Інтелектуально-розважальна гра до Дня рідної мови "Знавці рідної мови"

Про матеріал
Матеріал інтелектуально-розважальної гри дає інформацію про виникнення свята - Дня рідної мови; формує розуміння того, що мова - наш скарб, без якого не може існувати ні народ, ні держава вцілому; розвиває знання про українську мову, її красу і багатство. розвиває пам'ять, мислення, увагу, кмітливість, спостережливість. Виховує любов до рідної мови, бажання глибше її вивчати
Перегляд файлу

 Інтелектуально-розважальна гра “Знавці рідної мови”

Мета: сприяти розширенню словникового запасу школярів, спонукати до вивчення рідної мови; сприяти активізації й розвитку розумових і мовленнєвих здібностей учнів, їхнього мислення, пам’яті, виробленню в учнів уважності, спостережливості, відповідальності; розвивати усне і писемне мовлення, творчі здібності учнів, уміння спостерігати; виховувати любов до мови рідного народу, рідного краю, Батьківщини.

Обладнання: Конституція України, виставка книг про мову, плакати з висловами про мову, презентація

Перебіг заходу:

Епіграф

Ти велична і проста.

Ти стара і вічно нова.

Ти могутня, рідна мово!

Мова - пісня колоскова.

Мова -  матері уста.

І. Багряний     (слайд 1)

Емоційне налаштування учнів. Звучить реп про мову “Книга-мандрівка. Україна” (слайд 2)

Вступне слово вчителя:

21 лютого - Міжнароний день рідної мови. (слайд 3)

Кожного року 21 лютого увесь світ відзначає Міжнародний день рідної мови. Це свято досить молоде. Воно було запроваджено у листопаді 1999 року згідно тридцятої сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО з метою захисту мовної та культурної багатоманітності. (слайд 4)

Історія свята, на жаль, має трагічний початок. 21 лютого 1952 року в Бангладеш пакистанська влада жорстоко придушила демонстрацію людей, які виражали свій протист проти урядової заборони на використання в країні своєї рідної - бенгальської мови. Відтоді кожного року Бангладеш відзначає день полеглих за рідну мову. Саме за пропозицієюкраїни ЮНЕСКО проголосило 21 лютого Міжнародним днем рідної мови. А починаючи з 21 лютого 2000 року, цей деньвідзначаємо і ми, українці. (слайд 5)

 Ми зібралися в цій залі, щоб ще раз переконатися в тому, що учні нашої школи люблять і шанують рідну мову. А зробимо  це у формі інтелектуально-розважальної гри між командами учнів 5-6  класів. Отож, вирушаймо у мовну мандрівку. Зупиняючись на відповідних станціях ми з вами дізнаємося багато цікавого з життя мови. Привітайте учасників!

Команда «Мовознавці» , до складу команди входять, капітан команди ____________

Команда «Ерудит», до складу команди входять (представлення гравців) капітан команди ____________ 

 Всього  між командами відбудеться сім змагань. Допомагати нам сьогодні будуть, а саме слідкувати за дотриманням правил гри, вирішувати суперечливі питання під час інтелектуальних битв буде наше вельмишановне жюрі. Привітаємо їх гучними оплесками.

Звучить пісня “Гімн українській мові” гурту “Крайня хата” (слайд  6)

Вчитель підсумовує слова пісні:

Знай, бережи, збагачуй велике духовне надбання свого народу - українську мову. Це мове великого народу, великої культури. (слайд 7)

А ми починаємо нашу інтелектуально-розважальну гру “Знавці рідної мови” ( слайд 8)

Звучить пісня Н. Май “Ми - Вкраїни діти” (слайд 9)

 Перша станція «Загадка» (слайд 10)

Кожна команда повинна відгадати загадки. Правильна відповідь за кожну загадку оцінюється 2-ма балами.

  • З О мене не помічаєте, хоч щодня переступаєте. З И помітять враз хлоп’ята, та буває лиш на свята. (Поріг – пиріг)
  • На неї птах сідає, вона його гойдає, а звук ви замініть, звірятком стане вмить. (Гілка – білка)
  • Люблять нас усі збирати після дощику в ліску, як букву Г відняти – будем плавати в ставку. (Гриби – риби)
  • Не знайти без мене ходу через прірву, через воду. З О я зовсім інше слово – житло людям дасть готове. (Міст – місто)

Друга станція «Лінгвістична» (слайд 11)

Бій триває до трьох балів, розігрується один бал.

Скільки букв в українському алфавіті? (33)

Які знаки в українській мові не є розділовими? ( Дефіс, апостроф)

Що означає фразеологізм «Решетом воду міряти» ( вести пусту розмову)

Людина, яка знає багато мов. (Поліглот)

Розмова двох осіб. (Діалог)

Як записати словосполучення «суха трава», щоб було всього чотири букви? (сіно)

Музичний ансамбль із чотирьох виконавців. (Квартет)

Скільки звуків в українській мові? (38)

З яких літер в українській мові не починаються слова? (Ь, И)

Що означає фразеологізм «топтати ряст»? (жити, ходити по землі)

Територіальний різновид мови. (Діалект)

Хоч я з дерева, з соломи, та ніколи не згорю. (попіл)

Третя станція «Кмітлива» (слайд 12)

З вболівальниками у залі. Гравці відгадують мовні загадки-жарти. За кожну правильну відповідь команди отримують 1 бал.

  • Із чого починається день? (З букви Д)
  • Які алфавіти складаються з 6 літер? (Азбука і абетка)
  • Від назв яких двох букв стає жарко, гаряче? (Пе-че)
  • Який синонім прислівника тепер не змінює значення, коли його прочитати справа наліво? (Зараз)
  • Що знаходиться всередині школи? (Буква О)
  • Що стоїть між підлогою і стелею? (Буква І)
  • Як написати слово робота п’ятьма літерами? (Праця)
  • Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Змінити М на Ч)
  • У якому вигуку є 100 однакових звуків? (Стоп)
  • Що має болото, менше – море і зовсім не має річка? (Букву О)
  • До якого імені треба додати одну літеру, щоб отримати крупу? (М+Анна)
  • Як можна із буряка зробити бурю? (Відкинути букву к)
  • Якою частиною мови може бути слово мати? (Іменник, дієслово)
  • Якого каміння не буває у морі? (Сухого)
  • Три зайці. Скільки вух? (Скільки зайця не три, у нього завжди два вуха)
  • Хоч не риба – є в Дніпрі, Дністрі, Дінці, Десні і у Дунаї з Доном. (Буква д)

 

 

Четверта станція “Фольклорна” (слайд 13)

Учні доповнюють запропоновані учителем прислів’я.  За кожну правильну відповідь команди отримують 2 бали.

Наука не в ліс веде, … (а з лісу виводить).

Слово – не горобець, … (вилетить – не впіймаєш).

Під лежачий камінь … (вода не тече).

Книжка вчить, … (як на світі жить).

Дурний не помітить, … (а розумний не скаже).

Не кажу не вмію, … (а кажи навчусь).

Здобудеш освіту, … (побачиш більше світу).

Одна голова добре, … (а дві краще).

 

Вчитель пропонує учням прослухати цікаві факти про українську мову. (слайд 14)

П’ята станція «Словесна» (слайд 15)

Використовуючи літери з поданих слів, учні складають якомога більше нових слів. За кожне слово команди отримують 1 бал.

Слово для 1-ї команди: карнавал.

Слово для 2-ї команди: ярмарок.

Шоста станція «Літературна» (слайд 16)

Гравці добирають по 3 епітети до наведених слів. За кожен епітет команда отримує 1 бал.

Слова для 1-команди: слово, усмішка, очі.

Слова для 2-ї команди: осінь, сонце, хата.

Музична хвилинка. Звучить пісня Лесі Горової “Українська мова”

Сьома станція «Ребусляндія».  (слайд 17)

Розгадати ребуси (слайд 18)

C:\Users\Lenovo\AppData\Local\Temp\ksohtml11496\wps1.png

 

 

. 

C:\Users\Lenovo\AppData\Local\Temp\ksohtml11496\wps3.png                           C:\Users\Lenovo\AppData\Local\Temp\ksohtml11496\wps2.png

C:\Users\Lenovo\AppData\Local\Temp\ksohtml11496\wps4.png

 

 

 

 

ІІІ. Підбиття підсумків. Доки журі рахують бали, звучить пісня Н. Бучинської “Мова єднання”

Оголошення результатів, нагородження.

 

 

 

docx
Додано
29 березня 2023
Переглядів
349
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку