Інтерактивна гра: «Немає друга – шукай, знайшов – бережи»
Мета: розкрити значення дружби в житті людини; учити дітей основних правил дружніх стосунків; формувати вміння обирати друзів, спілкуватись і товаришувати; сприяти зміцненню класного колективу; виховувати доброзичливість, бажання допомагати, дружити.
Обладнання: прислів’я про дружбу, картки для роботи в групах, «Дерево дружби», листочки зі словами, мікрофон, відеозапис мультфільму.
Хід заходу
І. Організаційний момент
- Доброго дня діти!
- Як Ваші справи?
- Дітки, а чи знаєте Ви, що таке дружба?
- Так, добре, а про, що Ви мрієте найбільше? (Про собаку, машину з пультом управління, книжку, ляльку тощо.)
- Це хороші подарунки, які можна купити за гроші.
- Але є те, чого не купиш за гроші. Що це? (Діти називають: життя, здоров’я, час, добро, любов, дружба.)
- Однак є така країна, де можна придбати те, що неможливо купити за гроші.
Це країна Дружби .
В цю країну може потрапити кожен, але за однієї умови: потрібно вміти дружити, виявляти доброзичливість до людей, які вас оточують.
- Сьогодні ми поговоримо про те, що треба робити, щоб мати багато друзів і як треба ставитися до своїх друзів.
- Прочитайте прислів’я на дошці.
- Як ви його розумієте?
Немає друга – шукай, знайшов – бережи
ІІ. Актуалізація опорних знань
Вправа «Мікрофон»
ІІІ. Мотивація діяльності
– У вас і серед хлопчиків, і серед дівчаток будуть справжні друзі, якщо ви самі вмітимете товаришувати.
Гра „Так чи ні ”( Якщо „ так” – хлопаєте, „ ні” – топаєте )
1. Допомагати друзям у біді.
2. Обманювати, хвалитись.
3. Насміхатися з чужого горя.
4. Ображати інших.
5. Ділитися тим , що в тебе є .
6. Захищати слабшого.
7. Радіти за успіхи товариша.
ІV. Складання правил дружби. Робота в парах
- Але існує країна, у якій немає друзів, всі сваряться, ображають один одного.Давайте допоможемо жителям цієї країни подружитися і складемо правила дружби (діти пишуть на аркушах паперу, потім зачитують і складають в скриньку).
Правила дружби:
- завжди прислухатися один до одного;
- не брехати одне одному;
- не кривдити та не обзивати одне одного:
- завжди підтримувати одне одного;
- не залишати одне одного в біді;
- завжди чинити по справедливості;
- завжди поступатися одне одному;
- допомагати один одному.
- Якщо всі будуть дотримуватись цих правил, то знайдуть собі багато справжніх друзів.
V. Перегляд мультфільму «Рюкзачок» www.youtube.com/watch?v=T2vYUWfrQu0
- Що трапилося з Рюкзачком? Чи залишили його друзі в біді?
- Що зрозумів Рюкзачок?
- Чому вчить нас ця казка?
VI. Обговорення ситуацій
Нерідко буває таке, що дружба дійсно допомагає у житті, але друзі теж сваряться. Розглянемо деякі ситуації, де між друзями стаються різні непорозуміння.
Ситуація 1
До Ігоря додому прийшов Володя.
Ситуація 2
У класі хтось розмалював парту. Коли класний керівник помітив це, почав вимагати від учня, який за нею закріплений, пояснень: хто і коли це зробив?
Учень сказав: «Я знаю, хто розмалював парту, але не можу сказати тому, що не хочу зрадити друга. Я сам її вимию».
VII. Осмислення учнями знань.
Сила птаха в крилах , а людини ... ( в дружбі)
Добре там жити, де вміють... ( дружити)
З добрим дружись, а лихого... ( стережись)
- А які ви знаєте прислів`я?
2. Складання та читання прислів’їв про дружбу. (Робота в групах )
Кожній групі роздаються картки з розрізаними прислів’ями.
3. Руханка
Станьмо, діти, в дружнє коло.
Як багато нас довкола.
Дружно сіли, дружно встали,
Покрутились, пострибали.
Ти мій друг і я твій друг.
Скільки посмішок навкруг!
4. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».
- Посадимо «Дерево дружби».
На листочках записані слова:
ввічливий, уважний, мужній, надійний, відданий, терплячий, чесний,правдивий, чуйний, добродушний, добрий, нерозумний, грубий, зухвалий, жадібний, злий, веселий, привітний, заздрісний.
Учні вибирають лише потрібне слово.
VIIІ. Підсумок