Інтерактивні методи на уроках англійської мови

Про матеріал
У даній розробці подано класифікацію методів і прийомів інтерактивного навчання та способів їх застосування на уроках англійської мови з конкретними прикладами.
Перегляд файлу

 

 

Інтерактивні методи на уроках англійської мови

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      У даній розробці подано класифікацію методів і прийомів інтерактивного навчання та способів їх застосування на уроках англійської мови з конкретними прикладами.

      Наведені у роботі цікаві завдання та інтерактивні вправи допоможуть вчителеві урізноманітнити уроки, сприятимуть формуванню ключових компетентностей школярів, збагаченню їхнього світогляду, духовного світу, розвитку творчих здібностей та креативного мислення.

      Практична значимість розробки полягає в тому, що вона буде представляти інтерес не тільки для вчителів англійської мови, а також для вчителів, що застосовують на уроках методи і прийоми, які сприяють розвитку творчих та розумових здібностей учнів і їх активної діяльності на уроці.

 

 

Зміст

Слово автора............................................................................................................4

Застосування інтерактивних методів на уроках англійської мови на практиці...................................................................................................................7

Метод «Brain Storming»..........................................................................................7

Метод «Aquarium»...................................................................................................9

Метод «Mind Map»................................................................................................10

Метод «Fishbone»..................................................................................................11

Метод «Brownian Movement»...............................................................................17

Метод «Іdeal».........................................................................................................17

Метод «Сoncept map»............................................................................................19

Метод «Snow ball».................................................................................................21

Метод «Cinquain»..................................................................................................21

Метод «Сluster».....................................................................................................23

Метод «Іnsert»…………………………………....................................................26

Метод “KWL»…………………………………....................................................28

Метод «5 W»…………………………………......................................................29

Метод «Sociological questionnaire»…………......................................................30

Метод «Do you believe?”………………...............................................................31

Метод «Interview»………………………………..................................................32

Метод «Role play»………………………..............................................................33

Метод «Venn diagram»..........................................................................................34

Висновки................................................................................................................36

Список використаної літератури........................................................................37             

 


СЛОВО АВТОРА

          Основні методичні інновації в наші дні пов'язані із застосуванням інтерактивних методів і прийомів навчання іноземної мови. При плануванні сучасного уроку ми замислюємося над тим, яким чином побудувати урок, щоб кожен учень взяв у ньому активну участь. Опановування іноземної мови являє собою складний багатогранний процес запам'ятовування, відтворення і застосування вивченого матеріалу. Сучасні технології дозволяють збагатити даний процес, розкриваючи творчість учнів, підвищуючи їхню мотивацію і досягаючи результати.

         Сьогодні, коли екзамен з англійської мови в формі ЗНО обіцяє стати обов'язковим, основне завдання, яке стоїть перед кожним учителем, це якнайкраще підготувати учнів до цього іспиту. Актуальними для кожного з нас стають питання як розвитку мовних навичок і мовленнєвих умінь, необхідних для здачі ЗНО з англійської, так і питання про вибір засобів і методів навчання.

        Інтерактивні методи — методи, що дозволяють учасникам навчання вчитися взаємодіяти між собою; а інтерактивне навчання — навчання, побудоване на взаємодії всіх учнів, включаючи педагога. Однак активність педагога повинна поступатися місцем активності учнів.

        Суть інтерактивного навчання полягає в особливій організації навчального процесу, коли всі учні виявляються залученими в процес пізнання. Спільна діяльність учнів у процесі освоєння навчального матеріалу означає, що кожен вносить свій особливий індивідуальний внесок, відбувається обмін знаннями, ідеями, способами діяльності. Інтерактивні методи навчання характеризуються високою комунікативною спрямованістю й активним включенням учнів у навчальну діяльність.

Принципи роботи на інтерактивному занятті:

• заняття не повинно бути лекцією, всі повинні працювати разом;

• всі учасники рівні між собою;

• кожен учасник має право висувати власну думку з будь-якого питання;

• ніхто з учнів не критикується (критикувати можна лише ідею).

         До інтерактивних методів, що успішно застосовуються на уроках англійської мови для розвитку комунікативної компетенції, належать такі:

• метод «Visual dictation» («Візуальний диктант»);

• метод «Signal Cards» («Сигнальні картки»);

• прийом «Cinquain» («Сенкан(Синквейн)»);

• метод «Jigsaw» («Ажурна пила»);

• метод «Insert»;

• метод «5-W» («5 питань»);

• метод «Brain Storming» («Мозковий штурм»);

• метод «Hot seat» («Незручна ситуація»);

• метод «Merry-go-round» («Карусель»);

• метод «Role play» («Рольова гра»);

• метод «Brain-ring» («Брейн-ринг»);

• метод project («Проєктна технологія») тощо.

        Цей список можна поповнювати, тому що кожен учитель здатен придумати й запровадити в освітній процес ефективні прийоми та методи організації мовної взаємодії учнів на уроці іноземної мови. Розглянемо деякі з них детальніше.

 

 

Застосування інтерактивних методів на уроках англійської мови на практиці

«Brain Storming»

Картинки по запросу "Brain Storming"

            Метод «мозкового штурму» (мозкова атака, «Brain Storming») є оперативним методом розв'язання проблеми на основі стимулювання творчої активності. Учасникам обговорення пропонують висловити якомога більшу кількість можливих варіантів рішення, із загальної кількості висловлених ідей відбирають найбільш вдалі, які можуть бути використані на практиці. Як правило, теми для мозкового штурму залежать від теми уроку:

  • Today we are going to speak about jobs. Name as many jobs as you can (cook, doctor, nurse, driver, postman, waiter etс.)
  • Now name places where people can work (hospital, school, cafe, garage etc.) Name their activities. What do they usually do? (Teach little children, cook, serve food and drinks, sell fruit and vegetables etc.)
  • Гра “There is something in my pocket”. Учням пропонується визначити, що ж знаходиться в кишені, використовуючи запас слів, вміння ставити навідні запитання. Is it eatable? Is It helpfull? Is it made of plastic (metal, wood, glass), etc.
  • Recollect the words connected with the topic Travelling. Pupils: Ticket, accommodation, hotel, travel agency, travel agent, plane, ship, travelling, sightseeing, guided tour, a coach, hotel reservation.

Можна починати урок з мозкового штурму в якості мовленнєвої зарядки – Warming Up («розігрів»), ставлячи учням запитання:

  • What are your associations with ...?
  • What do you associate with ...?
  • What immediately comes into your mind when you hear ...?

Етапи роботи з текстом

 Крок 1 - розминка (триває 3 хвилини).

 Протягом кількох уроків вивчається тема "Is It Easy To Be Young?". Учитель пропонує провести "Brain Storming" за участю всіх учнів та назвати якомога більше ідей, які асоціюються у них з даною темою. Складається ментальна карта (кластер), серед ідей фігурує "Teenage Problems".

Крок 2 – об'єднання учнів у міні-групи.

Крок 3 – робота в міні-групах протягом 7 хвилин. Вчитель чітко викладає проблему або питання, що вимагає обговорення. Так, наприклад, можна запропонувати провести у міні-групах "Brain Storming" з проблеми тексту, який потрібно прочитати учням "Young People – Old Problems". Завдання учнів – висловити й записати якомога більше ідей (навіть найабсурдніших), а потім після прочитання тексту зробити висновок про те, які проблеми притаманні підліткам у всьому світі.

 

«Aquarium»

https://st2.depositphotos.com/1002927/8584/v/950/depositphotos_85840114-stock-illustration-stickmen-thinking-planning-concept.jpg

         Прийом «Акваріум» Aquarium являє собою «спектакль», де глядачі виступають в ролі спостерігачів, експертів, критиків і аналітиків. Кілька учнів розігрують ситуацію в колі, а інші спостерігають та аналізують її.

        Так, наприклад, вивчаючи тему «How do Teens Express Their Individuality?» можна запропонувати «акваріумний діалог»: текст діалогу може бути будь-яким, наприклад, розмова представників кількох молодіжних субкультур. Завдання акторів – передати відповідні риси, особливості тієї чи іншої субкультури, а завдання глядачів – визначити, яку субкультуру представили доповідачі. Ролі може пропонує учитель або учні можуть самостійно обрати ту субкультуру, погляди якої вони поділяють і хочуть представити / обговорити.

 

 

 

 

«Mind Map»

Картинки по запросу mind map

           Сьогодні в скарбничці кожного вчителя є безліч прийомів і способів отримання інформації зворотного зв'язку про знання, уміння і навички учнів.         Однак всі вчителі погоджуються з тим фактом, що механізми сприйняття і збереження інформації людським мозком приховані від спостереження, тому управляти цими механізмами важко.  Багато проблем в навчанні, особливо у дітей молодшого шкільного віку, можуть бути вирішені, якщо їх вчасно виявити.  Саме це і дозволяє здійснити метод інтелект карт.

     За своєю суттю ментальна карта (інтелект карта, карта розуму) - це інструмент візуального представлення і запису інформації, метод, який є творчою альтернативою звичного лінійного способу.

     Творцем ментальних карт є Тоні Бьюзен, він почав розробляти цю концепцію ще в 1970-х роках, хоча застосовувати її для навчання в школі почали відносно недавно. 

Етапи роботи створення Інтелект – карти

         Зі слів автора даної методики, при створенні карти думок потрібно дотримуватись деяких правил:

        - в роботі з картою використовуються кольорові олівці, маркери, фломастери;

        - основну тему(ідею чи думку) потрібно розмістити в центрі карти, бажано у вигляді символу, малюнка чи картинки;

        - кожну нову лінію (гілку), що йтиме від основної ідеї, бажано малювати різними кольорами;

        - гілки(лінії) мають бути гнучкими;

        - над кожною лінією пишеться одне ключове слово.

На уроках англійської мови ми створюємо ментальні карти залежно від теми, цілей і завдань.

http://iyazyki.prosv.ru/wp-content/uploads/2019/06/%D0%98%D0%BB%D0%BB%D1%8E%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-1.jpg
          Особливу цінність технологія ментальних карт набуває при підготовці учнів до здачі ЗНО. Стало очевидним, що ефективність виконання завдань ЗНО з усіх видів мовленнєвої д

іяльності визначається обсягом лексичного запасу, граматичних структур, які повинні опанувати випускники, умінням застосовувати різноманітні мовні засоби в різних комунікативних ситуаціях.
           Розглянемо, які можливості для формування продуктивних мовленнєвих умінь мають ментальні карти на прикладі теми "Стрес".
На початку уроку, на етапі «мотиваційного старту», з метою введення учнів у ситуацію іншомовного спілкування, пропоную учням назвати асоціації, які у них викликає слово «стрес». Відповіді записую на дошці у вигляді «радіантної» або «сонячної», як її частіше називають учні, асоціаграми. Як підказує досвід, більшість учнів пов'язують стрес з конфліктними ситуаціями. Тому, мені видається доцільним розвинути цю під-ідею коштом вже вивченої   
лексики за темою "Конфлікти".

 Для того, щоб допомогти дітям пригадати більше активної лексики з даної теми використовую техніку, яка в англомовній методичній літературі називається "eliciting" ("активізація"): за допомогою навідних питань, синонімів, антонімів, картинок вчитель допомагає "дістати" з пам'яті учнів як можна більше слів. У результаті подібної «інвентаризації» лексичних одиниць відбувається «перекодування» інформації: вивчена раніше лексика подається в образній формі, у вигляді схеми й активізується, але вже на вищому рівні: через так звані «вербальні посередники»: синоніми, антоніми, складання дефініції на мові, що вивчається, «добудовування» лексики: вже відомі
лексичні одиниці об'єднуються з новими.

       Далі учні повертаються до центральної теми ментальної карти та, після знайомства з текстом «Stressed out» записують додаткові ідеї та асоціації, що пов'язані з ключовим словом. В цілях економії навчального часу, можна розділити учнів на групи, доручивши кожній групі опрацювати одну/дві під-ідеї. Учні використовують аркуші паперу формату А4, різнокольорові ручки, фломастери, олівці. Творці ментальної карти можуть створювати схематичні малюнки, які висловлюють слова. Малюнки запам'ятовуються краще, ніж слова.
         Я рекомендую вчителю скласти свою Інтелект-карту заздалегідь, щоб не упустити слова, що входять в програму, і знати, в якому напрямку працювати. Звичайно, розумова карта, створена спільно з учнями, може відрізнятися від намальованої вчителем самостійно, оскільки в них можуть виникати свої

асоціації, пов'язані з тим чи іншим словом. http://iyazyki.prosv.ru/wp-content/uploads/2019/06/%D0%9F%D1%80%D0%B8%D0%BB%D0%BE%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5-1.jpg

       Активно використовують мої учні ментальні карти при написанні письмового висловлювання з елементами міркування. При створенні письмового висловлювання на уроці або на іспиті, учні обмежені в часі, тому дуже важливо навчити учня швидко і коректно фіксувати та організовувати ідеї, скорочувати речення до одного слова чи словосполучення. Наприклад, при написанні письмового висловлювання з елементами міркування на тему "Many teens believe it is more important to get a highly-paid job than a job that brings satisfaction" учні складають ментальну карту.

           Оскільки тема твору пов'язана з майбутньою професією, то доречно вибрати центральною їдеєю слово "Job". До слова" Job" можна відразу підібрати синоніми: career/occupation/profession/employment.

Таким чином, використовуючи ментальні карти, учні вчаться працювати з інформацією, переробляти та змінювати її, створювати нову інформацію на основі старої. Учні, які звикли працювати з ментальною картою, навчені не відтворювати завчений «топік», а "витягувати" з пам'яті і використовувати лексичні одиниці для вирішення конкретної комунікативної задачі, мають всі шанси, щоб успішно виконати творче завдання високого рівня.


         Очевидно, що застосування ментальних карт при роботі над словотвором сприяє кращому закріпленню матеріалу і його систематизації, формування мовної здогадки, озброює учнів важливими знаннями, спрямованими на формування вміння власного аналізу складних слів.  


Таким чином, використання ментальних карт сприяє формуванню продуктивних лексичних навичок в учнів, розширює їх комунікативні можливості, розвиває креативне і критичне мислення, пам'ять, увагу, а також робить процес навчання цікавішим та продуктивнішим.

«Fishbone»

          Суть прийому «Фішбоун» полягає в постановці проблеми, яка вивчається на уроці, у визначенні її аспектів і знаходженні аргументів, фактів на підтвердження тієї чи іншої точки зору на цю проблему.

          Модель постановки й розв’язання проблем дозволяє описати й спробувати розв’язати ціле коло проблем. Учням пропонується інформація (текст, відеофільм, лекція) проблемного змісту й схема Fishbone  для систематизації цього матеріалу.

https://naurok.com.ua/uploads/blog/0d3b171dde0332c330a478297b755fb2.png

 На верхніх «кісточках» записується формулювання проблеми, а на нижніх – факти, які підтверджують, що така проблема існує.

       Після спільного обговорення проблемної теми під модерацією вчителя учні записують її чітке формулювання в полі «Проблема».

Учням можна запропонувати який-небудь текст проблемного змісту (Це може бути відеофільм). Наприклад «Ecology. Environment. Problems". Ці теми є актуальними та вивчаються в багатьох класах. Учням необхідно з'ясувати причини проблем в навколишньому середовищі: пожежі, браконьєрство, невміле використання природних ресурсів, вихлопні гази тощо. Потім пропонується подумати про факти: проблеми зі здоров'ям, зникнення багатьох видів рослин, тварин, птахів, забруднення ресурсів і подібне. В кінці необхідно зробити висновок: дбайливе ставлення до природи, будівництво спеціальних очисних систем, перехід на менш токсичні види палива, вторинне перероблення сировини. Цікавою буде й актуальна для старшокласників тема «Gadgets».

Як показує практика, використовуючи цей метод учні успішніше справляються із завданнями та цілями уроку, краще засвоюють лексичні одиниці, намагаються будувати логічні висловлювання. У багатьох зникає «мовний бар'єр».

 

 

«Brownian Movement»

Картинки по запросу "Броунівський рух"

          Прийом «Броунівський рух» передбачає рух учнів по класу з метою збору інформації щодо запропонованої теми, паралельно відпрацьовуючи вивчені граматичні конструкції. Кожен учасник отримує аркуш із переліком запитань-завдань: "your Interview group-mates what subculture they belong to or share ideas with" або "Who can help teenagers cope with their problems?" Учитель допомагає формулювати запитання і відповіді та стежить, щоб спілкування відбувалося англійською мовою. Інформацію та відповіді вчитель може розкласти в різних куточках класу чи розвісити на стінах.

«Іdeal»

Картинки по запросу "критичне мислення пнг"

Розвиток критичного мислення передбачає вміння розв'язувати проблему, тобто вміння побачити її, проаналізувати з різних точок зору, виділити складові, розглянути проблему в цілому, оцінити різні варіанти рішення (як власні, так і чужі) і вибрати оптимальний варіант.

Дж. Бремсфорд  розробив стратегію розв'язання проблем, яка може бути застосована в роботі з текстами та при аналізі ситуацій. Ця стратегія називається «ІДЕАЛ».

I - Identify a problem

D - Debate a problem

E - Essential solutions

A - Activity

L - Logical conclusions

І — Ідентифікуйте проблему. Проблема визначається в самому загальному вигляді.

Д — Дістаньтеся до її суті. Школярі формулюють проблему у вигляді питання. Вона повинна починатися зі слова «як» (How) і не мати заперечення (частки «не»).

Е — Є варіанти розв'язання. Генерування якомога більшої кількості варіантів розв'язання проблеми здійснюється за допомогою мозкової атаки. Будь-яка критика тут заборонена. Важлива кількість: чим більше думок, тим краще (для графічної організації ідей можна використовувати кластер).

А — А тепер за роботу! Вибір оптимального варіанту (варіантів). Тепер учні зваживши всі «за» і «проти», обирають найкращий варіант.

Л — Логічні висновки. На останньому етапі учні аналізують виконану ними роботу.

Після того як учні прослухали уривок з тексту, їм пропонується вирішити поставлену автором проблему, яку необхідно формулювати самостійно. Працювати можна і в парах, послідовно переходячи від пункту до пункту даної таблиці. Після закінчення роботи вчитель просить висловитися кожну пару. При цьому він заповнює зведену таблицю на дошці. Далі дітям необхідно вибрати три способи з усього розмаїття можливих розв'язаннь проблеми. У заключній частині учні порівнюють обрані ними шляхи вирішення з тим, який запропонував сам автор тексту. Учитель читає текст до кінця.

Таблиця розв'язання проблеми

1. What is the main problem? Яку головну проблему повинні розв'язати герої?

 

2. What important information have you found? Яку важливу інформацію дає нам автор?

 

3. What do you know else about this problem? Що ще відомо, щоб допомогти розв’язати проблему? Що потрібно знати героям?

 

4. Find 3 main solution of the problem? Які 3 головні способи розв’язання проблеми?

 

5. What is the most suitable solution? Why? Який серед вибраних способів найкращий? Чому?

 

 

«Сoncept map»

Картинки по запросу "думки пнг"

Творче завдання письмової частини ЗНО з англійської мови зазвичай викликає найбільше труднощів. Майбутнім студентам необхідно написати opinion essay (есе – вираження своєї думки). Найкраще це робити п'ятьма абзацами.

Перший абзац – постановка проблеми есе.

Другий – вираження своєї думки.

Третій – вираз думки, протилежної Вашому.

Четвертий – пояснення Вашої незгоди з протилежною думкою.

П'ятий – висновок есе.

Перед тим як почати писати текст есе, необхідно скласти розгорнутий план. Щоб план виглядав наочніше, можна побудувати concept map (карту-концепцію). Нижче наведені етапи складання карти до теми «Some people think that to get a good education one should go abroad».

Алгоритм роботи з концептуальною картою при написанні есе:

1. У центрі карти запишіть тему есе.

2. Напишіть свою точку зору над заголовком зліва (наприклад, «I think it is not true»/ «I think it is true»); під ним будуть розташовуватися аргументи на користь вашої позиції. Праворуч напишіть заголовок «Other people think that»; під ним будуть розташовуватися аргументи на користь протилежної позиції.

3. Наведіть 2-3 аргументи на користь власної точки зору. Не розкривайте їх усередині схеми (ліворуч), опишіть одним реченням або тезисно (кількома ключовими словами).

4. Наведіть 1-2 аргументи на користь протилежної думки, опишіть одним реченням або тезисно (кількома ключовими словами).

5. Потім праворуч, від протилежних аргументів, проведіть стрілку вниз і назвіть нову секцію «I don't agree, because». Тут необхідно зібрати інформацію для четвертого абзацу есе. Подумайте про те, як ви зможете спростувати аргументацію, наведену на користь іншої точки зору і запишіть її.

.Концепция

 

 

 

 

 

«Snow ball»

Картинки по запросу "снігова куля метод навчання"

         Прийом «Снігова куля» гарний тим, що дозволяє поєднати багато тем (книги, характер, зовнішність, відносини тощо). Його можна використовувати для формування навичок усного мовлення та активізації лексико-граматичного матеріалу. «Наростання» снігової кулі може проходити за двома напрямками» - лексичним або граматичним.

        Наприклад, при вивченні теми «Mass media" (books) можна використовувати такий варіант:

         I like reading books ~ I like reading electronic books ~ I like reading e-books because they are easy to use ~ I like reading e-books because they are easy to use, compact and reliable ~ I like reading e-books because they are easy to use, compact and reliable, which is really important to me.

 

«Cinquain»

Картинки по запросу "мышление пнг"

          Сенкан – це вірш, що складається з п'яти рядків, який вимагає синтезу інформації та матеріалу, викладеного в гранично стислих виразах.

Правила написання:

Перший рядок - тема одним словом (іменник).

Другий рядок – це опис теми в двох словах (два прикметники)

Третій рядок – це опис дії в рамках цієї теми трьома словами

(3 дієслова)

Четвертий рядок – фраза з чотирьох слів, що показує відношення до теми (почуття однією фразою)

Останній рядок – це синонім з одного слова, який виражає суть теми.

Наприклад:

1. Travelling

2. Exciting, useful

3. To go, to fly, to swim

4. The best way to relax

5. My dream

1. Travelling

2. Wonderful, unforgettable

3. To rest, to visit, to relax

4. To know about culture

5. Tour

  1. Thanksgiving
  2. Happy, thankful
  3. Get together, pray, thank
  4. People like it very much.
  5. Charity

 

 

 

 

                «Сluster» ("Сlusters")

Картинки по запросу "мышление пнг"

 

           Кластер допоможе учневі графічно зобразити власні думки, ідеї.

Прийом «Кластер» - це графічна організація матеріалу, яка пояснює зміст поняття. Вчитель виділяє ключові поняття теми, яка вивчається і пропонує учням за певний час вписати якомога більше слів, пов’язаних з даною темою.

Правила побудови:

1. Посередині листа запишемо ключове слово (словосполучення, речення)

(2 хв) – діти виконують роботу індивідуально.

2. Навколо нього записуємо слова, асоціації (словосполучення, речення), які виникають в уяві (4-6 хв) – обговорення в парах і вироблення колективного варіанту відповіді.

3. По мірі заглиблення в текст ідеї, які виникають, теж записуються біля слів-асоціацій та поєднуються стрілками, що вказують семантичні зв´язки (2-4 хв) – кожна пара називає один з написаних висловів, а вчитель фіксує його на дошці. Головна умова – не повторювати вже сказане.

          Це можуть бути не лише чіткі факти, але й асоціації чи творчі сприйняття. Далі вся ця інформація спільно з учнями групується, класифікується та оформлюється графічно в певну схему.

          При вивченні теми пропоную учням подивитися на схему (кластер) і висловити свої припущення про те, що можуть означати ці місця. Потім учні читають текст і порівнюють свої припущення з інформацією в тексті.

        You know some information about Scotland and Glasgow. What do you know about Edinburgh? Look at the scheme and express your ideas.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

S1. – I think that Princes Street is the most famous street in Edinburgh.

S 2- To my mind Edinburgh is divided into two parts – the old Town and the New Town.

S3 – In my opinion the Cannongate is   the name of the museum.

S4 – I think Holyrood House is the house where a famous person lives or lived etc.

 

До теми "Teenage Problems" учні роблять кластер самостійно.

 

«Travelling»

Групова робота

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 «Іnsert»

Картинки по запросу "мышление пнг"

      Цей прийом був розроблений американськими ученими Д. Воган і Т. Естес. За їх визначенням, ІNSERT — це уміння критично осмислювати нову інформацію і пов‘язувати її із вже вивченою раніше за допомогою роботи з  текстом, що містить нову інформацію. Часто цей прийом називають технологією ефективного читання або відмітками на полях.

         ІNSERT — це абревіатура, що розшифровується як «Інтерактивна, пізнавальна система для ефективного читання та роздумів»:

 

І

 

Interactive

 

Інтерактивна

 

N

Noting

Пізнавальна

S

System for

Система для

 

Е

Еffective

Ефективного

 

R

Reading and

Читання та

 

Т

Тhinking

Роздумів

 

         Як працює прийом ІNSERT?

1. Педагог роздає дітям текст.

 2. Читаючи його, діти одночасно відмічають (маркують) слова, речення, абзаци спеціальними знаками, які ставлять навпроти (на полях) простим олівцем: «V»; «+»; «–»; «?».

ПРИКЛАД ТАБЛИЦІ:

 

«v»

«+»

«-»

«?»

You should put a tick if you knew this fact before.

(те, що ви читаєте, відповідає тому, що ви знаєте)

New information

(те, що ви читаєте, є для вас новим)

Thought differently

(те, що ви читаєте, суперечить тому, що ви знали чи думали, що знаєте)

Don’t understand, have questions

(ви не розумієте те, що читаєте, чи ви хочете отримаати більше інформації з цього питання )

 

Lesson’s objectives

+

(all is clear)

-

(can’t understand anything)

?

(want to know more)

1)

2)

3)

 

 

 

 

           Основна мета графічного організатора «ІНСЕРТ» – спонукати учнів до відстеження власного розуміння інформації, яка читається, використовуючи певне маркування. Стратегія концентрує увагу не тільки на відомому їм матеріалі, але й на новому, навчає сумніватися в інформації, яка надається,  ставити питання, які виникають у процесі роботи над текстом.

“KWL» (Know /Want to know/Learnt)

Картинки по запросу "мышление пнг"

 

 Прийом «Знаю - хочу дізнатися - дізнався» передбачає роботу з таблицею.  При вивченні теми, учням можна запропонувати заповнити 1 графу таблиці (що я знаю по темі: це можуть бути якісь асоціації, припущення, власні знання).  Після обговорення отриманих результатів в класі учні самі формулюють цілі уроку: що я хочу дізнатися?  (для усунення прогалин у знаннях) і заповнюють 2 графу.  Під час роботи з текстом або в процесі обговорення заповнюють 3 графу.  Після вивчення теми співвідносять отриману інформацію з тією, що була у них на початку уроку, вчаться рефлексувати власну розумову діяльність.

 

 

Know

(Знаю)

Want to know

(Хочу дізнатися)

Learnt

(Дізнався)

 

 

 

“KWL chart”

 

 

 

«5 W» (   Who What  Where   When   Why)    

Картинки по запросу "метод  5w в школе"

            «5 W» дає змогу визначити причинно-наслідкові зв’язки, що лежать в основі тієї чи іншої проблеми за допомогою постановки послідовних логічних запитань.

       Щоб розібратись з будь-якою проблемою потрібно знайти її першопричину. Нам часто здається, що вона очевидна, проте в більшості випадків за будь-якою неприємністю стоїть ціла низка подій, які на наш погляд другорядні, зовсім не пов’язані між собою. Саме техніка «5 W» дає можливість розібратись з будь-якою проблемою та швидко її владнати.

The 5 W's Chart 

 

Name: ____________________ Date_______________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  “Is the Earth in Danger?”

Watching  a short video – the children’s song “Environment”

Writing Poems “A 5 W poem”

 

Who      1) Jerry                            2) People                            3) Animals

What    is planting a tree         are polluting the planet          are in danger

Where      in the garden                everywhere                   in their own homes

When        now                             every minute                                    today

Why    ‘cos  he wants clear air   ‘cos  they don’t ca   ‘cos a man don’t care about them

 

«Sociological questionnaire»

Картинки по запросу "мышление пнг"

 

           «Соціологічне опитування» передбачає рух учнів по всьому класу з метою збору інформації за запропонованою темою.  Кожен учасник отримує аркуш із переліком питань чи завдань.  Учитель допомагає формулювати питання й відповіді, стежить, щоб спілкування відбувалося англійською мовою.

 

Ask four of your classmates if they have ever done these things. Fill in the table.

Have you ever................................?

Name

Ride/an elephant

Visit/Great Britain

See/a kangaroo

Make/a cake

Write/a poem

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lootk at the table and say what your classmates have never done.

Ask four of your classmates what season is their favourite and why. Complete the table.

Name

Season

Reason

 

 

 

 

 

 

Look at the table and say what season is the most favourite of your classmates. Why do they like it?

 

«Do you believe?”

Картинки по запросу "Do you believe пнг"

          «Чи вірите ви, що ...?». Цей вид мовної практики можна використовувати на будь-яку тему на початку уроку для залучення учнів в атмосферу спілкування іноземною мовою.

         Учитель ставить питання «Чи вірите ви, що ...», учень відповідає так або ні. Після з'ясування правильної відповіді ставить те ж питання комусь іншому.

Do you believe that I have got three cats at home?

S. Yes, I do. Some people keep many cats at home. Is it true?

T. No, I haven' t got pets at all.

S. Do you believe that I am going to visit German this summer? Etc.

 

«Interview»

Картинки по запросу "Interview пнг"

       Бесіда — метод безпосереднього спілкування, який дає змогу одержати від співрозмовників інформацію, що цікавить учителя, за допомогою заздалегідь підготовлених запитань.

           Наприклад, при опрацюванны теми «Famous people», учень готує інформацію про будь-яку відому особистість, інші - задають питання.

Dear students, today we have an unusual guest. Meet …........... Would you like to ask him (her) any questions?

S1 – What's your hobby?

S2- Is it your first visit to Ukraine?

S3- When do you get up? etc.

 

 

 

 

«Role play»

Картинки по запросу "role play png"

          З точки зору учнів, рольова гра – це ігрова діяльність, в процесі якої вони виступають у різних ролях. Існує величезна кількість форм рольових ігор на уроках англійської мови: презентації, клуби за інтересами, інтерв'ю, заочні подорожі, круглі столи, прес-конференції, екскурсії, казки, репортажі тощо.       Як показують результати навчання, застосування рольової гри на уроках іноземної мови сприяє позитивним змінам у мовленні учнів як у якісному відношенні (ініціативність мовних партнерів, емоційність висловлення), так і в кількісному (правильність мови, обсяг висловлення, темп мови).

Гра «If I were...»

If I were the President, I would .......

Діалог

  • Exuce me, could you tell me how to get to Trafalgar square?
  •  Of course. Can you see that wide street over there?
  • Yes.
  • Go along that street. It will lead you to Trafalgar square.
  • Thank you. Have a nice day.

Потім учням дається завдання. You are at the bus station. A man comes to you pu and asks how to get to the centre of our town. Act out a dialogue.  (Ви біля автостанції. До вас підходить людина і запитує, як пройти до центру міста. Розіграйте діалог.)

 

«Venn diagram»

Картинки по запросу "«Venn diagram» пнг"

 

           Діаграма Венна (англ. Venn diagram) — діаграма, що показує всі можливі логічні відношення для скінченного набору множин.

         Діаграми Венна придумані приблизно в 1880 Джоном Венном. Використовуються для вивчення елементарної теорії множин, та ілюстрування простих співвідношень в теорії ймовірностей, логіці, статистиці, мовознавстві та інформатиці.

        Діаграма Венна  складається з двох (або більше) кіл, що перетинаються. У ділянки, обмежені колами, записують  перелік рис, які різнять два поняття, у ділянку, де кола перетинаються, уписують спільні риси й ознаки двох понять.       Діаграма Вена – міні-стратегія для навчання учнів співставлення, порівняння, знаходження спільних рис, явищ, ознак в образах літературних героїв, творчості письменників, історичних діячів, в явищах природи, властивостях геометричних фігур тощо.

 

http://4.bp.blogspot.com/-VZVmpr-c5yo/Tw8IS4nAnhI/AAAAAAAACJQ/xdI9Q87hz7w/s1600/Venn+Diagram+-+Vertebrates+and+Invertebrates.JPG

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВИСНОВКИ

       Застосування інтерактивних методів і прийомів сприяє підвищенню інтелектуальної активності учнів і ефективності уроків. Отже, вчителю необхідно навчитися планувати і проводити уроки, спрямовані на формування не тільки предметних, але і метапредметных результатів.

Інтерактивне навчання одночасно вірішує кілька завдання:

  • розвиває комунікативні вміння й навички, допомагає встановленню емоційних контактів між учнями;
  • забезпечує учнів необхідною інформацією, без якої неможливо реалізовувати спільну діяльність;
  • сприяє розвитку загальнонавчальних умінь та навичок (аналіз, синтез, постановка цілей тощо);
  • забезпечує досягнення виховних цілей, так як привчає працювати в команді, прислухатися до чужої думки.

          Результатом інтерактивних форм навчання є створення дидактичних умов для переживання учнями ситуації успіху в процесі навчальної діяльності та взаємозбагачення їх мотиваційної, інтелектуальної та інших сфер. Співпраця й активність учителя і учнів забезпечує формування і розвиток універсальних умінь, що визначають успішність тієї чи іншої діяльності школяра. Використання інтерактиву в процесі уроку знімає нервове навантаження школярів, дає можливість змінювати форми діяльності, переключати увагу на вузлові питання теми занять.

 

 

 

 

 

 

Список використаної літератури:

  1. Баханов К.О. Інноваційні системи, технології та моделі навчання в школі: Монографія. – Запоріжжя: Просвіта, 2000. – с. 160.
  2. Вербицька М.В., Махмурян К.С. Методичні рекомендації для вчителів, підготовлені на основі аналізу типових помилок. - 2018. // Педагогічні вимірювання. - 2018. - №3. - С.50- 75.
    Шамов А.М. Прийоми ефективного запам'ятовування лексики на уроках німецької мови // Іноземні мови в школі. -2015. -№2. - С.15-23.
  3. Гін А. Безкровна атака: Технологія проведення навчального мозкового штурму: [Цікава і проста форма навчальної діяльності] // Завуч (Перше вересня). – 2000. - №8. – С.7-11.
  4. Іноземні мови в навчальних закладах. 2001. – №4. – с. 43
  5. Іноземні мови в навчальних закладах. 2004. – №1. – с. 77.
  6. Крамаренко С.Г. Інтерактивні техніки навчання, як засіб розвитку творчого потенціалу учнів // Відкритий урок. – 2002. - № 5-6. – С.7-10.
  7. Освітні технології: Навчально – методичний посібник / О.М. Пєхота, А.З. Кіктенко та ін. За заг. ред. О.М. Пєхоти. – К.:А.С.К., 2001. – с. 256.
  8. Пометун О. Як оцінити діяльність учнів на інтерактивному уроці // Доба. – 2002. - №2. – С.2-6.
  9. Пометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. – К., 2002. – с. 135.
  10. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. –К., 2004. –192 с.
  11. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – К.: А.С.К., 2005. – с. 192.

 

1

 

docx
Додано
27 лютого 2023
Переглядів
5442
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку