Тема. Вмій себе презентувати.
Мета: формування у дітей підліткового віку навичок самопрезентації та створення позитивного образу себе у власній свідомості та свідомості інших людей.
Очікувані результати. Після заняття діти зможуть:
Тривалість заняття: 45 хв.
Вік учасників: 13-16 років.
Кількість учасників: 10-12 дітей.
Обладнання: мультимедійний проектор, ноутбук, фліпчарт, ватман , роздатковий матеріал, різнокольорові маркери, компакт-диск із записом музичного супроводу.
Хід заняття
І. Організаційний момент. Слайд 1
Створення сприятливого психологічного простору. Гра – розминка «Гарний настрій».
Учасникам пропонується зробити подарунок своєму сусідові справа, а саме – подарувати йому гарний настрій за допомогою міміки та жестів.
2. Обговорення правил роботи групи. Слайд 2
3. Мотивація.
Мабуть, кожен хоч раз в житті ставав свідком (а можливо, й учасником) таких ситуацій, коли, наприклад, відповідь учня, який відмінно підготувався до уроку, не спарвляє переконливого враження, і він отримує невисокий бал; або коли розумна і здібна людина, здатна якісно і творчо виконувати певну роботу, не змогла в повній мірі продемонструвати свої позитивні якості на співбесіді з роботодавцем і отримала відмову. Або ж просто хлопець, якому подобається дівчина, не може знайти спосіб, щоб показати себе з кращого боку.
ІІ. Повідомлення теми заняття та очікуваних результатів. Слайд 3
ІІІ. Основна частина.
1. Бесіда. Слайд 4
Всім відома приказка - «Зустрічають за одягом…» - що це означає?
(Відповіді дітей)
Психологічні експерименти показали, що п’ятдесят відсотків враження про людину формується протягом першої хвилини спілкування й залишається домінуючим ще протягом тривалого часу. І тому наша наступна вправа стосуватиметься саме вміння справити гарне перше враження на оточуючих.
2. Вправа «Перше враження».
Мета вправи: закріплення навичок позитивної взаємодії підлітків.
Хід вправи. Кожен учасник отримує аркуш паперу і ручку. Уявіть собі, що ви
потрапили у музей, в якому замість експонатів знаходяться незнайомі люди. Вам необхідно, протягом трьох секунд оглянути незнайомців і записати одним словом перше враження про того чиє ім’я зазначене на картці перед вами. Після цього швиденько передати картку сусідові зліва і записати враження про того чиє ім’я зазначене на наступній картці яка потрапить до вас. Картки передємо по колу доки картка з вашим власним ім’ям не опиниться перед вами. Таким чином, ви зберете «скарбничку перших вражень» про себе самого.
Інструкція вихователя:
«Вправа виконується мовчки, враження формулюється одним словом (привітний, веселий, сумний, розумний, сором’язливий, сердитий і т.д.), утримуйтесь від перегляду записів до кінця вправи. Музичний супровід №1.
Після закінчення вправи учасники читають записи на своїх аркушах.
Обговорення:
3. Бесіда. Слайд 5
Представлення людиною в позитивному ракурсі власних здібностей та можливостей називається самопрезентацією. Розглянемо, як впливають різні фактори на створення позитивного образу людини, з чого складається вміння «подати себе».
На створенння враження про людину впливають не лише її слова, але й те що їх супроводжує. Більшість людей навіть не здогадуються, як багато інформації про них можна взнати, звернувши увагу на невербальні засоби спілкування: міміку, позу, рухи кінцівок.
Отож, готуючись до ситуації, в якій необхідно справити позитивне враження про себе, доречно ретельно дослідити «мову» власного тіла.
Психологи радять проаналізувати такі особливості поведінки:
Слайд 6.
Справити позитивне враження на людей допоможуть:
Слайд 7
Слайд 8
Зараз ви спробуєте продемонструвати можливості вираження власної сутності.
4. Вправа «Самореклама». Слайд 9
Мета вправи: формування вміння вихованців виявляти та демонструвати власні позитивні якості, як домінуючі.
Хід вправи: кожному учаснику необхідно скласти і прорекламувати самого себе, тобто зарекомендувати себе з найкращої сторони. Основні вимоги: зміст реклами має бути чесним (забороняється приписувати собі якості та вміння, якими ви насправді не володієте); обов’язково узагальнити свою рекламу гаслом — лаконічною фразою, що впадає в око, добре запам’ятовується та висловлює суть вашого повідомлення («Я спортсмен», «Я - лідер», «Майбутній шеф-кухар»,«Я гарний товариш», «Я завжди досягаю мети»); результатом вашої роботи повинно стати позитивне враження оточуючих від «розрекламованої» людини.
На підготовку самореклами відводиться 10 хв. Тривалість презентації рекламного ролика - 1хв. Музичний супровід №2.
Після презентації кожного «ролика» проходить обговорення.
Рефлексія.
Добре, молодці!
5. Бесіда
Кожен з вас спробував самостійно презентувати себе. А зараз ми розглянемо які засоби самовираження необхідно враховувати для успішної самопрезентації на майбутнє.
Під час самопрезентації не варто використовувати невербальні сигнали, які вказують на слабкі сторони людини, такі як:
Слайд 10
Слайд 11
Слайд 12
Слайд 13
Слайд 14
Презентуючи себе, звісно, велику увагу варто приділити власному мовленню, потрібно тренувати свої мовленєві здібності, боротися з такими дефектами мовлення як:
Слайд 15
Отже, ми з вами визначили основні засоби самовираження, які впливають на вміння людини «подати себе», створити позитивний образ при першому спілкування (Давайте пригадаємо - це Слайд 16 і ті, які вказують на слабкі сторони людини Слайд 17,18
І зараз ми з вами, як досвідчені фахівці у сфері самопрезентації, спробуємо використати набуті знання на практиці.
6. Вправа «Основні кроки до успішної самопрезентації» Слайд 19
Мета вправи: закріплення навичок створення позитивного образу себе у власній свідомості та свідомості інших людей.
Хід вправи.
А тепер ми з вами організуємося у дві групи за допомогою смачного методу «Цукерка» (цукерки - вихователь обходить дітей з торбинкою, ті дістають цукерки).) Ті у кого червоні цукерки об’єднуються в одну команду,ті у кого зелені - в іншу. Дві групи - два фліпчарта, плакати, маркери.
Завдання групам: Спираючись, на вище зазначені особливості поведінки людини під час самопрезентації скласти пам’ятку «Основні кроки до успішної самопрезентації», тобто, записати поради: як необхідно поводитись, які вербальні і невербальні засоби спілкування використовувати, щоб справити позитивне враження на оточуючих при першій зустрічі (наприклад, при влаштуванні на роботу, при знайомстві з новими людьми та інших обставинах). На виконання завдання ви маєте 10 хвилин, потім представники від кожної групи презентують результати своєї роботи. Музичний супровід №3.
ІY. Заключна частина. Рефлексія
Запитання для аналізу:
Слайд 20.
Мистецтво самопрезентації набуває чимдалі більшої актуальності. Це пояснюється зростанням конкурентної боротьби в усіх сферах життя людини; вона є своєрідним сучасним виявом природного відбору. Щоб витримати цю боротьбу, досягнути бажаних цілей, ви маєте докласти зусиль до формування навичок самопрезентації!
Слайд 21.
Запам’ятайте, що саме від вас залежить яке враження ви справите на оточуючих і яким воно залишеться у їхній свідомості надалі.
Слайд 22.
На згадку про сьогоднішнє заняття, я хочу подарувати всім вам смайлика, який досконало володіє вмінням презентувати себе.
Слайд 23. Дякую за увагу!