Інтерактивна платформа «Вибір професії – система роботи школи в професійному самовизначенні старшокласників»

Про матеріал
Інтерактивна платформа відтворює роботу з учнями щодо озброєння підлітків визначеною сукупністю знань про соціально-економічні і психофізіологічні особливості різних професій, умов правильного вибору однієї з них, інформації про канали працевлаштування, вимог до прийому на роботу і т.п. Розробка на допомогу для практичних психологів.
Перегляд файлу

Інтерактивна платформа «Вибір професії – система роботи школи в професійному самовизначенні старшокласників»

1. Теоретичний блок.

Профорієнтацйна робота – це робота з учнями щодо озброєння підлітків визначеною сукупністю знань про соціально-економічні і психофізіологічні особливості різних професій, умов правильного вибору однієї з них, інформації про канали працевлаштування, вимог до прийому на роботу і т.п. Це напрям роботи, в якому систематизуються відомості про зміст та перспективи сучасних професій, форми й умови оволодіння різними спеціальностями, стан та потреби ринку праці.

Враховуючи психологічні та вікові особливості учнів, профорієнтаційну роботу з учнями у позакласний час потрібно організовувати поетапно:

· початковий етап (1-4 класи);

· пізнавально-пошуковий етап (5-7 класи);

· базовий етап (8-9, 10-11 класи).

Компоненти профорієнтаційної роботи:

  •                   Професійна інформація

 - психолого-педагогічна система формування в особистості активної профорієнтаційної позиції, що відповідає суб'єктивним і об'єктивним умовам вільного та свідомого професійного самовизначення особистості. Вона дає школярам змогу ознайомитися з різними професіями, з пов'язаним із ними змістом трудової діяльності, з вимогами, які ці професії пред'являють людині, а також з тим, де ними можна оволодіти. Завдяки цьому учні виявляють свої індивідуальні схильності, психофізіологічні можливості, вміння зіставити їх з вимогами професії, до якої вони мають інтерес і нахили, щоб прийняти правильне рішення про свою придатність до професійної діяльності в обраній галузі праці.

  • Професійна діагностика

- система психологічного вивчення особистості з метою виявлення її професійно значущих властивостей і якостей (індивідуальна або групова діагностика 9, 11 кл. за методиками:

- Визначення комунікативних та організаторських нахилів (Методика виявлення «Комунікативних та організаторських нахилів» Р. В. Овчарова).

- Визначення профільної спрямованості особистості («ДДО» Є. О. Клімова).

- Визначення типу характеру особистості (Методика «Орієнтація» І. Л. Соломіна).

- Методика дослідження емоційної спрямованості (Б. І. Додонова).

- Тест на професійну орієнтацію (О. Мерзлякова).

  • Професійна консультація

 - надання особистості на основі її вивчення науково обґрунтованої допомоги щодо найоптимальніших для неї напрямів і засобів професійного самовизначення. Вона має на меті й навчання учнів прийомам самооцінки своїх якостей з метою з'ясування їх відповідності вимогам професії. Мріючи про певну професію, школярі повинні водночас замислюватися, чи справді вони годяться для такої роботи. Аналогічні консультації слід надавати і батькам учнів, щоб вони серйозніше підходили до обрання майбутньої професії дітьми, допомагали їм у цьому.

  • Професійний відбір

- система роботи, спрямована на надання допомоги учневі у визначенні й виборі конкретної професії на основі виявлення й оцінки його загальних і спеціальних здібностей, здатностей, інтересів, потреб і об'єктивних умов професійної підготовки і працевлаштування. Здійснюють його навчальні заклади, висуваючи до вступників конкретні вимоги, або установи, які приймають випускників на роботу. На цьому етапі важлива роз'яснювальна робота серед молодих людей, які повинні усвідомити необхідність роботи над собою задля подолання певних недоліків, досягнення професійної майстерності (співпраця з Центром зайнятості, ВНЗ, які надають інформацію про спеціальності і вимоги вступу).

  •                   Професійна адаптація
  • процес пристосування людини до професійної діяльності, її умов; досягнення бажаної продуктивності праці й відповідності між професійними намірами, інтересами, якостями особистості та вимогами до діяльності. її здійснюють на стадії оволодіння учнем професією.

2. Виступ представників ЗВО та міського Центру зайнятості.

3. Обмін досвідом ПП (презентація своєї діяльності та діяльності школи).

4. Арт-коучингова техніка «Веселка» (Марія Юдакова)

Мета: визначити актуальний стан, проаналізувати свою мету та її внутрішню організацію; осмислення конкретних потреб і бажань; аналіз рівня знань (досвіду), який вже є з даного запиту.

Матеріали: лист А4, простий олівець або ручка, кольорові олівці.

Алгоритм роботи:

1. Сформулюйте свій запит (з учнями можна провести щодо запиту про певну бажану професію). Запишіть його. Намалюйте веселку вашої мети, використовуючи 7 кольорів веселки.

2. 7 кольорів – це компоненти роботи з метою.

  • Червоний. Які Ви зараз і як це стосується вашого запиту? Для кого буде корисно досягнення вашої мети?
  • Помаранчевий. У чому саме ви полюєте, як мисливець, у своїй меті, що є ключовим?
  • Жовтий. Які потреби та бажання лежать в основі вашої мети? Назвіть, чого ви бажаєте, очікуєте?
  • Зелений. Що Ви уже знаєте про свою мету, що треба ще дізнатися? Хто може допомогти вам у цьому?
  • Блакитний. Де Ви можете знайти ресурси, щоб досягти мети? Де і як можете реалізувати свою мету?
  • Синій. Що заважає або може заважати при здійсненні бажаного? Що вам треба робити у цій ситуації?
  • Фіолетовий. Уявіть, що ви досягли поставленої мети. Як будете себе відчувати? Що отримаєте від досягнення? Що у ній буде по іншому?

3. Чим була цінною техніка? Що нового для вас відкрилося для досягнення бажаного?

5. Зворотний зв'язок.

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
302
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку