МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
МАРІУПОЛЬСЬКИЙ ЕЛЕКТРОМЕХАНІЧНИЙ ТЕХНІКУМ
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
відкритого заняття з дисципліни:
Методична розробка відкритого заняття з дисципліни «Економіка, організація та планування виробництва». Підготувала Сушко О.С. - викладач економічних дисциплін
Маріупольського електромеханічного технікуму – 2019
Викладено методику проведення лекційного заняття за темою «Показники ефективного використання основних виробничих фондів» з використанням нетрадиційного методу навчання з використанням мультимедійних технологій з елементами ділової гри. Складена відповідно до освітньої програми «Електропостачання» за галуззю знань 14 «Електрична інженерія», спеціальністю 141 «Електроенергетика, електротехніка, електромеханіка».
Для викладачів дисципліни «Економіки, організації та плануванні виробництва» вищих навчальних закладів І – ІІ рівнів акредитації.
Рецензент :
Розглянуто та схвалено на засіданні комісії професійних дисциплін
Протокол № від. “____”________________20__ року
Голова циклової комісії О.С. Сушко
“_____”___________________ 20___ року
Група _____ Дата _______ № заняття _____
Тема заняття: «Показники ефективного використання основних виробничих фондів» Вид заняття: лекція
Форма проведення заняття: інтерактивна лекція
Мета заняття:
1. Методична: впровадження нетрадиційних форм проведення лекційного заняття з використанням мультимедійних технологій та елементів ділової гри.
2. Навчальна: ознайомити з показниками, які характеризують ефективне використання основних виробничих фондів, дати поняття виробничої потужності підприємства і її показників.
3. Розвивальна: розвивати аналітичне та логічне мислення, пізнавальний інтерес, вміння узагальнювати і виділяти головне, вміння порівнювати, а також розв’язувати економічні завдання.
4. Виховна: виховувати почуття відповідальності за організацію виробничого процесу та уміння працювати ефективно і якісно на своєму робочому місці як самостійно, так і в групі.
Міждисциплінарні зв’язки:
Забезпечуючі: «Економічна теорія», «Математика», «Основи підприємницької та управлінської діяльності», «Інформатика».
Забезпечувані: «Електричні машини і трансформатори»,
«Спорудження та експлуатація контактних мереж», «Електричні станції і підстанції», «Охорона праці», «Право».
Методичне забезпечення: роздатковий матеріал: лицьовий рахунок учасника аукціону, банкноти – економки, картки для торгів, презентація, опорні конспекти. Технічні засоби навчання: мультимедійне обладнання, комп’ютер, програмне забезпечення.
1. Алексеев А.Т. «Економика, организация и планирование производства электромонтажных работ». М. «Стройиздат»,1998р.
2. Бобров В.Я. «Основи ринкової економіки» К. «Економіка», 2000р.
3. Горфинкель Б.Я. «Економика предприятия», М. «ЮНиТи», 2001р.
4. Онищенко В.О., Редкін А.С., Організація виробництва: Навч. посіб./ Старовірець. – К.: Лібра, 2003. – 336с.
5. Пасічник В.Г., Акіліна О.В. Планування діяльності підприємства. Навчальний посібник. – Київ
Інформаційні ресурси:
1.Офіційне інтернет-представництво Президента України http://www.president.gov.ua/.
2.Верховна Рада України http://www.rada.kiev.ua .
3.Кабінет Міністрів України http://www.kmu.gov.ua/.
4.Міністерство Економіки і фінансів України http://www еkohomik/mon.gov.ua/
1. Організаційний етап – 5 хв.
2. Актуалізація опорних знань – 15 хв.
3. Мотивації навчальної діяльності – 2 хв.
4. Вивчення нового матеріалу – 30 хв.
5. Закріплення нового матеріалу – 20 хв.
6. Підведення підсумків заняття – 5 хв.
7. Видача домашнього завдання – 3 хв.
1. Організаційний етап.
1.1 Привітання студентів.
1.2 Перевірка відсутніх.
1.3 Перевірка готовності студентів та аудиторії до заняття.
2. Актуалізація опорних знань студентів.
Актуалізація опорних знань студентів проводиться із застосуванням елементу ділової гри - «Аукціон» з використанням групових технологій: всі студенти самостійно об'єднуються в команди потенційних покупців по 7 - 9 чоловік: протягом заняття діє накопичувальна система балів, які нараховуються всій команді - за правильні відповіді.
Викладач перед початком гри пояснює правила гри:
Команди перед початком аукціону отримують у банку (у викладача) початковий капітал у вигляді короткострокового кредиту під 10% річних у розмірі 5000 економок до кінця аукціону.
У вигляді лотів, які продаються на аукціоні, пропонуються запитання.
Стартова ціна кожного лота - 100 економок.
Торговий (аукціонний) крок - 50 економок.
Право на відповідь може купити будь-яка команда, яка запропонує найбільшу суму в ході відкритих торгів.
Якщо команда купила лот та неправильно відповіла на запитання, тоді вона платить штраф у розмірі 100 економок, і лот знімається з торгів, але викладач надає правильну відповідь з поясненням.
Торги відбуваються в три етапи. Правила кожного етапу доводяться перед початком самого етапу.
1 етап – «Відкритий лот» (повторення попередньої теми): аукціоніст (викладач) ставить конкретне запитання, правильна відповідь оцінюється у 5 балів ( 1 бал дорівнює 100 економкам).
Усім командам видається особовий рахунок (картка, додаток 1), в якому команди будуть записувати свої доходи (бали) і витрати (гроші – економки, додаток 3), картки аукціоніста за номерами команд (додаток 2).
На дошку вивішуються критерії оцінювання.
Критерії оцінювання:
від 45 до 50 балів – відмінно від 20 до 30 балів - задовільно від 35 до 40 балів – добре від 15 і нижче - незадовільно.
Викладач. В учасників є питання?
Студенти відповідають.
Викладач. Якщо в учасників немає питань, ми починаємо!
Повторення та закріплення вивченого матеріалу
Аукціоніст оголошує перший тур. Він полягає у тому, що дається певне
поняття з економіки, а студенти повинні відповісти на нього. На екрані з'являється запитання і максимальний бал, який можна отримати за нього.
Аукціоніст озвучує перший лот.
Дайте визначення виробничим фондам підприємства?
Правильна відповідь:
Для здійснення процесу виробництва кожне підприємство в плановому порядку наділяється необхідними засобами виробництва – виробничими фондами.
Виробничі фонди - засоби виробництва – залежно від характеру участі їх у виробничому процесі поділяються на основні та оборотні фонди.
Очікуваний результат діяльності. Студенти виявляють активну діяльність, починають збільшувати вартість лоту. Та команда, яка називає максимальну суму, дає відповідь. Якщо відповідь на запитання правильна, команда заробляє бали, якщо ні платить штраф 100 економок.
Аналогічно проходять торги наступних лотів.
На екрані висвічується другий лот.
У чому полягає економічна сутність основних виробничих фондів ?
Правильна відповідь:
Основні виробничі фонди, багаторазово беручи участь у процесі виробництва, протягом ряду років, зберігають свою натуральну форму і переносять свою вартість на вартість продукції, що виготовляється, або обсягу виконуваних робіт частинами, у міру зносу. У цьому полягає їх економічна сутність.
На екрані висвічується третій лот.
Що входить до складу основних виробничих фондів?
Правильна відповідь:
До складу основних виробничих фондів входять:
- робочі машини і підйомно-транспортне обладнання;
- транспортні засоби;
- виробничі будівлі та споруди;
- силові машини і обладнання;
- інструмент і виробничий інвентар вартістю вище 6000 грн. і терміном зносу понад рік.
На екрані висвічується четвертий лот.
Які види зносу основних виробничих фондів ви знаєте?
Правильна відповідь:
Розрізняють два види зносу основних виробничих фондів:
• Фізичний знос
• Моральний знос
На екрані висвічується п’ятий лот.
Які види оцінки вартості ОВФ існують у грошовому виразі?
Правильна відповідь:
У грошовому виразі існує три види оцінки:
1.Первісна вартість;
2. Залишкова вартість;
3. Відновна вартість;
4. Ліквідаційна вартість.
На екрані висвічується шостий лот.
Дайте визначення економічному показнику – амортизація?
Правильна відповідь:
Амортизація це грошовий вираз фізичного і морального зносу ОВФ.
Викладач. Перший етап нашого аукціону закінчено. Він показав, що ви добре засвоїли попередню тему, добре володієте термінами і визначеннями з теми «Основні виробничі фонди». Ну, а наскільки ви засвоїти нову тему, ми перевіримо на другому етапі нашого аукціону, якій ми проведемо після вивчення нового матеріалу.
3. Вивчення нового матеріалу
3.1 Оголошення теми, мети, завдань заняття.
Тема сьогоднішнього заняття «Показники, ефективного використання
основних виробничих фондів». Ця тема базується на знаннях попередньої теми «Склад і структура основних виробничих фондів».
Сьогоднішнє заняття буде проходити в нетрадиційній формі з використанням елементів ділової гри у такій послідовності: першим етапом нашого заняття буде повторення і закріплення знань теоретичного матеріалу з попередньої теми, на другому етапі ми визначимо до вивчення нової теми «Показники ефективного використання основних виробничих фондів», і останнім етапом нашого заняття буде закріплення отриманих знань за новою темою.
3.2 Мотивація навчальної діяльності.
Актуальність сьогоднішньої теми обумовлена тим, що основні фонди функціонують у сфері виробництва і визначають технічний потенціал підприємства і від їх якісного складу й ефективності використання залежать темпи виробництва продукції і її якість. Для того щоб знати, чи ефективно використовуються основні фонди, проводиться аналіз їх використання, який базується на розрахунку узагальнювальних показників. Ця інформація дозволить вам грамотно вибирати заходи щодо поліпшення ефективного використання ОВФ.
Також отримані навички виконання аналізу цих показників будуть вам необхідні при виконанні курсової роботи, розрахунку економічної частини у дипломному проекті. Крім усього вище перерахованого, ця тема є базовою для виконання практичної роботи, яка буде проведена на наступному занятті.
3.3 Розгляд нового навчального матеріалу.
3.3.1 Розгляд показників ефективного використання ОВФ.
Для виявлення резервів використання активної частини основних фондів проводиться розрахунок і аналіз відповідних якісних показників. Основним узагальнювальним показником використання активної частини основних виробничих фондів (силові машини, механізми, устаткування, транспортні засоби) є показник фондовіддачі (Фв), що характеризує обсяг виконаних робіт за рік, що припадає на 1 грн. вартості основних фондів, і розраховується за такою формулою:
Фв = О / Фср.р. або Фв = Тпр / Фср.р (1)
де: О - річний обсяг електромонтажних робіт, грн.
Тпр – вартість товарної продукції, грн
Фср.р.- середньорічна повна початкова вартість основних фондів, грн.
Фср.р. = Фн.р. + Фвв · t / 12 - Фвив. · t 1 / 12 (2)
де: Фн.р. - вартість ОПФ на початок року, грн.
Фвв, Фвив. - вартість ОПФ нововведених і виведених протягом року, грн.
t - число повних місяців функціонування нововведених ОВФ до кінця звітного року t1 - число повних місяців з моменту виведення ОПФ з виробництва до кінця
звітного року, міс.
t 2 - число місяців у році
Ситуація 1.1. Припустимо в результаті розрахунку показник фондовіддачі буде дорівнювати 3,68 . Який висновок можна зробити?
Орієнтовна відповідь. Цей результат розрахунку показує, що з 1 грн, вкладеної в ОВФ, було виготовлено товарної продукції на 3,68 грн.
Як ви вважаєте, чи ефективно, використовуються у цьому випадку ОВФ?
Орієнтовна відповідь. Так, ефективно!
Другим показником є:
Фондомісткість – характеризує скільки ОВФ припадає на одну грн виготовленої товарної продукції (об'єму робіт) і розраховується за такою формулою:
Фемк. = Фср.р. / О або Фемк. = Фср.р. / Тпр (3)
Якщо ви звернете увагу, то ви побачите, що фондомісткість – величина, зворотна фондовіддачі, тобто
Ситуація 1.2. Припустимо, що в результаті розрахунку показник фондомісткості буде дорівнювати 0,53. Який висновок можна зробити в такому разі?
Орієнтовна відповідь. Цей результат розрахунку показує, що для того щоб виготовити товарної продукції на 1грн, було задіяно 0,53 грн ОВФ.
Як ви вважаєте, чи ефективно використовуються у цьому випадку ОВФ?
Орієнтовна відповідь. Так, ефективно.
Ситуація 1.3. А якщо, показник фондомісткості був би більше ніж одиниця, тоді до якого висновку ми прийшли б?
Орієнтовна відповідь. Тоді висновок був би такий: ОВФ використовуються не ефективно.
Кожне робоче місце повинно бути забезпечене всіма необхідними інструментами, пристосуваннями, механізмами для забезпечення високого рівня продуктивності праці. Ступінь технічного оснащення робітників підприємства характеризується показником фондоозброєності, який розраховується за такою формулою:
Фозбр.= Фср.р. / Робл. (4)
Робл.- облікова чисельність робітників за обліковим розкладом, чол.
Ситуація 1.4. Припустимо, що в результаті розрахунку показник
фондоозброєності дорівнює 120 тис.грн. Що це нам покаже?
Орієнтовна відповідь. Цей результат нам покаже, що в цьому випадку на одного робітника приходиться ОВФ на суму у 120 тис.грн, з чого можна зробити висновок, що і показник продуктивності праці буде високим.
Крім вище перерахованих показників є й інші показники використання основних виробничих фондів, у тому числі показник фондорентабельності, технічного стану фондів, віку, структури фондів і т.п.
Ситуація 1.5. Пропоную вам на конкретному прикладі самостійно виконати розрахунок використання основних виробничих фондів підприємства і проаналізувати ефективність їх використання.
Задача
Визначте показники ефективного використання основних виробничих фондів підприємства, якщо відомо, що кількість працівників - 950 осіб; середньорічна вартість основних виробничих фондів на підприємстві 174 млн. грн; виробіток на одного працюючого на рік склала 394 000 грн.
Розв’язання.
1. Розрахуємо вартість товарної продукції підприємства, як добуток виробітку одного працівника за рік на кількість працівників:
Т.пр. = В · Робл.
Тпр = 394 000 · 950 = 374,3 млн. грн..
2. Отже, показник фондовіддачі на підставі формули (1), дорівнюватиме:
Фв = Тпр / Фср.р
Фв = 374,3 / 174 = 2,15
3.Скориставшись формулами (3,4), розрахуємо показники фондомісткості,фондоозброєності:
3.1 фондомісткість:
Фемк. = Фср.р. / Тпр
Фемк. = 174. / 374,3 = 0,46
3.2 фондоозброєність:
Фозбр.= Фср.р. / Робл.
Фозбр.= 174000000 / 950 = 183157 грн
Висновок:
Проаналізувавши узагальнюючи показники використання основних виробничих фондів, дістаємося до висновку, що основні виробничі фонди цього підприємства використовуються ефективно.
Після аналізу узагальнюючих показників ефективності використання ОВФ більш детально вивчається міра використання виробничої потужності підприємства. Під якою розуміється максимально можливий випуск продукції при досягнутому або наміченому рівні техніки, технології та організації виробництва.
3.3.2. Вивчення поняття «Виробнича потужність підприємства» та її показники.
Виробнича потужність підприємства – це максимально можливий обсяг робіт, який може бути виконаний при максимальному використанні ОВФ, високий рівень організації праці, своєчасного постачання матеріально-технічних ресурсів, високому рівні трудової дисципліни.
Виробнича потужність характеризується двома показниками:
1. Коефіцієнт екстенсивного навантаження устаткування, тобто ступінь використання обладнання за часом:
Кекст. = Tф / Тпл (5)
де : Tф , Тпл - фактичний і плановий час роботи обладнання, год.
2. Коефіцієнт інтенсивного навантаження устаткування, тобто ступінь використання за продуктивністю:
Кінт. = Вф / Впл (6)
де: Вф , Впл - фактична і планова продуктивність обладнання, грн.
Аналіз продуктивності або інтенсивності навантаження, як і екстенсивності навантаження, здійснюється порівнянням фактичних показників з планом, а також з даними попередніх періодів.
Висновок: виробнича потужність підприємства буде високою, якщо в результаті розрахунків обидва коефіцієнти покажуть результат вищий за одиницю.
Для того щоб основні виробничі фонди ефективно використовувались на підприємстві та виробнича потужність була на високому рівні існують шляхи підвищення рівня використання ОВФ.
3.3.3. Розгляд чинників, що впливають на підвищення ефективності використання ОВФ.
Для ефективної діяльності підприємства значну роль відіграє стан основних фондів. Необхідно зазначити, що їх технічний стан є матеріальним відображенням науковотехнічного прогресу, який відіграє роль головного чинника в підвищенні ефективності здійснення виробничого процесу. Тому не дивно, що оцінювання стану основних фондів є найбільш дієвим інструментом управління технічним забезпеченням.
Для підняття рівня використання основних фондів необхідно розробляти конкретні заходи, які дозволять досягти більшої віддачі основних фондів, а їх своєчасне вживання дозволить використати існуючі резерви для підвищення їх ефективності.
Тому, підприємство має своєчасно розв’язувати проблеми використання основних фондів. До вашої уваги пропонується ряд дієвих заходів щодо підвищення ефективності використання ОВФ:
- механізація, автоматизація виробничих процесів;
- за необхідності модернізація ОВФ;
- усунення простоїв, тобто своєчасне проведення технічних оглядів, поточних і капітальних ремонтів;
-збільшення рівня фондовіддачі та продуктивності роботи устаткування;
- підвищення своєчасно кваліфікацію робітників;
- за необхідності, застосовувати двозмінний і тризмінний режим роботи підприємства.
Висновок: Всі ці заходи дадуть можливість збільшити обсяг виробництва та ефективність роботи підприємства.
4. Закріплення нового матеріалу.
Викладач. Ми продовжуємо проводити наш аукціон і переходимо до ІІ-го етапу, у ході якого закріпимо здобуті знання з нової теми.
Викладач. ІІ етап «Напівзакритий лот» (закріплення нової теми). На цьому етапі на продаж виставляється не конкретне питання, а певна галузь знань, а саме: запитання команди дізнаються тільки після покупки цього лота. Правильна відповідь оцінюється у 10 балів.
Аукціоніст оголошує другий етап.
На екрані висвічується перший лот, область знань, з якої буде поставлено запитання.
Викладач. Нагадую, у разі якщо команда правильно відповідає на запитання, вона заробляє 10 балів, якщо відповідь неправильна лот знімають з торгів, а команда виплачує штраф у розмірі 100 економок, але аукціоніст пояснює правильну відповідь.
Аукціоніст озвучує область знань: «Показники ефективного використання ОВФ»
Очікуваний результат діяльності. Студенти виявляють активну діяльність, починають збільшувати вартість лоту.
Аукціоніст озвучує запитання. Встановіть співвідношення між якісними показниками та розрахунковими формулами цих показників. Для надання відповіді використайте картку 1, яку ви отримали на початку заняття.
1 фондоозброєність а) Ф = О / Фср.р.
2 фондомісткість б) Ф = Фср.р. / Робл.
3 фондовіддача в) Ф = Фср.р. / О
Правильна відповідь:
1 фондоозброєність а)Ф = О / Фср.р.
2 фондомісткість б) Ф = Фср.р. / Робл.
3 фондовіддача в) Ф = Фср.р. / О
Якщо команда відповідає правильно на запитання, заробляє бали, якщо ні платить штраф.
Аналогічно проходять торги наступних лотів.
На екрані висвічується другий лот.
Область знань: «Виробнича потужність підприємства»
Запитання. Якими показниками характеризується виробнича потужність, дайте їх визначення.
Правильна відповідь:
Виробнича потужність характеризується двома показниками:
1. Коефіцієнт екстенсивного навантаження устаткування, тобто ступінь використання обладнання за часом.
2. Коефіцієнт інтенсивного навантаження устаткування, тобто ступінь використання по продуктивності.
На екрані висвічується третій лот.
Область знань: «Показники ефективного використання ОВФ»
Запитання. Економічний показник, який характеризує обсяг виконаних робіт за рік, що припадає на 1 грн. вартості основних виробничих фондів це –
Правильна відповідь: Фондовіддача
На екрані висвічується четвертий лот.
Область знань: «Показники ефективного використання ОВФ» Запитання. Назвіть основні показники використання ОВФ.
Правильна відповідь: Фондовіддача, фондомісткість, фондоозброєність.
На екрані висвічується п’ятий лот.
Область знань: «Показники ефективного використання ОВФ»
Запитання. Виправте помилки у формулах. Для надання відповіді використайте картку 2.
Фозб. = Робл./ Фср.р, ; Кінт. = Тф / Впл, ; Фср.р. = Фн.р. + Фвв · t / 365 - Фвив. · t 1 / 365
Правильна відповідь:
Фозбр.=Фср.р. / Робл. Кінт. = Вф / Впл Фср.р. = Фн.р. + Фвв · t / 12 - Фвив. · t 1 / 12
На екрані висвічується шостий лот.
Область знань: Виробнича потужність підприємства
Питання: Дайте визначення виробничої потужності підприємства.
Правильна відповідь:
Виробнича потужність підприємства - це максимально можливий обсяг робіт, який може бути виконаний при максимальному використанні ОВФ, високий рівень організації праці, своєчасного постачання матеріально-технічних ресурсів, високому рівні трудової дисципліни.
Висновок. Другий етап аукціону показав, що ви не тільки добре засвоїли новий матеріал, але й володієте економічними поняттями і визначеннями й можете їх використовувати і застосовувати в життєвих ситуаціях. Переходимо до третього етапу.
III етап (узагальнення економічних знань)
Аукціоніст пояснює правила проведення ІІІ етапу.
ІІІ етап - закритий лот (узагальнення економічних знань) - команди купують лот, не знаючи, яке запитання прозвучить і з якої області економічних знань. Правильна відповідь оцінюється у 20 балів.
Аукціоніст оголошує третій етап.
Лотів буде лише три.
На екрані висвічується перший лот, але текст запитання приховано.
Очікуваний результат діяльності. Студенти виявляють активність, починають збільшувати вартість лоту. Та команда, яка дала найбільшу ціну, отримує право на відповідь. Якщо відповідь неправильна лот знімається з аукціонну і команда платить штраф, але аукціоніст пояснює правильну відповідь.
На екрані висвічується перше запитання.
Аукціоніст озвучує запитання. Що являє собою ринок економічних відносин ?
Правильна відповідь:
Ринок - це сукупність форм взаємовідносин між господарюючими суб'єктами з метою отримання взаємовигідних інтересів: обмін на грошові кошти, бартер, трудові ресурси.
Якщо команда відповідає правильно на запитання, заробляє бали.
Аналогічно проходять торги наступних лотів.
На екрані висвічується другий лот.
Запитання: Які форми підприємств ви знаєте, наведіть приклад.
Правильна відповідь:
Розрізняють форму підприємств:
• проста форма - єдиний орган управління
• складна форма - передбачає об'єднання декількох самостійних суб'єктів для взаємовигідного виробництва.
До простої форми належать: акціонерне товариство, мале підприємство, ТОВ (товариство з обмеженою відповідальністю), кооператив, орендне підприємство спільне підприємство.
До складної форми належать: концерн, картель, трест, синдикат, консорціум, холдинг, асоціації, спілки.
На екрані висвічується третій лот.
Запитання. Назвіть характерні риси ринкової економіки.
Правильна відповідь:
Характерні риси ринкової економіки:
- розмаїття форм власності;
- повна економічна самостійність підприємств, організацій;
- наявність вільної конкуренції;
- вільне ціноутворення, що формується на основі суспільно необхідних витрат, попиту і пропозиції на продукцію, роботи, послуги;
- досить чітко виражена соціальна спрямованість розвитку економіки;
- наявність системи соціального захисту населення.
Висновок. Третій тур показав, що ви добре засвоїли не тільки останню тему, а й те, що ви добре володієте економічними знаннями в різних галузях економіки.
5. Підбиття підсумків заняття.
Для підбиття підсумків гри прошу всіх учасників визначити суму готівки
(залишок на особовому рахунку) та суму балів (один бал дорівнює 100 економок).
Потім учасники обчислюють суму прибуткового податку, який складає 18% і віднімають її із загальної суми доходу. Крім того учасники повинні повернути в банк узятий кредит, сплатити відсотки за кредит. Після проведення всіх розрахунків оголошується переможець, на рахунку якого залишилася найбільша сума грошей.
Викладач. Закінчується наше заняття, тож зробімо висновки: де в практиці ви використовуєте знання, отримані з економіки на наших заняттях?
Студенти дають різні відповіді.
Викладач. Усі ці знання допоможуть вам бути успішними в житті!
6. Домашнє завдання.
Підготуватися до практичної роботи з теми «Основні виробничі фонди».
Повторити: склад та структуру ОВФ, формування та призначення амортизаційного фонду, показники, які характеризують ефективне використання ОВФ.
Якщо з'явилися питання, прошу їх ставити.
Заняття закінчено, усім дякую за увагу.
ДОДАТОК 1
№ Туру |
Прихід, економки |
Витрати, економки |
Зароблені бали (переховуємо бали в економки 1 бал – 100 економок) |
Залишок, економки |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього: |
|
ДОДАТОК
ДОДАТОК
ДОДАТОК
КАРТКА №1
Фозб. = Робл./ Фср.р,
Кінт. = Тф / Впл,
Фср.р. = Фн.р. + Фвв · t / 365 - Фвив. · t 1 / 365
КАРТКА №2
1 фондоозброєність а) Ф = О / Фср.р.
2 фондомісткість б) Ф = Фср.р. / Робл. 3 фондовіддача в) Ф = Фср.р. / О