Презентація містить загальну інформацію про інтерактивні форми роботи з батьками, іхню сутність та ефективність використання у роботі класного керівника.
Інтерактивні форми роботи з батьками Підготувала: вчитель біології Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 55 ЗМР ЗО, класний керівник 6 класу Дьяченко А.В.
Номер слайду 2
Шкільна і сімейна сфери не існують ізольовано в житті дитини, яка, приходячи до школи, репрезентує світ своєї родини, умови життя, спектр соціальних взаємин, звички, манери поведінки, навіть, рівень інтелекту. Школа завжди прагнула до взаємодії з сім'єю. Це знаходило своє відображення в корекції сімейного виховання, у педагогічній просвіті батьків, у безкінечному обговоренні з батьками з приводу навчання і поведінки їхніх дітей, у викликах батьків до школи тощо. Контакт з батьками як взаємодія може бути встановлений лише за умови, що обидва суб'єкти усвідомлюють: тільки спільними зусиллями можна створити умови для розвитку та виховання дитини, допомогти їй у набутті необхідного соціального досвіду. Визначальна умова взаємодії цих двох суб'єктів - батьків і педагога - вичерпне уявлення про зміст виховної діяльності один одного.
Номер слайду 3
Моделі взаємодії «вчитель-батьки» вчитель батьки невирішена проблема вчитель батьки невирішена проблема Мета - вирішена проблема батьки вчитель Ідеальна модель (на основі інтерактивних форм роботи) 1 2 3
Номер слайду 4
Інтерактивність - це принцип організації системи, при якому мета досягається інформаційним обміном елементів цієї системи. Елементи інтерактивності - всі елементи взаємодіючої системи, за допомогою яких відбувається взаємодія з іншою системою. Сім'я мама дитина тато Інші члени сім'ї клас батьки Кл. керівник директор вчитель учень клас батьки учень Кл. керівник вчитель клас Кл. керівник учень батьки
Номер слайду 5
Сутність інтерактивних форм роботи з батьками батькам не нав'язується готова точка зору, їх спонукають думати, шукати власний вихід з ситуації, що склалася; кожен учасник має відчувати свою успішність, інтелектуальну спроможність, є рівноправним, рівнозначним суб'єктом; робота направлена на створення комфортних умов спілкування та навчання батьків; форма організації пізнавальної діяльності батьків через діалог і партнерство; батьки є активними учасниками взаємодії.
Номер слайду 6
Сімейні свята Дискусії Групова робота Тематичні акції Батьківські тренінги Інтерактивні ігри Види інтерактивних форм роботи з батьками Майстер класи
Номер слайду 7
Сімейні свята. Свято будує стосунки з сім'єю на принципах добровільності і особистої зацікавленості. Сприяє згуртовуванню класного колектива. Батьки об'єднуються за загальною тематикою, спільно ведуть пошуки оптимальних форм проведення свята. Орієнтовні теми: 1. Родинні ігри. Сучасні ігри та іграшки. 2. Добрі звички родини. 3. Спортивні свята. 4. Моральні уроки нашої родини тощо. Свято української мови Спортивне свято Тематичні концерти
Номер слайду 8
Дискусія форма діяльності, стимулююча формування комунікативної культури. Об'єктом є проблема, по відношенню до якої кожен учасник вільно висловлює свою думку. Круглий стіл учасники обмінюються думками один з одним при повному рівноправ'ї кожного; доцільно використовувати тоді, коли необхідно узагальнити ідеї та думки відносно обговорюваної проблеми; відіграє швидше інформаційно-пропагандистську роль, а не служить інструментом вироблення конкретних рішень. Семінари (Конференції) обговорення проблеми, в ході якого учасники по черзі виступають з повідомленнями, після чого відповідають на запитання; дозволяє залучати до співпраці різних фахівців, що дає змогу більш глибоко висвітлити тему. Дебати рольові інтелектуальні змагання, в яких одна команда аргументовано доводить певну тезу, а інша – опонує їй; дебати дозволяють розглянути актуальну проблему з різних сторін.
Номер слайду 9
Справи школи – наші спільні справи: «Вирішення проблемних питань з профілактики тютюнопаління» Участь у семінарі «Вчимося бути толерантними»
Номер слайду 10
Інтерактивні ігри і вправи (моделюючі ігри, рольові ігри і т.п.) - це втручання в групову ситуацію "тут і тепер", яка структурує активність членів групи відповідно до певної навчально-виховної мети. Інтерактивні ігри пробуджують в учасників зацікавленість, створюють ситуацію випробування і дарують радість відкриттів, що властиво усім іграм.
Номер слайду 11
Вправа «Обери правильну відповідь» мета: профілактика шкідливих звичок у дітей, вміння вчасно помітити проблему.
Номер слайду 12
. Майстер-класи Учитель може запропонувати батькам поділитись з іншими тим, що вони вміють. Наприклад, хтось вміє робити витинанки, хтось може розповісти про надання першої допомоги, хтось - продемонструвати, як виготовляти ляльок-мотанок, а хтось – поділитись цікавими рецептами приготування випічки. Майстер-клас: «Секрети чаювання» Кулінарні майстер-класи Творчі майстер-класи Майстер-клас: «Орієнтування на місцевості»
Номер слайду 13
Тематичні акції можуть охоплювати як навчальний заклад, так і один клас. Основна мета: формування системи педагогічної взаємодії навчального закладу і сім'ї в різних напрямках на користь розвитку особистості дитини. Наслідком проведення акцій може стати: створення сприятливого середовища для підвищення кількості контактів батьків з педагогами, формування позитивного ставлення батьків до установи, зростання потреби в організації сімейного дозвілля. Екоакція на о. Хортиця Благодійні ярмарки
Номер слайду 14
Для батьків, що не мають досвіду виховання дитини Батьківські тренінги активна форма роботи з батьками, які усвідомлюють наявні проблеми родини, прагнуть змінити стиль взаємодії, розуміють необхідність набуття нових знань і вмінь у вихованні власної дитини. Бажана участь обох батьків Група -12—15 осіб. П'ять—вісім занять. Проводиться шкільним психологом або вчителем, який володіє тренінговою методикою.
Переваги використання інтерактивних форм роботи з батьками: - створення атмосфери співробітництва, творчої взаємодії; вивчення суперечливих питань за допомогою критичного аналізу різних поглядів; - моделювання реальних життєвих ситуацій, спільне вирішення проблем виховання та навчання дітей; - формування в батьків певних педагогічних умінь та навичок; - сприяння усвідомленню відповідальності батьків щодо становлення особистості дитини; - надання можливості батькам бути безпосереднім учасником планування, організації та проведення навчально-виховного процесу.