Створення хмари слів за допомогою Mentimeter.
Інтерактивні вправи на уроках дозволяють учню проявити себе в команді, сприяють розвитку критичного мислення, кращому засвоєнню матеріалу, вмінню висловлювати свою думку, дискутувати, шукати способи вирішення проблеми. Метою інтерактивного навчання є навчання через дію.
На уроках біології в умовах змішаного навчання інтерактивні вправи використовуються на різних етапах уроку.
В умовах пандемії та війни виникла потреба підтимувати позитивний емоційний стан учнів. Тому у нагоді стає налаштування перед початком уроку. Вправи “Побажання одне одному”, “Сьогодні гарний день тому що…” стали невід’ємною частиною початку уроку. А візуалізувати побажання допомагають хмаринки слів. Діти їх охоче складають як всім класом, так і групами. Хмаринки слів можна використовувати і для актуалізації знань, і для вивчення та закріплення вивченого матеріалу.
Хмари слів зручно створювати синхронно всім учням класу за допомогою https://www.mentimeter.com/ Це онлайн сервіс для створення інтерактивних презентацій, опитування, голосування, проведення вікторин в режимі реального часу. Дякуючи цьому інструменту, спілкування з учнями перетворюється в діалог.
Сторінка сервісу відкривається англомовною, але легко перекладається натисканням правою кнопкою миші на екран і обранням функції перекладу на українську мову. Вчителю потрібно зареєструватися на платформі, прейти до створення презентації. Вказати назву та обрати ти питань для інтеракції.
Після цього вибору автоматично створюється слайд, який називається “Хмара слів” з боковою панеллю налаштувань.
На панелі налаштувань можна поставити питання, яке обговорюється, чи тема, до якої будуть добиратися асоціації. Система пропонує кожному учаснику дати 3 варіанти відповіді. Але ми можемо виставити варіанти від 1 до 10 записів від учасника. До завдання за бажанням можна додати зображення з бібліотеки зображень, з комп’ютера чи вставити гіфки сайту. Так само система пропонує обрати можливість надсилати відповіді учасникам один раз чи кілька разів. Після перевірки налаштувань можемо за допомогою кнопки у правому верхньому куті поділитися посиланням з учнями під час синхронного уроку в чаті чи через оголошення в гугл класі. Також система пропонує створити QR код вправи чи посилання на сайт і вхід за допомогою цифрового коду.
Далі учні в режимі реального часу створюють хмару слів, яку вчитель виводить на дошку чи екран монітора, і можуть бачити і обговорювати результати своєї роботи.Таку хмару слів склали семикласники на уроці біології, обговорюючи тему “Земноводні”.