Структура інтерактивного уроку: I. Мотивація (мета етапу – сфокусувати увагу учнів на проблемі й викликати інтерес до теми). II. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів (забезпечити розуміння учнями змісту їхньої діяльності, тобто того, що вони повинні досягти на уроці і чого від них чекає учитель). III. Надання необхідної інформації (дати учням достатньо інформації для того, щоб на її основі виконувати практичні завдання). IV. Інтерактивна вправа (центральна частина, її мета – засвоєння навчального матеріалу, досягнення результату). V. Підбиття підсумків (рефлексів), оцінювання результатів уроку.
На кожному з даних етапів можна використовувати різноманітні інтерактивні технології та вправи: Мотивація: «Незакінчені речення», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Асоціативний кущ»Надання необхідної інформації: «Мікрофон», Робота в парах та малих групахІнтерактивна вправа (центральна частина): «Займи позицію», «Ситуативне моделювання», Метод «Прес», «Два – чотири – усі разом», «Акваріум», «Навчаючи – вчуся», «Дискусія», Навчальна гра, Робота в парах та малих групах. Підбиття підсумків: «Мікрофон», «Мозковий штурм», Робота в парах «Дерево рішень», «Займи позицію»
“Мікрофон”Різновидом загально-групового обговорення є технологія «Мікрофон», яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію. Тема: ЛюдинаІнтерактивна вправа: « Мікрофон »Мета: закріпити знання учнями лексики за темою. Учням пропонується умовний мікрофон, який вони передають один одному, по черзі беручи слово. Кожен учень називає улюблену одиницю одягу ( назва одягу не повторюється) I like to wear a dress(a blouse, a shirt, a skirt….).
«Мозковий штурм»Ця форма інтерактивної діяльності є чи не найбільш цікавою, захоплюючою і, головне, невимушеною. Такий вид роботи спонукає учнів проявити уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки. Тема: Життя суспільстваІнтерактивна вправа: « Мозковий штурм »Мета: закріпити лексичний матеріал уроку, стимулювати учнів до висловлювання з теми або певного питання. Учні висловлюють свої думки з питання розташування різних секцій в універмазі, та що б вони змінили там. Дискусія відбувається доти, доки будуть надходити нові ідеї. По закінченню роботи обговорюються і оцінюються ці ідеї. Для розвитку вміння висловлювати свою думку учні використовують такі фрази: To my mind…I think…In my opinion…It seems to me… etc.
“Незакінчені речення”Цей прийом часто поєднується з «Мікрофоном» і дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою методикою дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо. Тема: МістоІнтерактивна вправа: « Незакінчене речення »Мета: активізувати лексичний матеріал теми, повторити назви об’єктів і споруд міста. Учні отримують картки з початком опису об’єкту або споруди міста. Завдання учнів-здогадатися, що це за споруда, продовжити речення і оголосити його іншим учням.
«Робота в малих групах» Дискусії й обговорення можна проводити цілим класом. Але вони набагато ефективніші, коли проводяться у групах, зокрема, якщо клас великий, а час обмежений. Тема: Будинок, де я живуІнтерактивна вправа: « Робота в групах »Мета: закріпити вживання числівників, розвивати увагу учнів та швидкість реагування . Учні розподіляються на дві групи. Гравцям роздаються два комплекти карток із числівниками від 12 до 100. Учитель називає число від 12 до 100, а учні повинні підняти картку з цим числом.
“Асоціативний кущ”Будова асоціативного куща розвиває логічне мислення, уяву, пам'ять. За допомогою виразів учні висловлюють свої думки за темою і будують все це у формі куща. Тема: Життя суспільстваІнтерактивна вправа: « Асоціативний кущ »Мета: повторити лексичний матеріал теми, розвивати творчу уяву учнів. Вчитель показує учням картку зі словом на тему «Покупки». Учні називають якомога більше слів, які асоціюються в них із заданим словом.
«Рольова гра» Технологія допомагає визначити ставлення до конкретної життєвої ситуації, набути досвіду шляхом гри, допомогти навчитися через досвід та почуття. Тема: МістоІнтерактивна вправа: « Рольова гра »Мета: узагальнити лексичний матеріал теми «Лондон», сприяти набуттю учнями досвіду шляхом гри, розвивати уяву та критичне мислення учнів. Учні по черзі виконують роль екскурсовода ( спочатку в Лондоні, а потім у своєму рідному місті). Решта учнів, уявляючи себе туристами, ставлять запитання про Лондон і про своє місто.
Використання інтерактивних форм та методів в реалізації особисто орієнтованого підходу та викладанні англійської мови дають змогу практично збільшити кількість розмовної практики на занятті, виявляються цікавими для учнів, допомагають засвоїти матеріал та використати його у подальших заняттях, виконують дидактичні та різні розвивальні функції. Таким чином, вчитель стає наставником самостійної навчально-пізнавальної та творчої діяльності учнів