Відділ освіти виконкому Центрально-Міської районної у місті ради
Комунальний позашкільний навчальний заклад «Палац дитячої та юнацької творчості Центрально-Міського району» Криворізької міської ради
ІНТЕРАКТИВНА СТУДІЯ
«МИ - ПАТРІОТИ!»
Підготувала:
керівник гуртка «Лідер»
Анна Басс
Кривий Ріг
2020
Інтерактивна студія
Тема: «Ми-патріоти!»
Мета: поглибити знання вихованців про складники патріотизму; сформувати уявлення про способи вияву активної громадянської позиції, сприяти бажанню виявляти патріотичні якості у повсякденному житті; виховувати почуття національної гордості, любові до України.
Форма проведення: інтерактивна студія
Учасники: вихованці гуртка «Лідер»
Час : 50хв.
Обладнання і матеріали: мультимедійне обладнання, аркуші паперу формату А-1, А-4, червоні наліпки у вигляді кола, кольоровий папір, маркери, стікери, ножиці, клей, скотч.
Хід проведення:
Перегляд пластилінового мультфільму «Молитва за Україну» - за бажанням
Вступне слово ведучого:
Наша Україна – країна з дивовижною і насиченою історією, в якій є злети і падіння, боротьба за справедливість і честь, дивовижні традиції, які дбайливо зберігаються і передаються з покоління в покоління. Україна – наш дім, у якому повинно бути затишно, спокійно і комфортно. Я впевнена, що наша Батьківщина у майбутньому буде сильною та процвітаючою державою. Але такою вона не може стати сама по собі, такою її можуть зробити тільки її громадяни, справжні патріоти. То якими повинні бути громадяни нашої держави, її патріоти? Що необхідно зробити кожному з нас, щоб Україна зайняла належне місце серед найкращих країн Європи? Саме ці питання ми з вами сьогодні обговоримо.
Мета:познайомити учасників групи, сприяти створенню позитивної атмосфери.
Матеріали:аркуші паперу формату А-1 з малюнком гілки калини, червоні наліпки у вигляді кола.
Хід вправи:
Учасникина кружечках червоного кольору пишуть власне ім’я та продовжують фразу «Я справжній українець, тому, що ….». Потім, по-черзі прикріплюють кружечки на плакат з малюнком грона калини та озвучують написане.
Мета:дати визначеннясловам «патріот», «громадянин»
Матеріали:аркуші паперу формату А-4, маркери, визначення слова «патріот», «громадянин» на аркушах паперу формату А-4.
Хід вправи:
Ведучі об’єднують учасників у дві підгрупи (за символами України: верба, калина, тощо) і пропонують 1-й підгрупі дати визначення слову «громадянин», 2-й – «патріот».
Громадянин - це людина, яка постійно живе в державі, користується її правами і виконує обов'язки, встановлені законами цієї держави
Патріот – людина, яка любить свою Батьківщину, готова захищати її територію, ідеали, працювати в ім’я розвитку і процвітання держави
Запитання для обговорення:
Ніколи не може бути патріотом той, хто не знає і не поважає символів своєї держави. Патріот це той, хто прославив її науковими відкриттями, хто береже кордони України, хто оспівує її в піснях і віршах, хто працює для зміцнення своєї держави, для свого народу.
3.Вправа на активізацію «Полювання на лисиць» (2хв.)
Мета: активізувати учасників, підвищити їх настрій. Хід вправи:
Основою змісту вправи є байка про те, що найкращий спосіб спіймати лисицю – насипати їй на хвіст солі.
Учасникам пропонується одночасно побувати й у шкурі лисиці, й у шкурі мисливця. Для цього кожен заводить руку за спину й притискує до попереку долоню (тильною стороною). Ця рука зображує хвіст лисиці. Друга рука залишається вільною.
За командою ведучого всі учасники вільно пересуваються по кімнаті, намагаючись при цьому доторкнутись вільною рукою до «хвоста» інших учасників і водночас – самому залишитися не пійманим. Коли учасник відчуває, що йому «насипали солі на хвіст»,тобто доторкнулися до його долоні, він має зупинитись, однак і надалі може намагатись «вполювати» інших учасників (головна умова залишатись на місці)
Ведучий виконує роль арбітра.
4.Вправа «Портрет людини-патріота»(20хв.)
Мета:визначити характерні риси і якості особистості, яку можна назвати патріотом-громадянином.
Матеріали:два аркуші паперу формату А-1,8 аркушів паперу формату А-4, кольоровий папір, маркери, стікери, ножиці, клей, скотч.
Хід вправи:
Ведучі об’єднують учасників у дві підгрупи (за кольорами прапора України) і пропонує створити портрет людини, якій притаманні риси та якості патріота-громадянина.
Учасники кожної підгрупи спочатку визначають, та записують які саме якості мають бути притаманні людині-патріоту (працьовитість, відданість Батьківщині; спрямованість вчинків людини на її благо; наявність почуття власної гідності…), а потім створюють портрет такої людини із запропонованих матеріалів. По закінченню часу наробки підгруп презентуються у великому колі.
Мета: формувати активну громадську позицію, свідоме ставлення до своїх обов’язків; розуміння того, що від наших вчинків, праці сьогодні залежить майбутнє держави.
Матеріали:стікери блакитного і жовтого кольорів у формі ступні (кроки), зображення України (карта чи умовні обриси кордону).
Хід вправи:
Учасники отримують два стікери (жовтого і блакитного кольорів) на них пишуть конкретні дії, вчинки які вони зроблять як справжні громадяни-патріоти нашої держави найближчим часом. Потім, по-черзі озвучують написане і розміщують на карті. Таким чином стелять Україні шлях до щасливого майбутнього.
Мета:сприяти створенню доброзичливої атмосфери, поставити емоційну крапку в кінці заняття.
Хід вправи:
Учасникам пропонується стати у велике коло і побажати щось приємне сусідові, який стоїть ліворуч. Вербальний посил супроводжується покладанням лівої руки на плече сусіда, а правої – на власне серце. Таким чином утворюється «сердечно центроване коло».
Учасники беруться за руки і всі разом промовляють: «Україна в нас єдина,у відданості наша сила».