З |
|
І |
|
Р |
|
К |
|
А |
|
|
|
З |
|
І |
|
Р |
|
К |
|
А |
|
З |
|
І |
|
Р |
|
К |
|
А |
|
Атлас
|
|
Атлас
|
|
Автор
|
|
Автор
|
|
Липка |
|
Липка |
|
Трава |
|
Трава |
|
Армія |
|
Армія |
|
Арфа |
|
Арфа |
|
Атлас
|
|
Атлас
|
|
Автор
|
|
Автор
|
|
Липка |
|
Липка |
|
Трава |
|
Трава |
|
Армія |
|
Армія |
|
Арфа |
|
Арфа |
|
Хвіст вогненний залишила.
Р |
А |
К |
|
|
|
Але оре й косить.
|
Р |
А |
К |
|
|
|
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю.
Відгадати вам не важко,
Що за квітка я?
Р |
|
|
А |
|
К |
|
Р |
А |
|
|
К |
Наче дах над головою.
При собі мене тримають,
А як дощ пройде – складають.
|
|
Р |
А |
|
|
|
|
К |
|
Повільний, вайлуватий.
На собі він носить дім
І ховається у нім.
Р |
А |
|
|
|
К |
Хвіст вогненний залишила.
Р |
А |
К |
|
|
|
Але оре й косить.
|
Р |
А |
К |
|
|
|
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю.
Відгадати вам не важко,
Що за квітка я?
Р |
|
|
А |
|
К |
|
Р |
А |
|
|
К |
Наче дах над головою.
При собі мене тримають,
А як дощ пройде – складають.
|
|
Р |
А |
|
|
|
|
К |
|
Повільний, вайлуватий.
На собі він носить дім
І ховається у нім.
Р |
А |
|
|
|
К |
Хвіст вогненний залишила.
Р |
А |
К |
|
|
|
Але оре й косить.
|
Р |
А |
К |
|
|
|
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю.
Відгадати вам не важко,
Що за квітка я?
Р |
|
|
А |
|
К |
|
Р |
А |
|
|
К |
Наче дах над головою.
При собі мене тримають,
А як дощ пройде – складають.
|
|
Р |
А |
|
|
|
|
К |
|
Повільний, вайлуватий.
На собі він носить дім
І ховається у нім.
Р |
А |
|
|
|
К |
З-еселився, їжач-к, мо-чить, при-рашати, м-ленький, роди-а, к-ріння,
ба-атий, скр-ня, ма-ніт, п-ле, бі-няк, с-сіди, кл-чі, та-о, сил-ний.
З-еселився, їжач-к, мо-чить, при-рашати, м-ленький, роди-а, к-ріння,
ба-атий, скр-ня, ма-ніт, п-ле, бі-няк, с-сіди, кл-чі, та-о, сил-ний.
З-еселився, їжач-к, мо-чить, при-рашати, м-ленький, роди-а, к-ріння,
ба-атий, скр-ня, ма-ніт, п-ле, бі-няк, с-сіди, кл-чі, та-о, сил-ний.
Сначала его в центрифуге крутили,
А после в тяжёлый скафандр нарядили.
Отправился он полетать среди звёзд.
Я тоже хочу! Говорят, не дорос.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9
|
354 |
|
1537 |
|
4287 |
|
512 |
|
537 |
|
356 |
|
1247 |
|
9761 |
|
397621 |
|
97621 |
|
Сначала его в центрифуге крутили,
А после в тяжёлый скафандр нарядили.
Отправился он полетать среди звёзд.
Я тоже хочу! Говорят, не дорос.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9
|
354 |
|
1537 |
|
4287 |
|
512 |
|
537 |
|
356 |
|
1247 |
|
9761 |
|
397621 |
|
97621 |
|
Сначала его в центрифуге крутили,
А после в тяжёлый скафандр нарядили.
Отправился он полетать среди звёзд.
Я тоже хочу! Говорят, не дорос.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9
|
354 |
|
1537 |
|
4287 |
|
512 |
|
537 |
|
356 |
|
1247 |
|
9761 |
|
397621 |
|
97621 |
|
Збити з пантелику |
мовчати
|
За розум взятися |
перемагати
|
Прикусити язика |
мало
|
Як зірок на небі |
дуже давно
|
А ні пари з вуст |
близько
|
Брати верх |
порозумнішати
|
Як кіт наплакав |
замовкнути
|
За царя Панька |
багато
|
Як оселедців у бочці |
відставати
|
Під самим носом |
малий
|
Від горшка два вершка |
заплутати
|
Пасти задніх |
багато
|
Збити з пантелику |
мовчати
|
За розум взятися |
перемагати
|
Прикусити язика |
мало
|
Як зірок на небі |
дуже давно
|
А ні пари з вуст |
близько
|
Брати верх |
порозумнішати
|
Як кіт наплакав |
замовкнути
|
За царя Панька |
багато
|
Як оселедців у бочці |
відставати
|
Під самим носом |
малий
|
Від горшка два вершка |
заплутати
|
Пасти задніх |
багато
|
Збити з пантелику |
мовчати
|
За розум взятися |
перемагати
|
Прикусити язика |
мало
|
Як зірок на небі |
дуже давно
|
А ні пари з вуст |
близько
|
Брати верх |
порозумнішати
|
Як кіт наплакав |
замовкнути
|
За царя Панька |
багато
|
Як оселедців у бочці |
відставати
|
Під самим носом |
малий
|
Від горшка два вершка |
заплутати
|
Пасти задніх |
багато
|
МАРС |
ЗЕМЛЯ |
ЮПІТЕР |
ВЕНЕРА |
САТУРН |
НЕПТУН |
УРАН |
МЕРКУРІЙ |
МАРС |
ЗЕМЛЯ |
ЮПІТЕР |
ВЕНЕРА |
САТУРН |
НЕПТУН |
УРАН |
МЕРКУРІЙ |
МАРС |
ЗЕМЛЯ |
ЮПІТЕР |
ВЕНЕРА |
САТУРН |
НЕПТУН |
УРАН |
МЕРКУРІЙ |
Інтелектуально-пізнавальна гра
Підготувала Тарасова О.Ю.,
вихователь ГПД ПШ №28
м. Суми
Мета.
Сприяти розвитку пізнавальної активності, спонукати до самоосвіти; формувати мовленнєві навички; поглиблювати інтерес до вивчення рідної мови; виховувати вміння працювати в команді.
Обладнання.
Підготовка.
Клас поділений на команди (екіпажі). Екіпажі готують назви, емблеми, інформацію про планети.
На дошці – плакат «Вперед, до знань» із орбітами руху планет. На нього по ходу гри вихователь прикріплює малюнки-символи планет, так, щоб в кінці гри утворилася модель Сонячної системи. Після кожного конкурсу екіпажі отримують бали – зірки (у кожного екіпажа – свій колір). Їх теж прикріплюють на плакат.
ХІД ЗАХОДУ
І. Початок подорожі
Вихователь. Всім доброго дня! Рада вітати вас на борту зореплана «Вперед, до знань». Наш літальний апарат є революційним в історії сучасного ракетобудування, бо всього за 45 хвилин може облетіти всі найбільші планети нашої Сонячної системи, вдосталь ними помилувавшись.
Під час подорожі ми не тільки дізнаємося багато нового про сусідні планети, але й зможемо показати свої знання, виконуючи різноманітні завдання на кожній з них.
Готові до подорожі? Отож, ми вилітаємо! Прошу пристебнути паски і закрити очі, а відкрити їх тільки за моєю командою. І я починаю зворотній відлік… 5..4..3..2..1……пуск!!!
(Вимикається світло. Звучить «космічна» музика.)
Відкриваємо очі…
(На екрані – імітація польоту між зірками.)
От ми вже у відкритому космосі і бачимо нашу Сонячну систему.
(Слайд «Сонячна система».)
Сонячна система - це наш з вами космічний будинок. Існує вона завдяки Сонцю.
ІІ. Зупинка «Сонце»
Вихователь: Все від нього навкруги
Набирається снаги.
Тільки ранок настає –
Виглянь у віконце!
Всім воно життя дає,
Променисте… (Сонце)
(Вихователь прикріплює зображення Сонця. Показ слайдів. Діти озвучують інформацію.)
Інформація:
Завдання екіпажам: за певний проміжок часу підібрати якнайбільше слів на кожну букву слова «зірка».
З |
|
І |
|
Р |
|
К |
|
А |
|
ІІІ. Зупинка «Меркурій»
Вихователь: Там нема води й повітря,
Тож ні вітру там, ні бурі,
А до Сонця він найближче.
Звуть планету цю - … (Меркурій)!
(Вихователь прикріплює зображення Меркурія. Показ слайдів. Діти озвучують інформацію.)
Інформація:
Завдання екіпажам: розгадати метаграми, записати відповіді, позначити звуки, що змінилися.
Будеш плавати, пірнати.
Коли ж «Р» на «П» змінити –
Шукай дрова, щоб палити. (Річка – пічка)
Росту в полі і в садку.
З «Р» за пальці я щипаю,
Живу в річці у піску. (Мак – рак)
Я все псую, шкребу, гризу.
А з «Т» - завмерло все довкола,
Ніби чекаємо грозу. (Миша – тиша)
На неї птах сідає.
Змінити «Г» на «Б» -
Звірятком пострибає. (Гілка – білка)
Як ніч пройде.
А «П» поставиш замість «Д» -
Зрізане дерево буде. (День – пень)
З «К» - король на голову накладає. (Ворона – корона)
З «М» - те, що лице закриває. (Ласка – маска)
З «П» - зошити ховають. (Шапка – папка)
Протикає скрізь дірки.
А як з «М», ним необхідно
Мити руки залюбки. (Шило – мило)
В школі знаєш, де сідати.
А якщо змінить на «К»,
Будеш всі країни знати. (Парта – карта)
ІV. Зупинка «Венера»
Вихователь: Красуня планета вдяглась у хмаринки,
Немає між хмарами ані щілинки.
Хмаринки важкі, і пекучі, і теплі –
Планета під ними страждає від спеки. (Венера)
(Вихователь прикріплює зображення Венери. Показ слайдів. Діти озвучують інформацію.)
Інформація:
Завдання екіпажам: з поданих слів утворіть нові.
Атлас
|
салат |
Автор
|
товар |
Липка |
пилка
|
Трава |
ватра
|
Армія |
Марія
|
Арфа |
фара
|
V. Зупинка «Земля»
Вихователь: Там є життя. Там майже скрізь буяють трави.
Там спів пташок розбудить нас зрання.
Планета – казка. Мрія. Подарунок.
І ймення гордо їй звучить … (Земля)!
(Вихователь прикріплює зображення Землі. Показ слайдів. Діти озвучують інформацію.)
Інформація:
Завдання екіпажам: у поданих словах скласти великі букви справа наліво і знайти назви казок. Викласти по порядку ілюстрації до цих казок.
Фізкультхвилинка
Вихователь: Сонце встало, засвітилось
І на нас всіх подивилось,
Руки вгору потягнуло
Й радісно всім підморгнуло.
Сонце спортом зайнялося:
М’яч вхопило й подалося
У футбола швидко грати,
Щоб спортивну форму мати.
По м’ячеві лупцювало,
Ноги вгору піднімало:
Праву, ліву, ліву, праву,
Ще й руками помахало.
Потім тричі присідало
І на місці пострибало.
І так личком розпашіло,
Що навколо посвітліло.
VІ. Зупинка «Марс»
Вихователь:
(Вихователь прикріплює зображення Марса. Показ слайдів. Діти озвучують інформацію.)
Інформація:
Завдання екіпажам: потрібно вписати букви так, щоб отримати відгадки.
Хвіст вогненний залишила. (Ракета)
Р |
А |
К |
|
|
|
Але оре й косить. (Трактор)
|
Р |
А |
К |
|
|
|
Золотиста, ніжна, гожа.
Я щоранку розквітаю.
Відгадати вам не важко,
Що за квітка я? (Ромашка)
Р |
|
|
А |
|
К |
|
Р |
А |
|
|
К |
Наче дах над головою.
При собі мене тримають,
А як дощ пройде – складають. (Парасолька)
|
|
Р |
А |
|
|
|
|
К |
|
Повільний, вайлуватий.
На собі він носить дім
І ховається у нім. (Равлик)
Р |
А |
|
|
|
К |
VІІ. Зупинка «Юпітер»
Вихователь: Як бог богів, величніший з усіх.
Супутників у нього ціла свита.
Планету знають цю усі
З поважним іменем … (Юпітер)!
(Вихователь прикріплює зображення Юпітера. Показ слайдів. Діти озвучують інформацію.)
Інформація:
Завдання екіпажам: червоною ручкою вписати пропущені букви і прочитати прислів’я.
З-еселився, їжач-к, мо-чить, при-рашати, м-ленький, роди-а, к-ріння, ба-атий, скр-ня, ма-ніт, п-ле, бі-няк, с-сіди, кл-чі, та-о, сил-ний. (Вовка ноги годують.)
VІІІ. Зупинка «Сатурн»
Вихователь: Його кільця відомі навіть дітям,
З Юпітером – сусідом дуже схожий.
Планета – велетень з низькою густиною,
Як ми її назвати можемо? (Сатурн)
(Вихователь прикріплює зображення Сатурна. Показ слайдів. Діти озвучують інформацію.)
Інформація:
Завдання екіпажам: прочитати зашифровані слова і записати їх.
Шифр – відгадка:
Сначала его в центрифуге крутили,
А после в тяжёлый скафандр нарядили.
Отправился он полетать среди звёзд.
Я тоже хочу! Говорят, не дорос. (Космонавт.)
К |
О |
С |
М |
О |
Н |
А |
В |
Т
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9
|
354 |
СОМ |
1537 |
КОСА |
4287 |
МОВА |
512 |
ОКО |
537 |
ОСА |
356 |
СОН |
1247 |
КОМА |
9761 |
ТАНК |
397621 |
СТАНОК |
97621 |
ТАНОК |
ІХ. Зупинка «Уран»
Вихователь: В чотири рази більший від Землі,
На боці лежачи він крутиться, мов пан.
Супутників 15 має ще крім того,
А зветься чудо це … (Уран)!
(Вихователь прикріплює зображення Урана. Показ слайдів. Діти озвучують інформацію.)
Інформація:
Завдання екіпажам: замінити подані фразеологізми одним словом, з’єднавши стрілками.
Збити з пантелику |
заплутати
|
За розум взятися |
порозумнішати
|
Прикусити язика |
замовкнути
|
Як зірок на небі |
багато
|
А ні пари з вуст |
мовчати
|
Брати верх |
перемагати
|
Як кіт наплакав |
мало
|
За царя Панька |
дуже давно
|
Як оселедців у бочці |
багато
|
Під самим носом |
близько
|
Від горшка два вершка |
малий
|
Пасти задніх |
відставати
|
Х. Зупинка «Нептун»
Вихователь: Кольорову має атмосферу.
Несподівано відкритий цей пустун.
А названий в честь бога океану.
Ви впізнали? Це ж … (Нептун)!
(Вихователь прикріплює зображення Нептуна. Показ слайдів. Діти озвучують інформацію.)
Інформація:
Завдання екіпажам: Якщо ви правильно розкладете назви планет по віддаленості від Сонця, то на зворотному боці знайдете слово, яке потрібно буде прокричати всім разом. Яка команда впорається із цим завданням швидше? (Молодці!)
ХІ. Підсумок.
Вихователь. От і закінчилася наша гра. Ми з вами побували в гостях на кожній з планет Сонячної системи. Ви всі дуже добре попрацювали. Але у змаганні завжди хтось трохи попереду. І зараз ми з вами дізнаємося, чий екіпаж набрав більшу кількість балів. Для цього потрібно лише порахувати зірочки на нашому небі…
(Підбиття підсумків. Вручення медалей і дипломів.)
Вітаємо переможців! Всім бажаю, щоб вашу життєву дорогу завжди освітлювала зірка вашої мрії. А щоб мрії здійснювалися, що потрібно робити? Правильно, працювати. Ваша праця – це в першу чергу навчання. Тож пам’ятайте: якщо до мрії докласти працю – можна і космос підкорювати!
А поки ми з вами підбивали підсумки, надійшов відеорепортаж про нашу подорож, і я залюбки пропоную його вам переглянути.
(Демонстрація відеофільму «Полёт в космос»)
1