Мета:
Обладнання: комп’ютер, проектор, екран.
Місце проведення: актова зала.
План гри:
ХІД ГРИ:
Ввідне слово вчителя
I відбірковий тур
Всім бажаючим роздаються бланки [Додаток 1], куди вони заносять відповіді на питання [Додаток 2] відбіркового туру. Якщо в результаті 18 обов’язкових запитань не визначаться 6 явних переможців, то між ігроками, які набрали однакову кількість балів, розігруються додаткові запитання. В ІІ тур виходять 6 переможців I відбіркового туру.
II тур
Перед початком ІІ туру проводиться гра «Дешифровщик» [Додаток 2] для визначення порядку виступу учасників.
Увазі учасників запропоновані 6 категорій: «Апаратні засоби», «Програмне забезпечення», «Комп’ютерна графіка», «Комп’ютерні мережі», «Алгоритмізація», «Кумедна інформатика». Кожний учасник в порядку черги обирає категорію та за 1 хв., відведену йому, намагається дати максимальну кількість вірних відповідей на задані заптання [Додаток 2].
В результаті до третього туру виходять 3 учасника з максимальною кількістю набраних балів. Якщо в результаті ІІ туру деякі учасники наберуть однакову кількість балів, то між ними проводиться додатковий тур для виявлення лідера.
III тур
Перед початком третього туру також проводиться гра «Дешифровщик» [Додаток 2].
За результатами дешифровщика переможець обирає номінацію третього туру із 3 запропонованих, учень, який закінчив другим – обирає номінацію із тих двох, що залишилися, третьому учню достається остання номінація.
Номінація «Комп’ютерні омоніми» (слова, які пишуться однаково але мають різні значення) – комірки червоного кольору.
Номінація «Гіпервікторина» (історія, люди, ситуації) – комірки жовтого кольору.
Номінація «Комп’ютерний верифікатор» (прослухавши висловлювання, ви маєте або погодитися, або ні з пояснюванням відповіді) – комірки синього кольору.
Інші комірки сірого кольору, в них містяться більш легкі запитання загального характеру.
Правило: при вірній відповіді учня на запитання власної комірки – 2 бала,
при відповіді на запитання суперника – 3 бала, при відповіді на запитання загального характеру (сірі комірки) – 1 бал.
На 1 хвилину відкривається табло із зазначенням кольору комірок, які повинні запам’ятати учасники.
Через хвилину табло перегортається та на екрані з’являється зображення без позначень кольору комірок.
В порядку встановленої черги учасники відкривають комірки із запитаннями [Додаток 2].
Підведення підсумків
Переможцем гри «Найрозумніший» стає ігрок, який набрав максимальну кількість балів у третьому турі.
Презентація для проведення гри [Додаток 3].
В1 |
В2 |
В3 |
В4 |
В5 |
В6 |
В7 |
В8 |
В9 |
В10 |
В 11 |
В 12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В 13 |
В 14 |
В 15 |
В 16 |
В 17 |
В 18 |
Доп В19 |
Доп В20 |
Доп В21 |
Доп В22 |
Доп В23 |
Доп В24 |
Доп В25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В1 |
В2 |
В3 |
В4 |
В5 |
В6 |
В7 |
В8 |
В9 |
В10 |
В 11 |
В 12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В 13 |
В 14 |
В 15 |
В 16 |
В 17 |
В 18 |
Доп В19 |
Доп В20 |
Доп В21 |
Доп В22 |
Доп В23 |
Доп В24 |
Доп В25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В1 |
В2 |
В3 |
В4 |
В5 |
В6 |
В7 |
В8 |
В9 |
В10 |
В 11 |
В 12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В 13 |
В 14 |
В 15 |
В 16 |
В 17 |
В 18 |
Доп В19 |
Доп В20 |
Доп В21 |
Доп В22 |
Доп В23 |
Доп В24 |
Доп В25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В1 |
В2 |
В3 |
В4 |
В5 |
В6 |
В7 |
В8 |
В9 |
В10 |
В 11 |
В 12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В 13 |
В 14 |
В 15 |
В 16 |
В 17 |
В 18 |
Доп В19 |
Доп В20 |
Доп В21 |
Доп В22 |
Доп В23 |
Доп В24 |
Доп В25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В1 |
В2 |
В3 |
В4 |
В5 |
В6 |
В7 |
В8 |
В9 |
В10 |
В 11 |
В 12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
В 13 |
В 14 |
В 15 |
В 16 |
В 17 |
В 18 |
Доп В19 |
Доп В20 |
Доп В21 |
Доп В22 |
Доп В23 |
Доп В24 |
Доп В25 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Яка форма взаємодії користувача з комп’ютером є загальноприйнятою? - 231341 (діалог)
Що є основним елементом структури табличної бази даних? - 4432 (поле)
Комірка 8 - Програміст, хотів написати одну із сторін світу (північ), а отримав вузол мережі, який надає свої ресурси іншим вузлам (сервер)
Комірка 16 – Програміст хотів написати назву підводного взривного снаряду (міна), а отримав системну магістраль передачі даних всередині ПК (шина)
Комірка 17 – Вона буває: повна, пуста, споживча, баскетбольна, мусорна…(корзина)
Комірка 19 – Воа буває: картона, кожана, пластикова, пухла, вкладена….( папка)
Комірка 20 – Програміст, хотів написати вид легкої атлетики (біг), а отримав команду мови HTML (тег)
Комірка 21 – Вона буває: партійна, профсоюзна, вільна, виділена….(комірка)
Комірка 23 – Програміст, хотів написати колишню назву Ірану (Персія), а отримав новий варіант програмного продукта (версія)
Комірка 29 – Вона буває: торгова, спортивна, туристична, військова, інформаційна, реляційна…(база)
Комірка 32 – Програміст, хотів написати назву шафи для збереження посуду (буфет), а вийшло місце проміжного збереження даних (буфер)
Номінація «Комп’ютерні омоніми» - комірки червоного кольору.
Комірка 1 – Це не лише звільнення від електричного заряду, але і позиція в запису числа (розряд)
Комірка 5 – Це не лише одиниця тиску, але і популярна мова програмування (Паскаль)
Комірка 12 – Це не лише спеціаліст, який керує з пульта роботою складного оснащення, але і команда на мові програмування (оператор)
Комірка 14 – Це не лише час, протягом якого можливо судоходство, але і процес переміщення по сайту (навігація)
Комірка 22 – Це не лише умозаключення, але і передача даних із загальної пам’яті комп’ютера в зовнішній пристрій (вивід)
Комірка 26 – Це не лише фотоапарат для непрофесіоналів, але і жаргона назва модема (мильниця)
Комірка 30 – Це не лише розрив у розкладі руху електричок, але і прямокутна область екрану, в якій виконується Windows –програма (вікно)
Комірка 31 – Це не лише «червона строка», але і текст, який набрано в текстовому редакторі Microsoft Word до натиснення клавіші Enter (абзац)
Комірка 34 –Це не лише спортивний колектив, але і вказання на машиній мові дії при виконанні окремої операції (команда)
Комірка 3 –Він в XVII ст. сконструював першу лічильну машину, а його ім’ям назвали одну з мов програмування (Блез Паскаль – франц. математик)
Комірка 6 –Петро Павлович – російський письменник, який написав казку «Коник-горбунок», а Андрій Петрович – один із засновників теоретичного і системного програмування. Назвіть їх загальне прізвище (Єршов)
Комірка 8 – Яка латинська літера є і назвою найпопулярнішого вітаміну, і ім’ям диску (літера С)
Комірка 10 – Від латинського слова CURRERE - «бігти» відбулися 2 комп’ютерних терміна. Назвітье їх (курсор, курсив)
Комірка 13 – Де в інформатиці можно зустріти дерево, яке росте корнем догори (корінний каталог диску, вершина графа)
Комірка 24 – Які союзи та частки російської мови можуть бути і математичними діями, назвіть їх (і, чи, Ні – логічні операції)
Комірка 28 – Декілька років тому кожний англійський бомж безкоштовно отримав саме це, щоб легше було шукати роботу та помешкання. Що ж саме (електронна адреса)
Комірка 33 – Портрет пензля Боровиковського, вкрадений з музею міста Грозного, вдалося виявити, завдяки об’яві про продаж портрету , розміщенний саме там, де (в Інтернеті)
Комірка 35 – Шведська фірма «Електролюкс» створила холодильник з цією комп’ютерною приставкою, що дозволяє хозяїну ознайомитися із змістом холодильника через Інтернет (Web-камера)
Комірка 2– Ми і досі користуємося в побуті шестидесятирічною системою числення древніх вавілонян (Так, наприклад вимірювання часу)
Комірка 4– Відеокарті має свій власний процесор, власне програмне забезпечення та власну оперативну пам’ять (Так, так воно і є)
Комірка 7 – Програмну чи апаратну помилку називають bug («жучок»). Ця назва виникла в 60-ті роки, коли застряглий між контактами мотильок став причиною відмови міцної ЕОМ (так)
Комірка 11 –Цифру нуль можно заміняти прописною літерою «О» (Ні, у них різні кодові значення)
Комірка 15 – Якщо ви друуєте зі швидкістю, яка перевищує швидкість, з якою комп’ютер виводить символи на екран, то це призводить до втрати символів (Ні, вони зберігаються в буфері клавіатури)
Комірка 18 – Клавіша END на клавіатурі ПК прекращає виконання любої програми чи сеанс оперативної пам’яти (Ні, вона служить для переміщення курсору в кінець строки)
Комірка 25 – Windows допускає, щоб на одному диску знаходилися 2 файли з абсолютно однаковими іменами (Так, якщо вони знаходяться в різних теках)
Комірка 27 – Якщо склад двох файлів об’єднати в одному файлі, то розмір отриманого файла може бути меньше суми розмірів двох файлів (Так)
Комірка 36– Число 14263 може бути записано в п’ятеричній системі числення (Ні, в ній відсутня цифра 6)