Турнір юних біологів
Мета: стимулювати активну пізнавальну діяльність учнів; формувати вміння швидко знаходити відповіді на ігрові завдання; розвивати вміння учнів застосовувати знання на практиці; заохочувати учнів до вивчення предметів природничого циклу; виховувати повагу до суперника, витримку, наполегливість, упевненість у собі, у своїх знаннях.
Обладнання: картки із завданнями, паперова квітка, « чорна скринька».
Турнір проходе у формі інтелектуально – розважальної гри серед учнів 9 – 11 класів під час тижня біології.
Хід заходу
Епіграф
Те, що ми знаємо, - обмежене,
а те, чого не знаємо, - безмежне.
Девіз
Чим важче завдання,
тим дорожча перемога!
Друзі! Сьогодні ми станемо свідками змагання між кмітливими учнями нашої школи. У грі бере участь дві команди по 7 чоловіка, болільники команд –це наші гості., журі –психолог, Провозюк л. г. учениця 11 класу- Трощонська вікторія і вчитель…………….., ведучі учні школи. Думаю, що наше змагання допоможе всім вам розширити свої знання з природничих наук, ви взнаєте багато чого цікавого і корисного, нудьгувати буде ніколи. Вольтер казав: « Книга природи є невичерпне джерело пізнань для людини». Наука біологія вивчає природу, тому для турніру підібрані різноманітні цікаві запитання, завдання з ботаніки, зоології, анатомії, екології.
Зрозуміло, що в кожному змаганні є завжди переможці і переможені. Але сьогодні хай обов’язково переможе дружба.
Представлення журі.
Правила гри: Кожній команді по черзі пропонуються питання чи завдання. На обговорення відповіді дається 1 хвилина. Якщо команда не дала відповіді або відповідь невірна, відповідає команда – суперниця.
Болільники теж можуть заробити бали для своєї команди, якщо будуть брати активну участь у конкурсах.
І .Почнемо з представлення команд ( назва, капітан, відомості про членів команди, девіз, емблема) . Оцінюється за 5- ти бальною системою .При цьому враховується оригінальність і артистизм
ІІ. Розминка. По три запитання для кожної команди. Оцінюється по 2 бали кожне.
1 запитання для команди-----------------
– Герб якої держави містить зображення кактуса? Чому?
( Мексика)
- Ці квіти ви часто даруєте батькам, вчителям. З ними пов`язана найсумніша легенда про квіти. Заздра богиня Діана вбила хлопчика, який грав на сопілці, тому ця квітка ( дика форма) криваво – червоного кольору нагадує здивовані очі хлопчика. ( Гвоздика).
- Її завезли з Південної Америки, до Росії вона потрапила за часів Петра І, через неї навіть у 19 столітті виникали селянські бунти. А сьогодні це другий хліб. Що це?( Картопля).
2 ком.
- Продовжіть висловлювання Сократа: « Ми живемо не для того, щоб їсти, а… ( ..їмо для того, щоб жити.)
- Яку квітку поліцейські всього світу вважають ворогом № 1?
( Мак).
( Зозуленя).
ІІІ .Конкурс « Моя стихія». Команди по черзі обирають номінацію та номер запитання ( від 1 до 5). Номінація обирається тричі. За правильну відповідь – 1 бал. Якщо відповіді не дано, це право переходе до команди – суперниці.
Номінація № 1 « Біологічні науки».
Номінація № 2 « Екологія»
Номінація № 3 «Рослини».
Номінація №4 « Тварини».
черв`як).
Номінація № 5 « Людина».
( Шлунок).
ІV. Конкурс «Рекламний».
Треба зробити рекламу для тварини чи рослини, кожна команда обирає собі завдання з конверта. Реклама в довільній формі.
А поки команди думають, проведемо гру з болільниками, вони можуть заробити бали для своєї команди. За кожну правильну відповідь – 1 б.
« Веселі питання» болільникам.
( Зачекати, поки полетить).
( Через відчинені).
6. Летіли три страуси. Мисливець одного вбив. Скільки страусів залишилося? ( Страуси не літають).
Команди демонструють свої реклами . Оцінюється за 5 – бальною системою
V. Конкурс « Впізнай мене». Кожній команді буде запропоновано по чотири твердження про рослину чи тварину. Треба впізнати, про кого йде мова. Якщо впізнали з першої підказки – 4 бали, з другої – 3 бали, з третьої – 2 бали, з четвертої – 1 бал.
1 твердження.
Ці рослини вирощують на півдні.
Стиглість цієї рослини перевіряють стукотом пальця.
Ця рослина має плід ягоду.
Ззовні переважна більшість цих рослин зелені з чорними смугами.
( Кавун).
2 твердження.
Ці тварини домашні.
Ці тварини завжди падають на чотири лапи.
Ці тварини вважалися священними в Єгипті.
Ці тварини вміють муркотіти.
( Кішка).
VІ. Конкурс « Ромашка». На дошці паперова ромашка. На кожній пелюстці – запитання. Команди по черзі відривають пелюстку і дають відповідь. За правильну відповідь – 1 бал.
1.Закінчився урок біології. Учень кричить навздогін колишньому вчителеві:
- Іван Іванович! Ви свій скелет забули!
2.Вчитель-рибалка зловив маленького сома, помилувався ним, і, кинувши його назад у річку, сказав:
- Вирушай додому і завтра приходь з батьками!
3.Урок зоології.
- Вовочка, як називаються істоти, які можуть жити і у воді, і на суші?
- Матроси
Людина на 70% складається з води, а огірок - на 90%. Нескладними математичними обчисленнями можна підрахувати, що людина - на 50% огірок.
4.Відкриття на лабораторке за біології.
Всередині біляша було виявлено м'ясо. Звідси висновок: біляш - хижак.
5. Хлопчик запитує в старшого брата:
- Петя, як влаштований людський мозок?
- Відчепися!
- Ну, як влаштований мозок?
- Відчепися, в мене інше в голові!
6.Тато, сьогодні вчителька розповідала про кротів. Виявляється, кріт з'їдає в день стільки, скільки він сам важить.
- Дивно...
- Що дивно?
- Дивно - звідки кріт знає, скільки він важить?
7.Марь Іванна, а правда, що люди походять від мавп?
- Правда, Петров.
- То-то я дивлюся, що мавп так мало залишилося!
8. Слухай, ви з одного клсу?
-Так.
А з якого?