика).
  3. До  назви якої  російської  річки  треба  додати  спереду  одну  букву, щоб  вийшла  назва  лісового  птаха? ( Волга – Іволга).
  4. Як  перетворити  дрова  в  осілого  великого  птаха  степів? ( Дрова – дрохва).
  5. Яке  місто  літає? ( Орел).
  6. Як  називають  захворювання, коли  людина  не  бачить  у   сутінках? ( Куряча  сліпота).
  7. Що  є  основною  одиницею  будови  всього  живого? ( Клітина).
  8. Як  називають  людину, що  часто  змінює  свої  погляди  залежно   від  ситуації? ( Хамелеон).
  9. В  Індійському  океані  живе  молюск, назва  якого  перекладається   російською  як  « кораблик». Яка  його  назва? ( Наутілус).
  10. Англійські  вчені  підтвердили те , що  було  давно  відомо  в  Азії, а  саме  рецепт  найкращого  засобу  від  жари .Що  це? ( Гарячий  чай).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Закінчився урок біології. Учень кричить навздогін колишньому вчителеві:

- Іван Іванович! Ви свій скелет забули!

 

2.Вчитель-рибалка зловив маленького сома, помилувався ним, і, кинувши його назад у річку, сказав:
- Вирушай додому і завтра приходь з батьками!

 

3.Урок зоології.

- Вовочка, як називаються істоти, які можуть жити і у воді, і на суші?

- Матроси

Людина на 70% складається з води, а огірок - на 90%. Нескладними математичними обчисленнями можна підрахувати, що людина - на 50% огірок.

 

4.Відкриття на лабораторке за біології.
Всередині біляша було виявлено м'ясо. Звідси висновок: біляш - хижак.
5. Хлопчик запитує в старшого брата:
- Петя, як влаштований людський мозок?
- Відчепися!
- Ну, як влаштований мозок?
- Відчепися, в мене інше в голові!

 

6.Тато, сьогодні вчителька розповідала про кротів. Виявляється, кріт з'їдає в день стільки, скільки він сам важить.
- Дивно...
- Що дивно?
- Дивно - звідки кріт знає, скільки він важить?

 

7.Марь Іванна, а правда, що люди походять від мавп?
- Правда, Петров.
- То-то я дивлюся, що мавп так мало залишилося!

8. Слухай, ви з одного клсу?

     -Так.

А з якого?

  • Кдасу ссавці!

 

 

docx
Пов’язані теми
Біологія, Позакласні заходи
Додано
10 грудня 2022
Переглядів
386
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку