Урок "Диференціація С-Ш"

Про матеріал
Розробка уроку в 1 класі.Диференціація С-Ш. Подорож до країни Звукляндії. Диференціюємо звуки за допомогою дидактичних ігор.Повторюємо артикуляційні вправи використовуємо елементи логоритміки.Також читання чистомовок за мнемотаблицею та складових доріжок.
Перегляд файлу

Конспект логопедичного заняття з групою фонетико-фонематичного недорозвинення мови 

 

 

 

 

Тема:

«Диференціація  звуків С – Ш

 

«Подорож до казкового лісу країни Звукляндії»
 

 

 

 

Підготувала вчитель-логопед опорного закладу загальної середньоїосвіти Миколаївської селищної ради Одеської області
                        Сулєва Лілія Дмитрівна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Диференціація С – Ш «Подорож до казкового лісу країни Звукляндії»

 

Вид заняття:

Заняття з розвитку лексико-граматичних засобів мови з дітьми з порушенням звуковимови  звуків С-Ш, 1 клас.

 

Форма заняття:

Підгрупове логопедичне заняття в умовах логопедичної групи.

 

Корекційно-освітні цілі:

Тема: Диференціація С – Ш «Подорож до казкового лісу країни Звукляндії»

 

Вид заняття:

Заняття з розвитку лексико-граматичних засобів мови з дітьми з порушенням звуковимови  звуків С-Ш, 1 клас.

 

Форма заняття:

Підгрупове логопедичне заняття в умовах логопедичної групи.

 

Корекційно-освітні цілі:

Диференціація звуків С – Ш в реченнях,складах. Закріплення їх у мові та розумінні дитини. Поглиблення знать та умінь правильно будувати речення. удосконалювати вміння дітей розрізняти на слух свистячі і шиплячі звуки [ С-Ш ] у складах, словах, реченнях; давати порівняльну характеристику цих звуків; вправляти дітей у: поділі слів на склади; звуковому аналізі і синтезі; творенні якісних прикметників від іменників; складанні простих поширених речень; відгадуванні загадок; читанні простих за структурою слів.

 

 Корекційно-розвиваючі цілі:

Розвиток зв'язного мовлення, фонематичних процесів, мовного слуху, мислення, всіх видів сприйняття, творчої уяви, тонкої моторики, виразності рухів почуття ритму. Робота над артикуляційним апаратом.

 

Словникова робота: Розширення, уточнення, актуалізація словника:

 

Виховні цілі:

Виховання емоційного відгуку на зображене на картині, ініціативності, самостійності,дисциплінованість,товариські почуття.

 

Обладнання:

Плакати лісу,іграшка Змії, дидактичний матеріал «Одяг»,дидактичний матеріал  :Овочі», звукові дороріжки, дзеркало.

 

Попередня робота (проводилась вчителем):

Автоматизація С-Ш в словах.

 

Використання сучасних технологій:

Розвиваюча технологія корекції звуковимови звуків С-Ш.

Прийоми здоров'язберігаючихте прийомів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід заняття

  1. Організаційний етап. 

Оголошення теми заняття. Створення позитивного емоційного фону.

1. Створення нервово-психологічного настрою.

Доброго дня!

  •    Добрий день починається з гарного настрою, веселої усмішки, корисних справ. Тож усміхніться один одному і побажайте доброго дня. Сьогодні ми з вами будемо подорожувати! Ви любите мандрувати? (Так!) Тож давайте посміхнемося один одному і вирушимо в путь.

 

Сьогодні в нас не звичайне заняття. Ми вирушаємо казкового лісу Звукляндії.

Всі поводимось ми тихо,

Домовляймось не шуміти,

Руку гарно тренувати,

На занятті не дрімати,

І знання мерщій хапати.

Всі готові до заняття?

Тож розпочинаймо роботу.

Повідомлення теми заняття.

Вчитель-логопед:

- Сьогодні до нас на заняття завітали два звуки, дві букви ( показує букву С-діти називають її та показує букву Ш, діти також її називають). Раніше ви їх частенько плутали і  це їм було не дуже приємно. Але ми багато з вами працювали над цими звуками. І щоб перевірити вас чи навчились ви їх розрізняти, ми вирушимо разом у цікаву подорож до  Звукляндії у казковий ліс. Згодні?

Діти: «Так! Так!»

-А чим ми будемо подорожувати? Відгадайте:

У полі драбини довгі лежать,

По драбинам будиночки з дітьми біжать?  (малюнок потягу)

 

 

  1. Порівняльна характеристика звуків С-Ш: гра «Придбай квиток».

Потрібно на потяг придбати квитки-літери – ціна квитка-правильна відповідь.(Вчитель-логопед задає питання, а діти, по черзі відповідають і отримують літери.)

  1.  Основна частина
  •    Над, якими звуками ми працювали минулого разу? (Діти: [с]-[ш]. (профілі артикуляції вже висять на дошці) 
  •    Так! Молодці! Де знаходиться в ротику наш язичок під час вимови звука «С»? (Діти: язичок знаходиться внизу»),
  •    Правильно, а тепер подивимось у дзеркала і пригадаємо вимову звук[с]. (Подивились, поставили тильну долоню ручки перед собою і промовили. Діти промовляють) 
  •    Де кінчик язика?(внизу) 
  •    Яке повітря ? (холодне) 

(А потім аналогічна робота проводиться зі звуком[ш

  • Де кінчик язика? (вверху)
  • Яке повітря ? (тепле) 

Давайте ми з вами зробимо лісовий ураган (Вдихаємо через носик і видихаємо в трубочку )

Логопед:Ось тепер нас язичок готовий до подорожі

А зараз давайте за таблицею прочитаємо чистомовку.Таблиця на дошці.(Мнемотаблиця)

 

Дидактична гра «Що ти везеш»

 Сьогодні ми вирушивши в  подорож нам треба взяти з собою речі (На дошці малюнок з речами треба обвести фломастером речі в яких є звуки С Ш). Тож наше завдання назвати річ, а потім назвати її ласкаво( Шапка - Шапочка і т.д.)

Логопед:Все всі мають квитки ,сидять на своїх місцях можна починати нашу подорож.

Розвиток фонематичного слуху.

 Діти визначають звуки [ с ], [ ш] у словах з заплющеними очами. Хто з вас може визначати звуки [ с ], [ ш] у словах? На звук [ ш] підніміть пальці рук вгору, на звук [ с ]– вниз. Заплющить очі та слухайте уважно. Шлях, сорока, шофер, весна, середа, борошно, лисичка, ясен, вересень, шапка, мішок, колос, панчохи, кошеня, кіоск,пташка, блюдо, пташка.

Формування мелодійності мовлення, почуття ритму.

Вчитель-логопед  промовляє рядки віршика, а діти відплескують у долоньки, наслідуючи вчителя-логопеда:

  • Наш потяг їде, колеса стукотять:
  • ТАК! Так-так. (3 рази)
  • А в потязі дітки тихенько сидять:
  • так-так ТАК!  (3 рази)
  • Наш потяг щосили гуде:
  • ЧУХ! Чух-чух. (3 рази)
  • Я діток везу і щосили кричу:
  • чух-чух ЧУХ! (3 рази)

Логопед:Дітки у вас на партах є листки з малюнками в яких треба написати який звук міститься в цьому слові та визначити його місце в слові(на початку,в середині чи в кінці слова).

Вчитель-логопед:

-А ось і зупинка, давайте зійдем,    ( Діти встають із своїх місць)

Та разом по лісу гуляти підем.        (Ідуть на килимок-галявинку)

Дерева у лісі високі стоять              ( Піднімають руки вгору)

Хитають гіллям                                 ( Похитування тулубом і руками)

Тихо листям шумлять: ш-ш-ш-ш.                     

А ось і змія.                                         (Присідають)

Чи то спить, чи лежить?

На сонечку гріється,

Й тихо сичить:   с-с-с-с.

Вчитель-логопед: «вітерець навіяв мені на вушко про те, що лісове відлуння хоче з нами погратися в свою улюблену гру, допомогти змійці розкласти малюнки на свої місця по кошиках.

Вчитель-логопед: А ще нам треба допомогти змійці почитати склади на звукових доріжках

 

 

Утворення якісних прикметників від іменників, узгодження в роді та числі:

Дидактична гра «Який сік?»

-У потязі душно і хочеться пити,

-Кожен із вас може соку налити.

(Діти беруть банки із соком,  фрукти ,які  назбирали в кошик,розглядають, а потім по черзі відповідають на запитання вчителя-логопеда)

- Який п’є сік Євген?

- Я п’ю малиново-полуничний сік.

Вчитель-логопед: ось ми і опинились на окраїні лісу, пора повертатись до школи. А  яким транспортом ми це зробимо відгадайте:

 Довгий будинок на колесах стоїть,

 Діток везе, по дорозі біжить. (Автобус)

- Щоб мотор у автобуса працював і ми з вами їхали, потрібно виконати останнє завдання: Завести моторчик звук Р.

 Підсумок заняття.

Наша подорож завершилась, чи сподобалась вона вам, так?

Я також вами задоволена. Ви справились з усіма завданнями, показали те, що вмієте розрізняти звуки [С - Ш ] та тренуєте свій язичок для вимови звука «Р»  МОЛОДЦІ.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Додано
23 березня 2021
Переглядів
1982
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку