Інтерактивне заняття «Тварини та закони»

Про матеріал
Інтерактивне заняття «Тварини та закони» (8 клас) Мета: ознайомити учнів з юридичною відповідальністю за жорстоке поводження з тваринами; розширити знання про гуманні шляхи розв’язання проблеми безпритульних тварин, зацікавити волонтерською діяльністю; розвивати критичне мислення, пам’ять; виховувати екологічну свідомість, почуття відповідальності й співпереживання, разом з учнями розробити правила особистої природоохоронної поведінки в природі.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 123

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивне заняття для учнів 8 класу:

 «Тварини та закони»

(за матеріалами методичного посібника «Гуманне та відповідальне ставлення до тварин» БО БФ «Щаслива лапа» Київ 1918)

 

         

 

          

       Підготувала

       практичний психолог КЗШ №123

       Присяжненко Т.О.

       

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Інтерактивне заняття «Тварини та закони» (8 клас)

 

Мета: ознайомити учнів з юридичною відповідальністю за жорстоке

поводження з тваринами; розширити знання про гуманні шляхи розв’язання проблеми безпритульних тварин, зацікавити волонтерською діяльністю; розвивати критичне мислення, пам’ять; виховувати екологічну свідомість, почуття відповідальності й співпереживання, разом з учнями розробити правила особистої природоохоронної поведінки в природі.

 

Заняття супроводжується презентацією.

Загальна тривалість: 45 хв.

Кількість учасників: до 30 осіб.

Матеріали та обладнання: проектор/телевізор.

 

План

1. Вступ (3 хв).

2. Інтерактивна гра «Міністри»:

а) інтелектуальна розминка (2 хв);

б) гра «Правильно чи хибно» (2 хв);

в) обговорення «Що робити, якщо вкусив собака?» (5 хв);

г) мозковий штурм «Сучасні проблеми 4-лапих» (21 хв).

3. Обговорення «Як ми можемо допомогти тваринам» (5 хв).

4. Інтерактивне завдання «Тварини "до" і "після"» (4 хв).

5. Підведення підсумків заняття (3 хв).

 

Хід заняття

Привітання та оголошення теми заняття [Слайди № 1-2]

- Доброго дня. Сьогодні ми з вами поговоримо на тему безпритульних

тварин: чому вони з’являються на вулицях міста, та які методи є ефективними для розв’язання цієї проблеми [Слайд № 1].

- Як ви знаєте, умовний договір про співпрацю між людиною та собаками і котами було укладено ще багато тисячоліть назад. Людина запропонувала чотирилапим теплу домівку та їжу за охорону, захист, допомогу в пошуку, полюванні та випасанні худоби. «Взаємодопомога» та «дружба» – саме цими двома словами можна описати відносини, що скріпляють цей договір тисячоліттями.

- Проте сьогодні ми можемо спостерігати порушення умов угоди. Щодня ми чуємо в новинах випадки жорстокого та безвідповідального ставлення до тварин, зраду та байдужість з боку людини [Слайд № 2]. Як наслідок, на вулицях міст збільшується кількість безпритульних собак і котів.

- Скажіть, як ви розумієте вислів: «Ставлення до тварин – показник

морального здоров’я нації»?

- Дійсно, будь-яке цивілізоване суспільство повинно розв’язувати проблему безпритульних тварин лише гуманними методами. Хочу запропонувати і вам долучитись до цієї справи.

- Наше подальше заняття буде проходити в нестандартній формі.

Адже ви вже креативні та сучасні старшокласники, мислите нешаблонно, і самі можете запропонувати ідеї для розв’язання проблемних питань.

 

Інтерактивна гра «Міністри»

- Сьогодні ви підніметесь до рівня міністрів, від яких залежить доля тварин, серед них і безпритульних [Слайд № 3]. Як ви хочете назвати ваше Міністерство? (наприклад: Міністерство прав тварин, Міністерство збереження живих істот).

- Але перед тим, як я передам вам міністерські повноваження, ви маєте пройти невелику перевірку та дати відповіді на декілька питань [Слайд № 4].

 

Інтелектуальна розминка [Слайди № 5-10]

- Отже, розпочинаємо:

1. Які тварини вважаються безпритульними? [Слайд № 5]

а) без нашийника, повідка та намордника;

б) домашня тварина, яка або не має притулку, або знаходиться за

межами оселі свого власника чи господаря й не перебуває під контролем чи безпосереднім наглядом будь-якого власника чи господаря;

в) тварини, яких не годує та не вигулює господар.

2. Як називається наука, що вивчає собак? [Слайд № 6]

а) зоологія;

б) кінологія;

в) геронтологія.

3. Як називається порода собак, які спеціально навчені для порятунку

людей у горах, з-під снігових завалів? [Слайд № 7]

а) лабрадор;

б) сенбернар;

в) вівчарка.

4. З якого віку собакам і котам обов’язково необхідно робити щеплення

проти сказу? [Слайд № 8]

а) 1 міс.;

б) 3 міс.;

в) 6 міс.

5. Скільки місяців повинно виповнитись кошеняті, щоб його можна

було забирати від мами-кішки? [Слайд № 9]

а) 1 – 2 міс.;

б) 2 – 3 міс.;

в) 3 – 4 міс.

6. Якої породи найчастіше бувають собаки-поводирі? [Слайд № 10]

а) далматинці;

б) вівчарки;

в) лабрадори.

 

Гра «Правильно чи хибно» [Слайд № 11]

- Шановні майбутні міністри, будьте уважні! Далі я буду називати

твердження, а ви будете відповідати «правильно», якщо, на вашу думку,

це твердження визначене законодавством України, або «хибно», якщо

це твердження помилкове:

- домашня тварина повинна здійснювати необхідні рухи, контактувати

з собі подібними (правильно);

- господар зобов’язаний забезпечити наявність на домашній тварині

нашийника з реєстраційними позначками (правильно);

- дозволяється утримувати домашніх тварин у під’їздах, підвальних і горищних підсобних приміщеннях багатоквартирних житлових будинків (хибно);

- господар зобов’язаний запобігати неконтрольованому розмноженню

домашніх тварин (правильно);

- при утриманні тварини не обов’язково дотримуватись санітарно-гігієнічних норм і норм співжиття (хибно);

- ветеринарним клінікам забороняється приймати на лікування тварин, які не мають щеплення від сказу (правильно);

- заборонено виводити без коротких повідків і намордників собак потенційно небезпечних порід (правильно);

- знущання над тваринами тягнуть за собою штраф від 300 до 500 гривень із конфіскацією тварини, якщо її життю є загроза (хибно).

 

Обговорення «Що робити, якщо вкусила собака?»

[Слайди № 12-13]

- На гарячу телефонну лінію вашого Міністерства надійшов дзвінок із

проханням підказати, що необхідно робити, якщо вкусив безпритульний собака [Слайд № 12]. Як би ви відповіли на цей дзвінок?

Педагог підсумовує:

- Звісно ж, насамперед у разі укусу людини безпритульною твариною

потрібно звернутися до травмпункту або викликати швидку допомогу.

Важливо запам’ятати, яка тварина вкусила, та визначити ареал її перебування для того, щоб показати цю тварину при вилові.

- Також необхідно вжити заходів із надання першої допомоги [Слайд

№ 13]:

1) обробити рану – промити пошкоджену зону теплою водою із застосуванням мила. Це потрібно зробити, навіть якщо рана незначна. Краще

використовувати господарське мило, тому що воно містить багато лугу, який добре бореться з одним із найтяжчих наслідків укусу – сказом. Можна також застосувати антибактеріальне або просте туалетне мило. Якщо мила немає, то промити рану можна чистою проточною водою. Це допоможе очистити місце укусу від бруду й слини собаки;

2) наступний захід із надання першої допомоги – рану обробляють будь-яким антисептичним засобом. Для цього можна використовувати йод, розчин діамантовий зелений, перекис водню, розчин марганцевокислого калію;

3) після обробки потрібно накласти на рану стерильну пов’язку;

4) виконавши необхідні заходи першої допомоги, слід відразу ж відправлятися до лікаря, який оцінить стан і призначить подальше лікування. Якщо в останні 5 років людина не робила щеплення від правця, обов’язково скажіть про це лікареві.

- Обов’язково повторно зверніться до лікаря, якщо:

• відзначається біль, почервоніння і припухлість в області рани;

• з’явилися виділення і неприємний запах із рани;

• підвищилася температура тіла (вище 38,0 ° C).

- Як ви вважаєте, чому безпритульні тварини можуть нападати на людей?

- Однією з причин агресії безпритульних тварин є жорстоке ставлення

людей до цих тварин у минулому. Сумний життєвий досвід змушує чотирилапих захищатись не лише від дорослих, але навіть і від дітей.

 

Обговорення «Сучасні проблеми 4-лапих» [Слайди № 14-27]

- Те, як вправно ви пройшли перевірку, дозволяє зробити висновок, що

ви готові до роботи в Міністерстві та вирішення більш складних питань

[Слайд № 14]. Отже, до нас надійшов лист із поміткою «ТЕРМІНОВО», тож давайте відкриємо його і подивимось, які завдання ви будете виконувати саме зараз [Слайд № 15].

На слайді представлені сучасні проблеми, пов’язані з тваринами.

Учні мають подумати та запропонувати ефективні шляхи розв’язання цих проблем. На роздуми дається 7 хв., після чого відбувається обговорення.

1. Поява безпритульних тварин на вулиці.

2. Жорстоке ставлення до тварин (безвідповідальні господарі; «горе-підприємці», які використовують тварин для заробітку; недобросовісні працівники цирків; догхантери).

Шляхи розв’язання зазначених проблем:

1. Поява безпритульних тварин на вулиці. Яке розв’язання цієї проблеми ви можете запропонувати? (пропозиції учнів, їх обговорення)

[Слайд № 16]

Узагальнення педагога:

- Основним критерієм добору методів розв’язання проблеми безпритульних тварин сьогодні є гуманність. Отже, до таких методів зараховують:

а) дієві закони – виконання чинних законів і притягнення до відповідальності безвідповідальних господарів [Слайд № 17];

б) притулки – створення муніципальних притулків;

в) реєстрація домашніх тварин;

г) електронні чипи, адресники, жетони з QR-кодом;

д) стерилізація та електронна реєстрація безпритульних тварин;

е) освітні програми для дітей, просвітницька діяльність серед населення – в цікавій та доступній формі інформувати дітей і дорослих про правила догляду за тваринами та чинними як в Україні, так і в світі, правовими нормами, що стосуються тварин.

- Зупинимось більш детально на електронних чипах, адресниках і жетонах з QR-кодом, а також на питанні стерилізації та електронної реєстрації безпритульних тварин.

Електронні чипи, адресники, жетони з QR-кодом [Слайд № 18]

- Значну кількість безпритульних тварин складають у минулому домашні тварини. Це або загублені, або покинуті своїми господарями коти та собаки. Саме тому актуальним на сьогодні є питання ідентифікації тварини

та пошук її господаря.

- Чи чули ви коли-небудь про спеціальні мікрочипи для тварин, та для

чого вони потрібні?

- Мікрочип – це дуже маленький пристрій (трохи більший за рисове

зернятко), який вводять під шкіру тварині, й він залишається з твариною протягом всього її життя. Процедура чипування швидка, проста, безболісна і дуже ефективна. Адже такий мікрочип містить спеціальний код, який зчитується за допомогою спеціального сканера. За цим кодом через Інтернет можна дізнатися інформацію про тварину та її господарів.

- Якщо тварина не має мікрочипа, то необхідно чіпляти на нашийник

адресник, на якому зазначено контактні дані господаря [Слайд № 19].

- Жетон з QR-кодом – це жетон, що містить QR-код, зчитавши який

за допомогою спеціальної програми на смартфоні, можна автоматично

потрапити на електронну сторінку тварини, але лише якщо тварина зареєстрована в спеціальній міжнародній базі даних. А якщо ваш пухнастик загубиться, то на вашу електронну скриньку одразу надійде інформація про його місце розташування, як тільки хтось відсканує QR-код на його жетоні.

Стерилізація та електронна реєстрація безпритульних тварин

[Слайд № 20]

- Неконтрольоване розмноження собак і котів, що не мають господарів, збільшує популяцію безпритульних тварин. Завдяки спеціальним

програмам вуличних тварин стерилізують, вакцинують, реєструють і повертають на місце їх проживання. Стерилізація – один з методів хірургічної контрацепції, що передбачає створення непрохідності маткових трубхірургічним шляхом. Дізнатись, що тварина пройшла вказані процедури можна завдяки спеціальній кліпсі, яку вдягають на вухо чотирилапого.

Такі програми значно полегшують облік безпритульних тварин, надають змогу контролювати стан їхнього здоров’я, а також сприяють їх вчасній та регулярній вакцинації.

2. Жорстоке ставлення до тварин. Отже, переходимо до другого

проблемного питання – жорстокого ставлення до тварин (пропозиції учнів, їх обговорення) [Слайд № 21].

Узагальнення педагога:

 

Притягнення порушників до відповідальності згідно з чинними в

Україні законами [Слайд № 22]:

- В нашій країні затверджена нормативна база, яка визначає статус тварин і відповідальність за жорстоке ставлення до них. Це Закон України «Про захист тварин від жорстокого поводження» та стаття 299 Кримінального кодексу України.

- Як ви думаєте, яке покарання передбачено Законом України за знущання над тваринами? (В разі необхідності підказати, що це штраф і позбавлення волі).

Інформація для педагога: штраф до 8500 гривень або обмеженням

волі на термін до восьми років [Слайд № 23].

- Як ви вважаєте, чи діють ці закони в Україні? [Слайд № 24]

- Вперше в Україні людина отримала покарання у 2010 році у вигляді

чотирьох місяців позбавлення волі за знущання над твариною. За ґрати посадили 37-річного господаря лайки, який ледве не забив тварину до смерті. Як з’ясувалось, собаці не подобався запах алкоголю, й вона відмовлялась їсти, коли господар був напідпитку.

- Подібний випадок стався в Луцьку. За жорстоке поводження з кошеням 21-річного хлопця засудили до п’ятьох років і одного місяця позбавлення волі. На момент вчинення цього злочину звинувачений уже був засуджений умовно на три роки за навмисне завдання важких тілесних ушкоджень людині.

- Отже, кожен, хто вчинить зло стосовно тварини, має бути покараний.

А наскільки працюватимуть наші чинні закони, залежить і від вас. Ви –

учні старших класів, кожен ваш вчинок – свідомий вибір, і саме у вас –

молодого покоління з активною громадянською позицією – є можливість змінити ситуацію на краще.

- Пропоную вам коротко ознайомитись із законодавчою відповідальністю за знущання над тваринами в різних країнах світу.

 

 

Гра «Відповідальність за жорстоке поводження за кордоном»

[Слайд № 25]

Вашим наступним завданням буде визначити країну, в якій передбачено назване мною покарання:

1. З 2016 року влада цієї країни віднесла жорстоке поводження з тваринами до особливо тяжких злочинів: вбивства, підпалів (США).

2. Якщо господар викидає тварину на вулицю, то сплачує штраф від

25 тисяч євро (Німеччина).

3. В цій країні була введена кримінальна відповідальність за жорстоке

ставлення до тварин з метою покласти край проведенню собачих боїв.

Сьогодні порушники отримують покарання у вигляді позбавлення волі до трьох років, а також сплачують штраф у розмірі від 3000 до 160 000 євро (Італія).

4. Наїзд на собаку карається суворіше, ніж наїзд на людину (Англія.

Вважається, що тварина беззахисна перед автотранспортом, адже

не може знати правил дорожнього руху).

5. В 2007 році влада цієї країни вперше ввела посаду «адвоката тварин» (Швейцарія).

 

Обговорення «Як ми можемо допомогти тваринам»

[Слайди № 26-27]

- Сьогодні в нашій країні проблемою безпритульних тварин та тварин

у притулку здебільшого займаються люди, яким не байдужа доля чотирилапих. Переважно це спеціалісти ветеринарних клінік, волонтери, працівники притулків і благодійних фондів. Долучитись до допомоги може також кожен з нас, для цього потрібні лише бажання та трохи вільного часу.

- Давайте розглянемо таку ситуацію: уявіть, що ви побачили на вулиці

самотнього собаку чи кота [Слайд № 26]. Які ваші дії? На слайді зображений ланцюжок порад, які педагог коментує за необхідності.

- На жаль, притулки переповнені, й 4-лапих туди забирати вже немає

змоги, тож буде набагато краще, якщо ви допоможете знайти пухнастому нову родину або з дозволу батьків заберете його до себе в родину. Пам’ятайте, що самостійно без дозволу рідних, не можна забирати тварину з вулиці і нести додому. Також ви можете написати оголошення про знайденого пухнастика і розклеїти у себе біля під’їзду, може, хтось із сусідів захоче взяти тварину до себе. Також можна розмістити оголошення на своїй сторінці в соцмережі і таким чином допомогти прилаштувати чотирилапого у нову сім’ю. За необхідності слід показати собаку або кота ветеринару для надання першої медичної допомоги.

- Якщо ви хочете допомагати тваринам регулярно, то можете долучитись до волонтерської діяльності [Слайд № 27]. Для цього оберіть той вид допомоги, який є для вас найцікавішим:

• розповсюдження інформації про тварин, які шукають нові сім’ї (розклеювання оголошень, написання постів у соціальних мережах та ін.);

• допомога у притулках (прибирання, соціалізація тварин);

• виготовлення іграшок і лежаків для тварин у притулках;

• розповсюдження інформації про тварин, які потребують господарів.

- У вас, як у покоління, яке вже в найближчі десять років стане рушійною силою нашої країни, є можливість втілити в життя всі ті ідеї, про які ми сьогодні говорили. А поки що давайте будемо допомагати нашим чотирилапим друзям, долучаючись до волонтерської діяльності.

 

Підсумки [Слайд № 30]

- Сьогодні у вас буде єдине домашнє завдання. Ви повинні будете дізнатися чи затверджені у нашому місті «Правила утримання домашніх тварин». Якщо такі правила є, то ознайомтесь з ними та обов’язково дотримуйтесь у майбутньому.

Я дякую вам за увагу! Бажаю завжди бути уважними до тварин і дбати

про наших кудлатих друзів.

- Ніколи не зраджуйте своїх друзів і не будьте байдужими!

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
21 квітня 2021
Переглядів
515
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку