Інтерактивний метод навання молодших школярів у НУШ. Робота в групах (робота в парах, трійках)
Номер слайду 2
Інтерактивне навчання – це спеціальна форма організації пізнавальної діяльності, яка має конкретну, передбачувану мету створити комфортні умови навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність.
Номер слайду 3
Сутність інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної, активної взаємодії всіх учнів, де і учень і вчитель є рівноправними, рівнозначними суб’єктами навчання .
Номер слайду 4
Організація інтерактивного навчання Передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне вирішення проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації. Інтерактивні технології на уроках дозволяють забезпечити глибину вивчення матеріалу.
Номер слайду 5
Номер слайду 6
Робота в парах (групах ) Ефективна на початкових етапах навчання учнів працювати у малих групах. Дає учням час подумати, сприяє розвитку навичок спілкування, вміння висловлюватись, критичного мислення, вміння переконувати і вести дискусію, де учні не можуть ухилитися від виконання завдання.
Номер слайду 7
Парна і групова робота організовується як на уроках засвоєння, так і на уроках застосування знань, умінь і навичок. Це може відбуватися одразу ж після викладу вчителем нового матеріалу, на початку нового уроку замість опитування, на спеціальному уроці, присвяченому застосуванню знань, умінь та навичок, або бути частиною повторювально-узагальнюючого уроку. Робота в парах – це усне, письмове або практичне виконання навчальних завдань двома учнями в умовах синхронної роботи всіх пар.
Номер слайду 8
Організація роботи:1. Пропонують учням завдання, ставлять запитання для невеликої дискусії чи аналізу ситуації. Після пояснення питання або фактів, наведених у завданні, даю їм 1-2 хвилини для продумування можливих відповідей або рішень індивідуально.2. Об'єднують учнів у пари, визнають, хто з них буде висловлюватись першим, і дають завдання обговорити свої ідеї один з одним. Вони мають досягти згоди щодо відповіді або рішення.3. По закінченні часу на обговорення кожна пара представляє результати роботи, обмінюються своїми ідеями та аргументами з усім класом. За потребою це може бути початком дискусії або іншої пізнавальної діяльності.
Номер слайду 9
1. «Цікаві дії»( робота в групах). Зміст гри. Учням групи пропонується придумати і записати будь-яке двоцифрове число (наприклад 67), записати його сусідів (66 і 68), прочитати число 67 навпаки (76), виконати віднімання (76 - 67 = 9). Потім виконати віднімання з числами-сусідами (68 - 66 = 2). Так можна пропонувати учням різноманітні завдання пов’язані із даним числом 67. Для полегшення пропоную учням інший алгоритм роботи над числом: Придумай і запиши двоцифрове число. Запиши його сусідів. Виконай дію віднімання сусідів числа. Поміняй місцями кількість десятків та одиниць і запиши число навпаки. Визнач у отриманому числі кількість десятків та одиниць. Збільш отримане число на десяток. Математика
Номер слайду 10
2. «Рибалки» (робота в групах). Морські риби потрапили в біду. Їх посадили в акваріум. Рибам дуже тісно. Їх можна звільнити, розв’язавши запропоновані завдання від кожної рибини, і, таким чином, виловити їх. Завдання від трьох рибок (завдання написані на зворотньому боці малюнків рибки) для груп учнів варіантів: 1 група:а) Знайдіть суму чисел 18 і 22.б) Що таке периметр фігури?в) Одна курка важить 5 кг. Скільки важать 5 таких курок?2 група:а) Знайдіть різницю чисел 40 і 13.б) Назвіть назви компонентів при дії множення.в) Риба акула має довжину 8 метрів, а голубий кит - на 22 м довший. Яка довжина голубого кита? 3 група:а) Знайдіть добуток чисел 7 і 8.б) Перетвори в см: 1 дм 9 см.в) Розв’яжи рівняння : х – 24 = 50.
Номер слайду 11
Українська мова. Робота в парах ( групах)1. Складіть і запишіть прислів’я про мову:- До, язик, Києва, доведе.-Словом, за, кишеню, у, не, полізе.-Хліб, а, слово, на, обід, бережи, на, відповідь.-Сказати, і, умій, змовчати, умій 2. Розташуйте речення в такій послідовності, щоб вийшов текст. Але люди поступово забруднювали їх. У стародавньому Києві було багато чудових річок. Зникають річки і біднішає наша прекрасна Земля. І частина річок зникла.3. Утворіть слова, використовуючи числове значення літер:ісонь32145мезля32145наворо561234
Номер слайду 12
Я досліджую світ Користуючись підручником, допоміжною літературою, картками-малюнками-фото матеріалами, виконати завдання запропоноване у картці. Група 1 Пригадайте, як комахи готувалися до зими. Де вони зимують?Група 2 Пригадайте, як звірі готувалися до зими. Де вони зимують?Група 3 Як узимку живуть риби? Що загрожує рибам в зимових водоймах? Чим можна допомогти рибам взимку?Завдання групам
Номер слайду 13
Літературне читання (аудіювання)https://www.youtube.com/watch?v=e. Lr. PWSPj-n. I2. Найчастіше на уроках можна використовувати такі види роботи в парах: Гра "Незнайко" (один учень читає, інший виправляє помилки); 1.
Номер слайду 14
Виділяють головні напрямки при організації групової форми навчання:1. Завдання треба сформулювати ясно і чітко. На початку роботи слід дати учням інструкції по виконанню роботи.2. Треба визначити, хто буде головуючим, посередником, секретарем, доповідачем. Розподілення вчителем ролей в групі має особливе значення на перших етапах формування груп. Пізніше це можуть робити самі учні.3. Поведінка учителя під час групової роботи. Учитель, працюючий з малими групами може:контролювати,організовувати,оцінювати роботу учнів,пропонувати учням різні варіанти рішення,бути наставником, джерелом інформації.
Номер слайду 15
Кожен педагог використовуючи роботу в групах повинен пам'ятати: Недоцільно приділяти свою увагу тільки одній групі, забувши про інші. Виправляти помилки (окрім тих випадків, коли учні самі звертаються по допомогу). Недоцільно виправляти або критикувати перші висловлювання, навіть, якщо припущено грубу помилку. Цю роботу повинні виконати учні в доброзичливій формі. Непотрібно давати відповідь на запитання, якщо на нього може відповісти будь хто з учнів.
Номер слайду 16
З метою розвитку зацікавленості до навчання вчитель застосовує найрізноманітніші форми і методи роботи на уроках, але у жодному випадку не перенавантажує уроки ними. Як відомо, творчість не терпить насильства. Оптимальним середовищем, яке сприяє виявленню творчих можливостей дітей і дорослих, є демократична, емоційна, позитивна атмосфера творчої співпраці, взаєморозуміння, довіри і віри в учня. На уроках вчитель прагне постійно заохочувати учнів, переконуючи їх в необхідності свідомого засвоєння матеріалу, стимулює їх мотивацію, створюючи ситуацію успіху. «Не бійтеся помилитися! Ви прийшли в школу вчитися, у вас обов'язково має вийти!»