Інтерактивне заняття "Умійте цінувати дружбу"

Про матеріал
Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу, навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати любов, повагу та бережне ставлення до друзів.
Перегляд файлу

F:\вікторина\0280.jpg

Інтерактивне заняття

Тема: Умійте цінувати дружбу

Мета: Поглибити і розширити поняття у дітей про дружбу,  навчити учнів сприймати ситуації, аналізувати їх та знаходити шляхи виходу; допомогти усвідомити значимість слова «друг»; сприяти виникненню дружнього колективу в класі; виховувати  любов, повагу та бережне ставлення до друзів.

Хід заняття

І. Організаційна частина. Привітання. Робочий настрій учнів.

II.    Вступне слово .

    В усі часи дружба вважалася великою цінністю.

Дружба — особисті відносини між людьми, що ґрунтуються на довірі, щирості, взаємних симпатіях, спільних зацікавленнях і захопленнях. Обов'язковими ознаками дружби є взаємна повага, довіра та терпіння. Людей, яких пов'язує дружба, називають друзями.

2.1. Вправа «Асоціації». Хто назве більше слів про дружбу. (5 хв.)

2.2. Вправа «Яким повинен бути друг?»

У вас на партах лежать лодоні, напишіть на них  риси характеру, які повинен мати справжній друг.

 2.3. Вирішення ситуацій.

У кожного з нас у житті виникають різні ситуації, і кожен по-своєму виходить із них. Давайте тепер разом спробуємо це зробити. Як би ви вчинили в таких ситуаціях?

Ситуація № 1.

До Ігоря прийшов Володя.

-                Вмикай телевізор, наші грають!

-                Не можу. На завтра не підготував літературу.

-                Кінчай зі своїми уроками, пропустимо перший тайм!

-                Вибач, Володю, але не можу. Вибач!

-                Ех ти, а ще другом називаєшся.

Чи правильно вчинив Ігор? А Володя?

Ситуація № 2

Цей лист я прочитала в одному журналі, його написала дівчинка 5 класу.

 У мене в класі немає друзів, до мене вороже ставляться, насміхаються наді мною, мене ніхто не розуміє. Всі учні класу якісь дивні, дуже часто бувають злими, а мені так хочеться мати друзів. Що мені робити? До кого мені звернутися за допомогою?

  •                   Щоб ви порадили цій дівчинці?

    Ситуація 3

Жили дві нерозлучні подруги Оля і Таня. Вони так міцно дружили, що мами навіть одягали їх однаково. І вчилися обидві на найвищі бали.

- Ми в усьому однакові! – з гордістю говорили дівчатка.

   Але одного разу Оля прибігла додому і похвалилася мамі:

- Я отримала з математики одинадцять, а Таня тільки п’ять  балів. Ми стали уже неоднакові!

   Мама уважно подивилася на дочку і сумно сказала :

- Так, ти стала гірша…

- Я? – здивувалася Оля – але п’ять отримала не я!

- Так,- сказала мама, - п’ять отримала Таня, але через те, що на днях хворіла і не відвідувала школу. А ти зраділа, і це набагато гірше!

- Чи правильно зробила Оля?  

- Чи була вона справжнім другом?

2.4. Уточнення поняття «Дружба»

  • Отже, дружба – це дуже близькі і дуже довірливі стосунки між людьми.

Друг – це твоє друге я, яке треба цінувати і берегти. Ми можемо чимось відрізнятися один від одного, але нам добре разом, ми знаємо, що потрібні один одному і в радості, і в біді.

2.5 Вправа «Закони дружби»

  • Як потрібно себе вести, щоб твої друзі завжди залишалися друзями?

Закони дружби ( скласти і обговорити )
- завжди прислухатися одне до одного; 
- не брехати одне одному; 
- не кривдити та не обзивати одне одного: 
- завжди підтримувати одне одного; 
- не залишати одне одного в біді; 
- завжди чинити по справедливості; 
- завжди поступатися одне одному; 
- допомагати одне одному. 

Підтвердження цих законів ми бачимо в житті.

2.6. Вправа «Важливість у дружбі уміння прощати»  

  - А зараз давайте трохи помалюємо. У вас на парті лежить листок. Ваше завдання –  намалювати на ньому квітку, тримаючись разом за один олівець.

    - Скажіть, вам легко було виконувати це завдання? Вдалося відтворити задумане?

    Ось так і між справжніми друзями можуть виникнути непорозуміння, головне вміти достойно вийти із неприємних ситуацій.  Тож давайте поговоримо про те, якщо ви посварилися з другом, то як помиритися? І ці пропозиції приймемо як кодекс «Як  миритися з другом»:

  • Якою б не була причина, не затягувати сварку. Час не лікує такі рани.
  • Не боятися зробити перший крок. Твій друг очевидно також страждає.
  • Хибне поняття гордості чи упертості не повинно стояти на шляху до примирення. Перебори їх і помирись з другом.
  • Ніколи не говори під час сварки найпотаємніші секрети, які тобі в свій час довірив друг.
  • Зосередься  на  причині  сварки,  а  не  на  недоліках  друга. Уникай звинувачень.
  • Дотримуйся думки, що дружба  – це велика і складна робота. Тут можуть бути і помилки. Тож терпимість і компроміси завжди мають місце  в питанні примирення друзів.

 

ІІІ. Заключна частина

3.1. Підсумкова бесіда

  • То яким же повинен бути справжній друг?
  • Які риси характеру він повинен мати?

  Зараз я прочитаю твердження, якщо ви згодні з ним, плесніть у долоні, якщо ні – не плескайте.

1.     Справжній друг – це той, хто ніколи не обманює свого друга.

2.     Справжній друг – це той, хто нікому не розповість про секрети свого друга.

3.     Справжній друг радіє, коли товариш отримав двійку.

4.     Справжній друг – завжди намагається захистити від образ.

5.     Справжній друг насміхається, коли в його товариша невдача.

6.     Справжній друг – це той, хто не шкодує для друга нічого, що має.

- Тож бажаю, щоб ви знайшли собі справжніх друзів і надіюся, що поради, які ви отримали, допоможуть вам зберегти вашу дружбу на все життя.

   Правила для хлопчиків:

  • Не ображати дівчаток і не глузувати з них, не говорити поганих слів.
  • Поступатися дівчаткам місцем, пропускати першими у клас, відчиняти перед ними двері, подавати руку дівчинці, коли вона виходить з транспорту.
  • Допомагати нести важкі речі.
  • Заступатися за дівчат, не дозволяти кривдити їх.
  • Робити дівчаткам компліменти.
  • Виховувати в собі сміливість, силу, мужність, вміння турбуватися про інших, ставитися по-лицарськи до дівчаток.

 

Правила для дівчат:

  • Не обзивати хлопців, не битися з ними.
  • Бути прихильними до них, обговорювати з хлопцями прочитані книжки, переглянуті фільми.
  • Допомагати хлопчикам у навчанні, у прибиранні робочого місця, приймати в свої ігри.
  • Не соромитися звертатися до хлопців за допомогою, якщо потрібно.
  • Радіти гарним вчинкам хлопчиків та їхнім успіхам.
  • Виховувати в собі стриманість, сумління, вміння піклуватися про інших, доброту, лагідність, прихильність.

 

1

 

docx
Додано
15 січня 2020
Переглядів
2025
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку