Займи позицію
Мета: обговорення будь-якої гострої проблеми з діаметрально протилежних позицій; для інтенсивної перевірки обсягу й глибини наявних знань (наприклад, термінів, ідей); для розвитку вмінь аргументувати власну позицію.
Порядок роботи:
Крок 1. Запропонуйте учням дискусійне питання і попросіть іх визначити власну позицію щодо нього.
Крок 2. Розмістить плакати з варіантами відповідей у протилежних кінцях кімнати.
Крок 3. Попросіть учнів стати біля відповідного плакату, в залежності від їхньої думки щодо обговорюваної проблеми, «проголосувати ногами».
Крок 4. Оберіть декількох учасників і попросіть їх обґрунтувати свою позицію або запропонуйте всім, хто розділяє одну і ту саму точку зору обговорити її і виробити спільні аргументи на її захист.
Крок 5. Після викладу різних точок зору запитайте, чи не змінив хто-небудь з учасників своєї думки і чи не хоче перейти до іншого плакату. Запропонуйте учням перейти і обґрунтувати причини свого переходу.
Крок 6. Попросіть учасників назвати найбільш переконливі аргументи своєї та протилежної сторони.
Я досліджую світ (1 клас)
Тема: «Корисна їжа, яка вона?»
Учитель. Дітки, скажіть будь-ласка, чи можна вважати морозиво, колу, пепсі, цукерки, чіпси, корисною їжею?
«За» |
Учитель. Якщо ви погоджуєтеся з цим твердженням, ви підходите до таблички.
«Проти» |
Учитель. Якщо не погоджуєтеся з цим твердження, підійдіть до таблички .
Учитель. Якщо ви не визначилися, то підійдіть до таблички
«Не знаю» |
Учитель. Тепер обговоріть у своїй групі чому ви обрали саме цю позицію. Доведіть свою думку.
1-ша група «За» :
- Я люблю цукерки, вони підвішують настрій;
- Чіпси – це картопля, яку всі люблять їсти.
2-га група «Проти» :
- Від цукерок псуються зуби;
- З’ївши морозиво, можна захворіти;
- Колою знищують іржу;
- Від чіпсів болить живіт.
Учитель. Дякую вам за ваші відповіді. А тепер, якщо ваша думка змінилася після доводів ви перейдіть до іншої таблички, якщо вас не переконали аргументи, то залишаєтесь на своєму місці.