Конспект логопедичного заняття з групою фонетико-фонематичного недорозвинення мови
Тема:
«Диференціація звуків С – Ш
«Подорож до казкового лісу країни Звукляндії»
Підготувала вчитель-логопед опорного закладу загальної середньоїосвіти Миколаївської селищної ради Одеської області
Сулєва Лілія Дмитрівна
Тема: Диференціація С – Ш «Подорож до казкового лісу країни Звукляндії»
Вид заняття:
Заняття з розвитку лексико-граматичних засобів мови з дітьми з порушенням звуковимови звуків С-Ш, 1 клас.
Форма заняття:
Підгрупове логопедичне заняття в умовах логопедичної групи.
Корекційно-освітні цілі:
Тема: Диференціація С – Ш «Подорож до казкового лісу країни Звукляндії»
Вид заняття:
Заняття з розвитку лексико-граматичних засобів мови з дітьми з порушенням звуковимови звуків С-Ш, 1 клас.
Форма заняття:
Підгрупове логопедичне заняття в умовах логопедичної групи.
Корекційно-освітні цілі:
Диференціація звуків С – Ш в реченнях,складах. Закріплення їх у мові та розумінні дитини. Поглиблення знать та умінь правильно будувати речення. удосконалювати вміння дітей розрізняти на слух свистячі і шиплячі звуки [ С-Ш ] у складах, словах, реченнях; давати порівняльну характеристику цих звуків; вправляти дітей у: поділі слів на склади; звуковому аналізі і синтезі; творенні якісних прикметників від іменників; складанні простих поширених речень; відгадуванні загадок; читанні простих за структурою слів.
Корекційно-розвиваючі цілі:
Розвиток зв'язного мовлення, фонематичних процесів, мовного слуху, мислення, всіх видів сприйняття, творчої уяви, тонкої моторики, виразності рухів почуття ритму. Робота над артикуляційним апаратом.
Словникова робота: Розширення, уточнення, актуалізація словника:
Виховні цілі:
Виховання емоційного відгуку на зображене на картині, ініціативності, самостійності,дисциплінованість,товариські почуття.
Обладнання:
Плакати лісу,іграшка Змії, дидактичний матеріал «Одяг»,дидактичний матеріал :Овочі», звукові дороріжки, дзеркало.
Попередня робота (проводилась вчителем):
Автоматизація С-Ш в словах.
Використання сучасних технологій:
Розвиваюча технологія корекції звуковимови звуків С-Ш.
Прийоми здоров'язберігаючихте прийомів.
Хід заняття
Оголошення теми заняття. Створення позитивного емоційного фону.
1. Створення нервово-психологічного настрою.
Доброго дня!
Сьогодні в нас не звичайне заняття. Ми вирушаємо казкового лісу Звукляндії.
Всі поводимось ми тихо,
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно тренувати,
На занятті не дрімати,
І знання мерщій хапати.
Всі готові до заняття?
Тож розпочинаймо роботу.
Повідомлення теми заняття.
Вчитель-логопед:
- Сьогодні до нас на заняття завітали два звуки, дві букви ( показує букву С-діти називають її та показує букву Ш, діти також її називають). Раніше ви їх частенько плутали і це їм було не дуже приємно. Але ми багато з вами працювали над цими звуками. І щоб перевірити вас чи навчились ви їх розрізняти, ми вирушимо разом у цікаву подорож до Звукляндії у казковий ліс. Згодні?
Діти: «Так! Так!»
-А чим ми будемо подорожувати? Відгадайте:
У полі драбини довгі лежать,
По драбинам будиночки з дітьми біжать? (малюнок потягу)
Потрібно на потяг придбати квитки-літери – ціна квитка-правильна відповідь.(Вчитель-логопед задає питання, а діти, по черзі відповідають і отримують літери.)
(А потім аналогічна робота проводиться зі звуком[ш
Давайте ми з вами зробимо лісовий ураган (Вдихаємо через носик і видихаємо в трубочку )
Логопед:Ось тепер нас язичок готовий до подорожі
А зараз давайте за таблицею прочитаємо чистомовку.Таблиця на дошці.(Мнемотаблиця)
Дидактична гра «Що ти везеш»
Сьогодні ми вирушивши в подорож нам треба взяти з собою речі (На дошці малюнок з речами треба обвести фломастером речі в яких є звуки С Ш). Тож наше завдання назвати річ, а потім назвати її ласкаво( Шапка - Шапочка і т.д.)
Логопед:Все всі мають квитки ,сидять на своїх місцях можна починати нашу подорож.
Розвиток фонематичного слуху.
Діти визначають звуки [ с ], [ ш] у словах з заплющеними очами. Хто з вас може визначати звуки [ с ], [ ш] у словах? На звук [ ш] підніміть пальці рук вгору, на звук [ с ]– вниз. Заплющить очі та слухайте уважно. Шлях, сорока, шофер, весна, середа, борошно, лисичка, ясен, вересень, шапка, мішок, колос, панчохи, кошеня, кіоск,пташка, блюдо, пташка.
Формування мелодійності мовлення, почуття ритму.
Вчитель-логопед промовляє рядки віршика, а діти відплескують у долоньки, наслідуючи вчителя-логопеда:
Логопед:Дітки у вас на партах є листки з малюнками в яких треба написати який звук міститься в цьому слові та визначити його місце в слові(на початку,в середині чи в кінці слова).
Вчитель-логопед:
-А ось і зупинка, давайте зійдем, ( Діти встають із своїх місць)
Та разом по лісу гуляти підем. (Ідуть на килимок-галявинку)
Дерева у лісі високі стоять ( Піднімають руки вгору)
Хитають гіллям ( Похитування тулубом і руками)
Тихо листям шумлять: ш-ш-ш-ш.
А ось і змія. (Присідають)
Чи то спить, чи лежить?
На сонечку гріється,
Й тихо сичить: с-с-с-с.
Вчитель-логопед: «вітерець навіяв мені на вушко про те, що лісове відлуння хоче з нами погратися в свою улюблену гру, допомогти змійці розкласти малюнки на свої місця по кошиках.
Вчитель-логопед: А ще нам треба допомогти змійці почитати склади на звукових доріжках
Утворення якісних прикметників від іменників, узгодження в роді та числі:
Дидактична гра «Який сік?»
-У потязі душно і хочеться пити,
-Кожен із вас може соку налити.
(Діти беруть банки із соком, фрукти ,які назбирали в кошик,розглядають, а потім по черзі відповідають на запитання вчителя-логопеда)
- Який п’є сік Євген?
- Я п’ю малиново-полуничний сік.
Вчитель-логопед: ось ми і опинились на окраїні лісу, пора повертатись до школи. А яким транспортом ми це зробимо відгадайте:
Довгий будинок на колесах стоїть,
Діток везе, по дорозі біжить. (Автобус)
- Щоб мотор у автобуса працював і ми з вами їхали, потрібно виконати останнє завдання: Завести моторчик звук Р.
Підсумок заняття.
Наша подорож завершилась, чи сподобалась вона вам, так?
Я також вами задоволена. Ви справились з усіма завданнями, показали те, що вмієте розрізняти звуки [С - Ш ] та тренуєте свій язичок для вимови звука «Р» МОЛОДЦІ.