Інтелектуально-розважальна біологічна гра "Хто зверху?"

Про матеріал
Таку конкурсну розважально-інтелектуальну гру можна проводити в рамках проведеня тижня біології в школі. Змагання проходить між командами хлопців та дівчат. Всі запитання пов'язанні лише з біологією. До складу команд можуть входити учні 9-11 класів або ж лише учні одного класу.
Перегляд файлу

Каранюк Інна Миколаївна

вчитель біології

Вільшанської ЗОШ І-ІІІ ст.

Вільшанської сільської ради

Хто зверху?

(інтелектуально-розважальна гра з біології)

Ведуча: Доброго дня! Вас знову вітає гра « Хто зверху?» Хто розумніший – чоловіки чи жінки? Хто ерудованіший – чоловіки чи жінки? Уже багато-багато років людство шукає відповідь на ці запитання.

КД: Сьогодні ми ще раз доведемо цю істину і вкотре переконаємося, що дівчата не лише найпрекрасніша половина людства, але й найрозумніші, найерудованіші, най…, най…, най…

КХ: Ой, наївні ви наші! До сьогоднішнього реваншу хлопці підійшли з усією серйозністю і покажуть не лише розум та ерудицію, а й активність і кмітливість. Тож давайте представляти наших учасників. Прошу привітати гучними оплесками найрозумнішу хлопчачу команду!  До її складу входять…  (представляє кожного учасника). Тож, хлопці, з Богом! І нехай переможуть не найпрекрасніші, а  найсильніші.

КД: Так, справді дуже сильні суперники! Прошу привітати найчарівніших і найрозумніших дівчат школи…  ( представляє кожну учасницю ). Ну що, дівчата, покажемо їм наш розум?!

Ведуча: Дійсно, перед нами гарні команди. Але, щоб визначитись, хто ж є найрозумніший, нам допоможуть справедливі судді цієї гри…  (представити суддів).                                                                                                                                                          

Як ви всі зрозуміли сьогоднішня гра носитиме суто біологічний характер. Всі конкурси будуть пов’язані лише з біологією. Більшість конкурсів оцінюватимуться в 10 балів. Команда, яка виграє конкурс отримує не лише 10 б., а й бонусне запитання, за яке також має можливість отримати 10 балів, якщо дасть на нього вірну відповідь. Похибка у бонусному запитанні становить + - 10% від запропонованої цифри.

КХ: Дякую, але граємо тільки для того, щоб назбирати балів, адже потім буде фінал, і саме під час фіналу ми дізнаємося, хто переможе. А переможець дістане можливість подвоїти попередню кількість балів. Все зрозуміло? Отож, починаємо!

КД: У нас залишилася одна незавершена справа – хто починає перший раунд?

КХ: «Орел чи решка?»                        (кидають монету)

Ведуча: 1-ий конкурс «Що зображено?». Кожній команді пропонується по 2 аркуші із зображенням. Потрібно відгадати зображення про яке йде мова.

Бонусне запитання:  Який відсоток учнів нашої школи за останні 2 роки обирають біологію для проходження ЗНО?   (59%)      (49-69%)

Ведуча: 2 –ий конкурс: «Вгадай: хто це?» Кожному учаснику з команди буде запропоновано якусь тварину. Учасник за допомогою своїх жестів, міміки, емоційних виразів, певних рухів повинен показати тварину так, щоб команда відгадала, хто це? Та команда, яка відгадає всі тварини із найменшою затратою часу, виграє 10 балів.

  (Тварини: жираф, бегемот, лев, вовк, акула, жаба, крокодил, метелик, черепаха, лелека)

Бонусне запитання: Який відсоток хлопців нашої школи ( з 6 по 11 класи ) мають високий рівень навчальних досягнень з біології?   (7%)             (0-17%)

Який відсоток дівчат нашої школи ( з 6 по 11 класи ) мають високий рівень навчальних досягнень з біології?    (20%)                  (10 – 30%)

КД: Дівчата, ми знаємо, що у нас немає проблем з інтелектом. Зараз ми це продемонструємо.

КХ: Наступний конкурс дійсно схожий на справжній поєдинок – цей конкурс має назву « Склади слово».

Ведуча: Учасники отримають аркуші з літерами. Я буду зачитувати запитання, а учасникам потрібно із запропонованих літер скласти слово-відповідь. Знову виграє та команда, яка витратить на поставлені запитання менше часу.

Запитання:

1.Тварина, яка з боків від голови має жовті цятки, що нагадують «вушка». (Вуж)

2.Найголовніша органела еукаріотичної клітини.  (Ядро)

3.Збудник грипу.  (Вірус)

4.Орган людини, який сприймає 90% всієї інформації про навколишній світ. (Око)

5.Що вивчає мікологія?  (Гриби)

6.Який вчений запропонував термін «клітина»?  (Гук)

7.Парні органи людини бобоподібної форми, регулюють водно-сольовий обмін. (Нирки)

8.Яскрава світло-зелена жабка, яка живе на деревах та інших рослинах.  (Кумка)

9.Яка неорганічна речовина міститься в організмах у найбільшій кількості? (Вода)

10.Хижа прісноводна риба.  (Щука)

Запитання:

1.Невеличка жабка, яка позбавлена резонаторів, в Західній Україні її ще називають «криничкою» або «калатушкою».   (Кумка)

2.Орган людини, який відчуває смак їжі.    (Язик)

3.Що вивчає цитологія?      (Клітину)

4.Які органічні речовини виконують в клітині найбільше функцій?  (Білки)

5.Найголовніший орган людини.   (Серце)

6.Морська хижачка.   (Акула)

7.Основоположник вчення про ВНД.    (Павлов)

8.Стьожковий паразитичний черв’як, є бичачий і свинячий.   (Ціп’як)

9.Квіткове ім’я дівчини (ім’я дівчини і назва квітки).     (Лілія)

10.Найнебезпечніша вірусна хвороба людства.    (СНІД)

 

Бонусне запитання:  Який відсоток учнів нашої школи вважають біологію своїм улюбленим предметом?                (7%)               (0-17%)

Ведуча: Переходимо до конкурсу «Хто я?» В учасника, якого оберуть для участі в конкурсі буде 120 секунд. За цей час він повинен задавати якомога більше запитань команді, на які вони відповідають лише «так» чи «ні» поки учасник не здогадається хто у нього за спиною. Прохання до залу не вигукувати, не підказувати, зберігати повну тишу.

КХ: Хто розпочне? Найчарівніші чи найрозумніші?

КД: Дівчаточка, давайте швиденько відстріляємося і будемо насолоджуватися їхньою поразкою. Кого з моїх дівчаток хочеш бачити у цьому конкурсі?

КХ: Чия буде поразка, це ми ще побачимо. Нехай сюди вийде…

               (дівчата відгадують картинку)

КХ: Кого з моїх красенів викликаєте на поєдинок?

КД: Запрошуємо красунчика…

                  (хлопці відгадують картинку)

Бонусне запитання:  Який відсоток хлопців нашої школи (з 6 по 11 класи) мають низький рівень навчальних досягнень з біології?      (17%)            (7 – 27%)

 

Який відсоток дівчат нашої школи (з 6 по 11 класи) мають низький рівень навчальних досягнень з біології?           (8%)                  (0 – 18%)

 

Ведуча: Оголошуємо наступний конкурс «Зірки в ряд». Завдання для команд: вам потрібно правильно розташувати своїх суперників в ряд.

Завдання хлопцям:  (Розташуйте дівчат в порядку від найвищого до найнижчого балу за останню тематичну з біології)

№1-

№2-

№3-

№4-

Завдання дівчатам:  (Розташуйте хлопців в порядку від найвищого до найнижчого балу за І семестр з біології)

№1-

№2-

№3-

№4-

Бонусне запитання:  Який відсоток хлопців нашої школи у цьому навчальному році були учасниками ІІ туру Всеукраїнської олімпіади з біології?  (1%)  (0 -20%)

 

Який відсоток дівчат нашої школи у цьому навчальному році були учасницями ІІ туру Всеукраїнської олімпіади з біології?        (8%)                (0 – 20%)

 

Ведуча: Ми переходимо до наступного конкурсу «Інтелект». Кожній команді буде задано по 10 запитань. Кожна вірна відповідь оцінюється в один бал. Та команда, яка набирає більше балів за правильні відповіді й отримає бонусне запитання.

 

Запитання:

1.Сосна належить до відділу…   (Голонасінні)

2.Особливий орган чуття у риб, який сприймає швидкість і напрям течії –це  (Бічна лінія)

3.Рецептори нюху називаються…   (хеморецептори)

4.Органоїд клітини, який синтезує енергію.      (Мітохондрії)

5.Наука про бактерії.       (Мікробіологія)

6.Підземний орган рослини, який допомагає їй закріпитись у субстраті і забезпечує мінеральне живлення.     (Корінь)

7.Рефлекси, з якими людина народжується і зберігаються протягом всього життя.    (Безумовні)

8.Найчисельніша група безхребетних тварин.     (Комахи)

9.Орган дотику у рептилій.     (Язик)

10.Гамети – це…      (статеві клітини)

 

Запитання:

1.Зозулин льон належить до…        (мохів)

2.Рецептори зору називаються….     (фоторецептори)

3.Особливі органи чуття у хижих ссавців (котячі, собачі), які виконують дотикову функцію – це…    (вібриси)

4.Органоїд клітини, який синтезує білок.        (Рибосоми)

5.Наука про віруси.       (Вірусологія)

6.Бічний орган рослини, який вловлює світло і здійснює фотосинтез.     (Листок)

7.Рефлекси, які набуваються людиною протягом життя і можуть зникати, якщо втратили своє значення.          (Умовні)

8.Найчисельніша група хребетних тварин.        (Ссавці)

9.Які залози розвинені найкраще у шкірі амфібій?       (Слизові)

10.Зигота – це…       (запліднена яйцеклітина)

 

Бонусне запитання:  Який відсоток учнів нашої школи є призерами ІІ туру Всеукраїнської олімпіади з біології у цьому навчальному році?  (16%)  (6-26%)

 

 

КХ: Прийшов час великого фіналу. Ви готові, дівчата?

КД: Звісно готові. Зараз вкотре покажемо, що ми найрозумніша команда.

КХ: А чи відоме вам прислів’я «Не кажи «гоп», поки не перескочиш?» Все вирішить фінал.

Ведуча: Так, дійсно, зараз буде вирішальний конкурс. Фінал! Кожній команді потрібно буде за 1 хв. написати якомога більший перелік біологічних термінів. А далі дуель: ви по черзі будете зачитувати терміни, при умові що вони не повинні повторюватися. Програє та команда, у якої терміни скінчаться. Їхні визначення озвучувати не потрібно, лише назва.

 

Ну ось і все! Сподіваюсь, що ще побачимось у інших поєдинках, з інших навчальних дисциплін! До зустрічі!

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Дрешер Галина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Каранюк Інна
Пов’язані теми
Біологія, Сценарії
Додано
4 червня 2019
Переглядів
1006
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку