«Жучки» Інтерактивна логопедична вправа
Інтерактивна вправа із циклу «Логопедичні заняття для дітей дошкільного віку» проводяться в ігровій формі, використовуючи дидактичний матеріал. Вправа допомагає виявити порушення мови у малюків, які підлягають корекції за допомогою наших логопедичних занять.
Мета: Автоматизація звука [ж] у зв’язній мові.
Хід вправи: Добрий день, любі дітки! Як ваш настрій?(Діти відповідають). Це добре! Я хочу сьогодні пограти з вами в гру, включити магію і перетворитися нам усім у маленьких жучків. А який звук у жучка?(Діти відповідають). Правильно, вони дзижчать. Саме для цієї гри я запросила майстра перевтілення Нолика.
Нолик: «Привіт, друзі! Мені дуже приємно, що саме мене ви запросили і дали мені звання майстра. Що потрібно робити, розповідайте». Логопед: Отже, я вам прочитаю маленькі віршики, ви їх послухаєте, а потім разом повторимо. Це, скажу по секрету, вірші справжньої сім’ї жучків. Готові?
1. Я жук, я жук, я тут живу,
Весь час дзижчу: Жу-жу, жу-жу.
2. На жоржині жук сидів.
Жу-жу-жу, – про щось гудів.
Грів на сонечку бочок
В жовтих квітах наш жучок.
3. На пеньочку жук сидить
І тихенько буркотить:
Жученят малих навчає,
Їм казки розповідає.
Та малі лише регочуть
І давно літати хочуть.
4. Жив жучок між бур'янами,
жив без тата і без мами,
жив, жив, і не тужив,
жовтим листям ворушив.
5.Дзижчить над житом жвавий жук,
Бо жовтий він купив кожух.
Жовтий жук купив жакет,
Джемпер, джинси та жилет.
6. Жук-жученко — сажотрус —
вгору крутить чорний вус.
Підкрутив і став питати:
— Де б це дзеркало дістати?
Підліта кмітлива муха
і дзенькоче біля вуха:
— Жуче-друже, не журись,
а навколо роздивись.
Глянь: мов дзеркало роса…—
Жук поглянув: — Ну й краса!
7. Жук залишився в нас жити,
Маю з ким тепер дружити!
Йду зі школи, поспішаю,
Друг там, Жук, мене чекає!
Нолик: «Які гарні віршики! Завдяки їм на ще краще вимовляю звук [ж]. Дякую вам і до зустрічі!». Логопед: І ми, дітки, також закріпили вміння вимовляти цей звук. Молодці! Залишилось лише зробити висновок і будемо закінчувати заняття.
Рефлексія : Дітки, дивіться, у мене є ось такі смайлики - веселі та сумні. Якщо сьогодні вам все було зрозуміло і дуже легко, то швидко вішайте веселий смайлик на стіну, а якщо навпаки трішки заважко піддався звук [ж] - то сумний .