Психолого - педагогічний супровід переходу учнів з початкової до середньої школи

Про матеріал
Проблеми наступності початкової та середньої школи. Психолого - педагогічний супровід переходу учнів з початкової до середньої школи.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Психолого-педагогічний супровід переходу учнів із початкової до середньої школи

Номер слайду 2

Переступаючи поріг школи, дитина увесь час адаптується: до ровесників, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня. Одним з таких складних періодів є проблеми наступністі початкової та середньої школи

Номер слайду 3

Що таке перехід із початкової школи до середньої? Це - тривога, збільшення навантаження на психіку, розгубленість перших тижнів, освоєння кабінетної системи, нові предмети, нове учнівське оточення, нові й різні вчителі…

Номер слайду 4

Успішною адаптація п’ятикласників не може бути без якісного психологічного супроводу

Номер слайду 5

Соціально – психологічна адаптація - процес пристосування до нових умов чи вимог середовища, результатом якої має бути пристосування, що є показником життєвої компетентності індивіда

Номер слайду 6

Перспективність – це погляд знизу вверх, а наступність – погляд зверху вниз. Перспективність навчання п’ятикласника треба розглядати як продовження формування та закріплення основних академічних компетентностей учня, отриманих в початковій школі. А ще перспективність – це визначення пріоритетних ліній підготовки учнів 4 класу до навчання і сам освітній процес в школі ІІ ступеня, які б максимально враховували потреби освітнього процесу цього періоду, готовність дитини до оволодіння новою навчальною діяльністю за участю не одного, а цілої групи вчителів.

Номер слайду 7

Перші кроки в реалізації забезпечення успіху адаптаційного періоду майбутнього п’ятикласника: провести знайомство з середньою школою; познайомити дитину з майбутнім класним керівником; визначити склад вчителів-предметників п’ятикласника; провести анкетування учнів, батьків, вчителів щодо майбутнього навчального періоду; визначити можливий мікроклімат між вчителем-предметником та учнівським колективом; вивчити індивідуальні особливості характеру кожної дитини, її інтелектуальні і творчі здібності, можливості, інтереси та захоплення; спроектувати шляхи їх розвитку кожного п’ятикласника; скласти навчальний план, визначити його варіативну складову; визначити гурткову роботу в п’ятих класах; спроектувати перспективи зайнятості школярів в позаурочний період; визначити рівень забезпечення підручниками; майбутньому класному керівнику долучатися до справ свого майбутнього класу ще з періоду початкової ланки; обов’язково бути поінформованим про: стан здоров’я майбутніх п’ятикласників, матеріально - побутові умови проживання, стосунки з батьками, віросповідання.

Номер слайду 8

Умовою успішної адаптації випускників початкової школи до навчання у 5-му класі є також: забезпечувати можливість формування уміння учня робити усвідомлений вибір: предметів, форм позакласного навчання, життя, власного розвитку (це допоможе пізніше готуватись до вибору профілю навчання у старшій школі та осмисленого вибору професії); формувати позитивний мікроклімат в учнівському колективі: створювати ситуації, які б дозволяли підлітку проявляти ініціативу, мати право на помилку, на власну думку, брати участь у спільній діяльності, працювати в умовах альтернативи, вибору, створювати демократичну, неавторитарну атмосферу навчання, приділити максимум уваги формуванню учнівського колективу, відпрацюванню правил його функціонування (це може зробити тільки класний керівник через різноманітні форми позакласної, виховної роботи, із залученням батьків, старшокласників); цілеспрямовано заохочувати дітей аналізувати свої враження від різних об'єктів, оволодівати критеріями оцінки окремих параметрів, виробляти способи класифікації об'єктів, узагальнювати тощо; забезпечувати процес навчання школяра як “джерело” позитивних емоцій, що допоможе знайти своє місце серед однолітків, підтримає впевненість у собі, у своїх силах. Важливо, щоб ці позитивні емоції пов'язувалися з процесом навчання.

Номер слайду 9

Основні напрямки роботи Організаційна діяльність Педагогічна діагностика Психологічна діагностика Консультативна робота Корекційно- розвивальна робота Аналітична робота

Номер слайду 10

Діагностика готовності учнів 4 класу до навчання у середній школі, складається з наступних тестів:  Анкета для оцінювання рівня шкільної мотивації й адаптації Н. Лусканової  Методика «Мої думки»  Методика «Самооцінка»  Методика «Агресивна поведінка» (За Є. Ільїним та П. Ковальовим)  Методика «Самодіагностика» Методика «Готовність до середньої школи».

Номер слайду 11

Знайомитися з програмою та методикою роботи в початкових класах і спиратись на неї. Зберігати й розвивати традиції, які склались в учнів у процесі навчання в початкових класах. До початку роботи з дітьми ознайомитися з ними, систематично вивчати їх і використовувати одержані дані у процесі роботи. Забезпечити єдність вимог до учнів. Забезпечити поступовий перехід на предметну систему викладання, нову побудову уроків, нові методи та прийоми роботи, нові вимоги до дітей тощо. Розвивати в учнів уміння й навички самостійної роботи. Продовжувати розвиток творчого мислення учнів. Забезпечити поступальний рівномірно висхідний характер навчально-виховного процесу учнів з урахування вікових та індивідуальних особливостей школярів.

Номер слайду 12

Виявляти й розвивати індивідуальні нахили та інтереси учнів, їхні творчі здібності. Проводити профорієнтаційну роботу Забезпечити міжпредметні зв’язки. Постійно підтримувати зв’язки з колегами з метою взаємодопомоги в роботі та обміну досвідом. Підтримувати зв’язки з учителями початкових класів. Протягом першого місяця навчання дітей у 5-му класі не писати зауважень у щоденники, проводити оцінювання на користь дитини, більшість уроків на початку навчального року будувати на повторенні. Дозувати навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання, а також знизити їх до мінімуму у вихідні дні. Поглиблювати свої знання з проблемами Поради вчителям

Номер слайду 13

Рекомендації    батькам *  Надихайте дитину на розповідь про шкільні справи. * Регулярно розмовляйте з учителями вашої ди­тини про її успішність, поводження й взаємини з іншими дітьми. *  Не пов'язуйте оцінки за успішність дитини зі своєю системою покарань і заохочень. *  Знайте програму й особливості школи, де вчиться ваша дитина .*  Допомагайте дитині виконувати домашні за­вдання, але не робіть їх самі. *  Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі. * Особливі зусилля докладайте для того, щоб під­тримувати спокійну й стабільну атмосферу вдома, коли в шкільному житті дитини від­буваються зміни.

Номер слайду 14

Дякую за увагу!

ppt
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
10 листопада 2021
Переглядів
454
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку