5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Інтерактивне заняття " Вмій себе презентувати"

Про матеріал
Формування у дітей підліткового віку навичок самопрезентації та створення позитивного образу себе у власній свідомості та свідомості інших людей. Очікувані результати. Після заняття діти зможуть:  характеризувати та порівнювати умови, які впливають на створення позитивного образу людини;  аргументувати вплив вербальних та невербальних засобів спілкування на створення позитивного образу себе;  сформувати власне ставлення до створення позитивного образу себе у власній свідомості та свідомості інших людей.
Перегляд файлу

 

Тема. Вмій себе презентувати.

Мета: формування у дітей підліткового віку  навичок самопрезентації та створення позитивного образу себе у власній свідомості та свідомості інших людей.

Очікувані результати.  Після заняття діти зможуть:

  • характеризувати та порівнювати умови, які впливають  на створення позитивного образу людини;
  • аргументувати вплив вербальних та невербальних засобів спілкування на створення позитивного образу себе;
  • сформувати власне ставлення до створення позитивного образу себе у власній свідомості та свідомості інших людей.

Тривалість заняття: 45 хв.

Вік учасників: 13-16 років.

Кількість учасників: 10-12 дітей.

Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, фліпчарт, ватман , роздатковий матеріал, різнокольорові маркери, компакт-диск із записом  музичного супроводу.

 

Хід заняття

І. Організаційний момент. Слайд 1

 Створення сприятливого психологічного простору. Гра – розминка «Гарний настрій».

Учасникам пропонується зробити подарунок своєму сусідові справа, а саме – подарувати йому гарний настрій за допомогою міміки  та  жестів.

2.  Обговорення правил роботи групи. Слайд 2

3. Мотивація.

 Мабуть, кожен хоч раз в житті ставав свідком (а можливо, й учасником) таких ситуацій, коли, наприклад, відповідь учня, який відмінно підготувався до уроку, не спарвляє переконливого враження, і він отримує невисокий бал; або коли розумна і здібна людина, здатна якісно і творчо виконувати певну роботу, не змогла в повній мірі продемонструвати свої позитивні якості на співбесіді з роботодавцем і отримала відмову. Або ж просто хлопець, якому подобається дівчина, не може знайти спосіб, щоб показати себе з кращого боку.

 

ІІ. Повідомлення теми заняття та очікуваних результатів. Слайд 3

 

ІІІ. Основна частина.

1. Бесіда. Слайд 4

 Всім відома приказка - «Зустрічають за одягом…» - що це означає?

(Відповіді дітей)

 Психологічні експерименти показали,  що п’ятдесят відсотків враження про людину формується протягом першої хвилини спілкування й залишається домінуючим ще протягом  тривалого часу.  І тому наша наступна вправа стосуватиметься саме вміння справити гарне перше враження  на оточуючих.

 

 2. Вправа «Перше враження».

Мета вправи: закріплення навичок позитивної   взаємодії  підлітків.

Хід вправи. Кожен учасник отримує аркуш паперу і ручку. Уявіть собі, що ви

потрапили у музей, в якому замість експонатів знаходяться незнайомі люди. Вам необхідно, протягом трьох секунд оглянути незнайомців і записати одним словом перше враження про того чиє імя зазначене на картці перед вами. Після цього швиденько передати картку сусідові зліва і  записати враження про того чиє імя зазначене на наступній картці яка потрапить до вас. Картки передємо по колу доки картка з вашим власним імям не опиниться перед вами. Таким чином,  ви зберете  «скарбничку перших вражень» про себе самого.

Інструкція вихователя:

«Вправа виконується мовчки, враження формулюється одним словом (привітний, веселий, сумний, розумний, сором’язливий, сердитий і т.д.), утримуйтесь від перегляду записів до кінця вправи. Музичний супровід №1.

 Після закінчення вправи учасники читають записи на своїх аркушах.

Обговорення:

  • чи відрізняються записи різних людей  на ваших аркушах?
  • наскільки різне враження ви справляєте на оточуючих?
  • наскільки несподівані, чи, навпаки, очікуваними для кожного з Вас виявилися записи на аркушах?

 

3. Бесіда. Слайд 5

 Представлення людиною в позитивному ракурсі власних здібностей та можливостей називається самопрезентацією. Розглянемо, як впливають різні фактори на створення позитивного образу людини, з чого складається вміння «подати себе».

  На створенння враження про людину впливають не лише її слова, але й те що їх супроводжує. Більшість людей навіть не здогадуються, як багато інформації про них можна взнати, звернувши увагу на  невербальні засоби спілкування: міміку, позу, рухи кінцівок.

 Отож, готуючись до ситуації, в якій необхідно справити позитивне враження про себе, доречно ретельно дослідити «мову» власного тіла.

Психологи радять проаналізувати такі особливості поведінки:

  • Як людина користується власною посмішкою?
  • Чи стоїть, або сидить вона прямо?
  • Чи є у неї зоровий контакт із співрозмовником?
  • Чи не виглядає вона знервованою?
  • Як вона використовує власні руки?
  • Як вона входить до кімнати?
  • Чи не стоїть вона занадто близько або занадто далеко від людей, коли говорить з ними?

Слайд 6.

Справити позитивне враження на людей допоможуть:

  • відкриті пози і відкриті жести ( намагайтеся не схрещувати ніг і рук під час розмови, виступу тримайте долоні відкритими, не стискайте їх в кулаки);
  • струнка постава (постава повинна бути не здерев'яніла, а легка, пружна й завжди пряма; голова при цьому злегка піднята, плечі розправлені);

Слайд 7

  • погляд у вічі ( спілкуючись, а особливо вітаючись, потрібно неодмінно уважно дивитися в очі людині);

Слайд 8

  • спокійна посмішка ( не надто широка, але щира посмішка – символ впевненості та доброзичливості);
  • звертання по імені ( найприємніший для людини звук – це звук власого імені, тому ніколи не варто нехтувати можливістю зайвий раз назвати людину по імені).

Зараз ви спробуєте продемонструвати можливості вираження власної сутності.

 

4. Вправа «Самореклама». Слайд 9

Мета вправи: формування вміння вихованців виявляти та  демонструвати власні позитивні якості, як домінуючі.

Хід вправи: кожному учаснику необхідно скласти і прорекламувати  самого себе, тобто зарекомендувати себе з найкращої сторони. Основні вимоги: зміст реклами має бути чесним (забороняється приписувати собі якості та вміння, якими ви насправді не володієте); обов’язково узагальнити свою рекламу гаслом — лаконічною фразою, що впадає в око, добре запамятовується та висловлює суть вашого повідомлення («Я спортсмен», «Я - лідер», «Майбутній шеф-кухар»,«Я гарний товариш»,  «Я завжди досягаю мети»); результатом вашої роботи  повинно стати позитивне враження оточуючих від «розрекламованої» людини.

 На підготовку самореклами відводиться 10 хв. Тривалість презентації рекламного ролика  - 1хв. Музичний супровід №2.

 Після презентації кожного «ролика» проходить обговорення.

Рефлексія.

  • Наскільки складно було проаналізувати свої якості і виявити найкращі з них?
  • Які відчуття виникали під час самопрезентації?
  • Чи дізналися ви щось нове самі про себе, про своїх товаришів? Що саме?

Добре, молодці!

5. Бесіда

 Кожен з вас спробував  самостійно презентувати себе. А зараз ми розглянемо  які засоби самовираження   необхідно враховувати для успішної самопрезентації на майбутнє. 

 Під час самопрезентації не варто використовувати невербальні сигнали, які вказують на слабкі сторони людини, такі як:

 Слайд 10

  • тривожність, яка може виражатися у частому киванні головою та тремтінні кінцівок;
  • скутість, яка проявляється у схрещенні рук, ніг, пальців; намаганні у щось вчепитися (опору, предмет, себе, сусіда), надмірному напруженні голосових зв’язок; 

Слайд 11

  • виправдовування, яке можна побачити у жестах рук, зчеплених у замок;

Слайд 12

  • підкреслена дружелюбність, яка показується у посмішці ротом, але не очима; надмірному нахилі тіла вперед;

Слайд 13

  • додаткова мобілізація, яку можна побачити у опорі на предмет або коліна під час вставання або сідання, потиранні рук;

Слайд 14

  • невпевненість, агресія, яка може відчуватися у «диригуванні» фразами, високій частотності жестів.

 Презентуючи себе, звісно, велику увагу варто приділити власному мовленню, потрібно тренувати свої мовленєві здібності, боротися з такими дефектами мовлення як:

 Слайд 15

  • тихе мовлення;
  • нозальність ( випускання під час мовлення частини повітря не через рот, а через ніс, внаслідок чого втрачається чіткість вимови, звуки мовлення супроводжується характерним гудінням);
  • невикористання грудного резонатора ( зменшення обсягу легенів під час мовлення або недостатнє його наповнення на вдиху, через це  голос втрачає низькі обертони, стає різким, напруженим);
  • «ковтання» кінця фрази ( видих недостатньої сили на останніх словах фрази, коли сила звучання згасає, або супроводжується ще й паралельним прискоренням мовлення – втрачається завершеність думки).

 

 Отже, ми з вами  визначили основні засоби самовираження, які впливають на вміння людини «подати себе»,  створити позитивний образ при першому спілкування (Давайте пригадаємо - це Слайд 16 і ті,  які вказують на слабкі сторони людини Слайд 17,18

 І зараз ми з вами, як досвідчені фахівці у сфері самопрезентації, спробуємо використати набуті знання на практиці.

6. Вправа «Основні кроки  до успішної самопрезентації» Слайд 19

Мета вправи: закріплення навичок створення позитивного образу себе у власній свідомості та свідомості інших людей.

Хід вправи.

 А тепер ми з вами  організуємося у дві групи за допомогою смачного методу «Цукерка» (цукерки - вихователь обходить дітей з торбинкою, ті дістають цукерки).) Ті у кого червоні цукерки об’єднуються в одну команду,ті у кого зелені -  в іншу. Дві групи - два фліпчарта, плакати, маркери.

Завдання групам: Спираючись, на вище зазначені особливості поведінки людини під час самопрезентації скласти пам’ятку «Основні кроки  до успішної самопрезентації», тобто, записати   поради: як необхідно поводитись, які вербальні і невербальні засоби спілкування використовувати, щоб справити позитивне враження на оточуючих при першій зустрічі (наприклад, при влаштуванні на роботу, при знайомстві з новими людьми та інших обставинах). На виконання  завдання ви маєте 10 хвилин, потім представники від кожної групи презентують результати своєї роботи. Музичний супровід №3.               

 

ІY. Заключна частина. Рефлексія

Запитання для аналізу:

  • Які нові якості ви виявили у собі під час заняття?
  • Чому ви особисто навчилися?
  • Чи важко було зануритися в себе щоб виявити свої позитивні якості?
  • Який образ відклався у вашій свідомості?

Слайд 20.

Мистецтво самопрезентації набуває чимдалі більшої актуальності. Це пояснюється зростанням конкурентної боротьби в усіх сферах життя людини; вона є своєрідним сучасним виявом природного відбору. Щоб витримати цю боротьбу, досягнути бажаних цілей, ви маєте докласти  зусиль до формування навичок самопрезентації!

 Слайд 21.

Запамятайте, що саме від вас залежить яке враження ви справите на оточуючих і яким воно залишеться у їхній свідомості надалі.

Слайд 22.

 На згадку про сьогоднішнє заняття, я хочу подарувати всім вам смайлика, який досконало володіє вмінням презентувати себе.

Слайд 23. Дякую за увагу!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 березня
Переглядів
178
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку