У сучасному світі людина має володіти сукупністю якостей для того, щоб бути конкурентоздатною. Вона повинна сприймати і переробляти інформацію, володіти здатністю відстоювати свою точку зору, використовуючи логічні аргументи, мати розвинене критичне мислення. Поряд з цим, сучасна людина має володіти іноземними мовами.
Навчаючи учнів німецькій мові завжди намагаюся організувати урок так,щоб забезпечити максимально можливу активність учнів з постійно діючим зворотним зв’язком . На допомогу мені приходять інтерактивні технології, які максимально активізують діяльність школярів, розвиваючи їх творче мислення, вміння спілкуватися, розмірковувати і приймати рішення.
Відомо, що під час вивчення іноземної мови край необхідно мати певний запас лексики. Саме тому хочу запропонувати приклади інтерактивних вправ, які використовую на етапах закріплення, повторення та перевірки вивченої лексики.
1-й учень отримує м'яч і називає слово по темі :derAffe
2-й учень бере м'яч і утворює речення: DerAffeistlustig.
3-й ученьберем'яч іутворюєзапитання: WolebtderAffe?
4-й учень бере м'яч і відповідає на запитання: DerAffelebtinAfrika.
На усіх гранях куба написані слова. До куба кріпиться нитка, вчитель береться за ниткуі підносить куб до дитини. Дитина зупиняє куб двома руками і називає слово, яке бачить на кубові.
а) Робота у трійках:
1-й учень називає слово, 2-й учень – словосполучення, а 3-й речення.
б) Робота у групах з п'яти чоловік:
1-й учень називає іменник
2-й учень 2 прикметника
3-й учень 3 дієслова
4-й учень речення з чотирьох слів
5-й ученьслово-узагальнення, асоціація з першим словом.
в)Робота у малих групах:
словниковий диктант по темі «Їжа». Учням пропонуються узагальнюючі слова:
Gemüse, Obst, Getränke, Süßigkeiten, Backwaren, Milchprodukte. У групах учні повинні написати слова по заданій темі.
Застосування таких вправ допомагають учням краще засвоїти лексику; розвивають пам'ять, увагу, покращуюють комунікативні навички. Під час роботи в групах учні вчаться працювати в команді, розвивається дух суперництва, який сприяє мотивації учнів до розширення знань для покращення комунікації та словесного закріплення своїх позицій, крім того проявляється як командний дух, так і характернстики лідера окремих індивідуумів.
а)Використовую під час вивчення теми «Свята» .
На дошці кріпляться цеглинки з різними числами вроздріб, за цеглинками сховані запитання, наприклад,
1.Wann feiert man Weihnachten in Deutschland?
7.Welches Fest ist dein Lieblingsfest?
Учні, які записані під певним номером у журналі, знімають цеглинки і відповідають на запитання у довільному порядку.
б) Робота з текстом. Перевірка розуміння прочитаного за допомогою запитальних сдів: Was?Wer?Wann?Wie?Wohin?Welche?...
Така вправа допомагає відпрацьовувати вміння давати відповіді на запитання, розвиває усне мовлення, стимулює пізнавальну активність і самостійність, логічне мислення.
Під час вивчення кількісних і порядкових числівників пропоную слідуючі вправи:
З мішечка учні по черзі витягають бочоночки , називають число, а інші учні слухають і перекладають. Це й же вид роботи можна запропонувати двом командам.
На дошці висять малюнки із зображенням різних свят. Учням пропонується витягнути з торбинки картки з певною датою, а потім сказати, яке свято святкують німці .Am 6. DezemberistNikolaustaginDeutschland.
Учнівитягаютьсмужки, на якихнаписаніднінародженняоднокласників. Требасказати, хто в цей день святкує день народження, при цьомуіншідітиможутьдопомагати.
Це парна форма роботи. Перший ученьдиктуєсвій номер телефона, а другийученьнабирає номер. Якщо телефон задзвонить – завданнявиконановірно.
Використаннявправ на закріпленнячислівниківрозвиваєпам'ять, увагу, вмінняшвидкодатиправильнувідповідь, вчить активному самостійномупошукувідповіді.
Даний вид вправиможнапроводити по різних темах. Учнівитягають з торбинкикартки:
а) запитання і відповіді;
б) прислів'я на німецькіймові та їхвідповідники на українськіймові;
в) малюнок – слово
г) сюжетниймалюнок – короткий опис
Завданняучнів - розбитися на логічні пари.
Такий вид вправдопомагаєрозвиватилогічнемислення, даєможливістьвільнорухатися по класу, є дієвимзасобом для розвиткумовленнєвихнавичок.