Інтерактивні форми роботи з батьками

Про матеріал
Презентація містить загальну інформацію про інтерактивні форми роботи з батьками, іхню сутність та ефективність використання у роботі класного керівника.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Інтерактивні форми роботи з батьками Підготувала: вчитель біології Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 55 ЗМР ЗО, класний керівник 6 класу Дьяченко А.В.

Номер слайду 2

Шкільна і сімейна сфери не існують ізольовано в житті дитини, яка, приходячи до школи, репрезентує світ своєї родини, умови життя, спектр соціальних взаємин, звички, манери поведінки, навіть, рівень інтелекту. Школа завжди прагнула до взаємодії з сім'єю. Це знаходило своє відображення в корекції сімейного виховання, у педагогічній просвіті батьків, у безкінечному обговоренні з батьками з приводу навчання і поведінки їхніх дітей, у викликах батьків до школи тощо. Контакт з батьками як взаємодія може бути встановлений лише за умови, що обидва суб'єкти усвідомлюють: тільки спільними зусиллями можна створити умови для розвитку та виховання дитини, допомогти їй у набутті необхідного соціального досвіду. Визначальна умова взаємодії цих двох суб'єктів  - батьків і педагога - вичерпне уявлення про зміст виховної діяльності один одного.

Номер слайду 3

Моделі взаємодії «вчитель-батьки» вчитель батьки невирішена проблема вчитель батьки невирішена проблема Мета - вирішена проблема батьки вчитель Ідеальна модель (на основі інтерактивних форм роботи) 1 2 3

Номер слайду 4

Інтерактивність - це принцип організації системи, при якому мета досягається інформаційним обміном елементів цієї системи. Елементи інтерактивності - всі елементи взаємодіючої системи, за допомогою яких відбувається взаємодія з іншою системою. Сім'я мама дитина тато Інші члени сім'ї клас батьки Кл. керівник директор вчитель учень клас батьки учень Кл. керівник вчитель клас Кл. керівник учень батьки

Номер слайду 5

Сутність інтерактивних форм роботи з батьками батькам не нав'язується готова точка зору, їх спонукають думати, шукати власний вихід з ситуації, що склалася; кожен учасник має відчувати свою успішність, інтелектуальну спромож­ність, є рівно­правним, рівнозначним суб'єк­том; робота направлена на створення комфортних умов спілкування та навчання батьків; форма організації пізнавальної діяльності батьків через діалог і партнерство; батьки є активними учасниками взаємодії.

Номер слайду 6

 Сімейні свята  Дискусії Групова робота  Тематичні акції  Батьківські тренінги  Інтерактивні ігри  Види інтерактивних форм роботи з батьками Майстер класи

Номер слайду 7

Сімейні свята. Свято будує стосунки з сім'єю на принципах добровільності і особистої зацікавленості. Сприяє згуртовуванню класного колектива. Батьки об'єднуються за загальною тематикою, спільно ведуть пошуки оптимальних форм проведення свята. Орієнтовні теми: 1. Родинні ігри. Сучасні ігри та іграшки. 2. Добрі звички родини. 3. Спортивні свята. 4. Моральні уроки нашої родини тощо. Свято української мови Спортивне свято Тематичні концерти

Номер слайду 8

Дискусія форма діяльності, стимулююча формування комунікативної культури. Об'єктом є проблема, по відношенню до якої кожен учасник вільно висловлює свою думку. Круглий стіл  учасники обмінюються думками один з одним при повному рівноправ'ї кожного; доцільно використовувати тоді, коли необхідно узагальнити ідеї та думки відносно обговорюваної проблеми; відіграє швидше інформаційно-пропагандистську роль, а не служить інструментом вироблення конкретних рішень.  Семінари (Конференції)  обговорення проблеми, в ході якого учасники по черзі виступають з повідомленнями, після чого відповідають на запитання; дозволяє залучати до співпраці різних фахівців, що дає змогу більш глибоко висвітлити тему. Дебати  рольові інтелектуальні змагання, в яких одна команда аргументовано доводить певну тезу, а інша – опонує їй; дебати дозволяють розглянути актуальну проблему з різних сторін.

Номер слайду 9

Справи школи – наші спільні справи: «Вирішення проблемних питань з профілактики тютюнопаління» Участь у семінарі «Вчимося бути толерантними»

Номер слайду 10

  Інтерактивні ігри і вправи (моделюючі ігри, рольові ігри і т.п.) - це втручання в групову ситуацію "тут і тепер", яка структурує активність членів групи відповідно до певної навчально-виховної мети. Інтерактивні ігри пробуджують в учасників зацікавленість, створюють ситуацію випробування і дарують радість відкриттів, що властиво усім іграм.  

Номер слайду 11

Вправа «Обери правильну відповідь» мета: профілактика шкідливих звичок у дітей, вміння вчасно помітити проблему.

Номер слайду 12

. Майстер-класи Учитель може запропонувати батькам поділитись з іншими тим, що вони вміють. Наприклад, хтось вміє робити витинанки, хтось може розповісти про надання першої допомоги, хтось - продемонструвати, як виготовляти ляльок-мотанок, а хтось – поділитись цікавими рецептами приготування випічки. Майстер-клас: «Секрети чаювання» Кулінарні майстер-класи Творчі майстер-класи Майстер-клас: «Орієнтування на місцевості»

Номер слайду 13

 Тематичні акції  можуть охоплювати як навчальний заклад, так і один клас. Основна мета: формування системи педагогічної взаємодії навчального закладу і сім'ї в різних напрямках на користь розвитку особистості дитини. Наслідком проведення акцій може стати: створення сприятливого середовища для підвищення кількості контактів батьків з педагогами, формування позитивного ставлення батьків до установи, зростання потреби в організації сімейного дозвілля.   Екоакція на о. Хортиця Благодійні ярмарки

Номер слайду 14

Для батьків, що не мають досвіду виховання дитини Батьківські тренінги активна форма роботи з батьками, які усвідомлюють наявні проблеми родини, прагнуть змінити стиль взаємодії, розуміють необхідність набуття нових знань і вмінь у вихованні власної дитини. Бажана участь обох батьків Група -12—15 осіб. П'ять—вісім занять. Проводиться шкільним психологом або вчителем, який володіє тренінговою методикою. 

Номер слайду 15

Тренінг «Формування соціально-комунікативних навичок учнів»

Номер слайду 16

Переваги використання інтерактивних форм роботи з батьками: - створення атмосфери співробітництва, творчої взаємодії; вивчення суперечливих питань за допомогою критичного аналізу різних поглядів; - моделювання реальних життєвих ситуацій, спільне вирішення проблем виховання та навчання дітей; - формування в батьків певних педагогічних умінь та навичок; - сприяння усвідомленню відповідальності батьків щодо становлення особистості дитини; - надання можливості батькам бути безпосереднім учасником планування, організації та проведення навчально-виховного процесу.

Номер слайду 17

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сидір Катерина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
5 грудня 2019
Переглядів
3006
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку