Інтерактивні методи взаємодії батьків і педагогів
Корекційно-розвиткові заняття для батьків, педагогів та дітей.
На тему «Я особистість»
Мета:формування і розвиток навичок самопізнання , розкриття індивідуальності у дітей, батьків та педагогів, виховування поваги до себе та інших людей за допомогою арт-практик.
Інтерактивні методи взаємодії батьків і педагогів
Корекційно-розвиткові заняття для батьків, педагогів та дітей.
На тему «Я особистість»
Мета:формування і розвиток навичок самопізнання , розкриття індивідуальності у дітей, батьків та педагогів, виховування поваги до себе та інших людей за допомогою арт-практик.
Використані матеріали: папір А4 , кольорові олівці, кольорове тісто, гра дитячий боулінг, розфарбовки попарно дівчаток і хлопчиків, казка-притча про дівчинку і її пречудовий наряд, спідниця, кофтинка, накидка на плечі.
1.ЗАВДАННЯ: батьки повинні написати відповіді на акрушах паперу на запитання про смаки дітей, після цього педагог звіряє відповіді та всі аналізують , на скільки батьки цікавляться життям своїх дітей.
Запитання – відповіді до батьків про смаки дітей:
1)який улюблений колір;
2)яка улюблена страва;
3)який улюблений мультфільм;
4)яка улюблена тваринка.
2.ЗАВДАННЯ: намалювати спільний малюнок сім’ї по колу. Спочатку батьки і діти починають малювати свій малюнок сім’ї разом і через хвилину передають малюнок по колу доки не вернеться свій малюнок. У кінці кола разом аналізують малюнки дітей і батьків, який покаже внутрішній клімат групи .
3. ЗАВДАННЯ: ліплення батьків і дітей разом із кольорового тіста , за зразком педагога , тістечка, потім ліплення тістечок за своїм смаком розкриваючи та розвиваючи свій творчий потенціал. Потім порівнюємо ці два тістечка і вирішуємо , який з них більше подобається, аналізуємо свою індивідуальність та дитини.
4. ЗАВДАННЯ: розвага - відпочинок за допомогою гри в дитячий боулінг: граємо в дві команди – це батьки та діти.
5. ЗАВДАННЯ: розфарбовуємо розмальовки: дівчатка з батьками - дівчаток, хлопчики з батьками - хлопчиків кожен окремо, а потім порівнюємо, аналізуємо індивідуальність та особистість кожного .
6. ЗАВДАННЯ: граємо виставу для дітей, в ролі героїв батьки дітей, які грають та читають текст казки з переодяганням.
Текст казки:
Приголомшливий наряд!
сучасна притча Лабковської О.І.
Автор: Якось, одного разу дівчинка вирушила до кравця, щоб замовити у нього наряд.
Дівчинка: Доброго дня добродію , мені потрібно зшити наряд, ви це зможете зробити?
Кравець: Доброго дня шановна, залюбки зроблю це для вас, зараз знімемо мірки і завтра приходьте за товаром.
Автор: Кравець зняв мірки з дівчинки і вони попрощалися. Наступного дня дівчинка прийшла до кравця і сказала…..
Дівчинка: Вітаю . Я прийшла поміряти і забрати наряд .
Кравець : Добридень дівчино будь-ласка , давайте вам допоможу.
Автор: Дівчинка підійшла до дзеркала перевірити, як він сидить на ній. І у першу ж секунду вона зауважила…..
Дівчинка: вибачте , але правий рукав кофтинки занадто короткий, і видно зап'ястя. Чи не могли б ви подовжити його?
Кравець: рукав не короткий. Це ваша рука занадто довга. Втягніть її трохи, і самі побачите, що рукав ідеальний.
Автор: Дівчинка трохи втягнула руку, і рукав приховав зап'ястя.Але цей рух призвів до безладу верхньої частинки кофтини.
Дівчинка: Тепер накидка не на місці.
Кравець: З накидкою все в порядку. Це ваша шия розташована занадто низько. Витягніть її трохи, і накидка буде сидіти як потрібно.
Автор: Дівчинка витягнула шию, наскільки могла, і переконалася, що хутро лежить, як йому належить. Однак була ще одна проблема: спідниця занадто коротка і крива.
Дівчинка: Тепер спідниця коротка і нерівна!
Кравець: Це легко виправити. Просто опустіть її і підтягніть м'язи з одного боку і нічого видно не буде.
Автор: Нарешті, дівчинка виконала всі вказівки, після чого її тіло виявилося в досить незручному становищі.
Дівчинка: Мені незручно і некомфортно!
Кравець: Дівчино у вас проблема у фігурі, а не в наряді,наряд просто ідеальний і вам личить дуже,дуже!!!
Автор: Отже, дівчинка заплатила за роботу і вийшла на вулицю в дуже незручній позі, намагаючись утримати всі частини наряду на своїх місцях.
По дорозі їй зустрілися дві жінки, що сиділи на лавці у парку. Коли дівчинка пройшла повз них перша жінка сказала.
Перша жінка:
- Бідна дівчинка, як понівечила її хвороба!
Автор: А друга відповіла……….
Друга жінка:
- Справді, але наряд у неї приголомшливий!
Автор: ось така притча про приголомшливий наряд!!!!!!!!! Дорогі добродії , який з цієї притчі сенс??????
Аналізуємо казку-притчу разом. Сенс казки-притчі в тому, що кравець - це батьки, дівчинка – це діти , наряд це - життя. Батьки одягають своїх дітей в життя, яке подобається їм , а не дітям і при цьому вони реалізують свої нездійснені мрії. Тобто головне в цій казці-притчі: побачити індивідуальність та особистість своєї дитини, допомогти розвинути творчий потенціал , а саме пошити такий наряд , який підходить ідеально і при цьому розвинути самопізнання, повагу до себе і інших!!!!!
7.ЗАВДАННЯ-РЕФЛЕКСІЯ: що сподобалось, що ні, що нового, цікавого дізналися, про себе і взагалі, що батьки будуть використовувати в сім’ї, з дітьми.
Висновки:
1.Будьте уважними до смаків дітей - вони вам віддячать взаємністю;
2.Будьте відкритими і щирими з дітьми - вони будуть швидко адаптовуватися до нового середовища;
3.Індивідуальний підхід повинен бути до кожної дитини;
4.Пізнання світу для дітей повинно бути в ігровій формі;
5.Дитина – це насамперед особистість , а не нереалізовані фантазії.
Дякую за увагу!!!
Практичний психолог : Лабковська О.І.